Het gebeurt niet vaak dat je getuige bent van een lullige supercar-faal, maar het is gelukt: met een Lotus Evija!
Dit weekend is het tijd voor het Concorso d’Eleganza: Villa d’Este. Waar de regio rondom het Comomeer helemaal volstroomt met de meest exotische auto’s. Je kunt er je ogen uitkijken. Vandaar dat onze eigen hoofdredacteur @michaelras momenteel aldaar aanwezig is. En je kunt een aardige hall of fame compileren van de foto’s die we krijgen in de Autoblog-groepsapp.
Lotus Evija
Ook is er een Lotus Evija aanwezig, de 2.000 pk sterke elektrische hypercar van het herboren Britse merk. Met de welbekende supercar-concessies: weinig zicht naar buiten, enorm brede koets en natuurlijk zo laag bij de weg liggend dat elk hobbeltje een uitdaging is.
Schade
En dat moet dan een typisch Italiaans dorpspaadje uit. Waar het ‘asfalt’ een soort vergane lappendeken is. Het soort terrein waar je voorzichtig moet zijn. Michael dacht even de Lotus Evija te filmen terwijl deze uit het paadje probeert te kruipen. Het gaat nét goed! Tot het niet goed gaat.
De auto blijft namelijk hangen achter een ijzeren stang waarmee het hek dichtvalt. Deze wipt zo het kenteken van zijn houder en het akelige geluid van metaal dat over metaal schraapt als gevolg. Goed, het is niet een schade waar een auto total loss aan gaat, maar vervelend is het wel.
Die moet dus nog even opgelapt worden voordat deze zijn shine kan pakken op het concours.
tortuga zegt
Wordt die al geleverd dan? Of is dit een fabrieksmodel? Wel erg als je dit zo moet meemaken.
banderas zegt
Dit is een Evija van Lotus zelf, voor testritten/events e.d.
michaelras zegt
Ja ik krijg op dit moment slachtofferhulp
tortuga zegt
Gelukkig! Maakte me echt zorgen om jou!
lekkerlinksrijden zegt
Dus totaal overbodig ding, op de openbare weg heb je er geen drol aan en op het circuit is alles binnen een half uur oververhit ( dat denk ik dan )
p993 zegt
Daar sta je dan met je tweeduizend peekaas.
Serieus; een hoogteregeling zal wel teveel massa zijn voor Lotus.
rwdftw zegt
Het is en blijft een Brit he? De kans dat het erop zit is groot. De kans dat het nu al kapot is bijna even groot.
hotze zegt
Tja, snap ‘k ook weinig van. Dat ding ligt wel erg laag en dan zonder lift-vering. Al is het de vraag of lift aan de voorzijde het schrapen van de achterkant had voorkomen :-)
Petrovski zegt
Die rode Maserati (?) vind ik eigenlijk interessanter. Is daar nog meer beeld van?
Loek zegt
@Petrovski: de link naar die foto’s op Autoblog Spots staat eronder :)
racenderechter zegt
Ik zou de 1-1 wel eens willen zien.
michaelras zegt
ik denk dat vannacht een Lotus medewerker met een slijptol een stukje ijzer gaat weghalen in Cernobbio…
degrotemuis zegt
Of morgen achteruit eruit rijden, de auto is er ook vooruit in gekomen toch?
petroldrinker zegt
Blijf die Evija een schitterend model vinden, maar totaal niet interessant kwa auto door de aandrijving
fanboy zegt
@petroldrinker: Haha ja hoor 2000pk,vast niet interessant om te rijden
petroldrinker zegt
@fanboy ik ga liever rijden in een elke ICE auto waar nog wat beleving uitkomt in de vorm van geluid, schakelen etc dan in zo een steriel ding rijden (ik noem hem steriel omdat ik dat van elke EV vind, te saai voor woorden, en waan me altijd in een ziekenhuis in zo een onding) snel accelereren is 10x leuk in een rechte lijn om te proberen dan heb ik dat wel weer gezien, voor een leuke rij ervaring is meer nodig dan puur en alleen veel PK’s