Mazda heeft een strakke variant van de RX-8 gelanceerd. De RX-8 Kuro wordt in een gelimiteerde oplage van 250 stuks geproduceerd. Kuro betekent overigens zwart in het Japans en dat zal dan wel over de kleur gaan. Onderstel en motor blijven compleet ongewijzigd en de Kuro krijgt dus vooral uiterlijke aanpassingen mee.
Hoewel de RX-8 geen slome duikelaar is, zijn wat extra pk’s nooit weg, maar die krijgen we dus niet van Mazda. Wel heeft de RX-8 Kuro aangepaste kop- en achterlampen en speciale 18″ lichtmetalen velgen.
Binnenin vinden een chique beige lederen interieur, zwarte pianolak en aluminium details en een DVD navigatie systeem. Het is nog niet bekend of de RX-8 Kuro naar Nederland of Belgie zal komen. (via motorauthority)
Xemurai zegt
Toffe bak! Interieur is er duidelijk beter op geworden
Stylez zegt
Aardig sportpakketje…
Maar niet eens een power upgrade?
Beetje jammer.
Fova' zegt
Mooi interieur!
Noid zegt
Nooit mooi gevonden…
w-j zegt
dit blijft gewoon een vette auto! die rotatie motor is qua kwaliteit misschien niet de beste maar heeft wel een hoge fun factor:D en daar gaat het bij dit soort auto´s toch vaak om
Boss zegt
Ziet er heel slick uit. Zelfs met zwarte pianolak in je Mazda een eindje touren.
Poekie Lauda zegt
Geen extra peekaas? wat jammer……
Marc zegt
Leuke auto, maar waar zijn de extra pk’s idd..
floryn zegt
zoiezo een hele leuke auto om te zien op de weg echt met de mx-5 het enige leuke model van mazda………. mmmm zit zo te denken waarom gaan ze niet alleen sportauto’s maken bij mazda?
R-Alph zegt
Vette auto. Moet zeker naar Nederland komen. Alleen beetje jammer dat het alleen een uiterlijke aanpassing is.
Wil nog altijd eens in een RX-8 een ritje maken
HUMMFREAK zegt
En hoe duur mag deze dan wel zijn? 50.000 ballen?
Thijs zegt
Lijkt me een beetje een zoethoudertje, gezien het feit dat de echte concurrenten van de RX8 allemaal al een nieuw model op de markt hebben en dit model toch al een tijdje mee gaat.
Verder blijft het natuurlijk een heerlijke auto, lekker zichzelf en zo hoort het eigenlijk met iedere auto te zijn.
Brecht zegt
Deze auto heeft genoeg in huis standaart (231pk)!!
Vorwat dan opvoeren?!
Ik zie het nut hier niet van.
En ja binnnen kunnen de personen die op de achterbank zitten is eindelijk genieten van een leuk en comfortabel interieur.
Vind dit héél geslaagd ;)
CSL zegt
zeker mooi in het zwart.
Mr. R zegt
Stijlvol! Zwarte lak en beige bekleding, erg fraai!
Cultbiker zegt
Het mag duidelijk zijn dat geen tuner zich waagt aan de moeilijke rotor-techniek. Mooie bak, alleen jammer van z’n verbruik (
Apache zegt
Dit soort dingen gebeurt dikwijls als er een nieuw model aankomt. Zo heeft mijn moeder een vorig model S40 “Black Edition” of zo of “Blackline”. Misschien zit er een nieuwe tunerbak in bij Mazda(?)
– Apache
tompi zegt
Wat een lekker ding !!! Geef me er maar zo eentje!
Die jappen gaan het nog leren, wat een heet interieur !!
:p
Nick zegt
Het verbruik is zo hoog om dat het een atmosferische dubbel-rotor motor is.
Als je vier rotors van ongv. hetzelfde cilindervolume en één of twéé turbo’s erop los laat is hij al een stuk zuiniger.
Kijk bijv. naar de 787B LM racewagen, die was juist zuiniger vergeleken met andere LM racewagens.
Matthijs zegt
Ja hoor… Zeker een vette bak. Mooier dan het origineel! En wie er eens in heeft gereden (ik dus) zeurt echt niet over meer PK’s hoor… Die heeft ie al genoeg. Tis wel een Rotax heh!