We hadden de studiofoto’s al van de productieversie van de Spyker C8 Aileron en nu hebben we ook wat foto’s vanaf de beursvloer.
De C8 Aileron is maar liefst 15 cm langer dan de huidige SWB modellen (C8 Spyder & C8 Laviolette) en het is tevens de eerst Spyker die leverbaar is met een 6-trapsautomatische transmissie (met schakelpaddels achter het stuur). Ook zit er standaard een stereo in van Karma inclusief navigatiesysteem, bluetooth en iPod aansluiting. Ook is het platform van de auto helemaal opnieuw ontworpen en vele malen stijver dan het oude. Ook is de voorwielophanging en achterwielophanging samen met Lotus helemaal opnieuw ontworpen.
Een handgeschakelde C8 Aileron kost 316.146,10 euro incl. BTW & BPM en ‘slechts’ 189,990 euro zonder belastingen. De C8 Aileron met automaat kost 195,990 euro (excl. BTW, BPM). (Nederlandse prijs via Quote)
PS Welke BN’er spot jij op de foto die aan het begin van dit artikel staat?
Vincent zegt
Ai, die zijspiegels vind ik niks! Verder natuurlijk een mega dikke auto.
Hardleers zegt
Petje af; schitterende wagen!
Dimitri zegt
Erg mooi!
luigisk zegt
Zeer mooi !
jurrian zegt
Ik vind de details op zich allemaal prachtig, maar in zijn geheel een beetje een rommeltje, vooral die ultra modern overkomende koplampunits matchen niet met die wat klassiek ogende grill.
ik zou persoonlijk kiezen voor het vorige model.
CBR600rr zegt
De achterlichten kloppen niet in vergelijking met de koplampen. Ik vind de achterkant sowieso tegenvallen. Je neemt toch geen ronde, oubollige achterlichten als je voor twee van die venijnige, scherpe ogen van koplampen hebt? De voorkant is subliem!
Joost [Spykerracing] zegt
Ziet er goed uit! Over die BN’er: Allard Kalff (rechtsboven?!)
SPK zegt
Volgens mij hebben ze zojuist de eerste cht mooie spijker gepresenteerd, waar de verhoudingen nu wel kloppen met behoudt van de mooie details. Zijn er al foto’s van het interieur? Dat leek bij die eerste auto’s nog wel eens op de binnenkant van een bordeel.
Jonas zegt
Zeer mooi, de spykertraditie wordt hier mooi verder gezet
Citrofiel zegt
Blijkbaar vindt autoblog deze auto wel wat hebben. Zo’n lang bericht in deze drukke tijden. Ach, niet dat ik klaag over de extra informatie die ik zo mis bij die andere berichten. ;)
Ik vind het een stoere auto, maar ik kan me ook vinden in de commentaren dat het wat rommelig oogt.
torsten787 zegt
Erg mooi, alleen jammer dat de popnagels er niet meer op zitten… Zoals op de C8 double 12S
corvette z06 zegt
oerlelijke auto , uit de kluite gewassen a manta , wat een ding , maar smaken verschillen , anders zou iede5reen in een spijker rijden lol.
Rutger zegt
Is nu al duidelijk welke motor achterin ligt?
Casper zegt
Moeten ze trouwens niet die SSUV promoten?
Ik had die eigenlijk wel in Genève verwacht…
GOD zegt
ja een V8 van audi
zit trouwens een stuurtje in van Lambo als ik het goed heb
JANUS zegt
Ja Citrofiel….
Maar vergeet niet dat hij ook maar liefst 15 cm langer is dan de HUIDE swb modellen !! ;-)
damster zegt
Waanzinnig brute bak. Chapeau Zeewolde!
Bert zegt
Hij is wel erg lang geworden door die automaat.
Maar ze moeten wel bij Spyker, die chinezen rijden ze allemaal total loss anders.
sperwin zegt
wanneer komt die suv nou eens! het is de mooiste suv die er ontworpen is en hij wordt gewoon niet in productie genomen volgens mij?
on topic: dit is wel echt een mooie auto alleen de achterkant is iiiiieeetsje te lang, ik hoop wel dat het interieur weer zoals vanouds is met een hoop stiksels en geborsteld aluminium
Cantago zegt
Liever een dikke Audi R8 V10 voor dat geld, of een 2e hands vette Lambo!
DJD zegt
Dies mooooi!!!! Had altijd al wat problemen met de achterkant, maar zo ziet hij er prachtig uit. De voorkant vind ik ook een heel stuk mooier dan normaal. Spykers hebben soms wel dat knutselachtige over zich, maar deze ziet er echt profi uit!
Is het trouwens allard kalf? ;)
BananaFlip zegt
Nice!
Prachtige verchroomde roosters!
Riess14 zegt
mooie voorkant, maar vind wel dat het niet egt bij een spyker past daar is ie te modern voor. bij een spyker denk ik toch aan een wat klassiekere uitstraling.
anderS zegt
Ik weet nog niet of ik die led-lichten wel bij de wagen vind passen…
Mika_Hakkinen zegt
Had nooit verwacht dat ik een 2de spyker mooi zou vinden (eerst de c12 la turbie) mooie lampen en grill.. niet meer zn vis mond maar te minste een echte grill haha.. Maar dat ding op het dak kan ik nog steeds niet aan wennen mag er van mij wel af.
VivelaFRANCE zegt
Lijkt op een Corvette met een over-de-top interieur; niet doen dus!
AutoInformatief zegt
Ik vind het wel wat hebben zo. Alleen hebben ze de voorkant lekker scherp gemaakt, en aan de achterkant hebben ze de normale achterlichten gelaten. Dat vloekt in mijn ogen een beetje.
Maar verder vind ik het wel geslaagd, nu eens kijken of deze de verkopen goed zal doen!
Aad zegt
Nieuwe voorkant is een beetje Ford Focus-achtig, de oude was misschien minder gelikt maar wel meer Spyker. Ziet er nu commercieler uit maar toch minder interessant, vind het allemaal geen verbetering maar meer een offering of beter een slachtoffering aan de commercie en russische wansmaak.
Citrofiel zegt
@ Janus; Je wilt zeggen…? Omdat hij langer is dan zijn voorgangers, moet het bericht ook langer? Ah, dat verklaart ook het korte bericht bij de Rolls hierboven. :P
gogogomagazine.com zegt
Tja, ziet er eigenlijk best wel strak uit en zeker een stap vooruit. Ik denk eigenlijk dat dit model heel wat makkelijker te produceren is als de oudere modellen. Koplampen zijn me een beetje teveel Ford Mondeo en ik mis popnagels/spijkers, dat was toch wel een unique selling point! Waarom die dingen er dan afhalen.
Laten we in ieder geval hopen dat ‘ie beter rijd als de vorige..
Laurens zegt
Liever het gelooide leder van een uitstappende Paris Hilton dan dit! Haar proporties kloppen echter ook niet.
Dion zegt
een eh.. automaat? dacht het dus niet :P
zou dat airplane-styled stuurtje verkrijgbaar zijn erop? Zal wel vet zijn.
Deze auto, laat ons hollanders trots op ons zelf zijn! Veel beter dan al dat duitse gezeik :)
Dennism6 zegt
Een handgeschakelde C8 Aileron kost 316.146,10 euro incl. BTW & BPM en ’slechts’ 189,990 euro zonder belastingen
Dat betekent dat de overheid dan 187 k van je wegneemt, Dat is toch idioot? Jezus. echt heel erg eigelijk :S
OT
Gave bak, ! :D
stefan zegt
Als ik €316.146,10 aan een auto zou mogen uitgeven….dan zou het deze worden :-D.
TundraWolf zegt
Wel guys, believe me, hij is in ’t echt schitterend. Ik heb hem namelijk al in het “echie” gezien paar dagen terug nog.
BTW, Heb voor jullie nog ’n ander nieuwtje, hij gaat volgende maand al in productie. En dat is geen 1 April mop :-)
hendrik zegt
hahahahahah dit is gewoon zo vet,ik weet zeker dat dit een kwaliteitsproduct wordt! hoop dat het Astonmartins en Porche’s een beetje bang kan maken!
AutoGeek zegt
Heeeeeeeerlijk, dit is echt een geweldige auto!! Mooier dan elke huidige Porsche of Ferrari, zet maar voor de deur hoor! :D
EJS zegt
Het aantal keer ‘ook’ in het artikel had wel wat minder gemogen, dat maakt het artikel erg vervelend om te lezen!
OT: prachtige wagen, stukje Neerlandse trots..
Laus zegt
not bad :) Toch is die korte versie kwa design het meest af voor mijn gevoel. Maar toch een erg mooi ontworpen wagentje. Al zou ik, mocht ik het geld hebben voor de korte versie gaan :p
phantom zegt
aparte auto!!!, mooie aanvulling op het spyker gamma
BmwMPower zegt
Neerlansch topproduct.
Rutgertje zegt
Koopt Nederlandsche waar.
Luuk van Kaathoven zegt
Maken dat ding!! Prachtige update voor de C8.
q-oekje zegt
jah doe me die maar in het mat zwart met iets andre velgen
VLS54 zegt
Petje af voor Victor! Prachtding en vele malen mooier dan de andere versies!
marruk zegt
Als ze die achterkant nou eens veranderen, is het een mooie auto! Nu maakt die kont hem weer eens spuuglelijk.
Granturissimo zegt
OMG!
Driving lights, LEDjes in de koplampen en joekels van spiegels…
Hoe ver gaan nog we om Amerikanen te pleasen…?
Rolf zegt
Schitterend mooie wagen!
Petje af!
harold zegt
WOW, echt een vooruitgang niet normaal!! erug dikk. Voorkant is ook zeker veel mooier dan de versie van vorig jaar. Maar ze hebben nu ook een kompleet ander onderstel en standaard geluidssysteem/navigatie?
laurens zegt
zwaar mooie auto! ze hebben niet stil gezeten in zeewolde respect!!!!, ook nieuw onderstel en interieur verbetering navigatie/stereo ik ben echt benieuwd naar het video materiaal van een test!!
robbie zegt
@harold, idd. Staat ook in het artikel ;)
Midas zegt
Fraai ogende auto die op de weg weer verpest gaat worden door een lelijke gele kentekenplaat op de neus. Waar laat je zo’n ding? Er is niet eens plaats voor een (illegale) Amerikaans model kentekenplaat. Op de Alfa 8c is het al een crime, deze Spijker is onmogelijk. Persoonlijk vind ik dat als er geen plaats is op de neus, er geen kenteken op hoeft. Helaas is de wet anders.
laurens zegt
ik vind toch wel de verhoudingen in de foto’s van autoblog een stuk beter de vorm weergeven,
rider zegt
ziet er erg goed uit! alleen die luchtunlaten lijken een gedachte achteraf! die zitten er veel et veel op i.p.v. in de lijnen van de koets. maar het algehele plaatje is erg mooi. dynamische koplampen en nu eindelijk een mooie achterkant. die deuren mogen ze voor mij wel confentioneel maken i.p.v. die vleugeldeuren. komt hier ook die dikke V10 in?
MetalPig zegt
De luchtinlaten (decoratief of functioneel?) en de klapdeuren vind ik but. Voor de rest zijn het twee mooie halve auto’s; moderne voorste helft en klassieke achterste helft.
Oscar zegt
VETTTTTTTTTT, maar wat zitten veel mensen te zeuren over die popnagels, op de meest verkochte spykers tot nu toe (de C8 spyder en Laviolette) zaten die ook niet. Spiegels hadden wel chroom moeten zijn, maar dat wordt vast nog wel een optie.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Zeker mooi, goede update.
Het mooiste van de hele auto zien we helaas niet op de foto… het interieur!
Vakwerk!
Skyline.. zegt
Ben opeens veel trotser om een nederlander te zijn!
primramessar zegt
Kontje lijkt op de GTO van Michiel.
lau zegt
@primramessar ? gto michiel.. ik volg je niet. je bedoelt dat de gto van michiel op de alfa 8c lijkt
YaSo zegt
Hollandsche trots!
Waus zegt
Vind het echt mooi! Iets om als Nederlander trots op de zijn!
Harold zegt
TOP!!
TRICKN zegt
prachtige auto, als je er frontaal op kijkt, maar hij is te lang. Waarom moet die auto zo lang zijn?? dat moeten ze mij toch eens uitleggen.
harry zegt
geweldige wagen, mogen we zeker trots op zijn. Is hij zoveel langer dan andere auto’s in dit segment dan? het is niet te zien aan de foto’s. ik vind deze veel beter in verhouding dan de oude c8
monk zegt
wow vele malen mooier dan dat concept, alleen vind ik het jammer van die luchthappers, maar dat zal wel persoonlijk zijn
TundraWolf zegt
Rider – Er gaat inderdaad ook ’n andere motor inkomen lateron, maar dat is topsecret:-)
Daar kom ik zelfs niet achter, het is op z’n zachtst gezegd, zeer gecompliceerd. :-) Waarschijnlijk is ie dan verkrijgbaar met 2 motoren.
kir zegt
Het is bijna een mooie auto geworden, nu nog de proporties wat verbeteren. De neus hebben ze voor elkaar. Vorige week kwam er nog een C8 voorbij in de nieuwe (trieste) serie van de knight rider. Daar werd al rijdend de bijrijder uit de auto gegooid. Lijkt me sterk dat bestuurder knopje heeft om al rijdend bijrijders deur te openen
rijk Rietveld zegt
@Kir
Een knopje om de deur te openen heb je wel, maar er geen knopje om de deur te sluiten.
Rijk Rietveld
Spyker Owner #107
http://www.spykerowner.com
Audi racer zegt
Eindelijk een Spyker die naast snel ook mooi is.
Harie zegt
Nou TRICKN dat zit zo: de auto heeft een middenmotor welke vlak achter het schutbord zit. Aan de motor komt vervolgens de versnellingsbak te zitten. Deze zit dus helemaal achter in de auto. De automatische versnellingsbak in deze Aileron is een heel stuk groter dan de manuele bak die in de huidige C8 zit. De auto moest dus verlengd worden om plaats te bieden aan de automatische bak.
rider zegt
wanneer komt er nou eindelijk eens een dikke V10 in een Spyker? deze is eindelijk ook (bijna) helemaal mooi en geslaagd te noemen, op die afschuwelijke spiegels na dan. die oude exemplaren waren beduidend mooier.