Geen paniek, seismografen in Noord-Italië. Die trillingen zijn slechts afkomstig van de glorieuze V12 in het vooronder van de Aston Martin CC100. Oh, en hij klinkt als een popcornmachine.
Aston Martin viert dat het 100 kaarsen mag uitblazen en trakteerde zichzelf op een eerbetoon aan de DBRR uit 1959. Een voorruitloos kanon dat 1200 kg weegt en gebouwd is rondom een carbonfiber monocoque. Op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este was hij te bewonderen, en liet zich duidelijk horen. Plofjes!
De livefoto’s van het apparaat check je HIERO.
v12biturbo zegt
Lekker gebrul maar de auto zelf ziet er een beetje uit als een mislukte stirling moss.
motoragent zegt
Een auto zonder dak, ruiten of fatsoenlijke deuren, en nota bene vrijwel geheel opgebouwd is uit carbon fiber, én toch 1200 kilo weegt… hoe krijgen ze dat voor elkaar dan?
kaasboerin zegt
@motoragent: Wellicht het verstijven van het chassis? Gezien er geen dak is?
Ik weet ut nie..
motoragent zegt
@kaasboerin: Een carbon fiber monocoque is van zichzelf (indien goed ontworpen natuurlijk) eigenlijk al sterk en stijf genoeg om het zonder dak af te kunnen. En mocht dat niet zo zijn dan praat je maar over enkele kilo’s om het te verstevigen.
Hupke zegt
@kaasboerin:
Zal niet nodig zijn, een speedster is zowat de stijfste body-vorm die je kan maken. De middentunnel daarbij kan heel hoog worden gemaakt wat veel stijfheid toelaat.
De veel te zware motor en aandrijflijn zal er wel voor iets tussen zitten vermoed ik.
kaasboerin zegt
@Hupke: thenx.
berlinetta zegt
@motoragent: Ik vind het ook aan de zware kant. Prestaties zijn ook niet bijzonder opvallend.
E34M5Touring zegt
Blijf het een lelijk ding vinden. Brult heel aardig. Maar dat doen alle AM’s.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@motoragent: hoeveel weegt een 6 liter V12?
rodger zegt
Snap de lol van die open wagens zonder voorruit nooit zo goed, voor je het weet heb je een wesp te pakken die even met 240km/h je huig aantikt.
keesje1987 zegt
@rodger: met zo’n snelheid komt hij er via je nek weer uit…
rotarypowah zegt
Hij had ‘m best wel even stationair mogen laten draaien. Een stationair draaiende V12 waarbij je bijna elke arbeidsslag door de uitlaat hoort galmen, geweldig!
keesje1987 zegt
Zo dan, wat klinkt dat geniaal. Net zo mooi als dat-ie er uit ziet
meneer zegt
Platgedrukte ferrari van achter
MLTB zegt
Hoor dat ding lekker gorgelen en proesten :D
Dik!
En ik maar denken dat alleen een E60 V10 of een Carrera GT geil konden klinken..
jweelden zegt
@MLTB: wat dacht je van de LFA?
norge zegt
Zal het goed doen als Hot wheels modelletje…
a3aan zegt
Dikke car porno!
ster74 zegt
Gat verdomme!!! Wat een gebrulll?!!! Dit is pas geluid die een sportauto moet hebben…
lemans96 zegt
Wat een hemels mooi ding is dit toch. De sound is natuurlijk fantastisch en al dat carbonfibre maakt ‘m tot een echt automobiel snoepje.
hanzel zegt
Twijfelt tussen het gebrul van deze AM of de Aventador mmmmmm keuzes moeilijk, ik ben eigenlijk best wel verslingerd aan de AM, maar een lekkere brul van een Aventador is ook niet te versmaden.
Hoorde van de week een Jaguar v12 voorbij komen ook horny hoor, en die dikke open v8 uit die Mustang was ook heeeeel lekker om te horen.
Eigenlijk zijn er best wel veel lekker uitlaat geluiden een oude diesel deutz is ook lekker om te horen, lekker om bij in slaap te vallen.
lemans96 zegt
@hanzel: Dan kun jij deze ook vast wel waarderen:
http://www.youtube.com/watch?v=q_0xifuTqVA
Slaap lekker. ;-)
hanzel zegt
@lemans96:
JA had ik al eens gezien maar geweldig zo’n ouwe bak.
Heb je deze al eens gezien :
http://www.youtube.com/watch?v=xMa3_tT5mKA
Dit is echt smullen wat een genot om te kijken 8 minuten lang
Hupke zegt
Veel, veel, veel te zwaar. Een 6 in lijn was meer dan genoeg geweest voor dit bakje. Dan was het misschien een scheurijzer geweest. Dit geval mogen ze houden. De looks zijn er wel maar onderhuids trekt het sowieso op niets.