De Evora rijdt nog niet eens rond en nu al heeft Lotus de komst van andere varianten bevestigd.
Zo is tijdens het ontwerp van de Evora al rekening gehouden met een open variant. Toch mogen we even geduld hebben, want pas in 2011 komt de Evora convertibel eventueel op de markt. Het platform van de Evora is overigens flexibel genoeg om nog meer varianten te ondersteunen. Ook een Esprit opvolger met V8 zou worden gebaseerd op het onderstel van de Evora.
Op kortere termijn volgt er een Evora S, die geen 280 pk maar 320 pk zal krijgen. Wil je nog meer vermogen, wacht dan tot Lotus de supercharged Evora uitbrengt. De 3.5 V6 van Toyota kan zonder probleem met een supercharger worden uitgerust, waarmee het vermogen op 400 pk komt. De Evora SC wordt daarmee een ware 911 Turbo concurrent met een 0-100 tijd in minder dan 4 seconden. (via autocar.co.uk)
Ollie zegt
Convertible ;)
slk zegt
Zeer geslaagde auto.Een beetje comfort is niet weg.Heb gisteren meegereden met een elise s1 op het cirquit.Wat een auto.Alleen op het einde van de dag had ik wel een houten achterwerk.
DJD zegt
400 pk!! Dat wordt best een heet scheurijzer dan…
Klassiekerrally zegt
Love it!
@ slk: ik vond een Elise tot nu toe nog best comfy, vergeleken met een Donkervoort ;)
Useless zegt
Spellingscontrole: de komt van andere varianten bevestigd.
moet zijn: de komSt ;)
–edit: dank u, is inmiddels gefixt!–
/ontopic: mooie auto. Lijnen staan me erg aan!
mark zegt
En lotus kennende zal hij vast ook nog eens beter sturen dan een 911 Turbo, wat trouwens ook een superauto is.
BMW liefhebber zegt
Blijft wel een Lotus uiteraard, Engels en dus bouwkwaliteit niet top. Doe mij dan maar een 911 Turbo, dan heb je ook gelijk die quattro aandrijving erbij.
Carrera R zegt
quattro aandrijving is voor mietjes :)
verder kan je natuurlijk ook gewoon de evora die nu uitkomt kopen en er een supercharger laten opzetten door een tuner.. :)
Citrofiel zegt
Toe maar, toe maar. Gaat dit Lotus weer succesvoller maken? Ik hoop het.
bleegh zegt
een lotus cabrio? Lotus moet het toch hebben van de handling, die cabriokap zal de stijfheid niet ten goede komen. laat staan het extra gewicht? wtf…
Niemand zegt
Mooie auto, maar waarom 2+2 het is al moeilijk genoeg om in een Lotus voorin te gaan zitten, laat staan achterin en de beenruimte. Alleen maar extra gewicht lijkt me wat niemand ooit kan gebruiken..
trommelt zegt
Prachtige wagen ! Gefeliciteerd aan de Vlaamse ontwerper !
Daar kunnen jullie kezen wat van leren…
SimonMc zegt
Heb vandaag gelezen dat het design is gedaan door de Belg Steven Crijns.
bram zegt
prachtige auto, kan het niet anders zeggen!
Citrofiel zegt
Zeg, maar is die SC nu ook officieel of is dat slechts een van jouw voorspellingen, wouter? Aangezien hij in de titel niet staat…
Citrofiel zegt
Hm. AW maakt het niet gemakkelijker. Die zegt dat de S de SC is en dat de 320 pk versie, ehm, geen naam heeft? :?
Ah, en jullie zelfvermelde bron zegt ook dat de 320pk slechts een andere versie is, en dat de supercharged versie de S is, en niet de SC. Dus, wouter, waar heb je dat vandaan?
tom zegt
lijkt me een domme zet van lotus, meteen zeggen dat er x varianten uitkomen zal mensen aanzetten hun aankoop uit te stellen, wat slecht is voor de zaken. mensen kunnen nu bewust w8 op een sterkere variant of cabrio.
Wouter zegt
@Citrofiel: Elise met supercharger heet SC, Elise met iets meer pk’s heet S. Dat leek me logischer dan dat een van de versies geen naam kreeg.
Timmie zegt
Is het wel slim om meteen te vermelden dat (en wanneer) er een S-variant komt?
Citrofiel zegt
@ wouter; Mij eerlijk gezegd ook, maar in je bron stond het niet… Nou ja, dan heeft Autoblog het maar als enige goed!
Nick zegt
@bleegh: Ja, dat is normaal gesproken een enorm probleem t.o.v. auto’s met een dak.
Met bij Lotus kunnen ze dat opvangen zonder de stijfheid erg te beïnvloeden.
Geen idee hoe ze het voor elkaar krijgen, maar dat framewerk is in ieder geval wel een knap staaltje ingenieurswerk.
Junkreader zegt
Nick, klim maar eens over de “treeplank” en je hebt je antwoord….
liefst met gesloten dakje… :-P
Eric zegt
Bij Elise is de S een instapversie. De Elise R heeft meer PK’s zonder supercharger en de SC is een R met supercharger.
Bij de Evora kan je gerust een Rotrex supercharger monteren. Als je naar de site gaat van de firma of het filmpje op autojunk van de Driftkoning naar Denemarken , zie je dat er met een Elise/Exige veel mogelijkheden zijn.
Sommige gooien de Toyotamotor eruit en planten er een Honda V-tec in van de S2000. Met een Rotrex geeft dit 330pk voor de Elise/Exige.
Van de Evora zou ook een targa versie mogen komen! Zodra hij bij de Antwerpse dealer staat ga ik informatie halen!