Huh? De prijs voor een Loki Basecamp Falcon Series is meer dan de auto zelf…
Dat hele corona-gedoe moet iets losgemaakt hebben op de campermarkt. De laatste tijd komen de meest wonderlijke creaties voorbij. Met name camper-opbouw units voor elektrische pickups. Zo was er enkele weken geleden de Tesla Cyberlandr. Nu is er een ‘Falcon Series’-opbouw voor de Tesla Cybertruck.
Althans, daar probeert de fabrikant Loki Basecamp op mee te liften, want de ‘Falcon Series’-opbouw is namelijk geschikt voor meerdere soorten pick-ups. Het idee is dat je met de Falcon Series altijd en overal eropuit kunt. Het materiaal is isolerend en er is een airco, verwarming en water aan boord.
Omeletten
Op het dak zijn zonnepanelen, waardoor je niet automatisch de accu van je Tesla hoeft leeg te trekken. Alhoewel wij denken dat de accu van zo’n Cybertruck voldoende groot is om een paar dagen pannenkoeken te kunnen bakken.
Het interieur van de Falcon Series is voorzien van alles wat je nodig hebt op een betere roadtrip. Er is een bankje, keuken, slaapplaats voor 2 personen, koelkast en een hele hoop bakjes, vakjes en kastjes om spullen op te ruimen. Ook is de camper handig voor de skieërs onder ons. Die ski’s kun je namelijk op de achterklep en op het dak kwijt, terwijl je de skischoen kunt drogen met een lekbak eronder. Hoe handig is dat?
Loki Basecamp Falcon Series ook voor gewone pick-up
Overigens heb je niet per se een elektrische pick-up nodig. Het belangrijkste is dat het een pick-up is met een laadbak van 8, 6,5 of 5 voet lang. Nu zijn dat vrij universele maten, dus dat moet geen probleem opleveren. Op de foto’s kun je wel zien dat het een behoorlijk gevaarte is. Of de nieuwe Rivian R1T en Tesla Cybertruck zijn enorm groot, dat kan natuurlijk ook.
Zijn er ook nadelen? Nou, ja. Ten eerste moet de doelmatige sfeer aan boord je wel aanstaan. Het is voornamelijk heel erg functioneel. Heb je je daar eenmaal overheen gezet, dan is daar de prijs. De Loki Basecamp Falcon Series is er namelijk vanaf zo’n 135.000 euro.
Dat is enorm veel geld waar je de komende jaren ook naar een hotel van kunt gaan. Hotels staan zelden in de wildernis, maar ja: wilde jij met een elektrische pick-up de rimboe in gaan?
tjorque zegt
De motorhomes verkopen in ieder geval als zoete broodjes… bij hymer heb je inmiddels een wachttijd die tot 2023 kan oplopen.
In Duitsland zijn er al veel dealers die boven de catalogusprijs verkopen. (En 100k voor een motorhome is zeker geen uitzondering)
Hoewel dit ding een pak kleiner is, denk ik dat er genoeg gekkies zijn die dat 135k$ daaraan nog zonder meer durven uitgeven…
boomhauwer zegt
Voor welke markt is dit eigenlijk nog.. een dure auto en daarop een dure kampeerunit opzetten..
Charles Taycan 4S zegt
Het idee is natuurlijk super maar wat een berg geld!
ericd zegt
In Amerika is het ook de hele Surviving the Apocalypse trend die aanspreekt. Al de video gezien waarin Musk hoog opgeeft over de bullet proof body van de CT tegenover Jay Leno? Preppers vergeten alleen dat na zo’n 300-400 km de CT bijgeladen zal moeten worden, en dat wordt moeilijk als het elektriciteitsnet down is.
Teerdz zegt
Voor dat geld ga ik mijn eigen opbouw wel in elkaar timmeren haha
BeQuietAndDrive zegt
Ja, daarvan kun je een beste tijd in een fijne hotelkamer, maar dat is niet de target audience denk ik ;)
Offtopic: waarom zijn de kleine foto’s niet aanklikbaar?
potver7 zegt
Het is toch geen nieuws dat huizen duurder zijn dan auto’s?
Henver zegt
Wat een gedrocht. Daar wil je toch niet mee kamperen? Misschien in een dichtbegroeide omgeving zodat niemand je ziet?