Of minder lelijk. Het is maar net in wat voor Caterham je zit. Anyway, de Lynk & Co 01 krijgt een opfrisbeurt!
De Lynk & Co 01 is een wonderlijk vervoersmiddel. Het is eigenlijk een auto die veel andere auto’s overbodig maakt. Voor 500 euro per maand kun je zo’n apparaat rijden, iets meer als je iets meer kilometers maakt. Dat is een absolute topdeal, zeker als je bedenkt dat verzekering, motorrijtuigenbelasting, onderhoud en afschrijving zijn inbegrepen. Je moet alleen de benzine zelf betalen.
Daar zijn veel Nederlanders best gevoelig voor. De Chinese SUV vindt namelijk gretig aftrek. Onze hoofdredacteur en ervaringsdeskundige @michaelras was er erg over te spreken. Hij rijdt zelf op dit moment een Mazda CX-5 en kan zo uitstekend de vergelijking maken in het segment van de medium crossovers. In principe scoort de 01 overal beter, behalve op design.
Meelezen
Nou, het lijkt erop alsof ze aan het meelezen waren, want de Lynk & Co krijgt namelijk een opfrisbeurt. Met name aan de achterzijde is dat geen overbodige luxe. Deze valt namelijk niet bij iedereen in de smaak. Daar zie je in de verkoopcijfers niets van terug. Logisch, wij zijn het land waar de Outlander PHEV gretig aftrek vond.
Nu denk je: waarom komt er nu al een facelift? Dat heeft te maken met het feit dat het model een tijdje op andere markten aanwezig is. Deze generatie (fabriekscode: CX-11, weet je dat ook weer) werd namelijk al in 2016 geïntroduceerd. Toen zag ‘ie er zo uit:
In 2020 kwam de Lynk & Co 01 ook naar Nederland. Dat was echter al een facelift-versie. De eerst opfrisbeurt van de Lynk & Co kwam namelijk ook in 2020. Kijk, toen was c.q. nu is dit de voor- en achterzijde:
Lynk & Co 01 krijgt nog een opfrisbeurt
We zijn nu in 2022 aanbeland en nu zijn dit dus de wijzigingen. Zoals gezegd, het zijn met name de achterlichten die nu anders zijn . Laat je niet gek maken door de kleur, in Nederland is alleen blauw en zwart leverbaar.
Zoals je ziet, is de tweede opfrisbeurt van de Lynk & Co erg subtiel en voornamelijk op de bips gericht. Op die bips zie je tevens ook de EM-F-badge. Dat is de aanduiding voor de normale hybride-versie die je in China kunt krijgen.
Wij in Nederland krijgen alleen de EM-P met plug-in hybride-aandrijflijn. Wanneer de facelift wordt doorgevoerd voor Nederland, is nog niet bekend. Autoblog heeft navraag gedaan, mochten wij meer weten houden wij jullie uiteraard op de hoogte!
Meer lezen? Check hier het verslag van onze hoofdredacteur met de Lynk & Co 01!
harrie zegt
Is hij hier eigenlijk ook verkrijgbaar zonder die lelijke swapfiets-blauwe accenten?
potver7 zegt
De vergelijking met Swapfiets is anders helemaal niet zo vergezocht hoor!
Richmond zegt
Dan laat je ze toch wrappen, zal vast kunnen bij het afleverklaar maken,
E550 zegt
Niet slecht voor een wegwerp auto. Maar inderdaad, die blauwe accenten zijn ‘meh’.
banderas zegt
Zoveel was er toch niet mis met de kont? Meer die alien koplampen. Maar alsnog gewoon een prima wagen om te zien. Zo te zien nu met iets meer kleur dan zwart en blauw.
pignon zegt
Grappig karretje. Inderdaad met lampjes aan de achterkant die minder opvallen dan de huidige. Interessant sales/distributie concept. En voor de rest blijft mij niets bij. Hij pakt je nergens. Kortom een anonieme inwisselbare vierwieler. Is snel vergeten.
Arie zegt
Correctie in het artikel nodig. De prijs is inmiddels geen 500eu meer. Recent heeft Lync de prijs verhoogd naar 550eu.
Een kritisch punt om rekening mee te houden want blijkbaar kan/mag Lync de prijs eenvoudig verhogen. Ja, je kan iedere maand opzeggen maar zie maar eens een andere auto te regelen als de maandprijs te hoog wordt.
Barend Koelman zegt
Is inmiddels bekend wanneer de ge-update versie van de Lynck01 (nieuwe bilpartij) in Nederland verkocht gaat worden?
Bij telefonisch vragen bij Lynck bloedt hun neus.