Tevens zou die naam iets lekkerder uitspreekbaar mogen zijn.
Wanneer komt die Chinese opmars nou? Misschien wel eerder dan we denken. Vele Chinese bedrijven zijn al bezig met elektromobiliteit, maar in echte China-stijl gaan de meesten om bereikbaarheid. En dat is prima, maar om de indruk van de westerse markt te trekken zul je echt meer moeten doen dan simpele sedans of hatchbacks met een relatief kleine range. China zal zware bewapening in moeten inzetten. No problem, aldus Lvchi Auto.
Lvchi lijkt met van alles de plank nogal mis te slaan op het eerste gezicht. Dan breng je een automerk tot leven, is je naam niet uit te spreken (le-vicii, Luvtsji?). Dan doe je je best om een strak ontwerp te maken, is het een combi van Ferrari Sergio en Mercedes AMG GT63, die beide nogal verdeelde meningen los weten te maken. Dan zet je er een 100 kWh motor in met 1.006(!) pk, zijn die knotsgekke Kroaten van Rimac weer van de partij met een model dat bijna dubbel zo veel pk heeft. Lvchi maakt het zichzelf dus moeilijk. Maar op Genève zijn ze aanwezig en ze spelen hun ass aas.
Juist! Eerdere berichtgeving deed vermoeden dat Genève een F1-tje deed, maar sommige merken hebben daar geen boodschap aan en presenteren hun auto toch weer met een leuke dame. Zo ook Lvchi, die de Venere presenteert met een knappe brunette. Heb je toch weer een reden om de foto’s van Lvchi opnieuw te bekijken volgende week. Of dat de grote elektrische sedan is, dat moet je zelf maar bepalen.
We hadden het net al een klein beetje over de specs: een 100 kWh elektromotor met vier motoren en 1.006 pk. De range ligt rond de 500 km volgens NEDC, wat in combinatie het grote aantal pk’s een prima compromis is. De styling moet je ding zijn, maar ze hebben wel hun best erop gedaan. En Lvchi gaat de boeken in als “die fabrikant die het wél durfde om een beursbabe mee te nemen!” Of de memo is niet doorgekomen. Maar dat is voor latere zorg.
lacker zegt
Auto? Waar?
draadloos zegt
@lacker: naast die magere panlat
simonferrari zegt
Wat een vreemde combinatie tussen een Tesla Model S, Porsche Panamera, Mercedes AMG GT Coupe en de Volkswagen R line Velgen. Nee, dan zie ik toch liever een normale hatchback of sedan met 200pk en een range van 800 km. Overigens word ik ook niet warm van de beste dame..
Edge zegt
@simonferrari: Ik herken al die auto’s die je noemt er ook wel in. En weet je waar het eindresultaat op lijkt? Op zo’n wagen uit Grand Theft Auto. Die lijken ook altijd veel op echte auto’s, maar wijken toch net genoeg af om copyrightclaims te voorkomen.
simonferrari zegt
@Edge: Haha nu je het zegt! Klopt hellemaal!
scooper zegt
@simonferrari: ik zie er een lamborghini achterkant in…
Gulli zegt
@scooper: ik die van een F-type
MaartenD zegt
Of je het nu leuk vindt of niet, de Chinesen nemen de boel stilletjes aan over..
imarinos zegt
Grappige auto en ik zou haar ook niet wegsturen…
berlinetta zegt
@imarinos: Je mag haar wel naar mij sturen. Mooie dame hoor.
uselessguy zegt
Wat een onzin, de model S is net een XJ, de ioniq is net een prius, de titan net een F150, de X6 op een GLE. Tegenwoordig lijkt alles in een klasse op elkaar en zijn er zeer weinig unieke wagens. Daarnaast vind ik het bij deze wel meevallen. Auto ziet er goed uit, specs zijn prima en er staat een beursbabe naast. Als er nou een mooi blok in lag en de naam fatsoenlijk uit te spreken was hadden ze mijn stem…
ikleesookoverautos zegt
@720s Lvchi is eigenlijk Lüchi uit te spreken als Luu Tsje. Wanneer er een “ü” in een Chinees woord zit word die altijd als “v” geschreven. Waarom, geen idee. Vrij vertaald betekent het groene koets.
Bulgari (Bvlgari) doet dat trouwens ook. Dus zo gek is het niet.
Ook in China zijn de beursbabes eigenlijk afgeschaft en zie je ze niet meer op de grote shows in Shanghai en Beijing. Op de wat kleinere lokale beurzen zijn ze er gewoon nog wel.
Over de auto zelf ben ik wel te spreken en het design komt trouwens uit Italië.
Loek zegt
@ikleesookoverautos: thanks voor de opheldering!
(dacht dat ik dat al een x gezegd had maar kennelijk niet)
postzegel zegt
AutoBlog. U moet op bijles. 100kWh motor? Met kWh wordt de opslagcapaciteit van de ACCU bedoeld. Ik snap dat ’t allemaal nieuw is, maar toch. Genève staat vol elektro spul, dus doe je best en leer snel wat terminologie bij!
Loek zegt
@postzegel: kWh slaat ook niet precies op de resolutie van het infotainmentscherm, kan gebeuren toch?
postzegel zegt
@720s: Tuurlijk! Ik zeg toch ook: ’t allemaal nieuw. Thumbs up hoor ;-)
tjorque zegt
@postzegel: Google translate van het Chinees? ?
Dutchdriftking zegt
Maar geen Chinese dame?
jbjohnny88 zegt
Ben ik de enige die bij het logo (foto 11) denkt aan het logo van de Autobots xD?
davelepeef zegt
Laten we wel wezen. Als het materiaal op de stand niet boeiend is, kan een knappe dame wonderen doen…