Na de Lucid Air is hier de Lucid Gravity. Met heel veel range én heel veel ruimte.
Een nieuwe EV-fabrikant vergelijken met Tesla is inmiddels een beetje afgezaagd, maar bij Lucid is het haast onvermijdelijk. Het is een Amerikaanse start-up, met als CEO de man die verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van de Tesla Model S. En ook Lucid begon met een grote sedan.
Na de Model S was voor Tesla de volgende stap een grote SUV. Dat is nu ook voor Lucid de volgende stap. Eind vorig jaar introduceerde Lucid hun Model X: de Gravity. Deze auto is nu ook neergestreken in Europa, want de Lucid Gravity staat op de beursvleur van Genève te schitteren.
Net als de Lucid Air loopt de Gravity niet achter qua techniek. Sterker nog: er zullen weinig elektrische SUV’s zijn met een grotere range. De Gravity gaat namelijk een WLTP-actieradius van zo’n 700 km krijgen. De enige andere elektrische SUV’s die hieraan kunnen tippen zijn de Fisker Ocean en de Peugeot e-3008.
De Lucid Gravity is ook aardig rap, want deze SUV krijgt tot 800 pk. Daarmee sprint deze kolos in 3,5 seconde van 0 naar 100 km/u. Oké, een Model X Plaid is sneller, maar die heeft een stuk minder range.
Zoals je kunt zien op de foto’s heb je aan ruimte geen gebrek in de Lucid Gravity. Deze SUV biedt plaats aan zeven man, of – als je alles plat gooit – dik 3.000 liter aan bagageruimte. En dan heb je ook nog een frunk.
Helaas deed Lucid een beetje moeilijk op de stand met het sluiten van de deuren, waardoor we alleen foto’s hebben met alles open. Als je het ontwerp in z’n geheel wil bewonderen verwijzen we graag even naar de gelikte persplaatjes bovenaan dit artikel.
Het gaat nog wel even duren voordat we de Lucid Gravity op de weg gaan zien, want de productie begint pas eind dit jaar. Of dit een welkome aanvulling is? Laat het maar weten in de reacties!
nicolasr zegt
Ja, nu wil ik dus deze. Ik vind hem mooi!
camber24 zegt
Ik vind dit ding dus ook onwijs gaaf. Te dik. Te fout. Rijdende elektrische middelvinger. Lekker brallen op de linkerbaan, aan komen stormen met 800pk, plebs opjagen. Heerlijk!!
Jochen zegt
Bij Renault staat hij als Espace bekend, ruim beschikbaar als occassie ;-)
str8six zegt
Zeer geslaagd design! Stuk mooier dan die SUVs(?) van Tesla.
potver7 zegt
Mij te veel auto voor (vermoedelijk) te veel geld. Maar een mooi ding om te zien.
goteza zegt
Strak design. Maar wat weegt dit? Mag dit met een B rijbewijs gereden?
st220 zegt
135k +
BlauweVolvoS40 zegt
Zo te zien nog niet helemaal af voor de Europese markt. Ik zie namelijk nog geen verlichting in de bumper voor als de achterklep openstaat. Dat is volgens mij wel verplicht hier
lecomte zegt
Wat zouden die lichtstrips aan weerszijden nou zijn?
citrorob zegt
Leuk, maar hoe lang blijven de Saudi nog geld in deze bodemloze put steken. Op iedere auto die Lucid verkoopt wordt $377.000 verlies geleden.
William zegt
Zal minimaal zomer 2025 worden eer deze ergens in Europa te koop staat. Als LUCID tegen die tijd nog bestaat. En LUCID heeft geen dealer netwerk oid, dus ze zullen vermoedelijk met een grote partij in zee moeten gaan die service en reparaties gaat doen?
flatoutmarten zegt
Te groot voor de NL weg.
Past het überhaupt in een parkeervak?