Er komt (waarschijnlijk) weer een BMW M5 Touring aan. Loop jij er al warm voor?
De BMW M3 Touring is de autoblog auto van het jaar. Maar mensen met grotere kinderen of langere skies kijken stiekem natuurlijk vooral uit naar de nieuwe BMW M5 Touring. Want jawel, na de E34 M5 Touring en E61 M5 Touring, komt er naar alle waarschijnlijkheid eindelijk weer een echte M5 Touring. Het hoge woord is er officieel nog niet uit. Maar M GmbH honcho en landgenoot Frank van Meel, heeft het wel al in zo veel woorden bevestigd.
Het klimaat is er gek genoeg opeens rijp voor in deze tijd van SUV’s en CUV’s. Dat komt vooral door de Amerikaanse markt, waar ze plots warmlopen voor (snelle) stations. Dit nadat men eerder nog de neus ophaalde voor deze autovariant aan de andere kant van de plas. Zelfs het huidige model 5-Serie Touring wordt in Amerika niet eens geleverd. Maar dingen kunnen soms opeens rap veranderen…De RS6 is een hit in ‘Murica en BMW wil meegenieten van de weelde.
De vorige M5 Tourings hadden respectievelijk een zes-in-lijn en de legendarische V10 onder de kap. De nieuwe variant, krijgt waarschijnlijk de aandrijflijn van de BMW XM. Deze koppelt een geblazen V8 met elektropower. In sterkste vorm heeft deze combo 748 pk in de BMW XM. Voor de M5 kunnen er mogelijk nog wat extra pk’s bijkomen.
Dit jaar al krijgen we de indicatie hoe de nieuwe M5 eruit gaat zien. Immers zullen de nieuwe BMW 5-Serie en de BMW i5 geïntroduceerd worden. De M5, die mogelijk de interne bouwcode G99 meekrijgt, volgt dan traditiegetrouw wat later, vermoedelijk pas in 2024. Instagrammer Germany’s Finest heeft echter al in de glazen bol gekeken. Op basis van spyshots, moderne andere BMW’s en pure imaginatie kwam hij tot bovenstaande resultaat. Word jij er al warm van?
UPDATE: We hebben van de man met de regenjas vernomen dat BMW daadwerkelijk bezig is met een M5 Touring, genaamd G99. Die zal inderdaad de hybride aandrijflijn van de XM krijgen, met zo’n 700 pk. De start van de productie staat gepland voor november 2024, vier maanden na de M5 sedan. We kunnen de onthulling dus ergens in de tweede helft van volgend jaar verwachten.
Johanneke zegt
Absoluut. Snelle stations zijn altijd welkom. In mijn ogen de absolute top qua autodesign.
Al was de Mercedes R klasse ook geweldig. Zeker de AMG.
coupedriver zegt
De R klasse?!? En stations de top qua autodesign?! Grappig, echt heel grappig.
alcantara zegt
Ik niet want ik ga hem toch niet kopen.
welkom101 zegt
Negatief camber
tysson zegt
Idd, wat een slechte photoshop.
BlauweVolvoS40 zegt
Negatief camber is wat je normaal op raceauto’s ziet. Dit is dus positief camber
kniesoor zegt
Neem aan, dat “Germany’s finest” een roemeen is.
strating zegt
Mijn hemel wat een schreeuwerig apparaat.
lekkerlinksrijden zegt
Ik houd niet van stationwagens, maar alles beter dan opgehoogde hokken
sizedoesmatter zegt
Vast een goeie en snelle station, alleen jammer van het ‘ontwerp’ waar die onder gebukt moet gaan.
mwti zegt
Leuk maar als je koters hebt dan zit je meestal in de opbouw van je leven. Dit gaat zeker 2 ton kosten dus waar praten we over?
petroldrinker zegt
Er zijn ook mensen die wel succes hebben in hun leven…
christian85 zegt
Centen hebben betekend niet per definitie dat je succes hebt in het leven.
mwti zegt
Dat zijn er maar weinig. Toen mijn kinderen klein waren had ik geen M5 centen. Nu rij ik een nieuwe Porsche 911 Cabrio GTS en een nieuwe X5. Geen power station. Hoef geen compromissen meer te sluiten.
Johanneke zegt
Hoe is een x5 geen compromis tussen een terreinwagen en een auto?
mwti zegt
Een X5 is ruim, comfortabel, hoog en stapt comfortabel in een uit. Als ik hard wil gaan pak ik de Porsche en heb ik nog een cabrio. ook.
Een M5 moet twee werelden dienen. Polderen! Dan heb je nooit het beste.
Zo’n M5 rij je op een bergweggetje helemaal zoek. Kan alleen hard rechtdoor.
Te zwaar, te lomp, te groot.
bmw1cabrio zegt
Onzin. Heb een Panamera Turbo S sports turismo en kleine kinderen. Tegenwoordig beginnen we rond 35 pas met kinderen 😉
mwti zegt
Niet echt ruim. Zelfs klein van binnen. Waarom koop je er niet een Ferrari 488 Pista bij? Dat is veel leuker. En dan als daily een nieuwe Range Rover?
AudiRS zegt
Nu kijken of ze de neus ook nog ff gaan verprutsen.
tvklarenbosch zegt
Benieuwd of het een beetje een knappe auto wordt, maar een station met meer dan 700 pk is altijd welkom!
sjonniedeluxe zegt
Beetje een Kia Ceed sw met spoilerpakket, zo van achter
racerx zegt
Ja en nee: ja want ik ben een groot fan van 5 Tourings, nee want ik heb er helaas de middelen niet voor en anders werd het een Alpina B5 Touring vermoedelijk
scrmeagle zegt
Betere keuze B5
mashell zegt
Nee, stationwagons zijn meestal meh, 5 serie touring incluis.
Ik denk dat trouwens iedereen die ooit in de markt was voor een M5 touring inmiddels een M uitvoering van de X5 heeft. Die is een stuk stoerder, net zo praktisch, net zo sportief maar straalt niet luiertas en Ikea uit.
ouwedibbes83 zegt
Er staan hier in de buurt zoveel 5 Tourings van de laatste 4 generaties dat ik echt niet bij allemaal denk aan de IKEA en een luiertas.
Is een X5 met wat extra vermogen wel echt vergelijkbaar met een M5 Touring? Dat zijn toch zware jongens met een hoog zwaartepunt, gaat dat zo lekker door de bocht? Mij viel een X5 wat tegen, maar was ook niet de laatste generatie.
petroldrinker zegt
Ben ik het nou zowaar eens helemaal met je eens…. wonderen zijn de werels nog niet uit duidelijk
racerx zegt
Ik was benieuwd naar je redenering, maar haakte helaas af na het woord ‘stoerder’…
Johanneke zegt
Net zo sportief hahaha wat. 500 kilo erbij en jij noemt dat net zo sportief?
mashell zegt
Ja, een M5 is snel maar niet sportief, daar is de wagen veel te groot voor. Precies hetzelfde gaat op voor een X5.
Johanneke zegt
Je zei net zo sportief.
Overigens doet een 700pk x5 de ring in 7:50, een m5 competition in 7:35, met 83pk minder. Best een verschilletje op een circuit.
En die x5 is net zo (niet) comfortabel als een m5 natuurlijk, super strak geveerd enzo. Dus wat is dan het voordeel?
PunicaOase zegt
Absoluut, laat maar komen. We gaan em hier zelden tot nooit zien maar een mooie video-rapportage zal al smullen zijn: E63 vs RS6 vs M5 met ons trio van The Grand Tour.. als JC tenminste niet gecanceld wordt..
hehe zegt
Ik loop hier wel warm voor, maar die gaten onder de achterlichten hebben niet zulke grote reflectors nodig.
Hopelijk wordt dat gewoon open voor de luchtstroom uit de wielkasten.
Hawkeye72 zegt
Met X drive is dit natuurlijk een ultiem begeerlijke BMW, misschien wel een van de beste auto’s om te hebben en houden…… De gewetensvraag van vandaag: ga ik morgen de dealer bellen?
Hawkeye72 zegt
Met X drive is dit natuurlijk een ultiem begeerlijke BMW, misschien wel een van de beste auto’s om te hebben en houden…… De gewetensvraag van vandaag: ga ik morgen de dealer bellen?
MaartenD zegt
die achterbumper is echt heel lomp en lelijk
denx zegt
De afbeelding is een render….. niet afkomstig van BMW. Misschien even officieel beeldmateriaal afwachten?
roideshollandais zegt
Zeker weten! En voor een Giulia Quadrifoglio Touring nog meer… Oeps. Die bestaat niet :-(
petroldrinker zegt
Nee, maar ik word sowieso nooit warm van een station, ik koop dan ontelbaar x liever iets als een Stelvio Quadrifoglio, of een andere snelle suv
flyerbunch zegt
Deze komt opeens omdat de BMW 3 Touring niet aan te slepen is?
gregorius zegt
Zeker weten. Ik ben als snelle papa fan van de snelle station.
De ene dag zegt MB dat ze er mee stoppen, en nu begint BMW er weer mee? Mooi.
Als volgende auto wil ik graag een stekker met of zonder benzine erbij. Dat is al vrij lastig in en station vorm.
Dus doe maar een nieuwe 3.0 V8 of zo (want die 15 jaar oude 4.4 kan echt niet eer); lekkere kleine cylinders, mooi geluidje, hoge pk’s. Werkt dan goed samen met een paar dikke elektro pk’s die goed meehelpen voor het koppel.
En dan iets vn 30-40 kWh of zo. Natuurlijk wat zwaarder, maar dan heb je een elektro auto voor het dagelijkse en de v8 voor de leuk als je kracht nodig hebt.
superman zegt
Wel laat. Audi en mercedes doen het al jaren.
Dutchdriftking zegt
Hopelijk lijkt hij een beetje op de huidige. Mooiste 5 serie sinds de e39. Misschien zelfs mooier.
schuimbekje3 zegt
Ik vind bmw’s nogal gejaagd rijgevoel geven. Stop een oudje met postduif look in een bmw en dan rijden die zelf 100 op de linkerbaan ipv 87 op de rechterbaan.
Toen ze nog achterwiel aangedreven waren vond ik ze leuk, met awd beter maar die nieuwe die lijken meer voorwiel aangedreven seat toledo’s.
ookopautoblog zegt
Gaaf! De M3 Touring is ook zo’n feestje!