Vers van de beursvloer in Parijs.
De autoshow van Parijs is losgebarsten. Hoewel de Franse autobeurs dit jaar geen knaller van jewelste is, staan er toch een aantal interessante auto’s. Bijvoorbeeld deze Mercedes-AMG A 35 4MATIC, die ongelofelijk belangrijk voor Mercedes gaat zijn. Het succes van de A 45 AMG wordt voortgezet en Mercedes-AMG gaat zelfs in een voordeligere markt opereren met deze A 35.
Hoewel er nog geen prijs is bekendgemaakt, gaat dit zonder meer de goedkoopste nieuwe Mercedes-AMG worden die je straks kunt kopen. De A 35 4MATIC levert 306 pk en 400 Nm koppel uit een geblazen tweeliter viercilinder. Gekoppeld aan vierwielaandrijving, sprint de A 35 in 4,7 seconden naar de honderd. De topsnelheid bedraagt 250 km/u.
Voor de lancering toonde Mercedes-AMG een spetterende kanariegele variant. In Parijs staat deze blauwe A 35, die een stukje ingetogener is. Volgend jaar januari is de nieuwe Mercedes-AMG bij de dealer te bewonderen. Naast deze A 35 komt er later ook nog een A 45, met om en nabij de 400 pk.
dijan zegt
Dakspoiler ,striping doe maar niet en die grote ster uit de grille. Mooie velgen en interieur.
sanderp zegt
Geen foto van de achterkant? Was ie echt zo lelijk?
bmwfreak038 zegt
@sanderp: Ze zijn zo druk met ditjes en datjes dat ze dat vergeten.
RubenPriest zegt
@sanderp: foto’s van de achterkant staan er nu bij!
raamkozijn123 zegt
Die uitlaten is iig een verbeteren tov de oude A45! Die striping zou weg laten…
mashell zegt
Mooie kleur blauw, striping op de flank, velgen met veel spaken, rare type aanduiding op de achterkant. AMG heeft een Alpina gemaakt!
viezefreddyw zegt
@mashell: Daar moest ik ook een beetje aan denken. Maar ik vind het best een leuk ding om te zien.
mashell zegt
@viezefreddyw: zeker. Het maakt de indruk alsof Mercedes heeft gedacht “We passen de Alpina formule toe, maar dan wel smaakvol”.
viezefreddyw zegt
@mashell: Dat is ze best goed afgegaan.
autodrome zegt
400+ pk voor een A45, nog niet eens zo lang geleden wat lag dat vermogen in het domein van serieuze sportauto’s …..
lekkerlinksrijden zegt
4.7 sec naar de 100, een aantal jaar geleden alleen voor sport en super cars, nu voor een ” niet al te snelle” c-segmenter. Ben benieuwd of de 45 nog komt en hoe snel die dan wordt
9000cse zegt
Goed, de eerste A-Klasse vond ik maar ’n echte ouwelöllenbak voor de menschjes die wel Mercedes wilden rijden, maar van dat merk niet echt iets moois konden kopen. Maar als ik naar de huidige A-Klasse kijk, -die ontegenzeggelijk een verkoopsucces is-, dan krijg ik toch ’n apart gevoel. Hangt’ie in m’n achteruitkijkspiegel, dan denk ik: Wouw! Daar komt iets interessants! Maar is hij me voorbij, dan is het voor mij een complete teleurstelling! Wat eerst van voren gezien een bijzondere indruk maakte, wordt afgesloten met het idee, dat ’t niet af is. Niet compleet. Onevenwichtig. Jammer voor zo’n bijzonder merk. Mijn auto zou het niet zijn.
theblazerunner zegt
@9000cse: Zelfde verhaal geldt voor Audi, alle frontjes zijn hetzelfde tegenwoordig!
MoeWat zegt
Het is ze wéér gelukt!
reggie-boy_rood zegt
Nu solarbeam yellow
alcantara zegt
Ik kan 230pk al amper aanspreken tijdens woon werk ritjes, laat staan 300 of 400+.
Al geeft het natuurlijk wel extra potentie voor nog net iets zottere inhaalcapriolen op N-wegen.
monsieurleloure zegt
@alcantara: Mijn vorige auto had 222pk, op de achterwielen dat was eigenlijk precies genoeg.
Met meer zou ik als een ware hooligan door het verkeer razen.
lekkaah zegt
@monsieurleloure: ligt dat dan aan de auto of aan de bestuurder?
dirkiii zegt
@alcantara: moet je beter je best doen?
unknown32 zegt
@alcantara: ik had geen moeite om bijna dagelijks 544pk aan te spreken hoor (baas zat achterin en vond dat ook fijn om huiswaarts te rijden/vliegen).
Zonder gekkigheid is 200-250pk al heel mooi als je een niet te grote auto hebt (1,5 ton). Voor een grote auto vind ik dat al te weinig (+2ton).
pcooperworks zegt
Normaliter niet zo’n MB fan, maar deze vind ik wel gaaf.
sander1980 zegt
Poeh! Ik kan meestal de kleinere Benzen niet heel erg waarderen, maar dit vind ik echt heel erg tof. Vooral in deze config.
mikje90 zegt
Als je zo’n A35 koopt en hem laat chippen. Zou je dan net zoveel vermogen hebben als de A45?.
henk123456 zegt
@mikje90: absoluut. En als je dan nog eens langs de chip-boer gaat, heeft hij even veel als een AMG GT
ouwedibbes83 zegt
@mikje90: ik las laatst op de site van Squadra (bekend van Alfa’s en Fiat’s chippen) dat er uitvoeringen waren waar ze weinig extra uit konen halen, omdat de fabrikant al zoveel had geoptimaliseerd. Mss geldt dat ook voor deze 2 liter.
inbedrijf zegt
Voorkant:10. Achterkant -10. Het lijkt wel of de ontwerper in de ochtend de voorkant heeft gedaan en in middag nog snel effe voor vijven de achterkant, want Oktoberfesten!
thomasthomas zegt
Dat interieur zet wel even de standaard zeg… prachtig. VW en Audi en BMW moeten flink aan de bak.
ghengiskhan zegt
Knappe hot hatch. Maar als ik aan de vermoedelijke prijs denk springen de tranen me in de broek.
dijan zegt
@ghengiskhan: Depend!
dijan zegt
@ghengiskhan: Ik heb een A 250 4 matic geconfigureerd en kwam al op 67000 euro met de extras erop die ik nu op mijn S3 heb . Als je deze 35 mooi samensteld denk ik dat je ver boven de 75000 euro komt.
ekidey zegt
Dit uiterlijk als A180 business solution AMG line. Lease topper gegarandeerd.
autojunkiexl zegt
He…! Kan er wel een kleurtje geleverd worden op de A klasse ?!