Vergeeft ons het enthousiasime, maar de Lynk & Co 06 lijkt bijzonder geslaagd te zijn.
Het is altijd even afwachten hoe iets in het echt eruit ziet. Via plaatjes op het internet kun je soms een verkeerd beeld krijgen van een auto, een nieuwe linksback voor de lokale FC, een broodje shoarma tegen een kater of een heuse Thaise ‘dame’.
Lynk & Co 06
Maar vaak kun je het al zien als je goed de foto’s bestudeert. Vaak zijn ze vrij korrelig dankzij een lekker lage resolutie. Bij auto’s gebeurt het ook, maar nu niet. Stiekem worden we namelijk heel erg enthousiast bij het zien van de nieuwe Lynk & Co 06. Normaal gesproken komt dat door suggestieve foto’s, weinig pixels en het feit dat het een concept car is.
Haarscherp
Daar is in dit geen sprake van. De platen van het productiemodel van de Lynk & Co 06 zijn haarscherp. Dat het uiterlijk geslaagd is, wil niet zeggen dat het origineel is. De deels gekleurde velgen is een Opel-dingetje (Adam). De achterlichten qua vorm doen denken aan de Lexus LC500, en de indeling ervan lijkt van Peugeot te zijn geleend. De voorzijde doet denk aan de vierde generatie Kia Sportage.
Invloeden
Maar om eerlijk te zijn: bij veel moderne ontwerpen zie je invloeden van andere merken. Het geheel is bijzonder fraai. Dat geldt ook voor het interieur. Links en rechts zien we wat Volvo-invloeden, maar dat is logisch: Lynk & Co is van Geely en die zijn ook eigenaar van Volvo. Met name de middentunnel komt erg bekend voor. Leuk detail zijn de tweekleurige stoelen.
Compact en luxe
De Lynk & Co 06 is 4,34 meter lang, 1,82 meter breed en 1,62 meter hoog. De wielbasis is 2,54 meter groot. Aanzienlijk minder groot dan de Baojun RS-7 van het vorige artikel, dus. Ondanks de compacte afmetingen, kun je de Lynk & Co 06 behoorlijk luxe aankleden. Wat te denken van adaptieve cruise control, een panoramadak en parkeersensoren met camera.
Twee Volvo motoren
Er zijn twee motoren leverbaar voor de Lynk & Co 06. De meest interessante is een plug in hybride. Deze combineert een 1.5 driecilinder turbo (B3154T van Volvo) met 80 pk sterke elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 190 pk. Deze komt later op de markt. In eerste instantie moet je het doen met de ‘gewone’ 1.5 driecilinder turbo, die goed is voor 175 pk en 265 Nm. Standaard is de auto voorzien van een zeventraps automaat met dubbele koppeling. Ook die motor komt van Volvo, we kennen ‘m uit de XC40.
Ook de Lynk & Co 06 is vooralsnog bedoeld voor de Chinese markt.
karhengst zegt
Een Volvo i3 Model PureTech X130 S&S.
De kleurstelling in het interieur bevalt me wel, maar wat een samenraapsel van stijlelelemten en onderdelen zeg. De perfecte auto als je niet kunt kiezen tussen zo goed als ieder merk op de markt.
Berend zegt
Tweekleurige stoelen natuurlijk afgekeken van Renault.
sleepyj zegt
@Berend: of fisker
barchettadriver zegt
Vind m best geslaagd. Hou wel van een beetje kleur in het interieur. Het mooiste voorbeeld daarvan is de Coupe Fiat, al doet mijn auto, de barchetta het ook erg leuk in een felle kleur.
martingtv zegt
Er klopt iets niet aan, maar kan mijn vinger er niet op leggen. Misschien zijn het de oranje accenten.
karaya zegt
Misschien het ontbreken van een coherent idee.
Dit krijg je als je een kopieermachine in de magnetron stopt.
Dutchdriftking zegt
Mooi design, verkeerd model. Maar de nieuwe merken wagen zich niet meer aan doodgewone hatchbacks.
crepito zegt
“Ondanks de compacte afmetingen, kun je de Lynk & Co 06 behoorlijk luxe aankleden. Wat te denken van adaptieve cruise control, een panoramadak en parkeersensoren met camera.”
Is dat nog ‘behoorlijk luxe’ tegenwoordig?
doublechevron65 zegt
@crepito: ze zijn het woord ”advertorial” vergeten er boven te zetten…
willeme zegt
@doublechevron65: Nee. In het geval van een advertorial betreft het betaalde content. Daar is in dit geval geen sprake van. Als dat wel zo is, wordt het er altijd bij gemeld!
Tip: meestal werken we dan samen met producten die ook in Nederland aan de man gebracht worden. Daar is in dit geval ook geen sprake van ;-)
b00st zegt
Binnen 10j is, helaas, een chinese auto even mainstream als een chinese telefoon. Ze maken zo’n enorme sprongen! Nu nog de eigen designtaal uitbouwen.
karaya zegt
Wat is er nu eigenlijk mainstream en in China bedacht, ontworpen en gefabriceerd?
Je sokken misschien.
Esprit_de_Flandre zegt
@karaya: COVID-19…
Esprit_de_Flandre zegt
Hoezo, 06?
Van de 01, 02 en 03 weet ik – waar blijven die trouwens, Volvo Gent?
Maar waar zijn de 04 en 05 gebleven?
mpc007 zegt
Let allemaal even op; op het platform van deze auto gaan ze ook de nieuwe XC20 bouwen.