Een Aston was al een mode-accessoire, maar dat wordt wellicht nog erger. Volgens het Duitse Autobild heeft LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) het hoogste bod uitgebracht op Aston Martin. Het Amerikaanse Ford zou daarbij een belang van 15% willen behouden.
De financiële details zijn nog niet bekend maar het kan niet lang meer duren…
Bron: marketwatch (via jalopnik.com)
Zoef zegt
Blijven er dan Fort motortjes inhangen? Zou er liever Rolls Royce motoren voor ontwikkeld zien worden.
steven zegt
zoef Rolls Royce motoren komen van BMW.
Ejay zegt
Hoera, hoera, hoera, waar ik op gehoopt had is waar geworden. Een ander klassiek merk toegvoegd aan LVMH.
Werner zegt
Komen de Astons dan ook met die mooie logo-print in de lak/bekleding?
TomRS6 zegt
@ Werner,
Haha, daar dacht ik ook al aan.
Dat zou dan echt een Must-have voor de vrouw worden.
Leuk zon :Infinity LV ;)
L.A.moved zegt
de top komt bij elkaar…..
LVMH…..AM
LVMHAM…..
cool……
Fej zegt
Dus binnenkort zien we Astons met een Loewie vwieton interieur!
Jos Smos zegt
Dat Belgisch/Franse zakenduo waarnaar jullie verwijzen in dat andere artikel is de topman van LVMH (de andere is de rijkste Belg), dus betekent dat dan dat zij de hoogste bieders zijn?
Fej zegt
Ben ik nou gek aan het worden, maar ik dacht echt dat er daarnet een nieuw topic over de 997 stond! Ik wou mijn reactie posten en opeens is het verdwenen!
autoblogger zegt
@Fej: excuses, here it is: http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/02/facelift-voor-de-porsche-911
@Jos smos: volgens mij wel, maar ik mag niet meer over Belgen schrijven ;)
Pieter zegt
@Fej, dat dacht ik ook….
En wrm LVMH niet denk ik dan…
Dan zullen er zeker van die speciale edities enzo komen, wat me wel leuk lijkt
Klaas zegt
LVMH heeft veel meer merken dan die paar die in hun naam worden gezien. Het zal voor Aston Martin een omslag zijn. Ze zijn dan geen autobouwer meer maar een luxe artikel. Ingenieurs er uit, productie in China en werken aan een lijn AM accessoires en gadgets. Het zal zeker goed zijn voor het merk AM.
Fej zegt
@ Autoblogger: ok bedankt ;-)
@ Jos Smos : Dus Aston Martin is in Belgische handen :-), het is hier plots veel leuker om te wonen!
sacha zegt
Louis-Vuitton, Moët, Hennessy, Aston-Martin. Lekker Jet Setje.
Bovendien trefwoorden uit elk nummer van Jaz-Z.
joep zegt
@ E-jay, wat is er dan precies klassiek aan luis vuitton?
Hmm kan het niet echt waaderen. AM is toch een oud Brits adellijk merk, dus klasse en stijl. Oud geld en dus geen schreeuwerige pasterigheid.
Luis vuitton, is imo schreeuwerigheid ten top. Denk je aan luis, dnek je aan Paris hilton, en is gelijk de illusie van goede smaak en stijl weg…. :(
gebbetje zegt
Dat is dan de eerste auto waarin je geen koffers hoeft mee te nemen, je rijdt dan namelijk al in een handtas.
S-andy zegt
@ Joep, is Louis Vuitton niet klassiek omdat Paris er mee rond loopt ?
Hoe zit het dan met Bentley?
Thom Holwerda zegt
Dit slaat nergens op… Louis Vuitton maakt toch handtasjes voor Paris Hilton? En Aston maakt toch de mooiste auto’s ter wereld?
Sorry, maar ik zie de link niet.
Klassiekerrally zegt
Samengevat: Aston Martin is niet uit passie gekocht, maar als investering.
Levert ’t z’n centen niet op, wordt de kraan dichtgedraaid.
Geen puissant rijke autoliefhebber dus die er nog wel een half miljard extra tegenaan wil gooien, maar een kil calculerende geldmachine.
En daar maak ik me best zorgen over…
joep zegt
@s-andy, ik noemde luis vuitton niet klassiek omdat ik dacht dat het geen rijke en lange geschiedenis had. Na wat zoekwerk bleek ik hierin toch fout te zitten, excuzes-moi ;) Maar dat neemt niet weg dat ik het nog steeds een schreeuwerig en smakeloos merk vind. (en ik ben overigens ook geen bentley fan hoor)
sacha zegt
@Klassiekerrallye: Puissant rijke autoliefhebbers zijn ook niet zaligmakend (zie TVR).
Bol zegt
Volgens mij weet bijna niemand hoe Louis Vuitton is begonnen.. Lang voor het blingbling en Paris Hilton tijdperk maakte hij leren interieurs voor zeer exclusieve auto’s. En prijzige koffer/ tassen setjes natuurlijk die precies passen in de desbetreffende exclusieve auto’s..
slk55 amg zegt
als het zo is, heb ik er geen problemen mee. louis vuiton heeft (klassieke)stijl en aston martin ook. en met het geld van die rijke belg erbij moet het helemaal goed komen.
Klassiekerrally zegt
@ sacha:
Ik vraag me wel eens af of Smolenski (Moleskin zoals de Britten ‘m plegen te noemen) het autohart wel op de goede plek heeft.
Ik denk meer dat dat een patser is dan een echte liefhebber.
Hij heeft waarschijnlijk meer chroom op zijn huid dan benzine in zijn bloed…
Een automerk met geschiedenis is meer dan een speeltje of een beleggingsobject. Daarom heeft zo’n bedrijf iemand met passie en waardering voor de merkgeschiedenis nodig.
Hopelijk begrijpt de nieuwe eigenaar dat.
Jappy zegt
Grappig dit! Een Aston Martin in Louis Vuitton kleuren kan ik den ik wel waarderen!
Citrofiel zegt
Iedereen is al aan het reageren hierop, maar het is nog niet eens zeker! Ik houd mijn mond nog maar.
CSL zegt
Hoe erg is dat?
gijs zegt
omg kan je dan ook neppe aston martins kopen in turkije op de markt(A) net zoals die tasjes van Louis Vuitton
autoblogger zegt
De geruchten gaan ondertussen lekker door, volgens Britse bronnen is LVMH niet de koper! The buyer will be a private investment firm with no names familiar to anybody outside the high-finance banking community. Rumored price is just a tad less than $1 billion.
Via http://blogs.motortrend.com/6200377/car-news/about-that-rumor-aston-martin-may-be-sold-but-not-to-lvmh/index.html
Vincent#1 zegt
Beetje offtiopic maar wel leuk detail: Louis Vuiton, maakt toch ook de bijpassende koffer voor Spyker?
Nick zegt
Louis Vuitton bestaat sinds 1854.
‘Nuff said.
alfa156 zegt
oeie Nederlanders,
goeie zaak, een Belg die AM koopt, bij aankoop van een AM gratis wegenvignet voor België ;-)
Citrofiel zegt
@ alfa156; LOL!
Florijn zegt
wie is nu eigenlijk de eigenaar van de merknaam lagonda? ben erg benieuwd zou namelijk graag nog eens een mooie revival zien van die oude ultieme 80’s mobiel
john ruikes zegt
Aston Martin bouwen hun eigen motoren, er zit geen Ford motor in.Wat moet Ford dan anders, met 9,5 miljard verlies?
rick.vanquish zegt
in een vanqush zitten gewoon aston martin motoren het is een v12 motor in het zijn 2x 6 cilinders aan elkaar // Waarom denk iedereen dat er ford motoren in zitten!? lamborghini heeft ook eigen motoren alleen lamborghini is van audi,.
gellukig is nu aston martin op z’n eigen
rick.vanquish zegt
hoe het met bentley zit daar zitten audi motoren in en in een maybach mercedes en rolls royce : bmw
Marsha zegt
Hee ik vint Louis Vuitton echt helemaal geweldig! ik heb tassen, schoenen en brillen, en ik wil nog meer! ik ben echt fan! KUSJESS marsha, Louis Vuitton fan!
Marty PEtrolhead zegt
Dit is een zinniger beweging dan LVMH, gelukkig maar:
Gaydon March 12, 2007: Aston Martin is pleased to announce the start of a new chapter in its illustrious history following the announcement today that the prestigious sports car manufacturer has been sold to a consortium led by David Richards, John Sinders, Investment Dar and Adeem Investment, ending almost twenty years as part of Ford Motor Company.
The consortium is a group of sophisticated investors who are committed to the brand, its success and existing business plan which envisages growth, profitability and new products, including the much acclaimed four door concept Rapide, shown for the first time at the Detroit Auto Show in 2006.
With the full support of the investors, Dr Ulrich Bez, remains committed to the future success of Aston Martin and will lead the management team into a new era as its Chief Executive. Since his appointment in 2000 he has overseen a period of growth and investment, steering Aston Martin to its unparalleled status in the world luxury sports car market. During the past six years the company has seen a tremendous change with new headquarters, exciting new products, a successful motorsport programme and a strong corporate identity throughout the expanding dealership network.
Leading the investors is David Richards, founder and chairman of Prodrive, a world leading motorsport and automotive engineering company. He will be joining the board of Aston Martin as non executive chairman in a personal capacity.
“This is an incredible opportunity – Aston Martin is one of the world’s most iconic brands” said David Richards. “We are confident we now have all the right ingredients to take Aston Martin to even greater heights.”
John Sinders, a banker in finance and shipping from Houston, Texas and Dubai UAE, is an Aston Martin owner with a great affection for the brand on both road and track.
Investment Dar, a Kuwaiti company, is the largest listed investment company in the Gulf. It owns and manages a group of companies including banking, finance, investment and asset management, real estate, insurance, banking, and logistics. Investment Dar has total assets of US$ 3.66 billion, with net income of US$ 317.3 million in 2006.
Adeem Investment is a Kuwaiti company and owns companies in the banking and finance, real estate and hotels, transport and logistics, food and telecoms industries. It has become the fastest growing investment, corporate finance and asset management company in Kuwait with assets under management in excess of US$ 1.5 billion.
Jefferies & Company acted as financial adviser to the Consortium.
“This new partnership is a tremendously exciting opportunity for Aston Martin,” said Ulrich Bez. “Under the ownership of Ford we have become a successful, profitable company and I will be working with the new owners to build on this great foundation. It is a new beginning which will give the company the opportunity to attain an even higher level of excellence.
“This next stage in the company’s history promises to be the most exciting yet. David Richards and I have a great deal of mutual respect for each other and we are equally passionate about realising the brand’s full potential.”
Aston Martin will remain at its high tech production facility at Gaydon in Warwickshire, a purpose-built facility where a skilled workforce of 1800 employees have helped gather numerous awards from the automotive and design industries in the past five years. Aston Martin has also enjoyed considerable success on the track and the company’s sporting heritage continues to infuse every model.
Aston Martin is a one of the world’s leading sports car manufacturers. Founded in 1914 by Lionel Martin and Robert Bamford the company has been responsible for some of the most evocative automobiles of all time. Aston Martin has evolved into a prestige manufacturer with class-leading products and perhaps the most high profile automotive brand name in the world.
The current model line-up of the award-winning V8 Vantage, DB9, DB9 Volante, Vanquish S and V8 Vantage Roadster will soon be enhanced by the eagerly awaited high performance DBS model. Voted the UK’s coolest brand in 2006, Aston Martin has a fast-expanding dealership network of 126 dealers representing in 27 countries.