Bij AC Schnitzer zijn ze helemaal verliefd op de M3 Cabrio, en geef ze eens ongelijk. Dat betekent natuurlijk ook dat ze er weer niet met hun tengels vanaf kunnen blijven, en daarom presenteren ze nu de ACS3 Sport Cabrio. Met geen extra pk’tjes.
Gelukkig is de auto wel uitgerust met een nieuw remsysteem (acht zuigers) en een onderstel dat is afgesteld op de Nordschleife. Ook zijn de inlaten herzien, waardoor er bij flink trappen nu een mooi aanzuiggeluid te horen zou moeten zijn. Verder vinden we koolstofvezel accenten, zoals een diffuser achter, chromen grilletjes en uitlaatpijpjes, en natuurlijk 20″ dikke pantoffels.
The sun shines, the wind’s in your hair and the engine note in your ears: almost no other vehicle on the road evokes such untrammeled emotions as the BMW M3 Cabriolet.
Especially when the road leads via AC Schnitzer in Aachen. The 309 kW / 420 HP V8 engine is (as yet) untouched, but in the end, extra sporting performance can be achieved in a different way, as suspension guru Manfred Wollgarten knows: “With our racing suspension set up on the North Loop, we’ve thoroughly mastered the physics of driving”.
The car is an out-and-out eyecatcher from the outside: with its new front skirt and strictly rectangular segments of the chromed grille insert, the vehicle has a strong, muscular look. The sporting presence is further underlined by the carbon spoiler lip with optional aluminum braces.
The power dome on the bonnet hints at the powerful 4.0 liter V8. It is flanked by two AC Schnitzer Bonnet Vents, which emit a greedy intake howl during driving. At the sides, the open-air sports car shows its muscles in the form of flexibly molded side skirts which emphasise the wheelarches.
The latter are perfectly filled by the 20″ Type V lightweight forged rims. Their slender spokes give a clear view of the 8-pot high performance braking system by AC Schnitzer which mercilessly reins in the thrust when required. A deceleration performance which the ACS3 rarely needs for cornering, where it behaves totally neutrally.
A carbon rear diffuser helps the vehicle hunker down to the asphalt. The perfect driving experience is rounded off by the acoustic qualities of the powerful vehicle, provided by the AC Schnitzer sports rear silencer with chromed tailpipes in “Racing“ design. The sonorous note of the cabrio is heard at its best in narrow road tunnels. If only the sun would shine a bit more often there!
And naturally AC Schnitzer maintains the motorsport atmosphere in the driver’s workplace, with attractive and ergonomically designed aluminum elements for the gear knob and handbrake handle, pedals and i-Drive controller.
segura zegt
mooie wagen love it
De Nou zegt
zeer goed gelukt :)
Olleh zegt
Ziet er niet uit, lijkt net op een 1 serie cabrio…
Doe mij maar lekker een gewone, ziet er al sportief genoeg uit, snap niet dat het altijd maar weer anders moet.
Nicolas zegt
@Olleh: gast kende gij et verschil nog nie tussen een 1serie en een 3? 1serie zijn lichten zijn serieus anders. blijkbaar gene echte kenner :s
Citrofiel zegt
“Met geen extra pk’tjes.” zal wel expres in slecht Nederlands getypt zijn? “Zonder” zou nl. beter zijn.
Samenvatting: Een paar optische verfraaiingen, een geluidje, betere remmen en een keihard onderstel. Wat mij betreft niet de moeite…
JanJansen zegt
Het vernieuwde remsysteem was hard nodig!
zie mn het “momentje” op 5:38 min:
http://www.autocar.co.uk/VideosWallpapers/Videos.aspx?AR=231443&Page=5&CT=V
autoblogger zegt
En dat doen ze nu, als de zomer(?) voorbij is?
faststofke zegt
@ olleh
Zeer juist opgemerkt, indien je het pure wil overtreffen is er meer nodig, zeker als het een M3 cabriolet betreft … Andere velgen monteren is überhaupt geen kunst, kan het kleinste kind. De aanpassingen aan inlaat om de sound bij te stellen lijken me een zaak van persoonlijke smaak, om dan in het achterhoofd te houden dat deze tuner sowieso een dure vogel is. Ik weet het niet, tzal iets zijn voor diegenen die met een aparte wagen willen rijden, alsof de basisversie van de M3 doodgewoon doordeweeks en saai zou zijn. Yeah right.
jeroen zegt
NICE die velgen passen alleen bij auto denk niet dat het mooi zal staan onder een VW
Zzzzzz zegt
Smaakloos
Rob USA zegt
Sorry bmw lovers maar ik ga heeel snel naar het topic hierboven ! Veel ingetogener en mooier en stylvoller!
Rob USA zegt
Kijkt nog even met afkeuring naar foto en spot 38 hoofdsteunen geloof ik…
aahhhhh lelijk!!
RScosworth zegt
amsterdam slotervaart here we come
GekkeHenkie zegt
@autoblogger
Ja maaaar… in het zuidelijk halfrond begint de zomer net!
Alleen heb je daar niet zoveel aan een onderstel dat op de Nordschleife is afgesteld vrees ik..
Rick dos zegt
“Kijkt nog even met afkeuring naar foto en spot 38 hoofdsteunen geloof ik…”
En al je nog een keer goed kijkt dan moet je ergens wel een Hans Anders spotten. Gelijk naar binnengaan als ik jou was…
schavaan zegt
@ Rick Dos
Geef toe, het is een beetje optical illusion.
Ik zag het meteen natuurlijk, ben ook al jaren klant bij H.A.
http://images.buycostumes.com/mgen/merchandiser/21915.jpg
En, staat ie??
Rick dos zegt
@schavaan
Jij bent gewoon een babemagnet. En dat weet je. Je hoeft van mij echt geen erkenning te krijgen. ;)
beunhaas zegt
@ olleh
deus
Rob USA zegt
@Rick Dos:Geef gewoon toe dat het lelijk staat zoveel hoofdsteunen in een 2+2.Er zal zelden iemand achterin zitten/passen. Het zal ook best voor de veiligheid zijn maar het ziet er niet uit!
Net als bij een hoop golfjes met 3 hoofdsteunen trouwens, waarin je net met z’n 2en in past . Als je die lijn zou doortrekken dan zou een Ford Excursion/Escalade met 6 hoofdsteunen moeten rondrijden! Terwijl als ze met 6 flatscreens rondrijden dat vind ik dan weer wel leuk. :)
Majinstar zegt
Ongelofelijk. Die velgen zijn zo kapot mooi en dodelijk.
Majinstar zegt
Sorry voor de offtopic. Maar weet iemand hoe die velgen worden genoemd. Kan ik wallpapers googlen. Thnx
Béé eMm double v Motorsport 3 zegt
is hier dan ooit zomer in deze zomer geweest?
en ik vind de schnitzer velgen nu toch wel een beetje afgezaagd.. bij schnitzer weet je bijna altijd welke velgen het gaan zijn. niet daarvan dat ze lelijk zijn, ze zijn mooi maar ja, gewoon afgezaagd… tijd voor nieuwe velgen bij AC?
voor de rest bom dingske, sjoere dammet!!
MATSS zegt
kan het dat ik die gezien heb (jammer genoeg niet gespot)in londen???
stijn zegt
vet die velgen maar voor de rest moch het van mij anders zijn!
eric zegt
Hmm
ik heb z’n ding maar vind de aanpassingen nou niet mega groot
20″ leuk idee maar heb niet voor niks de 18″ genomen ipv de 19″ stuk makkelijker in de stad :-)
Steffmeister zegt
Leuke uitlaatjes + velgen, maar verder is het niks!