Lorinser, Mercedes-tuner bij uitstek, is wel een beetje klaar met de sterren uit Stuttgart en probeert eens een Japanse luxemobiel onder handen te nemen. De Lexus LS460 is de aangewezen kandidaat. Een beetje onwennig, maar, zoals ze zelf zeggen, nog niet zo erg als “het eten van Spätzle of Maultaschen met stokjes”.
De Duitsers zijn voorzichtig te werk gegaan, want ze hebben de Lexus vooral voorzien van wat aerodynamisch plastic en bieden je de keuze uit een aantal affengeile Felgen. Bumpers, sideskirts en een leuke spoiler achterop ontbreken allemaal niet, en ook de uitlaatsierstukken zijn aangepakt. De motor bleef standaard en levert dus nog steeds 381 pk, goed om de LS in 5,7 seconden naar de 100 te helpen. Niets mis mee.
Volgens Lorinser kunnen we binnenkort meer Lexus-lekkers van ze verwachten. Wij zeggen, kijk eens goed naar de concurrenten en doe je best!
The Swabian samurai
Sportservice Lorinser tunes the Lexus flagship LS460
Eating “Spätzle” or “Maultaschen” with chopsticks? Unthinkable! The Swabian art of tuning, on the other hand, suits Japanese car building perfectly, as the latest design from Sportservice Lorinser proves. For the first time the designers, who normally make extravagant tailor-made clothing for Mercedes vehicles, ventured to work on an Asian. The Lexus LS460 is a dynamic vehicle – after all, this five-metre flagship has a floor area equivalent to six Tatami mats and thereby as much as an average Japanese room. Thanks to a refined aerodynamic package from Sportservice Lorinser, the elegant bodywork exudes confidence. The front apron with the spoiler gives the countenance elegant corners and edges and together with the round fog lights makes it a face in the crowd. On the sides the LS460 shows its muscles thanks to the Lorinser side sills: with dynamic verve they go directly back into the door joint.
The expressive rear is as far from insignificant thinking as the Lorinser company headquarters are from Fujiyama. All the components however, show the bold harmonic understanding of the designer. Emphasis is placed on the one hand on the decent Lorinser rear wing on the boot lid, and on the other hand the hot-blooded rear apron. This does not just accommodate an arched air inlet with a sporty race grill, but also two characteristic double exhaust end tips, which sparkle aggressively in the sun. And the heavy cavalry at the other end of the exhaust unit is ready to go at any time. The V8 has 381 horsepower (280 kW) at its command, which catapults the car from 0 to 100 in 5.7 seconds. All in all it’s a harmonious recipe, which receives its crowning jewel in the form of the attractive light-alloy wheels from Lorinser. More creations should soon follow Lorinser’s first Lexus menu. At the on-site restaurant Mille Miglia, however, guests need not worry about having to eat “Spätzle” with chopsticks in the future.
W115 zegt
Sorry maar uh, Lexus zal nooit een sportief imago krijgen, in ieder geval niet zoals BMW of Mercedes
Ferdinand1 zegt
Dit was niet echt nodig volgens mij… Als je het doet, doe het dan goed, en kijk idd beter naar de concurrentie.
autoblogger zegt
LOL @ Swabian samurai!
Scorso zegt
Schoenmaker, blijf bij je leest!
Citrofiel zegt
Ik zou bijna zeggen, een logische overstap. De LS is qua design toch driekwart Mercedes… :roll:
Timmie zegt
Aan Lorinser: blijf nu toch eens van die mooie limousines af!
circlestorm69 zegt
De Mercedes tuner had blijkbaar nog wat SLR velgen over.
Staat natuurlijk niet onder een Lexus.
De rest is wel ok.
Jonas zegt
Een sportief image gaat lexus dan misschien niet krijgen maar das ook omdat 99% van de europese bevolking niet weet hoe een lexus rijdt. Anders zouden ze daar wel anders over denken :). Qua design staan ze inderdaad nog mijlenver achter de Duitsers
Maar driekwart Mercedes kan ik er toch niet vinden…
Goedja extra plastic op een wagen zal mij nooit echt kunnen bekoren.
arjens zegt
Het is misschien geen auto van Duitse makerlij. Maar ik vind het geen lelijke auto en met deze minimale aanpasssingen staat er toch een mooie auto. Dat ik dat nog eens over een Japanse auto zou gaan zeggen. Tijden veranderen.
Esprit_de_Flandre zegt
Overbodig. De LS is sowieso al een prachtige auto. Ik zou hem verkiezen boven een BMW of Merc. Maar ik ben waarschijnlijk een van de weinigen.
WizardOfOss zegt
Standaard al mooier dan een S-klasse, en ook nog eens veel smaakvoller aangepast dan de Lorinser-benzen.
Citrofiel zegt
@ Jonas; Niet? Als ik een LS zie moet ik altijd aan de MB W140 denken… :|
FarmerFORCE zegt
Dit zijn pas velgjes voor onder een Lexus LS:
DRU zegt
Zo, die SLR-look velgen zijn hier echt misplaatst als een malle alien.
FarmerFORCE zegt
foto is vorig jaar in de zomer in moskou genomen aan een casino. Er stond ook nog een mercedes slr, mercedes cl500, AM Vanquish, mercedes S65 amg, 2x G55 en 2 bentley’s (en een BMW 1200 RT)
E10 zegt
Wordt een beetje een sportieve hyundai, jammer wel leuk geprobeerd!
Mtyn zegt
Ik vind hem wel mooi, het heeft wel iets. Ze hebben hem de velgen van de Tesla S gegeven! ;) Dat lijkt op de bovenste foto in ieder geval zo, dat vond ik bij de Tesla er al erg goed uit zien.
Prisma zegt
Kvind het niet echt geslaagt, de originele versie is mooier.
@E10 hoe kan je nu nen Hyundai vergelijken met nen Lexus. Net vandaag stond de Tuscon van Hyundai voor me en het viel me toch op hoe slecht de afwerking is aan de onderkant van de deuren. Op sommige plaatsen zat er een verschil op van 1CM Ten opzichte van het chassie.
Savipe zegt
Vind dit soort uitlaten dus echt walgelijk, wat is er mis met 2 uitlaten naast elkaar?
Pixed zegt
Man man, wat zijn we weer allemaal kenners… Is het dan zo moeilijk om een topic links te laten liggen als je er geen zinnig woord over kan zeggen?
OT: Het werd tijd dat een Europese tuner zich ging mengen met dit luxe-merk. Ik had in het verleden ooit de vraag gesteld aan Brabus waarom zij bv. Lexus niet zouden aanpakken, ze hadden immers ook Startech uit de grond gestampt, en ik kreeg het on-officieel antwoord dat dit in Duitsland niet in goede aarde zou vallen met de geschiedenis (WO) in gedachten.
Begrijpe wie het kan…
Nanning zegt
Prachtige, stijlvolle tuning van Lorinser! Zo heb je een hele dikke auto die je NIET op elke straathoek tegenkomt! Velgen kunnen best bij zo’n ingetogen ontwerp.
@FarmerFORCE: wat doen die foute aftermarket VW Bora velgen onder zo’n stijlvolle Lexus?
FarmerFORCE zegt
@nanning: geen idee, zoals gezegd, t was in Moskou…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Mooi, vrij subtiel gehouden met heeeeerlijke velgen!
jdm zegt
Liever een Lexus dan een kamper mercedes taxi
BenjaminvL zegt
@jdm
Of een turken bmw, haha
BmwMPower zegt
Ik heb dikkere LS460’igs gezien die allemaal veel mooier waren omgebouwd.
En over het sportieve Lexus gesproken, de IS-F is anders behoorlijk sportief, de LF-A ook en wie weet de opvolger van de IS-F…
Scorso zegt
De laatste Lexussen trekken toch véél meer op BMW dan op Mercedes??
Of ben ik diegene die nu zo scheel kijkt?
Jonas zegt
@ citrofiel
Een W140? Een balk op wielen kan ik niet gaan vergelijken met de LS :p. Maar goed over zulke dingen kan je toch niet gaan discussieren. Naar mijn mening hebben Japaners altijd al een compleet verschillende lijn gehad t.o.v. de Duitsers.
Gr
NLBUURMAN zegt
ziet er prachtig uit! ik vind die velgen eigenlijk wel mooi er bij passen :)
BananaFlip zegt
Ziet er netjes uit.
Het is vooral slim dat ze niet meteen over-the-top grote planken en turbo’s gaan monteren, zo lekker subtiel is er helemaal niks mis mee.
Gewoon rustig beginnen, he jongens.
Citrofiel zegt
@ Jonas; Dat is nu net het probleem: In de LS zie ik net zo’n balk op wielen! Maar goed, inderdaad is een discussie daarover niet echt mogelijk.