• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus facelift de Elise

Auteur: CasperH, gepost 16 februari 2010 om 17:39 – 57 Reacties

Lotus Elise Facelift
De Elise gaat al een poosje mee dus werd het tijd voor een facelift.

Het is de bedoeling dat de nieuwe Elise meer lijkt op de Evora. Daarnaast belooft dit dit model een betere stroomlijn en lagere CO2 uitstoot te hebben.

Het nieuwe instapmodel wordt de 1.6 S. Deze heeft een uitstoot van 155 gram CO2 per kilometer. Belangrijker is dat deze instapper 136 pk levert. Accelleratiecijfers zijn nog niet bekend. De 1.8 Elise R (192 pk) en de 2.0 Elise SC (220 pk) blijven gewoon leverbaar. Ook belooft Lotus een nieuwe close-ratio zesbak voor de ijverige schakelaar.

De nieuwe Elise wordt tevens voorzien van dagrijverlichting en is leverbaar vanaf april.

Ook interessant!

  • Lotus Elise, Exige en Evora
    Drie keer afscheid bij Lotus
  • Deze Lotus Elise occasion heeft een doorsnee topmotor
  • Lotus Final Edition
    Briljante Lotussen vieren het einde der tijden
  • Puristische sportwagen overstuurt
    Lotus Exige crasht in Nederlandse sloot

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

elise, Lotus

Vorig bericht: « Uwe Gemballa vermist in Zuid Afrika
Volgend bericht: Video: “driften” met je Golf, hoe het niet moet »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bertus zegt

    16 februari 2010 om 17:40

    Tja. Nog steeds mooi.
    Kan wat mij betreft nog jaren mee!

    Login om te reageren
    • Ikke_ferrari zegt

      16 februari 2010 om 19:48

      @Bertus: Helemaal mee eens.
      Welliswaar geface-lift, maar gelukkig niet verkracht!
      Leukste autotje wat je met zo’n budget kan kopen. Kan er weer jaren tegen!

      Login om te reageren
  2. jip (die met 1 p) zegt

    16 februari 2010 om 17:41

    ik ben een beetje zat van de achterkant. Altijd hetzelfde. Die hadden ze wel wat mooier mogen maken.

    Login om te reageren
  3. RippiN zegt

    16 februari 2010 om 17:47

    So Hot!

    Login om te reageren
  4. EJS zegt

    16 februari 2010 om 17:48

    Wel een geslaagde facelift wat mij betreft! Die nieuwe instapper klinkt ook best goed, 140 pk is genoeg voor in een Elize, en een 1.6 in een auto van dit gewicht zal wel mooi zuinig zijn;)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      16 februari 2010 om 17:55

      @EJS: de oude (1.8) instapper had ook 136 pk, alleen had die een CO2-uistoot van 196 g/km. Dit nieuwe 1.6 (Toyota) blok is met een uitstoot van 155 g/km dus een flink stuur schoner (en zuiniger).

      Ook de Elise R & Elise SC stoten nu allebei minder dan 200 g/km uit.

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        16 februari 2010 om 17:59

        @robbie:

        Ik weet dat die ook 136 pk had;) Daarom vind ik dit ook een behoorlijke verbetering, het blok is namelijk vermoedelijk lichter, het blok is efficienter, en het past op een bepaalde manier ook beter dan het een klein, opgefokt 1.6je is dan dat ’t een relatief luie 1.8 is;)

        Sws van de zotte eigenlijk dat de R en SC nog boven de 200g/km uitkwamen, voor een auto van dat formaat en gewicht…:O

        Login om te reageren
  5. floryn zegt

    16 februari 2010 om 17:48

    het is tijd voor een compleet nieuw model en niet weer een minimale verbetering.

    Login om te reageren
  6. nillisb zegt

    16 februari 2010 om 17:49

    -edit: je mag meer dan één woord typen, en liefst ook nog relevant-

    Login om te reageren
  7. Klassiekerrally zegt

    16 februari 2010 om 17:58

    Het blijft een mooie en begerenswaardige auto. Kan wat mij betreft ook nog wel even mee!

    Login om te reageren
  8. killioq zegt

    16 februari 2010 om 18:01

    prachtig ding, ecth waar. nu moet ik er zeker 1 hebben, alleen mocht de achterkant wel ledjes gebruiken, dat is toch lichter?

    Login om te reageren
  9. FeRaRi zegt

    16 februari 2010 om 18:05

    Echt gewoon weer mooi.

    Login om te reageren
  10. VantageR zegt

    16 februari 2010 om 18:19

    Hij heeft nu wel veel weg van de California:

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      16 februari 2010 om 18:56

      @VantageR: niet zo raar hoor, als je weet waar de designer van Lotus vandaan komt ;)
      http://www.autoblog.nl/archive/2009/12/15/lotus-krijgt-ferrari-designer
      Donato Coco = ontwerper van de Ferrari California en nu dus de ontwerper van de Lotus Elise facelift.

      Hij is echter pas op 4 januari bij Lotus begonnen, dus heel groot zal zijn invloed niet geweest zijn gok ik.

      Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      16 februari 2010 om 19:09

      @VantageR: ik dacht echt precies hetzelfde.. :D

      Login om te reageren
    • nickdenbakker zegt

      16 februari 2010 om 19:53

      @VantageR: wou net zeggen maar was te laat!

      Login om te reageren
  11. Reinier zegt

    16 februari 2010 om 18:27

    Dit noem ik eerder een facefuck.

    Login om te reageren
  12. freude am fahren zegt

    16 februari 2010 om 18:28

    Hij is nog steeds mooi!
    Enkel die achteruitkijkspiegels zouden wat anders mogen, daar is iets raar mee. En die achterkant, die zou ook eens anders mogen, dat zou eens wat anders zijn.

    @edit: Zouden jullie misschien wat foto’s van de Elise van generatie? Dat zou handig kunnen zijn om gemakkelijk de verschillen te zien met de vorige generatie.
    (het is maar een idee…)

    Login om te reageren
  13. Stijn zegt

    16 februari 2010 om 18:31

    Idd, véél California en nee ze is niet meer mooi :(

    Login om te reageren
  14. super458 zegt

    16 februari 2010 om 18:34

    Foto 2 lijkt wel op een California. Jammer. Ze konden ook zelf wat verzinnen dan een Elise te baseren op een mooie Ferrari.

    Login om te reageren
  15. Lan_Evo zegt

    16 februari 2010 om 18:35

    Nette auto hoor, altijd al fan geweest van de Elise. Weet iemand hoeveel deze weegt toevallig?

    Login om te reageren
  16. freude am fahren zegt

    16 februari 2010 om 18:35

    @VantageR: Goed opgemerkt, hij heeft er inderdaad veel van weg.

    Login om te reageren
  17. wow zegt

    16 februari 2010 om 18:38

    so not

    Login om te reageren
  18. lars zegt

    16 februari 2010 om 18:39

    nu alleen hopen dat ie niet weer een stuk zwaarder is geworden..

    Login om te reageren
  19. DieBolle14 zegt

    16 februari 2010 om 18:40

    Ziet er nog steeds mooi uit hoewel hij niet kan tippen aan een Exige in het zwart of oranje.

    Login om te reageren
  20. Aad zegt

    16 februari 2010 om 18:46

    Evora-achtige voorkant, en dat is goed, alleen de achterkant had wat mij betreft ook door de facelift molen gemogen.

    Login om te reageren
  21. SupercarFan zegt

    16 februari 2010 om 18:47

    echt een prachtbak :D net zoals alle andere lotussen! al had de achterkant iets anders gemogen

    Login om te reageren
  22. mrB zegt

    16 februari 2010 om 18:53

    Hij lijkt nu alsof er een disgner mee bezig is geweest, terwijl een lotus eigelijk een engeneers-auto moet zijn. Mischien dat het uiteindelijk allemaal beter is, maar zo op het oog voelt het niet echt lotus

    Login om te reageren
  23. freude am fahren zegt

    16 februari 2010 om 18:55

    Ik weet niet goed wat, maar er scheelt iets met die nieuwe voorbumper… Ik denk dat ik hem er wat “wannabe supersportcar” vind uitzien. Die nieuwe bumper past gewoon niet bij het imago van de Elise

    Login om te reageren
  24. Flamingo zegt

    16 februari 2010 om 18:56

    schattig..

    blijft natuurlijk vreselijk lelijk maar t moet een heerlijke autootje zijn om mee te rijden

    Login om te reageren
  25. freude am fahren zegt

    16 februari 2010 om 18:58

    Zie ik nu slecht of steekt die nummerplaat vanonder wat uit?
    Ik dacht dat ze de aerodynamica hadden verbeterd…

    Login om te reageren
  26. freude am fahren zegt

    16 februari 2010 om 18:59

    @robbie: nu wordt het duidelijk… Was er zelf niet opgekomen denk ik. ;)

    Login om te reageren
  27. Ollie-j zegt

    16 februari 2010 om 19:05

    Blijft de benaming nog steeds Elise S2 of is dit de Elise S3?

    Login om te reageren
  28. Freude am fahren zegt

    16 februari 2010 om 19:05

    pfff, ik weet niet meer wat ik ervan moet denken. Eerst vond ik hem mooier dan de vorige, dan toch lelijker, nu terug mooier,…
    Laten we zeggen dat hij even goed is. Of toch niet… nee, toch wel…

    Login om te reageren
  29. JanJansen zegt

    16 februari 2010 om 19:06

    MX-5 anyone?
    Met nu ook nog die 1.6 jappeneese instappert begin ik bijna wantrouwen te krijgen.

    Login om te reageren
    • Ikke_ferrari zegt

      16 februari 2010 om 19:52

      @JanJansen: Zet deze even naast elkaar open op je scherm en zie hoeveel die NIET op elkaar lijken:

      http://www.mazda.nl/Templates/Controls/Popup/ModeKeyFeaturesPopupT7a.aspx?CallerId=37900&ImageNo=0&NoSelectedImages=2

      http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Lotus/Elise_2010/Elise_MY2011_Front_Threequarters_On_Black.JPG

      Login om te reageren
  30. Freude am fahren zegt

    16 februari 2010 om 19:10

    @janjansen: viel mij ook net op. Die muil is net hetzelfde

    Login om te reageren
  31. robbie zegt

    16 februari 2010 om 19:24

    Performance
    Lotus Elise
    0 – 100 km/h 6.7 seconds
    Maximum speed 200 km/h
    Less than 155 g of CO2 /km

    Lotus Elise R
    0 – 100 km/h 5.4 seconds
    Maximum speed 222 km/h
    196 g of CO2 /km

    Lotus Elise SC
    0 – 100 km/h 4.6 seconds
    Maximum speed 233 km/h
    199 g of CO2 /km

    Login om te reageren
  32. laulau zegt

    16 februari 2010 om 19:32

    blijft de prijs hetzelfde of is de prijs gezakt??

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      16 februari 2010 om 21:22

      @laulau: in Nederland zal waarschijnlijk gelden: lagere uitstoot = lagere prijs. De basisprijs zal ongetwijfeld iets stijgen, maak bottomline zal de Elise S wel iets goedkoper worden gok ik zo. Hoewel de prijs per 1 januari al fors omlaag is gegaan van alle Elise modellen.

      Login om te reageren
  33. Freude_am_Fahren zegt

    16 februari 2010 om 19:56

    @ikke ferrari:
    Niet heel de auto, enkel de muil.

    Login om te reageren
    • Ikke_ferrari zegt

      16 februari 2010 om 20:07

      @Freude_am_Fahren: Zelfs dan zie ik nouwelijks overeenkomsten…

      Login om te reageren
  34. Vinny_93 zegt

    16 februari 2010 om 19:58

    Zozo, ze hebben de lampen en voorbumper veranderd. Big facelift!

    Login om te reageren
  35. phantom zegt

    16 februari 2010 om 20:30

    Ja donders zeg!! gewoon een kopie van de california!!,
    En de elise had toch al een facelift ondergaan?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      16 februari 2010 om 21:26

      @phantom: de Elise is al sinds 1997 op de markt, een extra facelift kan dus geen kwaad ;)

      Login om te reageren
  36. Dimglor zegt

    16 februari 2010 om 21:38

    Leuk autootje.. Zou ik wel eens in willen rijden..

    Login om te reageren
  37. JamesBond007 zegt

    16 februari 2010 om 21:39

    prachtig!
    Grappig dat er maar 1 liedje in mijn hoofd draait als ik kijk naar de plaatjes:

    http://www.youtube.com/watch?v=FWOsbGP5Ox4

    met de nadruk op california ;)

    Login om te reageren
  38. Ahura zegt

    16 februari 2010 om 22:05

    Liever een compleet nieuw model hoor. Vind de facelift ook geen verbetering. Koplampen en bumpers vind ik wat braver dan de huidige

    Login om te reageren
  39. Ralph zegt

    16 februari 2010 om 23:04

    Eindelijk zijn we af van die fake roosters!

    Jammer dat ze de rommelige diffuser achter hebben gehouden… Uitlaten hangen er zo maar bij.
    Beter zoals bij de S1!

    Ultra lichte velgen lijkt me zo ook!

    Login om te reageren
  40. Ralph zegt

    16 februari 2010 om 23:07

    S1 achterkontje.:

    Login om te reageren
  41. Spiderman zegt

    16 februari 2010 om 23:45

    Blijft een lekker wagentje dus mooi dat hij nog even mee mag gaan, maar die serie 1 was eigenlijk de lekkerste, zoals zo vaak bij auto´s. Leukste koplampjes, mooiste kontje.

    Login om te reageren
  42. Joerek zegt

    16 februari 2010 om 23:45

    Vorige week was ik nog bij Lotus Cars fabriek in Engeland. Even over de parkeerplaats achter gereden. Prachtig, echt een stuk of 60 Lotussen: Evora’s, Exiges, Elises maar zelfs ook Tesla’s. Helemaal niets van een nieuw model te bekennen. Mocht alleen absoluut niet binnen in de grote loods kijken, misschien dat er wel iets van stond?

    Login om te reageren
  43. Joerek zegt

    16 februari 2010 om 23:47

    Ik vind de facelift van de S2 helaas minder geslaagd. Hij is veel braver geworden. Volgens mij doet de standaard S2 122 pk op 710kg en 5.7 naar de 100. Dat is toch veel netter dan de facelift met 136 pk en 6.7 naar de 100 ?!?

    Login om te reageren
  44. bennyb zegt

    16 februari 2010 om 23:49

    heren, die vergekjkende foto’s “oud-nieuw zijn altijd zeer welkom waarvoor dank

    Login om te reageren
  45. Mardi zegt

    17 februari 2010 om 09:58

    Hij kijkt nu bijna net zo blij als een mx-5… geen verbetering in mijn ogen. Jammer, want na de prachtige Evora geeft dit weinig hoop op een mooie esprit.

    Login om te reageren
  46. Citrofiel zegt

    17 februari 2010 om 20:37

    @Ahura: Leuk dat je ze even naast elkaar zet. Nuttig ook. Ik wilde gaan zeggen dat het een verbetering was, echt een verfrissing, maar ik moet nu toegeven dat het helaas wel de veilige weg is tov de oude Elise. Beetje te klinisch. Hij ziet er íets moderner uit, maar ook een stuk braver. Al met al wat mij betreft minder.

    Login om te reageren
  47. Cantago zegt

    19 februari 2010 om 00:00

    Mooi! Maar nog altijd een Elise.. Ik wil iets nieuws en revolutionairs zien van Lotus!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North