Binnenkort krijgen we het echte werk te zien.
In zijn meer dan dertig jaar lange bestaan heeft Lumma Design een zekere reputatie opgebouwd waarin subtiliteit een kleine rol speelt. Toch is het nooit te laat om te veranderen. Lumma poogt een nieuwe richting in te slaan, door deze week de doeken te trekken van een voor zijn doen ingetogen versie van de G-Klasse.
Dit is een aardige prestatie, aangezien de huidige generatie van de G-Klasse fabriek af al een uitbundige machine is. Zoals het een tuner betaamt, geeft Lumma Design de G-Klasse wel een reeks koolstofvezel onderdelen. Lumma benadrukt dat het zowel de deurgrepen, de behuizing van de koplampen, de buitenspiegels en het omhulsel van het reservewiel heeft gemaakt van echt carbon. Reusachtige velgen heeft Lumma’s G-Klasse ook: het lichtmetaal onder de SUV is liefst 23″ groot.
Onder de kap zijn de aanpassingen eveneens redelijk subtiel. Lumma Design schroeft het vermogen van de G500 namelijk op tot 490 pk en 705 Nm koppel. Het is niet duidelijk of de sprint naar de 100 km/u hierdoor sneller is afgelegd, maar wij verwachten van wel.
Voor wie deze aangepaste versie niet extravagant genoeg is, heeft Lumma Design een fijne aankondiging. Binnen enkele maanden komen de Duitsers met een volledige bodykit. De Lumma CLR G770 zal hoogstwaarschijnlijk wel de bekende bedrijfsfilosofie volgen en iedereen wegblazen met zijn ongetwijfeld krankzinnige uiterlijk.
Zal wel een lichtgewicht zijn met allema dat carbon.
@bartteeuwen: gewoon beschouwen als mooi, dan zit het er iedergeval niet voor niets er op.
@kennone: dank je wel, dat werkt echt: iets lelijks beschouwen als mooi! Rijd er net een BMW i3 voorbij en ik denk “mooie wagen”! Loopt een meid voorbij met van die gaten in de broek, ik denk “mooie broek”! Kom ik mijn buurvrouw van 74 in de lift tegen en denk “mooie meid”! Mijn leven is nu zoveel leuker nu ik lelijke zaken kan beschouwen als mooi. Dank je wel! En dat alles vanwege totaal onzinnige en lelijke…wacht… mooie! carbon strips op een G-klasse.
@mashell: jij bent aan weekend toe.
Deze is wel erg fraai zo! Mocht ik ooit het geld hebben dan kocht ik zeker een G!
@jaso013: het word tijd dat de diesel versie komt dan is het een serieuze kandidaat om de ML420 te vervangen!
@Dickie: zal mij verbazen als die nog komt. De diesel wordt amper verkocht op de marken waar G populair is.
@e550: als het goed is begin volgend jaar, alleen als 350d 286pk niet als 400d met 340pk.
Carbon opsmuk dat is +100 naar speed
Erg subtiel indd. Ziet er wel gaaf uit zo in deze samenstelling.
Leuk hoor, al dat carbon. Maar ik woon aan de kust en het waait hier nogal eens. Straks waait mijn luchtgewicht G zo de zee in, moet ik niet hebben.
Lijkt zo wel een Suzuki Jimny.
Smaakvol gedaan. Zelfs 23 inch lijkt niet verkeerd.
Ziet er echt goed uit.
Ik vind m mooi!
Heb de G altijd wel kunnen waarderen, maar meer om het spartaanse terrein karakter van de auto. Nu is het ook daadwerkelijk een mooie auto, zonder dat hij echt erg veranderd is. Goed gedaan Mercedes. Die extra onderdelen van Lumma, het ziet er wel prima uit maar kan niet zeggen dat je echt iets mist als je deze niet bestelt.