De BMW M2 GT is misschien wel het meest geslaagde project van de gehele beurs.
Enkele artikelen geleden behandelden wij de BMW M3 van de E36-generatie. Naar onze mening krijgt die auto niet de liefde die verdient. Gelukkig beginnen de prijzen flink te stijgen en begint men weer heel goed ervoor te zorgen. De gaafste E36 die is gebouwd is de M3 GT. Niet al te opvallend, maar dit homologatiemodel kreeg extra hardware, uitrusting en vermogen. Dat alles werd verpakt in een fraai groene jas.
Het was voor een BMW M2-eigenaar de inspiratie. Op de Essen Motor Show 2023 struikel je over de aangepaste M2’s.
Als je ze allemaal wil zien, dan kun je het beste naar Essen rijden. Wil je de mooiste M2 zien, dan kun je gewoon op de pagina blijven kijken.
Mooiste
Want ja, dit is volgens ons de mooiste. Het is een van de tofste auto’s op de hele beurs. De BMW M2 is een auto die behoorlijk opknapt van enkele modificaties. In dit geval zijn ze zorgvuldig gekozen. Eigenlijk is alles dusdanig gedaan dat het een fabrieksauto lijkt.
Als BMW een M2 GT zou uitbrengen, dan zou dit ‘m ook zijn geworden. De kleur komt overeen, uiteraard. Dat groen staat de M2 geweldig. Het is best een markant ontwerp en daar kun je beter geen al te opvallende kleur overheen doen.
HRE Styling 26
De wielen zijn afkomstig van HRE en lijken op moderne interpetaties van de velgen die je op de M3 GT had. Voor de liefhebbers als @bart1976: het wiel heet de ‘Style 26’ en was standaard op de M3 en optioneel verkrijgbaar op andere M3-modellen.
Niet alleen het uiterlijk is briljant gedaan, ook het interieur. De M2 GT heeft namelijk een schitterend sportinterieur afgewerkt in groen en zwart alcantara. Onder de hoofdsteunen waar normaal gesproken alleen M2 staat, staat nu M2 GT.
Motorvermogen van de BMW M2 GT
Ook erg tof is de achterspoiler. Die ietwat massieve kont van de BMW M2 Coupé kan heel erg goed een spoiler gebruiken. Het totaalpakket is werkelijk waar briljant en we wachten totdat BMW hier zelf mee gaat komen.
Tenslotte de techniek. Stiekem hadden we gehoopt op een M2 met handbak, maar deze heeft een automaat. Dat is weliswaar iets saaier, maar ook begrijpelijk. Als je tuningplannen hebben is de handbak ongeschikt, want standaard is de motor al bijna te veel voor het mechaniek.
De automaat kan daarentegen heel erg veel vermogen aan dat levert deze motor ook: 800 pk! Dat is misschien een beetje overkill, maar als je toch bezig bent en enorm veel geld spendeert aan een M2, waarom zou je dan stoppen bij 500-600 pk als 800 pk ook kan?
Wil je weten wat het heeft gekost en hoe het bouwproces ging? Die vragen worden behandeld in de video hieronder.
vetnek zegt
‘T project is wel via insta te vinden, erg dik om te volgen (gevolgd te hebben..)
joki zegt
Dat donkergroen was maar op een paar wagens te vinden, zie ook de besproken Honda ( waarschijnlijk niet hetzelfde maar het heeft hetzelfde effect) , maar ik vind het DE kleur van de beurs. Het gaf die wagens extra cachet. Mooi, ik ga eens zoeken naar een wrapje in deze kleur.
Het valt me ondertussen op dat er bijna geen wagens meer te verkrijgen zijn met een groene kleur, tenzij dan misschien Individual, maar het is jammer, zeker zo’n erg donkere tint…