
Voor de Duitse tuner Loder 1899 waren de standaard 305 pk en 440 Nm blijkbaar niet genoeg. Daarom werd het vermogen opgekrikt naar een bizarre 370 pk en 520 Nm! Hoe heftig wil je het hebben?
En dat zorgt er voor dat de topsnelheid stijgt van 263 km/u naar 270 km/u en uiteraard gaat ook het sprintje van 0 naar 100 iets rapper. Daar heeft deze Focus RS slechts 5,6 seconden nodig, oftewel 0,3 seconden minder dan een standaard exemplaar.
Verder biedt Loder 1899 naar keuze 19″ of 20″ velgen aan. De complete upgrade kost in Duitsland 6.500 euro (incl. banden). Geen geld lijkt mij zo.
met die zwarte velgen is hij het dikst!
Stoere bak!!!
Mooie parelmoerlak, combineert ook leuk met die velgen.
ook niet zo duur trouwens.
hhah zelfde auto 2 verschillen de velgen:P
zie je op de 1na laatste foto
@robin deelen: Klopt zie je vaker, test met porsche cayenne, the processor of hoe dat ding heeft :D , en een BMW 7 serie.. Kan je zien hoe verschillende velgen de auto staat.
Strakke bak, zeker met die zwarte velgen!
En alleen motor-upgrade is dus ook mogelijk?
Heel mooi!!!
Maar deze auto had een AWD moeten hebben, nu blijven de Lancer en Impreza betere auto’s.
wat voor bizarre bandenmaat moet er om die 20″ liggen… een velg met een flinterdun plakje rubber…
is dit nou fwd?
pff.. 370 pk op de voorwielen, dat gaat alleen goed werken met slicks op droog asfalt.
Toch lijken me de tussensprints wel mooi, dan kun je die pk’s en koppel tenminste kwijt:D
Cool! Maar wel allemaal op die voorwieltjes oei :-)
370 pk op fwd? daar weet zelfs de wheelnuckle geen raad meer mee :-)
Niet echt superverbetering qua prestaties voor 65 pk extra. topsnelheid + 7 km/u en 0,3 sec sneller naar de 100. dat ga je echt merken…
@ MDA; ooh putje in de baan… krak… RIP velg…
Prachtig zo met die nieuwe velgen :) en dan heb ik het niet over die zwarte misbaksels.
370 op de voorwielen dat kan nooi leuk zijn in de bochten :P
die wielen mogen ze houden en 7km meer top en 0,3 sneller naar de honderd zijn vrijwel verwaarloosbaar. Ik zou die 6500 euro aan leukere dingen uitgeven.
@ TDIfreak:
Dat extra vermogen en koppel is niet zo zeer belangrijk voor de top en sprinttijd, maar meer voor de tussenacceleratie. Desalniettemin zou ik het nooit doen. Ford heeft de auto al zo goed als geperfectioneerd met de RevoKnuckle, en dan 305pk op de voorwielen. Daar zijn ze een eeuwigheid mee bezig geweest om dr een mooi uitgebalanceerde auto van te maken. En de eerste beste tuner zal het voor 6500 euri even beter doen? Yeah right.. :roll:
zeg… doe die motor upgrade eens in een V70 R awd ;-)
*volgens mij is dat het zelfde blok.. alleen dan met een ford badge*
ik heb die velgen ook….. op me civic..
5 spaaks velgen staan echt retestrak. die andere zijn fout.
zag zon RS in de zelfde kleur 2 dagen geleden nog bij de mac in wurstland. vette shit ouwe.
Ik zag vanmorgen ook een RS Precies dezelfde kleur in zwolle
Wat een wagen, Geweldig !!!.
Iemand wedstrijdje banden oproken ?
Nice!
ook mooie velgjes met dat groen
beetje optrekken en die 35 hoogte bandjes zijn wel opgerookt op de voorwielen…;)
Ik zeg doen!
Ik zeg niet doen!!
Originele zwarte velgen van de blackline drop
en je hebt een beest.
Klinkt wel erg uitdagend! Ze hebben er trouwens wel hele dunne bandjes onder gegooid..
Focus Focus?
ik zou wel 4 maal die zwarte velgen nemen
moest er toch van komen:)
Eigenlijk heeft het niet veel zin. Dat zie je ook wel aan de prestaties. Veel meer vermogen op de voorwielen heeft niet zoveel nut, het kan niet overgebracht worden op de weg…
@autoblog: Lees de titel nog eens na. ;)
Al maken ze er 500 pk van.. hij blijft altijd trager dan een Subaru STI (EVO). Maak er een groene kliko van en koop een echte snelle wagen, die zijn vermogen op een normale manier op de weg zet.
als ik ooit de kans krijg om zo’n ding te kopen doe ik het!
Hele foute velgen in combinatie met veel te veel koppel op de voorwielen.
Stuurtje goed vasthouden als je het gas plattrapt.
Jeetje wat een pussy’s allemaal, jullie zijn blijkbaar in het verkeerde land geboren……
Zitten allemaal te klagen over teveel pk’s aan de voorwielen, daar heb je toch een pedaal voor gekregen om te doseren…….
Blijkbaar zitten hier een hoop fantasten tussen die nog nooit met 300pk onder de voet hebben gereden, want ook met achterwielaandrijving kan je het dan soms niet kwijt op de weg ;)
Ow en een klein beetje vergelijken mag hier toch? rijd zelf namelijk een srt4 en met 300 trappelende paardjes op de voorwielen gaat dat best goed. Ter vergelijking hier een link waar 4×4 nou niet echt fantastisch uit de verf komt:
http://www.youtube.com/watch?v=Y2to0u0D9ts&feature=fvw
@Dutchneon
Dan moet je wel een wrx met 300pk vergelijken en niet één met 225pk. Daarbij is het lang zoeken op youtube, om een slechte wrx rijder te vinden.. nietwaar;-). Een echte wagen met veel pk, heeft gewoon geen voorwielaandrijving, zo simpel is het.