Tuning voor supercars is allemaal leuk en aardig maar daarvoor is geen grote markt. Dat realiseert Loder1899 zich ook en dus hebben ze na de Mondeo de nieuwste Ford Focus eens flink onder handen genomen.
Allereerst halen ze 29 pk extra uit de 2.0-liter turbodiesel door het motormanagement aan te passen. Hierdoor komt het totaal aantal paardjes op 165 en het koppel op 370 Nm waardoor de Focus van 0 naar 100 sprint in 8,9 seconden. Dat is viertiende sneller dan het standaard model.
Verder biedt Loder1899 een tuningspakket aan bestaande uit een voorspoiler, diffuser voor de achterkant, een spoiler op het dak en sideskirts. Ook kan de Focus naar wens 35 milimeter verlaagd worden. Om het echt helemaal af te maken kan je ook roestvrijstalen details bestellen voor de dorpels, handgrepen en de uitlaten.
Op de plaatjes staat de Ford met 20-inch velgen waardoor je wel heel dunne banden overhoudt. Dat is niet zo best voor het rijcomfort maar Loder1899 heeft gelukkig ook een paar maatjes kleiner in de aanbieding.
besaram zegt
geweldig wat ford tegenwoordig voro autos maakt
T.G zegt
dik, maar niet te dik… goed geslaagd:D
smeck zegt
wow 8,9 sec….nog steeds alles behalve wereldschokkend.
K-Kalkan zegt
Nicee!
Zeker platte bandjes :|
Naja voor de show ziet het wel wel puntgaaf uit ;)
Volvo_440_turbootje zegt
@ Smeck, ooit met een auto gereden? Het lijkt op papier niet spectaculair maar met zo’n turbodiesel volg je wel redelijke snelle wagens hoor… de mijne haalt de honderd in 7 a 7.5, maar op de autoweg wil ik die Focus niet achter mij hebben, die lost niet, wees gerust…
phil zegt
best wel lekkere upgrade. Ook optisch wel mooi, beetje die st look vanvoor.
Stephan zegt
@ smeck
Je hebt gelijk, alleen auto’s die in minder dan 5s naar de 100 gaan zijn het vermelden waard.
GeoBem007 zegt
@ smeck: ik speel enorm veel racegames waarin bakken zitten die soms in 3sec 100/u halen maar ik krijg nog steeds een dikke kick om lekker door te geven in onze Mini Cooper S die het in 7-7.5 doet.
8.9 is meer dan de gemiddelde auto en in het verkeer heb je niet meer nodig om deftig van de streep te geraken!
hefmen zegt
Ik vind dat het redelijk netjes is gehouden. De achter lampen zijn trouwens wel super mooi.
K-Kalkan zegt
@ smeck; Mijn pa had een vw Sharan 1.8Turbo met 300(!)pk! En echt waar dat allemaal op de voorwielen, het is gewoon niet meer normaal en die was rond de 6/7sec boven de 100 en dat is echt een prestatie en hoe hard je in je stoel wordt gedrukt is niet normaal, en dan de tussen accerelatie is ook fenomaal, ik moet zeggen dat de dielsels rond de 150/200pk erg goed bij bleven en dat terwijl wij ook een turbo aanboord hebben. in zijn 5e versnelling schiet hij vooruit als je 80 rijdt en dat gaat door tot de 220… echt waar, meer wil je niet ;)
lincoln zegt
wel leuk dat ze met zuurstof besparende banden aan de gang zijn gegaan ..
stiekum toch hippies ??
roberto zegt
Ik heb zelf een Golf 4 TDI 81 KW (110 pk), en zit volgens mij in 10 of 10,6 sec. op de 100. Vind t zelf nog redelijk rap hor.. maarja, heb ook in auto’s gereden die onder de 5 sec. op de 100 zitten en dat wel gaaf hor maar k hou t lekker op me eigen golfje:D naja dat off-topic, focus is goed geslaagt, gewoon netjes en niet overdreven.. Toppie!
Marc zegt
@ K-Kalkan: 1.8 T met 300pk in een Sharan?! :-S What the hell…
300? Sounds like the movie.. ;-)
Mag jij mij vertellen welke aanpassingen waren toegepast :-)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Sharan
Ben ik eigenlijk serieus wel benieuwd naar.
K-Kalkan zegt
Nou Marc, ik zal eerlijk zijn, ik heb grotendeels geen flauw idee!
Onze originele motor was een keertje afgebrand( Oliepomp was de oorzaak :( ) en toen zei ik voro de grap; HE PAP ZULLEN WE EENS EEN SUPERSNELLE BLOK ERIN GOOIEN?!
en als antwoord zei hij; doe dat maar in je eigen auto later…
en daarna haddne we dus een 1.8 blok nodig alleen was hij nergens te vinden, maar ondertussen ahd ik een mailtje gestuurd naar een tuner, genaamd TUNEX, en hij zei jaah kom maar met jullie auto en dan maken we hier een mooi setje van, dus ik zeg zo he pap, we kunnen een nieuwe motor laten inbouwen bij een tuner, en dan optimaliseren.. en mijn vader had geen keuze dus bij de tuner is de hele nieuwe blok uit elkaar gehaald en alles is speciaal in elkaar gezet, er kwamen nieuwe onderdelen op zoals:
Ko4s turbo
speciale uitlaat
nieuwe injectoren
speciale luchtfilter
grote intercooler
etc. etc.
Naja het eind resultaat zag er echt geweldig uit :D
en ook op de roller getest natuurlijk, 303.8pk ofzo… dus we stonden wel versteld :)
en de auto kreeg daarna ook het nodige exterieur ‘update’:
19″ S8 velgen (WHOAAAAT :| )
verlaagd natuurlijk
dikke uitlaat aan de anderkant :D
en subtiele spoiler naja het zag er echt leuk uit !
En sorry autoblog dat ik eventjes heel erg off-topic ging ;)
smeck zegt
@ volvo turbo’tje…ja ik heb een auto (’97 honda prelude met jdm 2.2vtec), maar k heb net zo veel fun met de ’89 polo van mn ma.
@ iedereen…kwam misschien wat lulliger over dan bedoeld, maar had persoonlijk iets betere specs van loder verwacht, that’s all…
Marc zegt
@ K-Kalkan: Haha je enthousiastme spat eraf, heb je ook een foto ofzo? Ben wel benieuwd naar t eind resultaat :-)
Willem zegt
@ K-Kalkan
give us some pics!
… coole body kit, ik had eingelijk ook wel iets meer verwacht van motor upgrades, nuja je moet niet altijd alles tunen eh :D
K-Kalkan zegt
Sorry jongens, ik heb geen foto van de motor of na de verbouwing!
Ik heb wel foto’s voor de verbouwing en toen hadden we nog de 18″ s8 velgen eronder haha!
[URL=http://img410.imageshack.us/my.php?image=05032008001dn9.jpg][IMG]http://img410.imageshack.us/img410/9707/05032008001dn9.th.jpg[/IMG][/URL]
K-Kalkan zegt
http://partyflock.nl/albumelement/commit.html
Naja hier zie je hem nog voor de verbouwing met 18″ sloffen (winterbanden)
Na de verbouwing heb ik gelukkig wel foto’s kunnen maken maar nadat mijn telefoon onder een vrachtwagen is belandt heb ik geen foto’s! Jammer jongens :(
K-Kalkan zegt
Whoop’s! Sorry voor de dubbelpost!
K-Kalkan zegt
ik zit vandaag niet in een goede bui met links; zie hier de goede link die ook werkt! http://partyflock.nl/albumelement/36718685:05032008_001.html
Thomas M zegt
Kan er iemand die “K-Kalkan” bannen vanwege zijn enorme meerwaarde voor het forum? Het zou voor hem (haar?) een mooie kers op de taart betekenen in zijn opeenvolging van zielige verhaaltjes, gaande van afgebrande motoren over wazige specificaties tot verpletterde gsm’s.
Toevallig rijd ik zelf met een Ford Focus laatste model. De wegligging van het onding is fenomenaal SLECHT. Ik beken wel dat de ergste gevolgen (slingeren, schuiven, …) pas boven een snelheid van 120 km/u echt realiteit worden, maar ook bij lage snelheden heeft dat zo zijn beperkingen… Kortom, aan een nog rijkelijker ge-equippeerde focus zou ik in geen 100 jaar ook maar 1 cent willen uitgeven. En als ik hem zou krijgen dan zou ik hem zo snel mogelijk van de hand doen, ik heb slechts één advies en dat is geef geen geld aan een ford focus vooraleer je hem UITVOERIG getest hebt, om maar niet te zeggen “koop nooit een ford focus dit model”.
*Bericht aan ford: u brengt dit model met bijhorende rij-eigenschappen op de markt -anno 2008 dus nog steeds- en ik kan mezelf niet verantwoordelijk achten voor de wanprestaties van een volledig door uw firma ontwikkeld product. Als u de schande niet laat ophouden, moeten alle ontevreden focusbestuurders dat maar doen.
Trabbi zegt
Bericht aan Thomas M: de Ford Focus laatste model rijdt helemaal niet slecht voor een standaard auto. Laat je wagen nakijken en zorg ervoor dat er goede banden op liggen (geen rommel van 60€/stuk).
Kyanite zegt
@Thomas M
Zoals Trabbi zegt leg er goede banden onder en je bent van een hoop ellende af. Zelf diverse keren in het huidig model en het vorige model Focus gereden, maar als je dat slechte wegligging noemt ben ik benieuwd met welke auto je dat vergelijkt?
Je reactie over K-Kalkan vind ik dan voor jouw post ook gelden…. maar goed dat is mijn persoonlijke mening.
K-kalkan zegt
@ ThomasM; Sorry meneer als ik uw dag verpest heb, iemand deed er vraag voor en ik gaf antwoord, meer niet.. (misschien wel wat aan de lange kant maargoed..)
Thomas M zegt
Jongens wat een polemiek. Ik vergelijk het gewoon met bijvoorbeeld alleen al een volkwagen golf. Wat een verschil. Zoals ik al zei beginnen de problemen voornamelijk bij de iets sportievere rijstijl. Wanneer je op de autostrade tegen 160km/u even de halve centimeter verhoogde rand (volle witte lijn) aanraakt begint het spel te slingeren (!), een 90° bocht tegen aanvaardbare maar sportieve snelheid en de achterkant breekt onvoorstelbaar uit. Qua banden liggen er de standaard banden op die de focus meekrijgt bij aanschaf bij een concessiehouder.
Let wel, de motor zelf die doet het wel goed, het betreft in mijn geval de 1.6 tdci maar die krijgt van mij alle lof toegezwaaid. Het is gewoon hoe het stuk ijzer eromheen reageert, schokt, slingert en wipt op de baan. Neem het van mij aan maar mijn focus althans is niet geschikt voor onervaren chauffeurs!
skill3r zegt
@patrick: zeg er eens even iets van! Die thomas zit je hele auto af te kraken…
*grijns*
skill3r zegt
beste thomas, wat kom jij asociaal uit de hoek tegenover k-kalkan.
Ontopic: best een vette tuningset van loder1899. Sterk, maar subtiel. Duidelijk niet bedoeld voor die sjappies op het parkeerterrein van de McDonalds.
Marcel zegt
@ Thomas M:
Ik denk dat jij een auto hebt die onder de trein heeft gelegen.
Een Focus is nl al sinds 1998 de best sturende auto in zijn klasse.
Ik heb zelf al 50 auto’s gereden in 6 jaar (werk bij een autobedrijf) en kan je vertellen dat dat qua wegligging het meeste value for money is.
Focus heeft niet voor niets een guiness book of records vermelding met het meest verkochte auto’s in 1 jaar wereldwijd (980 000 stuks om precies te zijn)
Sem zegt
die optie voor de uitlaat moet dr wel echt op want dat lullige dingetje is natuurlijk niks met een auto die er zo uitziet ;)
RScosworth zegt
@ Thomas M
“Neem het van mij aan maar mijn focus althans is niet geschikt voor onervaren chauffeurs!”
Je zegt het inderdaad zelf al ‘jouw focus’. Dat geld dus niet voor de andere triljoen modellen, die sturen als geen ander. En een Volkswagen Golf die beter stuurt dan een Focus moet nog uitgevonden worden.
Thomas M zegt
Ja kijk eh, mij niet gelaten uiteraard, ik zal blij zijn als de mijne weg is :-) Als er mensen zijn met een golf die ‘m willen ruilen voor mijn bovenaards goed sturende focus…
Kyanite zegt
@Thomas M
Zelf heb ik jaren in een Seat Leon (2001-model) gereden, prima auto met hetzelfde onderstel als een Golf en A3, maar in die tijd ook divere keren in de Focus 1.6 16v gereden. Maar de Focus was qua wegligging absoluut wel superieur t.o.v. het VAG-onderstel van de Seat. Afgelopen jaar diverse malen in het huidige model Focus gereden en mijn menig is niet veranderd, de Focus heeft een vele malen beter weggedrag als het VAG-onderstel.
Goed nu rij in een A4 quattro (2004) maar om sportief te rijden verkies ik nog steeds de Focus boven de A4.
K-Kalkan zegt
@ Kyanite; Dat je een focus boven een audi kiest lijkt mij wel erg sterk!
Vooral Quattro, want die is juist ermee gemaakt om hard door de bochten te gaan zonder dat je grip verliest en als je echt een smijt autoje wilt, dan meot je toch echt een Sjonny-bak nemen (106GTI, golfGTI etc.etc.)
Kyanite zegt
@K-Kalkan
Een Focus rijdt sportiever als een A4, dit heeft niet alleen met hard door de bocht gaan te maken :) Het is gewoon het algehele gevoel. Maar voor het comfort verkies ik toch wel de A4, tuurlijk de quattro kan ontzettend hard door de bocht, maar het geeft niet het sportgevoel dat de Focus geeft. Het echte racen heb ik wel gehad ondertussen, mag iedere dag meer als 100 kilometer woon-werk-verkeer rijden en dan ga je een comfortable auto waarderen.
K-kalkan zegt
@ Kyanite; Ooooh, zo! Ik snap je ;)
Jaah klopt, bij de ‘hot hatches’ heb je meer het gevoel dan bij grote sedans… :)
JLD zegt
Ik was even op zoek op het web naar problemen met wegligging ( overstuur vooral ) van de Ford Focus ( eind 2007 ) .
Aanvankelijk reed de wagen goed, maar toen kwam er een soort speling op het stuur, en later begon de wagen meer en meer overstuur te gaan, vooral boven de 100 km / u maar ook aanlagere snelheid.
Zijwind is haast fataal, de wagen wijkt serieus uit zonder dat je aan het stuur draait en rij je op een bubbeltje dan verandert hij plots van richting , allé, hij wijkt uit , meestal naar links maar soms ook naar rechts.
Het is een Ford Focus clipper (stationwagen) en ik heb er al een paar keer bijna tegen de new jerseys geplakt.
Na het vervangen van stuurhuis en stuurkolom, nieuwe banden en nieuwe schokdempers achteraan is de speling op het stuur iétsje afgenomen, maar het uitwijken en uitbreken / overstuur gaan is gebleven.
Al 4 keer een week n aar de garage, zelfs naar Ford in Genk maar nee, bij Ford voelen ze niets, er is zogezegd niets verkeerd, maar de wagenparkverantwoordelijke van ’t werk rijdt 5 minuten en voelt meteen wat verkeerd is. Iets met de ophanging – wellicht achteraan, maar Ford wilt niet toegeven.
Ik durf niet sneller dan 130 gaan rijden, en een bocht ingaan is hart vasthouden. Rotwagen, ’t is mijn 6de ford focus nu, en wel degelijk de allerlaatste !