McLarens nieuwe instapper, de 570S, is klaar om de Porsche 911 Turbo te slopen. De Britten namen 2 verschillende exemplaren mee naar The Big Apple.
De nieuwe Sports Series is in zijn algemeenheid meer afgestemd op dagelijkse bruikbaarheid dan de Super Series erboven. We zien leuke designelementen, zoals de flying buttresses, ofwel, de zwevende steunberen. Iets dat we bijvoorbeeld ook bij de Ferrari 599 GTB zagen.
De cijfers mogen er wezen: 434 pk per ton, 0-100 in 3,2s ; 0-200 km/u in 9,5s. De sprint naar de 200 is een pak sneller dan in de Porsche 911 Turbo S, ondanks dat laatstgenoemde 100 Nm meer koppel heeft. Het gewichtsvoordeel van de dankzij een carbon kuip en alumnium panelen droog 1.313 kilo’s tellende 570S weegt (haha) zwaarder. De motor houdt van toeren maken: hij produceert 570 pk @ 7,400 rpm, en 600Nm @ 5,000-6,500 rpm.
Standaard rolt de 570S op Pirelli P Zero™ Corsa’s (P Zero is optioneel) in 225/35/R19 om 285/35/R20. Voor een ideaal onafgeveerd gewicht vink je de 10-spaaks superlichtgewicht wielen aan, deze zijn goed voor een besparing van 7kg. Overigens is dit de eerste McLaren met start/stop, want elke gram CO2 telt. Mede dankzij ‘Cylinder Cut technology’ komt de 570S uit op 258 g/km.
By McLaren – nieuwe interieurpersonalisatie
We zage het voor het eerst op de 675 LT, en ook hier komt het terug: interieurmoois onder de naam ‘By McLaren’. Voor een prijs kan je heerlijk bespoke-en met kleurtjes en materialen. Leuk voor de klant en money in the bank voor McLaren.
Van de 2 auto’s is het oranje exemplaar sportief afgestemd, de grijze er achter meer als een GT. Britse prijzen zijn £ 143.250 (196.800 euro) voor de 570S en £ 126.000 voor de 540C Coupe, die later deze maand in Shanghai debuteert. De Nederlandse prijzen verwachten we als McLaren zijn 570S later deze maand op de AutoRAI zijn Europese primeur gunt.
Dutchdriftking zegt
7kg besparen op onafgeveerd gewicht? Dat is flink!
2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt
@dutchdriftking: Het is niet alleen onafgeveerde maar ook roterende massa. Ik denk dat je dat op het circuit daadwerkelijk gaat merken.
Dutchdriftking zegt
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Dat merk je op de openbare weg ook wel denk ik.
2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt
@dutchdriftking: Over een hobbelige weg zeker.
Design_Driven zegt
@dutchdriftking: Indrukwekkend inderdaad, dat is zeker merkbaar.
rolov zegt
Ik hoop dat We hem net zoveel gaan zien als de turbo. Daar wordt het straatbeeld mooier van.
lfagtr35r zegt
Wat is er misgegaan na de MP4-12c vraag ik mij af.
awesome zegt
@lfagtr35r: ik vind met name het front een beetje moeilijk. Alleen op de P1 past het prima, de rest lijkt een beetje infantiel…
lfagtr35r zegt
@awesome: Idd in zijn geheel past het bij de P1 alleen, bij de andere modellen ziet het gewoon er raar uit.
jrmpower24 zegt
@lfagtr35r: ze zijn juist nog een stuk mooier geworden!
atteh zegt
Ik vind hem eigenlijk best wel heel erg lekker!!
trustmeiamanengineer zegt
Ook deze McLaren doet me weer niks, vooral de lampen, en zeker de koplampen met die zwarte randen eromheen zien er niet uit. Zal vast perfect rijden maar doe mij maar iets uit Italië.
str8six zegt
Graag een zwarte. Zie ‘m wel op de oprit verschijnen ;)
philipf zegt
Achterkant vind ik nogsteeds heel apart. Voorkant is wel goed geslaagd.
meatpuppet zegt
@philipf: Same here.. De achterlichten doen mij op de één of andere manier denken aan de achterlichten van de vorige generatie ford Mondeo sedan. Die lijn, die honingraat achtige structuur…
Design_Driven zegt
Persoonlijk vind ik deze het mooist. Alle lijnen kloppen, achterlichten zijn het mooist, en voorkant het strakst.
jrmpower24 zegt
echt mooi!!
net zoals de 650S en P1
kapiteinaudi zegt
Niet zo mooi als de 650S, maar nog steeds mooi. Interieur valt wel wat tegen.
pomoek zegt
front is een beetje dit: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d2/Stitch_(Lilo_%26_Stitch).svg/744px-Stitch_(Lilo_%26_Stitch).svg.png
pomoek zegt
ah, sorry: http://en.wikipedia.org/wiki/Stitch_(Lilo_%26_Stitch)#/media/File:Stitch_(Lilo_%26_Stitch).svg
jeaup zegt
Door die koplampen doet hij me steeds denken aan een oude twingo, afschuwelijk
clarkson zegt
De prijs in nederland zal dan ongeveer €235.830,- zijn. (incl. €46.391,- BPM)
berlinetta zegt
Het begint wat de betere kant op te gaan, maar qua design kunnen ze wat mij betreft nog niet op tegen de Italianen.
toempf zegt
Ziet er uit als een P1 met Down.
berlinetta zegt
Overigens voor de liefhebbers van configureren: de configurator van de 570s staat online!
yoorr zegt
Toch zou ik liever een Porsche 911 hebben. Daar kan je tenminste nog dagelijks in rijden, en dit lijkt me echt een sportauto, ook doordat de motor in het midden ligt.
mrrallycross zegt
Ziet er goed uit McLaren!
autoriteit zegt
Geef mij dan de 675LT maar, deze 570S is het net niet.
87sandyd zegt
1: de 570,650 en p1 lijken op elkaar qua exterieur
2: ze lijken op elkaar qua interieur
3: ze hebben in de basis allemaal hetzelfde motorblok met dito geluid.
Daar komt ook nog eens bij de naamstelling ronduit ‘el cheapo’ is.
Vind ze weinig onderscheidend..
r8quattro zegt
De P1 en 675LT ogen veel beter dan de 650s en 570s. In de hiërarchie bij McLaren is het duurste model het mooist en de goedkoopste het lelijkst ;)