De extreme Lotus 2-Eleven zou in eerste instantie nooit een stap op Nederlands grondgebied zetten, maar daar lijkt verandering in te komen. Lotus is samen met de RDW bezig met een typegoedkeuring. Kom maar door met dit 255 pk sterke en 670 kg wegende raketje!
De officiële Lotus-dealer – Van der Kooi Sportscars uit Lochem en Amsterdam – is verheugd en ziet kansen voor dit projectiel. “Grote verkoopvolumes zijn uitgesloten, maar toch moeten er wel klanten zijn te vinden die een 2-Eleven willen hebben”, aldus van der Kooi. In tegenstelling tot de eveneens extreme 340R, moet de 2-Eleven het zonder voorruit doen: een helm is dus geen overbodige luxe. Wel zal de straatlegale versie wat hoger op z’n pootjes en op andere banden staan en is de verlichting aangepast.
Van der Kooi is optimistisch en denkt de 2-Eleven vanaf dit voorjaar al te kunnen leveren. Reken op een prijs die rond de €84.000 ligt.
En hoe hard gaat zo’n 2-Eleven nou?
En nog een (wat saaier) filmpje:
Timm zegt
koopje(H)
als auto erbij dan…
Nick zegt
“En hoe hard gaat zo’n 2-Eleven nou?”
Hard. Verschikkelijk hard. Harder dan GT3 hard.
Op het circuit uiteraard.
westy B zegt
Seriously quick around the track…
Maar ik zit toch liever in een GT3 (vooral als het regent)
RA999 zegt
Waarom die moeite om ‘m straatlegaal te maken? Hij zal daar toch weinig rijden, dan kan je ‘m net zo goed onaangepast laten. Hoewel, je kan zo wel lekker opscheppen natuurlijk…
JD zegt
huh ben ik nou gek of gaat die lotus sneller als het regent??? Laptime is veel korter op een natte baan.
Gevehi zegt
Geweldige auto
Klassiekerrally zegt
Fraai alternatief voor alle Seven-look-alikes. Beetje in het prijsgebied van tweedehands Donkervoorts lijkt me…
Wat doet ‘ie op de ‘Ring?
Adriaan zegt
lotus 2-eleven: 255pk-670kilo..
ariel atom: 300pk/500 kilo
mijn keuze is gemaakt
geert zegt
In het echt heb ik nog nooit een 2-Eleven gezien maar, ik kijk regelmatig op spotsites en daar heb ik dan ook al eens een 2-Eleven gezien. Redelijk zeldzaam toch. Er staan er maar 2 op Autogespot en dat zijn deze.
http://spots.autogespot.com/viewimages.php?id=0214748364818062007232208
http://spots.autogespot.com/viewimages.php?id=c214748364818102007223807
Een ariel is ook leuk maar ik heb toch liever een 2-Eleven
Sjon zegt
@RA999 naar het circuit rijden is veel relaxter dan dat ding op een trailer moeten zetten en dan in een duf busje 80 moeten rijden op de snelweg. (Buiten de aanschaf van die 2 attributen om)
w0o0dy zegt
Dat differentieel onder je normal Elise kan dat ook? Een gewone Elise in de handen van iemand die echt kan rijden is al snel zat om de meeste track day bezoekers om de oren te rijden, dit lijkt me dan weer bijna zo frustrerend als met je Veyron in NL rijden….. heel af en toe kun je een beetje van het potentieel loslaten en kijken wat de auto kan, maar binnen no-time hang je weer achter een langzame(re) verkeersdeelnemer waardoor de lol er meteen weer een beetje vanaf is…..
Als Lotus nou ook nog ff een 2+2 cabrio maakt met 300liter bagageruimte+isofix achterin en een prijskaartje onder de 60mille dan lig ik met de slaapzak voor de deur, lol.
Johan zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
DAT zegt
Als het dan toch extreem moet, liever deze:
VonStroke zegt
Pfft, onverantwoord duur toch dat ding. Hoe minder je krijgt, hoe meer je betaald.
mevistox5 zegt
Dt is niet alleen bij auto’s zo…………….
bram zegt
Super bruut heb er al een paar in Engeland gezien.Kan niet wachten tot ik hem in NL zie rijden. Deze auto is snel en super exclusief wat wil je nog meer :D
SimonMc zegt
Geweldig !
Maareuhhh…Spreekt die testrijder in het eerste filmpje niet over 750 kg??
Mikeee zegt
Da’s dan gelijk ook voordelig met wegenbelasting voor zo’n raket, die 670kg.
kadett rijdt beter zegt
Ariel Atom….
Need I say more?