Er zijn legio redenen om een klassieker te gaan rijden. Zo is het belastingtechnisch voordelig en is het gewoon leuk om niet met dezelfde grijze Passat als de buurman aan te komen. Als je dan echter ook veel waarde hecht aan een combinatie van snelheid, ruimte en de mogelijkheid tot sneeuwschuiven, dan zijn er niet zo heel veel opties meer: je zult zelf je ideale oldtimer moeten bouwen.
Roadster Garage, de Japanse tunert achter deze creatie, heeft waarschijnlijk wat inspiratie opgedaan bij de moderne GT-R Wagon die we vorig jaar een keer langs zagen komen. Het resultaat van hun inspanningen is dit unieke samenraapsel van verschillende generaties Skyline. De basis is wel een moderne WGC34 Stagea, maar de voorkant komt van de eerste generatie GT-R (1969-72), de trim en achterlichten van de tweede generatie (1972-77) en de 2.6 twinturbo zescilinder van de R32 en R34 Skylines.
Dit karretje gaat gebukt onder de naam Hakoste en zal ongetwijfeld erg snel zijn. Helaas hebben we nog geen verdere info over, maar we wilden ‘m jullie toch niet onthouden. (bron: 7tune, via carscoop)
Joost zegt
Wat een gedrocht, zal vast heel snel gaan. Maar die spiegels en die sneeuwschuiver Waarom??
Ahura zegt
@Joost: die spiegels hoort op die oude neus. Vroeger hadden vrijwel alle auto’s in Japan de spiegels op de spatborden. Die sneeuwschuiver is typisch JDM tuning. Niet mijn ding..
HDM zegt
De NS heeft ook zo’n schuiver nodig, iemand de contactgegevens toevallig?
jdm zegt
RB26DETT inside, zal zeker wat paarden onder de kap liggen!
jdm zegt
Waarom? voor de oldskool look
BakPouwww zegt
@jdm: dat vind ik wel een mooie GT-R
Laue zegt
dit wil je niet…
Camaro zegt
Kijk dit is nou es tunen, al die nieuwe afgezaagde auto’s…
dit is toch veel leuker?!
bmw-e30-7bh zegt
Ik vind ‘m serieus cool!
Wits zegt
Geweldig al had de sneeuwschuiver iets minder gemogen.
ZwerverRoodbaard zegt
Nou hopelijk heeft die geen echte GTR moeten slopen om dit ding te creëren :(
fconderkantlat zegt
deze wagen is aan :P
Tizer zegt
achterlichten zijn ook van een Hakosuka (C10 model, eerste gen GTR dus)
Bart_V zegt
Dit project doet me denken aan een rode Porsche van gisteren
maar deze Datsun waardeer ik wel
verder zijn de RB26DETT blokken relatief makkelijk te kietelen
EJS zegt
Die sneeuwschuiver ziet er niet uit, bodykit had ook wat minder gemogen, maar het idee is leuk, en heel slecht ziet het er nou ook weer niet uit..
Klassiekerrally zegt
Ik kan ’t wel waarderen, al zou ik zelf kiezen voor de GT-R die jdm postte.
Megakix zegt
Deze auto lijkt op die mislukte Honda station….kan ff niet op de naam komen…hindert niet ! ;-)
Luuk---d zegt
LoveIt!
RickB zegt
@Luuk—d:
Or hate it >_>
Geef mij maar zo’n nieuwe GT-R.
Of nog liever een M3 Station met V10
RobTWo zegt
Ik kijk naar buiten en met deze sneeuwval best aardig voor je medeweggebruikers.
Dennis zegt
Lelijk en zonde van de oltimers die ze hiervoor gesloopt hebben.
RJ zegt
Och het kan natuurlijk altijd beter maar zo lelijk is ie nou ook weer niet!
GielMK1 zegt
Het lijkt op een Nissan Stagea met oldschool neus
Deze bestaat officieel echt = Mitsubishi Lancer EVO9 Wagon (Chassiscode CT9W)
(Ik weet niet of de foto links werken)
meneersander zegt
en hoeveel liter kan der in die achterbak?
Jesper zegt
Heerlijk! Maar ze zouden hier geen originele GTR voor gesloopt hebben.. toch??
Als dat zo is wil ik deze graag rijden, dan is het in ieder geval niet voor niets gedaan. :)
JDM__Wotevajjjj zegt
NICE :d
JDM spul mét een koffer
F458I zegt
mooi!!!
alleen die spiegels… beetje ver naar voren.
Z zegt
De achterlichten komen ook van een 1ste gen Skyline GT-R (C10/Hakosuka), niet van de 2e (C110/Kenmeri). Daarvoor waren er ook al Skylines btw, maar nooit GT-R uitvoeringen.
De WGC34 Stagea staat op dezelfde bodem als de R34 Skyline. Vaak wordt die Stagea gebruikt om een R34 Skyline station te bouwen door de Skyline RB26 motor en de neus daarvan te monteren.
De naam Hakoste verwijst trouwens naar beide basisvoertuigen: De oldschool Skyline heeft de bijnaam Hakosuka. Een samentrekking van het japanse woord hako (doos) en de japanse uitspraak van sky(line).
NovaStar zegt
ff over die sneeuwschuiver. Dit is een wel erg sierlijke oplossing voor de intercooler dus van mij mag die zo blijven:D ( I like to show the special parts :D)
Lan_Evo zegt
Beetje verkrachting van een klassieker, maar ik moet toegeven het ziet er best goed uit!
Cantago zegt
Had ik al verteld dat het er niet uit zag? Wat een gedrocht weer…
NLBUURMAN zegt
damn, wat lelijk… ziet er niet uit, liever een standaard R34…
Trung zegt
@NLBUURMAN: Wat heeft een R34 te maken met een Stagea?
six-trey zegt
Nissans uit dergelijke jaren roesten nog voor je ze uit de garage haalt :P nee, als je een auto die kan racen uit die jaren wil is er maar een land waar je naar toe kan gaan :D en dan kan je de originele motor hergebruiken en moet je er geen auto van een nieuwe in lepelen
get l4id zegt
of je koopt een BMW 2002 turbo :P ook met sneeuwschuiver en snelheid wellicht met minder ruimte maar het zou iig mijn keuze zijn
Mr. Dj M. zegt
Vind hem niet heel mooi, deze station carroserie, maar het is wel een dik ding geworden!
DTB zegt
Reeds al op meerdere JDM sites gezien. Het blijven afzonderlijk (de Stagea en de Hakosuka) geweldige wagens. Enkel deze front-end conversie kan mij niet bekoren helaas.
@ Trung
Een Stagea is in feite een Stationwagon R34.
@ Z
Hoe bedoelt u dat de “achterlichten” van de Skyline van de C10 (Hakosuka) komen en niet van de C110 (Ken-meri)? De huidige “kenmerkende” achterlichten van de latere generaties komen juist wél van de C110 en niet van de C10. Nja, eigenlijk komen zijn ze ook nog een beetje afgeleid van de latere modellen van de Prince Skyline’s.
@ Bart_V
Een Skyline is per definitie geen Datsun. Er heeft nooit zoiets bestaan als een “Datsun Skyline”. De Skylines zijn enkel verkocht onder de merken “Prince” en “Nissan”. In de tijd dat hier nog “Datsuns” werden verkocht was Nissan in hun thuisland inmiddels al jaren bekend als “Nissan”.
8C_Competizione zegt
Beetje jammer van die sneeuwschuiver, maar verder wel lekker retro.
GOD zegt
Die R34 station is verreweg de mooiste station die ik ben tegengekomen. of het nou een chop of render is of niet.
Ahura zegt
De laatste Stagea was grofgezien gewoon de stationwagon van de Skyline. Ook wel bekend als Infiniti G..
DTB zegt
@ GOD
Is geen photoshop. Deze conversions worden echt zo gemaakt. Ze zijn alleen abnormaal duur. En het bedrijf dat deze maakte voor de champagne kleurige R35 maakte ze helaas niet meer. De naam van het bedrijf is me ontschoten, of was a “Bee*R”? En is nu wel een ander Japans bedrijf dat ze maakt, maar zoals gezegd; onbetaalbaar.
LQDI zegt
spijt me donders maar dat ziet er toch echt wel geniaal uit! zijn die evo wagons echt in massa geproduceerd?
The_12oach zegt
Nu krijg ik weer zin om mijn filmpje op AJ te bekijken.
Heerlijk die neus van de Hakasuka GTR. Die lip is eerste klas porno naarm ijn mening.
Trung zegt
@DTB: Dus als ik op mijn fiets een R34 front plak is dat dan een R34 fiets?
DTB zegt
@ Trung
Die comment slaat natuurlijk nergens op. De Stagea is onderhuids gewoon een Nissan Skyline R34. Het zelfde chassis, dezelfde opbouw-systemen, dezelfde motoren. Enkel is er een stationwagon carrosorie opgebouwd. En nee, als je een R34 front op je fiets plakt heb je nogsteeds géén R34. -.-“
osca zegt
RB26DETT….. wow :D
ik hebbe hebbe hebbe hebbe wille!