Tuner ForcedFed heeft leuke goodies voor de lichtgewicht Lotus Elise. Standaard is de Elise uitgerust met 192 pk, maar de performance kits van ForcedFed zijn lekker scheutig en maken hier 275 of zelfs 380 pk van.
De ‘milde’ kit, goed voor 275 pk kost een kleine 9.000 dollar, maar wil je ’the real deal’ en 380 pk onder je rechtervoet, dan kost je dat 45.000 dollar, terwijl de Elise zelf voor 42.000 dollar over de toonbank gaat (in Nederland vanaf 57.771 euro). De 380 pk sterke Lotus Elise komt dan op 87.000 dollar, maar bedenk dan wel dat je de lichtgewicht sportauto met z’n gewicht/vermogensverhouding gerust voor een sprintje naast de Bugatti Veyron kunt zetten. 0 tot 100 km/u zal in de Elise dan minder dan 3 seconden duren.
Turbopaultje zegt
275pk in een Elise voor 9000 dollar extra. Nice deal. Maar wat denken de versnellingsbak en koppeling daarvan ? En de std. remmen zullen het ook niet vinden. Kortom dat gaat toch wat meer kosten denk ik.
380pk in een streetlegal Elise is niet meer te handelen. wel leuk voor dragstrip
Franqie zegt
Het is een kit hè, dus dan zal de rest ook wel aangepast worden…
dekster zegt
snelst accelerende wagen met open dak?
vikram zegt
ja is egt hard maaar mijn civic trekt ook hard op en is lang niet zo duur,,,…
Mpower zegt
Prachtig zo, zoiets moet je nemen voor circuit gebruik of een Ariel Atom natuurlijk! Dure grap maar dan heb je ook echt wat
silasse zegt
wat is minder dan 3 sec?
2.9??
maartenunplugged zegt
das alsnog teringhard!
dekster zegt
@silasse
net iets meer dan 2.9 drm zetten ze meestal onder 3sec (klinkt mooier)
dekster zegt
@silasse
net iets meer dan 2.9 drm zetten ze meestal onder 3sec (klinkt mooier, bij onder 3sec denkt menig mens een 2.5sec)
dekster zegt
trouwens acceleratie tijden van onder 4sec in een wagen zonder launch control zijn moeilijk te evenaren als je zelf rijd
smaakversterker zegt
ik denk niet dat het mogelijk is om onder de 3 sec te geraken met alleen maar achterwieltractie.
fiat zegt
ik zou wel en fiat met 380 pk sterke willen maar dat komt nooit
silasse zegt
er moet 4wd zijn met 500 pk en 0-100 in 2.5 sec en dat is zeker mogelijk omdat die superlicht is
daar wacht ik op…
SimonMc zegt
Ja, maar als je spreekt over 4WD, dan zal die auto zowiezo al zwaarder zijn, en op zo’n licht gewicht dat die auto al is, zal dat wel merkbaar zijn denk ik.En ook, als je spreekt over 500 pk, zal dat ook al meer componenten zijn waardoor die ook al zwaarder zal zijn, dus ik vrees dat uw prestaties dezelfde zullen zijn.
JeffreyG zegt
in zo’n licht wagentje minder dan 3 seconde? :|
dan mag je wel eventjes behoorlijk wat downforce hebben om dan niet van de weg af te schieten ;)
klinkt wel leuk
krijg je een hele mooie kg/pk vergelijking :D
Mister X zegt
Oja jou Civic trekt hard op pffffff we hebben het hier over een 0 naar 100 tijd binnen 3 seconden (en mijn E39 M5 is nog altijd sneller dan jou Civic)
PB zegt
De kit staat hier:
http://www.forcedfed.com/elise/turbokits/forcedfed380.html
Grappige commentaren wel ivm “alleen maar achterwieltractie”… Dé snelste wagens ter wereld, F1’s zijn toch ook “alleen maar achterwieltractie”???
En verder, als het om “productie”-wagens gaat… Ultima GTR en Saleen S7R. Zoek de feiten es op… beiden 2.8 secs, én achterwielaangedreven…
Wat de Elise betreft, kan ik er best inkomen dat het onder de 3 secs gaat, de mijne heeft een Honda motor met 220pk, en ik haal er netjes 4secs mee…
Blijft natuurlijk de vraag hoeveel “thundering horses” er aan de Yota-kit zitten, je weet maar nooit met die Amerikanen ;)
w0o0dy zegt
echt snel: de forcefed elise met ongeveer 400pk op een racetrack. Het is wel een beetje een beest geloof ik. De rijder heeft wel erg veel moeite om dit geweld in goede banen te leiden.
http://video.google.com/videoplay?docid=1041298695425454906
en deze is ook wel pittig: twee gsx-r 1000 motoren en 500pk…. Check out the acceleration! http://video.google.com/videoplay?docid=4539847166793220543
Daytona zegt
sommige civics zijn echt rap!!