Gisteren verbaasde Audi vriend en vijand door een tweede (kleinere) versie van de e-tron te onthullen op de autoshow van Detroit. Deze versie is een stuk kleiner dan de op de R8 gebaseerde e-tron die we eerder zagen en daardoor ook een stuk lichter. En nu hebben we naast de persfoto’s van gister ook een heel verzameling beursfoto’s. Vorm zelf je oordeel.
Zo heeft de ‘kleine’ e-tron slechts 2 elektromotoren (ipv 4) en die leveren 204 pk en daarmee sprint de e-tron in 5,9 seconden naar de 100 km/u. Overigens heb ik sterk het idee dat deze e-tron gebaseerd is op de A5, maardan met een sterk aangepaste voor- en achterkant. Ben ik de enige die dat gevoel heeft? En zou Audi dan stiekem toch werken aan een baby-R8 met de naam R4?
Tostitje zegt
audi, niet overdrijven daar
Laue zegt
beetje in elkaar gedrukte a5, formaatje TT bijna. zou leuk zijn als hij rond de 40 – 50 k zou zijn.
wimpie zegt
@Laue: inderdaad
john zegt
vind dat hij net zoals veel nieuwe auto’s iets weg heeft van een austin.
gaat deze in productie?
Marijn zegt
Hij kijkt een beetje boos.. Mooie wagen van mij mag hij in productie.
Headhunterz zegt
Zou het?!
Flapkees zegt
Goedgekeurd op de velgen na..
ralf zegt
Weer veel van hetzelfde, vind de laatste Audi modellen maar niks hoor. Hoop echt dat ze eens flink onderuit gaan daar bij Audi/VAG. Wat een slappe producten zeg!
autoblogger zegt
Het blijft gewoon een omgekatte R8 ;)
SD1 zegt
lelijk bagger ding
circlestorm69 zegt
Onverwacht!
Een stuk dikker dan de TT en heeft idd ook wel wat van een Aston Martin weg (m’n andere favo merk)
Maar wel een stuk kleiner dan de E-tron op basis van de R8 zoals ik hem in Frankfurt zag.
Die velgen horen bij het E-tron concept want ze zijn bijna hetzelfde als die we al kennen van de R8 E-tron.
Maar doe mij maar normale velgen van Audi.
De meeste zijn wel te pruimen.
De TT-RS of RS4 zouden het hier wel goed onder doen.
Iemand zin om te photoshoppen?
tt zegt
is voor zover ik vernam van iemand binnen audi in duitsland gebaseerd op de TT.. maar ik denk ook dat dit vooral een concept is, hergebruik van technologie uit de “echte Etron”..
stijn-m zegt
echt lelijk ding, die velgen zijn ook vreselijk
thommie94 zegt
Erg strak
Gertzondersamson zegt
Mooier dan de huidige TT. Hopelijk ziet de volgende generatie TT er zo uit. En deze auto verschilt meer van een A5 dan dat VW gedoe. Ik hou wel van de lijnen die naar achter lopen, langs zij heeft hij iets vorige Z4 meets porsche. Spijtig dat de achterlichten nogal Aston zijn want anders zou ik zeggen dat ze eens origineler zijn geweest dan de rechthoekige balkjes met een hoekje af.
f348koenig zegt
Jammer dat Ferrari geen superlage auto’s meer maakt (lager dan 1,15). Dat maakte de vroegere ferrari’s (512 TR, 348, 355)zo spectaculair. De breedte is OK (breder dan 1,90).
Marijn zegt
Weet iemand of de elektrische auto’s in de toekomst te tunen zijn( motorisch )? Nu is het namelijk eventjes langs de chipboer en klaar. Ben benieuwd hoe ze dat straks gaan doen.. Maby iets met zwaardere accu’s ofzo? Iemand een idee?
Harrie zegt
Beetje inspiratieloos ontwerp, weinig opvallend en schokkend. Maar de neus had op die A8 ernaast moeten zitten, niet die miskleun die het nu is.
wolffjee zegt
ik vindt het een hele mooie auto! eindelijk iets orgineels van VAG
Pantoffeldier zegt
Ik vind het een mooie auto, zeker waardig voor productie…
Ik hoop alleen niet dat het iets te maken heeft met een kleinere versie van een R8…
een R8 is speciaal omdat het de enige is, van dat type bij Audi (en veel merken, ook door middenmoter)
Als er dalijk een kleinere betaalbare versie komt, is het niet meer leuk om zoiets te hebben…
freude am fahren zegt
Ik vind hem best wel leuk! En een elektrische sportauto kan echt geen kwaad.
Ben wel blijk dat ze hem niet op basis van de r8 maken, want daar hoort een v8 of een v10 in. Het moest gewoon een nieuwe auto zijn en dat is ook (grotendeels) het geval.
bassie zegt
elektrisch doet me niks, wel leuk model maar zon elektrische auto heeft gewoon geen ziel.
en die accu’s in zon ding zijn niet eens milieu vriendelijk als ze gerecyled moeten worden.
NLBUURMAN zegt
word hopelijk de nieuwe R4, maar dan het topmodel wel met een grote benzinemotor er bij :D
York zegt
Laat ook maar.
Maar toch! Koop allemaal Audi’s!!!
BMW mensen krijgen graag het compliment dat hun wagen er beter uit ziet dan.. die grijze bak me die openstaande muil dat ernaast staat..
diederik zegt
hebben, hebben! :)
Jordi zegt
Beetje saai als je hem naast de, op de R8 gebaseerde, E-Tron zet. Maarja, zal wel ook wat minder kosten enzo.
Hopelijk dat toekomstige generaties TT’s er zo uit gaan zien, zou wel grote verbetering zijn!
Velgen vind ik best wel tof alleen niet bij deze mini e-tron passen.
killioq zegt
die velgen zijn anders. ik vind ze wel wat hebben, maar de auto is een typisch oeps-ik-heb-het-concept-laten-vallen modeletje. te klein en hij zou langer moeten.
Desmosedici zegt
Zelfs op een orginele audi zoals dit heb je weer Audi bash comments waarin er gezeken word dat hij t eveel op andere audi’s lijkt.
slappehap zegt
Afgemeten aan de lengte van 3 meter 93 kom ik op een wielbasis van 2 meter 58. Precies de wielbasis van de A3.
Camaro zegt
MagnE-Tron
w0o0dy zegt
Als het een koreaanse, japanse, amerikaans of godbeterd chinese concept was geweest dan was er hier een complete flamewar geweest van german-carfans… nu is het Audi en is het opeens geweldig.. wat een stel….
Daniel073 zegt
Een mix tussen een v8 vantage, one-77 en wat audi’s :P
transam73 zegt
Zaaaaaaai. Word er niet warm of koud van.
Ben ik nou de enige die er een vleugje -ingekorte- Camaro in ziet, vanaf de B stijl naar achter?
De originele TT was een icoon, de tweede een gestyled (auto emocion! blerk) slap aftreksel en dit is something completely different and incredibly dull.
SLR zegt
FAIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ddr zegt
Word nen concurrent voor de Z4 :)
zware concurrent :)
FuelMinded zegt
Ze kunnen beter een verbrandingsmotor inleggen met zo’n single frame grill. Een 2,8L L6 Twinturbo gekoppeld aan de achterwielen met behulp van een manuele 6-bak s.v.p. :D
Peter V zegt
Kappers auto.
stopwearingpants zegt
hij is vet hoor
Arnoud zegt
Het is al een hele verbetering t.o.v. de eerste E-tron. Het is tenminste eens géén R8/TT look-a-like.
Vincenzo zegt
nou laat de gays maar weer tevoorschijn komen hoor.
Wolfsburger zegt
Volkswagen kan die achterlichten van de BlueSport ook wel schrappen, want die zijn inmiddels hier al opgezet…
Windhoos zegt
@Ralf,
Heb je iets in je ogen zitten ofzo? Dit is juist compleet anders als je dat vergelijkt met de rest van een modellengamma, volledig vernieuwend met enkel een paar lange kleine R8 elementen, zoals de voorkant en de verbrede wielkasten. Verder is hij echt totaal anders.
@Robbie,
Ik zie er persoonlijk geen A5 elementen in.
@Autoblogger,
Zie mijn bovenste reactie
Windhoos zegt
-lange, geen flauw idee hoe ik daar aan kom….
Audi R8 zegt
maak iets anders de oude E-tron in veel beter ik zou die wel kopen.
zoals ik al zei maak een R8 met mini deformaties zoals deze
R8 zegt
zoals deze
R8 zegt
sorry lukt niet
zo dan
http://fotogrill.com/wp-content/uploads/2008/02/concept.jpg
Cantago zegt
Mooi vind ik dit zeker niet, maar een Baby R8, of R4, zou toch vrij interessant zijn! Maar dan niet onder de TT-RS… Dus zeg een Audi van formaat TT, maar dan met de V10 uit de R8? Lijkt mij een gruwelijk snelle combinatie!
C6_R zegt
Officials have temporarily closed the Detroit Auto Show following what is being called a “small electrical fire” in the Audi booth.