De Renault Rafale met een prijskaartje van meer dan 50k staat in Genève.
We zitten in een tijd dat volwaardige gezinswagens meer dan 40.000 euro kunnen kosten. De nieuwe Renault Rafale gaat nog een stapje verder en kost zelfs meer dan 50.000 euro. Waar de volledig elektrische Renault 5 E-Tech Electric de onderkant van de markt moet bedienen, mikken de Fransen met de hybride Rafale juist op de bovenkant van de markt.
Renault Rafale Genève
Eerlijk is eerlijk, er staat echt wel een deftige kar op de stand van Renault. 4,71 meter aan auto valt moeilijk te negeren. Het interieur ziet er ook dik voor elkaar uit. Qua ergonomie was het al weinig klagen in de Megane E-Tech duurtester, met de Rafale gaat het merk nog een stapje verder. Ziet er gewoon goed uit en alles zit op de plekken waar je het verwacht.
Een digitale cockpit voor de bestuurder, een groot aanraakscherm in het midden en een aantal knoppen onder het scherm voor een snelle bediening. Er is sfeerverlichting om de boel op te vrolijken en het is afgewerkt met fraaie materialen. Renault heeft de Rafal niet zomaar hoog geplaatst in het gamma. Je ziet het terug in en aan de auto.
Als je schrikt van de prijzen, heb dan geduld. De Renault Rafale esprit Alpine kost 51.490 euro. Later volgt er goedkopere variant (techno) met een prijskaartje onder de 50 mille. De Rafale is een hybride en geen volledig elektrische auto. Daardoor hoef je niet te hopen op SEPP-subsidie. Afhankelijk van de uitvoering, heb je 200 pk of 300 pk tot je beschikking.
Iets zegt me dat je deze Rafale niet op elke hoek van de straat in Nederland gaat tegenkomen. Daar is de Renault simpelweg te duur voor. In Genève staat de Renault Rafale wel mooi te zijn, in het rijtje met de nieuwe Espace en de vandaag gepresenteerde 5 E-Tech Electric.
str8six zegt
Vind het een mooie bak. Maar wat ik zo raar vind is dat ze bij Renault gewoon de designtaal van Peugeot (die overigens zeer aantrekkelijk is) hebben overgenomen en er hun eigen logo op plakken.
sbas zegt
De designer van Peugeot werkt nu ook bij Renault, het is dus geen toeval.
alfamail2018 zegt
leuk ding, maar wederom veulste duur…. gaat een paar jaar de lease in, komt dan alsnog voor veulste veul geld ZONDER supsiedie in de 2e hands showroom tebstaan, zonder subsidie koopt niemand dat ding dus jammer dan.
bouw zoiets met minder onnodige luxe voor ergens tussen de 30 en 40k en je kunt wat van die dingen slijten, nu eigenlijk net als al die andere te dure dingen kansloos, nieuw en 2e kans
mashell zegt
Waarom doen we net alsof deze Renault duur is? Hij is goedkoop vergleken met een Tiguan, heeft meer vermogen en ziet er een stuk fraaier uit.
David zegt
Is ie dan goedkoop, of is de Tiguan belachelijk duur?
50K voor een middenklasse auto is belachelijk veel geld.
mc96 zegt
Kek kleurtje en gave naam, maar dat is het dan ook wel. Jammer dat Renault geen mooie sedans en estates meer heeft
rockefellar zegt
😂
rockefellar zegt
Is dat Wouter op de foto? ;)
PunicaOase zegt
Renault is qua design goed bezig zeg! Hopelijk gaan we deze zien in dit kleurtje..
harrie zegt
De zoveelste kraak nog smaak SUV met coupedaklijn en rare verhoudingen, met wel erg Peugeotesque design details voor ruim 50k.
Dank u ik loop even verder maar succes enzo.
Bastiaan zegt
Veel commentaar over de hoge prijs. Persoonlijk zou ik niet voor een Renault kiezen, maar naar mijn mening zijn de Franse autos, zoals Peugeot bijvoorbeeld, absoluut een ontwerp waar de “premium” merken vaak nog wat van kunnen leren.
De gehele automarkt is sterk veranderd de afgelopen decennia. De zogenaamde premium merken hebben zich verhoudingsgewijs niet meer zo hard kunnen ontwikkelen als de andere merken.
“Een digitale cockpit voor de bestuurder, een groot aanraakscherm in het midden en een aantal knoppen onder het scherm voor een snelle bediening. Er is sfeerverlichting om de boel op te vrolijken en het is afgewerkt met fraaie materialen.” Sfeerverlichting is een grappige extra, maar naar mijn mening zo “goedkoop”. Een digitale cockpit en aanraakscherm zijn vandaag de dag geen luxe meer,
De hoge prijzen van autos zijn relatief, persoonlijk heb ik altijd respect gehad voor iemand die een nieuwe Dacia contant kon betalen. Uiteindelijk is deze auto gemaakt voor een doelgroep waar de meeste mensen niet toe behoren. Voor een auto met minder luxe voor 30k-40k, moet je kijken naar een Opel Corsa bijvoorbeeld, maar dan wordt het appels met peren vergelijken.
Als ik echt een grote auto met veel vermogen, digitaal dashboard, touchscreen en niet te vergeten sfeerverlichting wil, ga ik op zoek naar bijvoorbeeld een Scania 👍😂🤣
Respect voor ieders mening!