Tunert Lumma heeft zich voor de Autosalon van dit jaar uitgeleefd op de BMW M5. Dit was al aangekondigd, maar het eindresultaat is altijd leuk om te zien. Onder de kap werd het vermogen opgeschroefd van 507 naar 560 pk en de begrenzer verwijderd. Hierdoor stopt de teller niet bij de 250, maar pas als de sportieve sedan een snelheid van 327 km/u op de klok heeft gezet. Toch is het vooral het optische gedeelte dat de aandacht trekt.
Als je deze beemer over het hoofd ziet wordt het tijd voor een laserbehandeling, want de auto schreeuwt aan alle kanten. Volgens mij is oranje-zwart een nieuwe maatstaf in kleurstelling, want we zagen het al eerder bij Edo Competition en TechArt. Leg je het nieuwste Lumma-project echter naast de schetsen die ze er vorige maand van vrijgaven dan lijkt het ineens weer heel erg ingetogen… Hoe dan ook: dit is weer zo’n echte hate it or love it-auto, de reacties zulllen verdeeld zijn, maar origineel is hij wel.
GuZ zegt
hate it. Sjonnie ten top
Clavo zegt
Doe mij toch maar een ‘jak’.
koentjuh zegt
vet ding man!
mooi oranje en zwart
Jurrian zegt
je kan zeggen wat je wil, maar racy is hij zeker, typisch zo’n auto waar iedereen naar omkijkt op een trackday terwijl porsches en ander bruut materiaal straal voorbij gelopen word omdat het er van stikt
Hans zegt
Die is echt mooi maar doe mij toch maar een standaard M5 met 507 pk:)
911 zegt
Wel stoer, maar zou m zelf noooooooooooit van mijn leven willen hebben
Vogelz zegt
Dit is pas een BMW jongens…
MurcieBoy zegt
i love it nog nooit zoveel oranje gezien op en in een auto en 327 km/h?! die begrenzer mogen ze er wel vaker afhalen ;)
en @hans
ben je soms bang voor die auto of wat?!
Fej zegt
In het zwart ziet hij er nog redelijk goed uit denk ik! Het interieur is een beetje te kleurig voor mij!
Laurens zegt
Ik zou er nog heel misschien overheen kunnen komen als hij een ander kleurtje had.. Maar door dat interieur haak ik echt af. Vooral het stuur en de middenconsole/dashboard.. Ik zou hem inderdaad niet zomaar voorbij lopen, puur omdat hij te lelijk is om niet gezien te worden.
oly zegt
de schetse waren vetter voor me gevoel en ook als je de schetse ziet hebbe ze de verbredings kit nie zo breed gemaakt zoals ze van plan waren wel jammer. maarja zei zo. en ze hebbe de lucht uitlate er nie meer in jammer heel jammer
Bdwn zegt
Interieur is een beetje over de top! Maar aan de buitenkant is het echt een dikke auto! Leuk dat handtekening dingetje i.p.v. het nummerbord ;)
Bart zegt
Specs en zo ok…maar die kleuren en zo geven me epilepsie-aanvallen…
Zelfs als je s’nachts aan het rijden bent is alles verlicht binnenin…wat een fel interieur…bah
natan zegt
achterkant vind ik jammer, uitlaten passen er niet echt bij vind ik, maar mwoah leuk om mee te beginnen als ik 18 word, dacht ik zo
SamSam zegt
doe mij maar orgineel!!!!!!!!!!!!!!!
ThoMaster zegt
Wat een brute wagen, als je je wil onderscheiden m.b.v je auto dan is dit DE auto om te rijden! Hij is idd iets ingetogener als de schetsen maar nog steeds opvallend genoeg, de M5 straalt met dit kitje tenminste echt brute kracht uit.
@Bdwn: Het handtekening dingetje is btw het logo van Lumma volgens mij, zie je vaker op showwagens hoor.
SugarFree zegt
Ik heb er eentje besteld, maar de mannen van Lumma wel 10.000,- bovenop de prijs betaald om dat afzichtelijke interieur er uit te slopen en er iets normaals in te zetten.
Cultuurbarbaren, zondagsrijders, volksverlakkerij gewoon ;)
Fej zegt
Je hebt bijbetaald om het interieur niet te hebben??? Als je je 5-serie bij Lumma afgeeft zit dat oranje interieur er toch niet op, dus hoeven ze het er toch ook niet af te halen?
Werner zegt
Jammer van het interieur, maar voor de rest is die wel mooi, vind ik.
RRPhantom zegt
Ben niet van de Sjonnie Bakken maar dit is wel een ”love it”!
Leuke bak.
BOL zegt
Ultieme sjakenbak!!
Leuk om voor de deur van de Powerzone te parkeren op zaterdagavond ;-)
ML Benz zegt
echt heel lelijk. spuug spuug. Die diffuser past toch niet bij die auto, neem dan
een echte sports car. Geen goeie combi dus. Leuk voor als je in het kamp woont.
Robin zegt
orgineel please
RenJie zegt
alles prachtig, achterkant sucks. De standaard M5 is inderdaad leuker! :)
Sil zegt
Op het interieur na niks mis mee dacht ik zo!
Sil zegt
Op het interieur na niks mis mee dacht ik zo
Amigdale zegt
Is er iemand die daadwerkelijk zo gek is om tot de aanschaf van zo’n verkrachte klassieker over te gaan? Dat een of andere marginaal met teveel geld een 520i koopt, die oranje spuit en vervolgens helemaal loos gaat in de plastiekfabriek kan ik nog begrijpen. Maar doe dit toch niet met een gloednieuwe M5… die wagen is standaard al lekker genoeg.
Bramzel zegt
Het enige wat ik er leuk aan vind zijn die verdonkerde achterlichten, volgens mij zouden die erg gaaf staan op een zwarte (M)5. Verder sluit ik me aan bij hen die zeggen: Doe mij het origineel maar ;)
MarcO zegt
Zoooooo fout….. heerlijk!
David USA zegt
Die kit is heel erg dik, alleen de kleur is niet mooi evenals het interieur!
Bayerische Motoren zegt
begrenzer eraf is ok
voor de rest foute kleur zowel interieur als exterieur
de kit zelf kan wek.
Fiesta ST zegt
Het past gewoon niet bij een 5 serie.
Als je op wil vallen moet je niet in een zakensedan willen rijden..
SugarFree zegt
Maakte een grapje, sorry ;)
Maar niet als het gaat over het interieur, dan ben ik heel erg bloedserieus.
Overigens is een standaard M5 ook niet aan mij besteed; ook niet als ik het geld had. Dan een Quattroporte :)
niels zegt
Vaak kun je helemaal custom werken bij dat soort bedrijven en helemaal het interieur naar eigen smaak helemaal invullen,
Ik zou het model van de auto in het Zilver willen hebben en dan het interieur in het zwart leer met rode stickels, en de wielen dan gewoon zilver in plaats van zwart en dan in het dashboard wat carbon terug laten komen en dan heb je al een hele andere auto:
Groet
Niels
SugarFree zegt
Ik zit weer even terug te kijken en ik vind het toch wel heel erg…
Zie je eerst een foto van een spuuglelijke klokkenwinkel, een afgrijselijk dashboard, een nog veel lelijker versnellingspook en het lelijkste onderdeel van het auto-interieur (de handrem!) in de smerigste kleuren.
Dán scroll je verder naar beneden en kijk je tegen twee stoelen aan die je (als notoir hondenhater) nog niet wilt gebruiken als slaapplek voor de schepseltjes ;)
zucht…
Xemurai zegt
Dees staat zeker in me top 3 mooiste bwm’s :D damn wat een gaaf ding!
CSL zegt
Is de kofferbak, dak en de motorkap ook nou van carbon?
doe maar in het Zwart en met 4 dikke pijpen eronder ;)
Verder dikke bak.
C200 Kompressor zegt
Deze BMW is gewoon verkracht, ECHT VRESELIJK LELIJK DING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Florijn zegt
alsjeblieft ik kan deze topics gewoon neit meer aanzien zouden de tuningposts niet op een adere page gepost kunnen worden
BMW 535d owner zegt
BMW M5 met die Lumma-kit, buitenkant helemaal in het WIT (de ultieme kleur voor een sportauto op dit moment) en dan het interieur alles in het zwart (leer) met rode sticksels!!! (H)
En natuurlijk het motorische gedeelte dat ie 560 pk-tjes heeft!!
joeri zegt
Dat orange verpest de auto. Het intertieur is met dat orange ook verschrikkelijk.
Gewoon een andere kleur zou al véél beter zijn.
Rikus zegt
Inderdaad.. Gewoon in het wit spuiten.. dikke wielen met een zwart hart en klaar.. het interieur wat aangepast.. dit is wel over de top.. Meestal valt de “echte” tegen in vergelijking met de tekening maar deze is meer dan geslaagd.. alleen als ik de reacties zo lees denken mensen dat ze hem alleen in het oranje hebben.. ik denk dattie oranje is omdat het concept zo is en omdat ie zo gigantisch opvalt.. tijdens een tuning show loopt niemand die wagen voorbij zonder er naar te kijken.. Duz mensen.. hij kan ook in een andere kleur :D
Karaya zegt
Vreemd dat deze auto met al die peekaas extra maar 327 haalt, dan mag je vraagtekens zetten bij de claims dat een normale M5 zonder begrenzer 330 haalt.
Of ben ik gek?
ENDER zegt
beetje f430 style bij de ”onderbumper” of hoe dat ook heet
Speedlimit zegt
Mooi interieur maar de kleur buitenkant is net ’n sinnaasappel
Calimero zegt
Vet!!!!
Wouterman! zegt
Fijn dat hij iets ingetogener is dan de schetsen!!!
Ik vind hem persoonlijk erg vet met al die matzwarte accenten, alleen jammer dat het geen koolstofvezel is… :D
Die diffusor en rookglazen bij de achterlichten zijn ook VET, maar niet over the top, net zoals de hele auto!!!
Het interieur daarentegen… Koppijn :P
Lexus-menia zegt
Zijn die gasten zo Orjanje fanaten dat sinaasappel kleur moeten geven
bahhhh
Das een mooie auto verpesten
please bmw return to the real world
Tarzan zegt
Heel erg mooi!! Vooral die 2 uitlaten inplaats van 4 maken het een stuk meer auto en een stuk minder fast & furious. Ook grappig het verschil van mening hierover :)
June zegt
Vet body kit, maar de kleur oranje en het interieur combo is to much. Wel vette bak, sowieso standaard al.
Fuego zegt
Precies een diffusor achteraan?
Rikus zegt
Tog zou ik heeel graag willen weten wat voor wielen onder deze BMW zitte.. weet iemand dit?
Tombnolz zegt
Auwww, m’n ogen! Afzichtelijk, dat interieur.
H.J. Vaesen zegt
-Speechless-
Ik verbaas me dat het überhaupt rendabel is om dit te bouwen. M5 zoiezo al een verschrikkelijk ordinaire auto waar je niet in gezien wilt worden, maar dit slaat alles.
RobV70T5 zegt
— # Karaya schrijft (8 March 2007 om 19:43 ):
— Vreemd dat deze auto met al die peekaas extra maar 327 haalt, dan mag je vraagtekens zetten — bij de claims dat een normale M5 zonder begrenzer 330 haalt.
— Of ben ik gek?
Bredere sloffen dan standaard en een dikkere voorspoiler zorgen alleen maar voor meer luchtweerstand. Ergo, je topsnelheid zal er onder lijden.
ingelover zegt
een vet srakke BMW zo zouden alle auto`s er uit moeten zien vo0ral die bekledng
miki zegt
subliem maar toch liever vier uitlaten
Stoes zegt
Ik krijg rillingen over mijn rug van de lelijkheid van het interieur. Over het algemeen vind ik dar BMW’s een mooi interieur hebben en daar moet je niks aan aanpassen. Het enigste wat ze van mij in de M-modellen mogen gaan gebruiken is een carbon dashboerd. Misschien een ideetje voor de nieuwe M3 CSL als die nog komt.
piet zegt
mooie bak je ziet nog wel dat het nog steeds een m5 is maar wel mooier en het is goed dat ze die begrenzer eraf hebben gehaald dat moeten ze bij de produktieauto ook doen.