Dweilen met de kraan open voor gevorderden.
Het is een lievelingetje van de tuningscene, de Mercedes-Benz G-Klasse. De auto lijkt alsmaar populairder te worden naarmate die ouder wordt. Daardoor rijden er een hoop vermogende mensen rond in dezelfde G-Klasse. Om zichzelf te onderscheiden van de andere G-Klasse eigenaren, wordt de auto geregeld aangepast. Het aantal aanbieders is echt enorm. De meest populaire is natuurlijk Brabus, maar ook Hofele, Mansory, Lumma en Wald hebben een assortiment verfraaiingen voor de G-Klasse in huis.
Vandaag kunnen we weer een nieuwe aanbieder verwelkomen, namelijk Urban Automotive. Dit Britse bedrijf heeft zijn visie op de G-Klasse gepresenteerd. Zoals bekend is de G-Klasse een zware jongen, helemaal in G63 AMG trim. Waarschijnlijk dat de auto daardoor een lading koolstofvezel onderdelen toebedeeld kreeg. Op de meest wonderlijke plaatsen treffen we het peperdure materiaal aan. Denk aan de bumpers, spoilers, wielkasten, uitlaatsierstukken en treeplanken. Zelfs de behuizing van het reservewiel is van carbon. Het geheel wordt afgemaakt met 23″ velgen en een aangepast onderstel. Mocht 23″ te veel zijn: 22″ is ook een optie. Is 23″ te min, dan kun je binnenkort ook 24″ (!) bestellen.
Natuurlijk werd de 4.0 V8 motor ook even flink opgepept. Hoe ze het bij Urban Automotive voor elkaar hebben gekregen zeggen ze er niet bij. Volgens Urban Automotive betreft het een ‘Full Engine Conversion’. De resultaten zijn indrukwekkend. Het vermogen steeg namelijk van 577 pk naar een ronde 700 pk. Het resultaat noemen ze, hoe toepasselijk: The Urban G.
elemento zegt
Veel mensen vinden het mooi. Ik vind het een pauper bak. Geen elegantie
rhellema zegt
@elemento: ik ben het volledig eens met je.
niex zegt
@elemento: zolang je er geen idiote accessoires aan hangt blijft de G van gaaf, een snorkel mag erop, een lier ook maar carbon frutseltjes? Nein!
peug206 zegt
Ik zou dr niet meer mee offroad durven…
berlinetta zegt
@peug206: Je hoeft ook helemaal geen lef of skills te hebben om met dit ding offroad te gaan. Zodra je van de verharde weg rijdt, sta je toch al vast.
sacha zegt
@berlinetta: Op de verharde weg ook. Tering wat een drukte…
fanboy zegt
Richard Hammond zei ooit eens dat je met een G klasse overal goed voor de dag komt. Of je nou naar een gala gaat, of offroad gaat rijden.
Inmiddels moeten we concluderen dat waar je ook gaat met een nieuwe G klasse, je overal voor l*l staat.
beefcake zegt
Overal carbon plakken… het is alsof ze niet eens meer proberen creatief te zijn.
berlinetta zegt
Zou mooi zijn als die tuners eens vermelden wat dit met het gewicht doet.
willeme zegt
@berlinetta: Met name het gewicht in de portemonnee daalt significant ..
daihatsucuore zegt
@willeme: Of het stijgt door alle extra plastic kaartjes die nodig zijn om de betreffende G-klasse te verkrijgen en rijdende te houden.
mopar70 zegt
@berlinetta: Ho ho, iedereen weet dat carbon hulsjes om je uitlaten zomaar 50 kg van je totaalgewicht halen.
berlinetta zegt
@mopar70: Dat schijnt idd het geval te zijn ja.
adamdaga zegt
Bodykit van TopCar vind ik tot nu toe het beste.
beast95 zegt
Enorme zwak voor de G-klasse. Als klein kind op vakantie in het appartementencomplex een G-klasse gezien en sindsdien enorme idolaat van deze auto. Is het een perfecte auto? Nee. Is het een (economisch) verantwoorde auto? Zeker niet. Maar ik vind het zo’n coole auto waar je van houdt of je haat hem. Vooral in een donker kleurtje met donkere velgen vind ik hem heerlijk fout dat die gewoon geweldig eruit ziet. Genoeg mensen die het met mijn oneens zullen zijn, maar gelukkig dat smaken verschillen anders zouden de wagenparken wel heel monotoon zijn.
ramshoek zegt
“Loodzware zeecontainer krijgt Carbon dieet”? Ter vervanging van? Of worden de Carbondelen gewoon aan de zeecontainer vast geplakt?
hotze zegt
@ramshoek: ter info: er liggen nog een paar G-klasses in de Noordzee boven de waddeneilanden.
gandini zegt
Sinds de komst van die blije Suzuki, lukt het me gewoon echt niet meer om deze auto serieus te nemen. Ik blijf steeds maar in de lach schieten. Ze kunnen er nog zo veel kilo’s carbon tegenaan gooien, grote velgen monteren en serieus opvoeren, maar dat beeld krijg ik dus echt niet meer uit mijn hoofd.
ghost zegt
In de titel las ik zeecontainer, en direct dacht ik aan de G-klasse..
“I understood that reference”
pomoek zegt
In het groen is ie het mooiste. http://3.bp.blogspot.com/_DobFdTEMh3Y/TDoijcs9YjI/AAAAAAAABBg/-czf-SjfwlU/s1600/2.jpeg
frank2b zegt
Pipo Koeien!
rob5nismo zegt
Niks voor mij origineel of aangepast