Lightyear heeft de aandacht weten te trekken van Christian Von Koenigsegg.
Als nationalistische Nederlanders hebben we natuurlijk graag dingen waar we trots op kunnen zijn. Spyker doet helaas weinig dingen meer waar we trots op kunnen zijn, maar er is inmiddels een nieuwe Nederlandse ster aan het firmament: Lightyear.
Vorige maand presenteerde Lightyear de productieversie van de Lightyear One, die inmiddels is omgedoopt tot Lightyear 0. Met een prijskaartje van een kwart miljoen en een oplage van 946 stuks is het niet echt een auto voor de massa, maar het is wel een hele interessante auto. En dat zeggen we zonder oranje bril.
Lightyear timmert lekker aan de weg, want ze kondigen nu een samenwerking aan met een grote naam uit de auto-industrie. De nieuwe partner is niemand minder dan Koenigsegg.
Koenigsegg kennen we van hun epische hypercars met V8, wat natuurlijk niet veel overlap heeft met de producten van Lightyear. De Zweden zijn echter ook veel bezig met groene technologieën. Lightyear en Koenigsegg zullen daarom vanaf nu techniek uit gaan wisselen.
Koenigsegg wordt niet alleen een technische partner, ze pompen ook geld in Lightyear. Om wat voor bedragen het gaat is niet bekend. Maar het feit dat Christian van Koenigsegg potentie ziet in Lightyear is natuurlijk uitstekende reclame voor de start-up uit Brabant.
De know-how van Koenigsegg zal onder andere ingezet worden bij het ontwikkelen van de Lightyear 2. Dit wordt het tweede model van het merk, die eind 2024/begin 2025 in productie moet gaan.
De Lightyear 2 wordt géén peperdure hypercar, maar juist een betaalbaar model. Daarbij moet je denken aan een bedrag van zo’n €30.000. En daarvoor krijg je dus een auto die mede mogelijk gemaakt is door Koenigsegg. Wie wil dat nou niet kunnen zeggen op verjaardagsfeestjes?
keecee zegt
Het is zo’n onzin om te roepen hoeveel een auto gaat kosten over een paar jaar. Drie jaar infalatie op dit niveau en het is geen 30k maar 40k.
rijnounsdoor zegt
Drie jaar fellatio voor 40k is geen geld.
nofxke zegt
Net zoals de Model 3 die voor 25000€ ging op de markt komen paar jaar geleden 🙄
CYBRTRK zegt
Er is nooit gezegd dat de model 3 €25.000 zou kosten, de model zou $35.000 gaan kosten (en dat kostte die ook)
alcantara zegt
Auto op zonne-energie van 30k die binnen 4 secs naar 100 knalt, klinkt te mooi om waar te zijn.
CYBRTRK zegt
Is het waarschijnlijk ook want deze gaat van 0-100 in 10 sec en kost €300.000
panam1 zegt
Weet iemand of deze dingen ook echt verkocht worden op dit moment, of staan ze weg te bakken in de zon op een industrieterrein?
dakarbemo zegt
ze zijn nog niet eens gebouwd , alleen prototypes nog
harrie zegt
Knap wat Lightyear in relatief korte tijd vanaf nul heeft weten neer te zetten.
dakarbemo zegt
een prototype en een bijna verdubbeling van het prijskaartje.. knap. Ik zie er tot dus ver niets meer in dan kapitaalsvernietiging. Dat 2e goedkopere model zie ik ook echt absoluut niet in handen van een consument komen.
ronaldotour zegt
De 30.000,- is natuurlijk de kale prijs exclusief belastingen in Nederland wordt het dus iets van 36.300,- zonder afleverkosten en karig uitgerust.
CYBRTRK zegt
Waarschijnlijk wel, de zero kost op nederlands kenteken €302.500