De iets minder hardcore versie van de 570S is ook prima geschikt voor tripjes richting het zonnige zuiden.
Hij was al officieel maar met een stapeltje livepics is het toch net effe fijner beoordelen of de McLaren 570GT wellicht een geschikte auto voor je is. Voor deze versie zijn de scherpe randjes van de 570S (rijtest) afgevijld. Daarvoor in de plaats komt een hoop extra bagageruimte en natuurlijk de ‘kofferklep’ die zijwaarts kan worden geopend.
Qua prestaties kom je nog steeds niks te kort. 0-100 km/u duurt met z’n 570 pk en 600 Nm sterke V8 3,4 tellen, de koek is op bij 328 km/u. Louwman Exclusive heeft alvast verklapt dat de 570GT in Nederland maar liefst 250.200 euro gaat kosten.
JamesBond007 zegt
Een leukere auto naar mijn mening dan de 650s. Lekker bakkie!
rob5nismo zegt
Gelukkig gaat de klep op dezelfde manier open als de deuren.
Staat wel zo netjes
Dutchdriftking zegt
Gave kleur! Zeker icm het rode interieur.
MrHyde zegt
Doet me een beetje denken aan de Jaguar CX-75. En dat is alleen maar een goed punt.
Een van de lekkerste auto’s van Geneve.
knipperlichtje zegt
Er past toch helemaal niks in die piepkleine ruimte onder de achterruit? En als er al wat past, dan ontneemt het al je zicht naar achteren. Praktisch autootje heur.
metalmike zegt
@knipperlichtje: Het blijft een sportwagen hè, wil je een praktische auto dan koop je maar een MPV
alfaitak zegt
Daar past toch niks steeds niks in? Wel een gave auto daar niet van.
alfaitak zegt
@alfaitak: nog steeds niks* sorry is nog vroeg.
Edge zegt
@alfaitak: Wat verwacht je dan? Zoals @metalmike op de reactie boven jou al reageer: het is een sportwagen. Die hoeven niet praktisch te zijn.
Edge zegt
@Edge: reageert*
Waar is die edit-knop als je hem nodig hebt…
berlinetta zegt
Eerst vond ik deze auto niks, maar ik begin hem nu toch wel te waarderen. Ik vind het sowieso de mooiste McLaren. De 570S vond ik al redelijk mooi, maar het glazen dak van de GT maakt hem nog mooier.
Edge zegt
Het is echt absurd hoeveel mooier de 570 wordt met dat glazen dak in plaats van het reguliere dak. Ik zou de mijne zeker als GT bestellen, mocht ik er ooit eentje willen kopen (lees: kunnen betalen).
Leuk detail: De glasplaat scharniert altijd aan de bestuurderskant open, zodat je vanaf de bijrijderskant bij je bagage kunt. Zo sta je altijd aan de veilige kant van de weg. Tenzij je met je LHD wagen een RHD-gebied in gaat, maar goed, dat doet er even niet toe.