







Geely’s meest recente zet om Europa te veroveren uit zich middels de 02.
Lynk & Co heeft vandaag in Amsterdam de doeken van haar nieuwste bolide getrokken. Nota bene in Amsterdam besloot het Chinese merk de ’02’ te onthullen voor de wereldpers. Hoewel de naam anders doet vermoeden, is de 02 de derde auto die Lynk & Co presenteert. Naast de 01 kregen we vorig jaar al de 03 te zien.
De 02 is in feite het kleine broertje van de 01. Dat klinkt misschien verwarrend, maar wanneer je ze naast elkaar zet zou het logischer moeten zijn. De Lynk & Co 02 heeft namelijk een kortere wielbasis, een lagere rijhoogte en een lager zwaartepunt. Het moet je maar net liggen, maar ook de 02 is voorzien van het karakteristieke design die zijn familieleden al eerder aan het publiek presenteerden. De auto komt in een reeks verschillende two-tone kleuren op de markt. Binnenin herkennen we verschillende details die regelrecht uit de Volvo-schappen lijken te komen.
Heel veel exacte details over de 02 wil Lynk & Co nog niet loslaten. Wel weten we dat de wagen met verschillende aandrijflijnen tot zijn beschikking ter aarde zal komen. Naar verluidt komt er een volledig elektrische variant, evenals een plug-in, plug-in hybride en een benzine-uitvoering. De wagen wordt gebouwd op hetzelfde platform als de Volvo XC40. Hierover kon je vanochtend nog het één en ander lezen.
Lynk & Co wil zich, terecht, vooral richten op het online verkopen van auto’s, maar zal ook enkele fysieke winkels uit de grond laten knallen. De eerste hiervan wordt in Amsterdam geopend. Zaken in Berlijn, Barcelona, Brussel en Londen zullen spoedig volgen. Echter kun je ook daar alleen online een bestelling plaatsen.
Overigens houden ze zich bij Lynk & Co niet vast aan tradities. Het merk doet basismodellen, optielijsten en andere onzinnige hersenspinsels in de ban. In plaats daarvan zal er slechts één rijkelijk uitgeruste versie van de auto op de markt komen, voor één prijs. Hoeveel de zogenaamde ‘smartphone op wielen’ moet gaan kosten, is nog niet duidelijk.
Urus X Cactus X Cayenne X XC40?
@porschepdk: ook uit orgieën kunnen mooie kindjes komen. Denk trouwens dat de Kia Niro ook meedoet.
@porschepdk: uit orgieën kunnen ook mooie kindjes komen. Denk trouwens dat de Kia Niro er ook voor iets tussen zat.
@porschepdk: honda HRV?
Als er DS op had gestaan had ik het ook geloofd. Ik vind deze een stuk leuker dan de XC40.
Link & CO 2
Geen wonder dat ze geen showrooms hebben, met zo’n naam verkopen de auto’s zich vast vanzelf.
@moveyourmind: *Lynk & Co 02 wel opletten hé
@henk_he: Dank je…
Ik vond het al zo’n rare naam…
Sportage, cactus, beetje cayenne, en een xc40. Maar verkeerd is het niet.
Ziet er prima uit, aardig concept ook, maar die naam…… Lynck & Co? Serious? Dat bekt toch niet?
@tenaci: inderdaad, daarom is het ook Lynk & Co…
@svenska_aeroplan_ab: Damn it! Ok, maar ook dat bekt niet echt lekker?
Die dubbele koplamp-hype hadden ze niet aan mee hoeven te doen.
Als je het trouwens uitspreekt als Lincolnco, bekt nog steeds niet maar klinkt wel leuker ..
@720s: laat alsjeblieft die Lincoln er buiten!
@tymo: hoezo ??
heb je een persoonlijk probleem met hem ofzo ??
er is nix mis met hem hoor ..
kijk anders eens naar jezelf ..
@tymo: ach gut…
Ziet er aanzienlijk beter uit dan dat rare blokkendoosje van volvo
@erce: Ah, die Seat kloon bedoel je?
@detroitv8: die!
Gingen de deuren al niet meer open?
Zolang je niet in botsing komt ermee een mooie vervanger van de Volvo.
@sel777: qua veiligheid zal hij niet heel erg verschillen, alle veiligheidsfeatures uit een Volvo kunnen zo overgenomen worden in de L&C. De R&D is toch al gedaan ;)
@sel777: Dit is geen Landwind…
Als dit ding 10k a 15k goedkoper is dan de concurrentie, dan sjoelen ze binnenkort heel Europa vol met deze gebakjes…
Heb er 1 via AliExpress besteld….
@4wheels: bijna net zo goed als ’t origineel!
Ik moet bij die naam telkens aan de oude stripboeken van Paling en Ko denken….
@kees66: Haha, bedankt ik nu ook;)
We hebben de Chinezen, ook hier, vaak genoeg belachelijk gemaakt met hun auto’s met een lelijk of gejat ontwerp, en de crashveiligheid van een pak Chocomel. Maar als ik dit zo zie, dan denk ik dat het nog wel eens heel goed aan zou kunnen slaan. Het ontwerp is eigen genoeg, absoluut niet lelijk en qua techniek en veiligheid zal het vanwege de nauwe verwantschap met Volvo ook wel snor zitten. Nou ben ik totaal niet in de markt voor een crossover /SUV, maar als ik dat wel zou zijn zou ik het wel aandurven met zo’n Lynk & Co.
@Edge: In de basis is het gewoon een Volvo dus nu hebben de Chinezen niets gejat maar gewoon gekocht… en toch krijgen ze het voor elkaar om hem een stuk minder mooi te maken dan de Volvo. Dat is zeker ook wel weer knap!
@dirkv: smaken verschillen, ik vind deze Lynk & Co 02 mooier…
@edge: ze hebben ook een sedan voor jou
Dat concept van geen optielijsten maar alle auto’s al volledig uitgerust aanbieden is precies wat alle Aziatische merken doen/deden. En het is bovendien lekker goedkoop produceren want je hoeft niet precies in die ene blauwe auto beige bekleding en een afwijkend interieurpaneeltje te monteren. Die Aziaten zijn lang niet gek.
Of wij hier in Nederland ook op deze manier van verkopen zitten te wachten in een tijd van personalisatie en vooral niet mainstream willen zijn is dan de grote vraag.
We gaan het zien…
@stationcar: Ik denk dat de meeste verkochte auto’s, ook van Westerse merken, gewoon voorraadmodellen zijn. Waar dus niets meer aan te personaliseren valt…
Mooier dan die doos op wielen (XC40)
Dat Geely is wat mij betreft veel te agressief/opdringerig de laatste tijd. Dus wegwezen met die zooi. We kunnen in Europa zelf wel auto’s bouwen.
@vondick: wtf is dit voor comment?! Onlangs een verkeerde rijsttafel gehad ofzo?
@vondick: Ja, maar toch ben ik blij dat mijn Lexus in Japan is gebouwd. Kwalitatief mijn beste auto ooit.
@vondick: dey took er jerbs?
@vondick: Deze gaan op dezelfde lijn als de XC40 gebouwd worden. In Gent dus…
@Esprit_de_Flandre: Hebben we geen Chinees management bij nodig die alle kennis er uit trekt en voor de Chinese overheid inzet. Gaan we nog last van krijgen.
Je kan zeggen wat je wilt maar het ziet er gewoon prima uit
Toyota is ook n betrouwbaar bedrijf uit een land dat geld als betrouwbare handelspartner. De Chinezen hebben die status op dit monent zeker niet.
Niet verkeerd eerlijk gezegd
Mooi model …stuk spannender dan de XC40.
Ik geef ze een jaar of vijf voordat dat hele gekunstelde &Co wordt weggedaan en het merk gewoon Lync heet.
Best een geinige auto trouwens, kom maar op! Ik gun ze voorlopig alle succes.
Aaahh Lynk! Zie je wel daar ga je al, onzin met die hippe namen allemaal tegenwoordig.
@gulli: ze kunnen gewoon Lynk en co blijven heten gewoon en door iedereen Lynk genoemd worden. Alfa heeft Romeo ook nog niet met pensioen gestuurd en Mercedes rijmt ook nog steeds op circus Renz.
In de tekst staat : Volledig elektrische, een plug-in. Wat is het verschil tussen een plug-in en een volledig elektrische? Lijkt me dezelfde variant.
Komt er ook een GTI???
@ericc: terechte vraag. Volgens Wikipedia is plugin de kapstok voor volledig elektrische auto’s en plugin hybrides. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Plug-in_electric_vehicle
Zolang ze maar geen model uit gaan geven wat LN heet vind ik het allemaal wel best.