• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lutz gunt ons kijkje in de toekomst

Auteur: evo, gepost 15 september 2007 om 17:57 – 16 Reacties

GM

Omdat medeblogger Bob Lutz op de IAA aan Wouter liet doorschemeren in het vervolg meer tips naar Autoblog te zullen sturen, kunnen we jullie nu een eerste video tonen hoe auto’s er in 2030 eventueel uit zien. Zeven topstudenten krijgen elk jaar bij GM Design de kans om hun visie hieromtrent weer te geven. Zij krijgen de kwestie “What cars will look like in 2030” voorgeschoteld.

Deze video laat enkele toekomstvisies zien. Allemaal leuk en aardig, maar wordt het niet eens tijd dat GM gaat kijken naar het design van hun huidige auto’s? Al dat toekomstgeneuzel vind ik altijd interessanter lijken dan dat het in werkelijkheid is. En als je in de toekomst wil kijken als autofabrikant, neem dan een iets realistischer jaartal als 2015 of 2020. Maar goed, ik heb het natuurlijk niet voor het zeggen bij GM.

Met dank aan Martijn (zoontje van?) voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: GTST voor gevorderden
  • Video: Red Bull geeft kijkje achter de schermen bij GP Zandvoort
    Video: Red Bull geeft kijkje achter de schermen bij GP Zandvoort
  • Video: magistrale herstart Verstappen
  • Video: nachtmerrie van elke student

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

bob-lutz, GM, Techniek, Video

Vorig bericht: « Slecht nieuws voor hardrijdende zoontjes
Volgend bericht: Tegnies goede auto met veel asazwares nodig? »

Lees Interacties

Reacties

  1. vla zegt

    15 september 2007 om 18:01

    er zat geen enkel mooi concept tussen.
    het nuttigste dat die dtem zei was op het einde “I’m Chris Hansom” ; nu heb ik iemand om hatemail naar te sturen :D

    Login om te reageren
  2. vla zegt

    15 september 2007 om 18:02

    @ mezelf
    dtem moet stem zijn…

    Login om te reageren
  3. Beaten zegt

    15 september 2007 om 18:16

    in 2030 is mijn auto 65 jaar oud :-|

    Login om te reageren
  4. Markus zegt

    15 september 2007 om 18:24

    Ff serieus; hebben jullie close connections met Bobbie Lutz? Ik heb het filmpje gezien en vond het al knap dat ons aller Wouter met hem even mocht koffieleuten.

    Login om te reageren
  5. freelander zegt

    15 september 2007 om 18:30

    toekomst op wielenn wauuwwwww!!!

    Login om te reageren
  6. Appieflappie zegt

    15 september 2007 om 18:57

    Ehm mss wordt het tijd voor GM om designers te zoeken buiten de VS. Amerikaanse design zal nooit het italiaanse niveau kunnen bereiken zolang de designers van eigen huize blijven komen.

    Login om te reageren
  7. Esprit_de_Flandre zegt

    15 september 2007 om 19:22

    Mja ze zouden idd beter eens kijken naar volgend jaar ipv van 2030. Het is een imagoreclaampje, en op zich is dat niet slecht, maar zoals ze er nu voorstaan, zou het ook goed zijn voor het imago om realistisch en nuchter te werk te gaan. En deze geldzuigende dromerij dus even te laten.

    Login om te reageren
  8. Bas zegt

    15 september 2007 om 19:55

    Goed dat gasten als Bob nadenken over 2030. Wat ik dan weer wel jammer vond is dat die hele grote americaanse bakken waar net zoveel mensen in gaan als in een smart (je weet wel: trucks) niet echt veranderd lijken te zijn, maarja, daar heb je ontwikkeling voor en ik hoop maar dat mensen als Bob begrijpen dat bigger en faster en more expensive NOT better betekent. Maar dat zal wel want hij zal vast wel begrijpen dat smarter is duurzamer = ontwikkeling met oog voor de toekomst. Nou nog leren plannen en de amricanen zouden zomaar fatsoenlijke auto’s kunnen gaan bouwen.

    Login om te reageren
  9. floryn zegt

    15 september 2007 om 20:09

    wat er met GM auto’s moet gebeuren gaat helaas voor GM niet alleen over het design maar vooral ook over techniek zoals de overzware alfa 159 dat is toch ook een resultaat van GM? En zoals de complete verkloting van het hele merk Saab ………….

    Login om te reageren
  10. Jeroen zegt

    15 september 2007 om 20:28

    Hoewel ik zelf als vormgever werkzaam ben, denk (of hoop) ik dat voor auto’s de vormgeving steeds minder interessant wordt en de techniek steeds belangrijker, zeker op de lange termijn (en dat is niet alleen vanwege t milieu). Na de stroom oersaaie modellen van 1975 tot 1995 zijn de fabrieken tot de conclusie gekomen dat vormgeving hun imago versterkt. Vanaf dat moment werden auto’s weer onderscheidend en mooi ipv alleen maar functioneel en praktisch. Jammergenoeg gaat nu alle aandacht juist uit naar weer een nieuw model met weer een lollige vormgeving. Je moet niet raar opkijken als er bij de introductie van n nieuw model meteen twee of drie varianten verschijnen met de belofte van nog meer. T komt je op t laatst je neus uit: weer een coupé, ruimte-auto, verlengde versie, verkorte versie, verhoogde versie. Maar waar blijft de techniek die ons verlost van de herrie zodat je de radio écht kunt horen, die auto’s zuiniger maakt, die de onderhoudskosten drukt doordat degelijker onderdelen worden gebruikt? En waar blijft de opvolger van die hopeloos verouderde explosiemotor? Waarom nog steeds geen ruimtebesparende, elektrische in-wheel aandrijving? En waarom kan een auto nog steeds de verloren energie van een remactie niet terugwinnen? Als er iets is dat je met de auto moet willen, dan is t wel vooruit.

    Login om te reageren
  11. autoblogger zegt

    15 september 2007 om 20:29

    @Markus: dat vond ik ook knap, het schijnt zelfs dat we binnenkort op uitnodiging naar Detroit gaan. Ach ja, bloggers onder elkaar;)

    Login om te reageren
  12. Rick dos zegt

    15 september 2007 om 22:41

    ” Al dat toekomstgeneuzel vindt ik”

    HO! Iemand anders uitlachen op een andere topic om zijn grammatica en dan zelf ook een fout maken…….

    Da ken nie hè? ;)
    –edit: heerlijk he;)–

    Login om te reageren
  13. Rob USA zegt

    15 september 2007 om 22:49

    @ Evo : Niet zo negatief, GM komt over 1 jaar met de nieuwe Camaro.Dat was
    je toch niet vergeten ?? Ik niet :) En wat betreft de techniek: De V8 kan 4 cil
    uitschakelen bij filerijden of stadsverkeer ( net als de Chrysler 300 C) En als je niet het maximale vermogen vraagt van de motor. Ik heb dat de laatste tijd niet gelezen bij al die 100 duitse topics, of heb ik er overheen gelezen ??
    En ik vind de SSR ook geen verkeerde auto en er komen nog wel meer
    onderscheidende auto’s ,wacht maar af. Misschien gaat de Sixteen nog er wel van komen :)

    Login om te reageren
  14. 2SLOW4ME zegt

    16 september 2007 om 12:25

    @rob usa: we will w8
    die camaro die zint mij oowk wel :-)

    Login om te reageren
  15. DafMaf zegt

    16 september 2007 om 15:09

    Ik denk dat ze naar 2030 kijken omdat de auto’s voor 2015 al vol in ontwikkeling zijn. Computers een cyclus van 8 maanden, auto’s van 8 jaar.

    Login om te reageren
  16. jodocus zegt

    17 september 2007 om 03:40

    Sorry jongens, maar in 2030 is het gedaan met autorijden;
    Yep, we kunnen bij de Volkswagen, Renault- of Toyota-dealer nog terecht voor een individuele mobiele module, maar zelf rijden : Nee dat is finito.
    In de wagen typ je gewoon je bestemming in en het ding brengt je automatisch gps-gestuurd terplekke, bolt 30 in de schoolomgeving, 50 waar het moet, 70 waar het kan en misschien wel 200 op de autobahn, maar dan wel in treintjes gekoppeld…
    lees er de futurologen de gebroeders Das maar is op na.
    Een auto hebben is ook geen must meer, je bestelt er gewoon eentje per gsm en binnen de 5 minuten staat je mobiele module voor de deur: je kan kiezen een 2, 4, 7 of 23-zitter, een bestelwagen of cabrio bij mooi weer…smartcard erin en wegwezen. De rekening wordt wel gedebiteerd van je giro. O ja, en alles milieuvriendelijk met elektro of waterstofmotor en absoluut verkeersveilig!
    Maar zelf sturen ? Neen, dat is er niet meer bij !
    Kortom de auto wordt gekollektiviseerd….of wordt het openbaar vervoer geïndividualiseerd ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North