• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lightweight M135i is meest geslaagde F40

Auteur: willeme, gepost 27 augustus 2020 om 13:02 – 29 Reacties

Lightweight Performance M135i

De Lightweight M135i is beter op alle vlakken. Erg benieuwd hoe dit stuurt!

Voor de puristen is het lastig om te accepteren dat de BMW 1 Serie tegenwoordig geen achterwielaandrijving meer heeft. De allergrootste zelfbenoemde purist op de redactie (@jaapiyo) noemt de auto dan ook de BMW Géén Serie. Haha.

Compacte C-segment hatchback

Maar is het wel zo erg? Voor een compacte C-segment hatchback die veelal als eerste (en enige) auto wordt gebruikt was het niet allemaal hosanna. De ruimte was beperkt en een Ford Focus reed alsnog strakker. Daarbij was de 1 Serie voor BMW erg prijzig om te produceren, dus werd er links en rechts wat gecompenseerd met iets voordeligere veren, dempers en dergelijke. Grote kans dat de nieuwe 1 Serie prettiger rijdt dan jouw oude standaard 116i.

Lightweight Performance M135i

Andere dimensie

Tenzij je de dikke zescilinder had. Dat gaf een compleet andere dimensie. De M135i xDrive kan wellicht niet helemaal in de schaduw staan van zijn voorganger, maar het is op zichzelf zeker een leuke auto. In de klasse van de Audi S3, Mercedes-AMG A35 AMG en Volkswagen Golf R kan de auto zich prima meten.

Achterzijde

Reserves

Gelukkig heeft de M135i ook wat reserves. Dat je de M135i ook smaakvoller kunt aankleden, bewijst de tuner Lightweight Performance. Natuurlijk is het een vreemde naam voor een tuningstoko, maar hey: het zijn Duitsers. Deze tuner is overigens goed aan de weg aan het timmeren de laatste tijd. Ze focussen zich meer op hardware upgrades en subtiele visuele tuning, dan complete een Tupperware-kit en kant en klare chiptuning.

Uitlaten

Misano blauw

Dit Misano-blauwe exemplaar is door het bedrijf zelf gekocht om te zien wat ze ervan konden maken. Als eerste kreeg de M135i xDrive een bodykit met koolstofvezel voorspoiler, achterspoiler, Gurney-flap én diffuser. Die diffuser biedt plaats voor vier ronde uitlaten, uiteraard omringd met, jawel, koolstofvezel. De 4×89 mm pijpen moeten zorgen voor een betere klank, hopelijk niet met te veel scheetjes en luide knallen. Volgens zijn makers draagt de M135i nu zijn M-badge met trots.

Lightweight Performance M135i

Tikkeltje aan de grote kant

Dat klinkt veelbelovend. De rest klinkt dat ook: de velgen zijn met 20 inch een tikkeltje aan de grote kant voor een C-segment auto, maar het ziet op zich wel dik uit. Waarschijnlijk toont 19 inch net zo fraai en rijdt het beter, maar dat laten we even in het midden. De velgen zijn voorzien van Hankook Ventus S1-banden in de maat 235/30 R20.

  • Lightweight Performance M135i
  • Lightweight Performance M135i
  • Lightweight Performance M135i
  • Lightweight Performance M135i

Motor

Aan de motor is nog niets gedaan. Ze wilden kijken of de Lightweight M135i nu een stukje beter rijft en waarempel, tijdens een test op de Sachsenring bleek dat de Lightweight M135i precies 2,5 seconden sneller is dan de standaard M135i. De tijd van 1:38.76 is bijna exact even snel als de M140i xDrive van de vorige generatie. Nu is het tijd voor extra vermogen onder de motorkap.

  • Lightweight Performance M135i
  • Lightweight Performance M135i
  • Lightweight Performance M135i
  • Lightweight Performance M135i

Alle onderdelen zijn per direct te bestellen.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: BMW M135i van Stefan
    Mijn Auto: BMW M135i van Stefan
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, blauw, BMW, f40, lightweight-performance, m135i, spoiler, tuning, uitlaat, velgen, verlaagd, xDrive

Vorig bericht: « Eerste beelden nieuwe Mercedes SL op je beeldscherm
Volgend bericht: Meer vermogen Kia Stinger, maar krijgen wij ‘m ook? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mpc007 zegt

    27 augustus 2020 om 13:10

    Die voorbumper is best fraai zo. Persoonlijk had er ook nog wel een nierverkleining bij gemogen.

    Login om te reageren
  2. Poulusma zegt

    27 augustus 2020 om 13:34

    Ik vind de Ferrari F40 de meest geslaagde F40…

    Login om te reageren
  3. fmgarcia zegt

    27 augustus 2020 om 13:51

    Zonder spoiler, twee pijpen aan een kant, lichten wielen zonder kleurverschil in het blauwe randje had ik dit heel gaaf gevonden. Dit ziet er imo net niet lekker uit.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      27 augustus 2020 om 13:53

      @fmgarcia: Lichte wielen*

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    27 augustus 2020 om 13:53

    Hij is leuk. Maar deze wielen in 19 inch en gewoon zilver zou het wel af maken.

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      27 augustus 2020 om 16:25

      @dutchdriftking Smaken verschillen, zo vind ik ‘m met zwarte velgen weer juist mooi ogen, maar dan wel zonder die blauwe rand om de velg.

      Login om te reageren
  5. v10m5 zegt

    27 augustus 2020 om 14:05

    19 inch eronder en de randen van de nieren in kleur van de auto wellicht….

    Login om te reageren
    • deuxani zegt

      27 augustus 2020 om 15:09

      Ja dat is echt de manier bij de nieuwe BMW’s, de omlijsting van de nieren in de kleuren van de auto nemen. Zelfs de 4-serie gaat er OK van uit zien: https://i.imgur.com/JQ88MXK.jpg

      Login om te reageren
  6. breakingpoint zegt

    27 augustus 2020 om 14:29

    M.a.w. knallen ze er betere banden onder en doen een paar hot laps. Klaar.

    Login om te reageren
  7. dalmore zegt

    27 augustus 2020 om 14:48

    Elke keer als ik de voorkant van de auto zie schiet ik in de lach, wat een smoel hebben ze erop geplakt zeg!
    Slechte eigenschap om ‘gezichten’ te zoeken in auto’s

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      27 augustus 2020 om 20:41

      Je moet toch ergens vermommen dat je een “premium” x1 voor minder geld weggeeft. De daklijn omlaag kan niet dus hang je de bumper wat lager.

      Login om te reageren
  8. kapitein zegt

    27 augustus 2020 om 14:50

    Zo is het inderdaad wel een ‘dikke’ auto. Maar in de basis blijft het gewoon een lelijk hok.

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      27 augustus 2020 om 15:07

      Precies. En het rijdt niet goed, want geen aandrijving op de juiste wielen.

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        27 augustus 2020 om 15:17

        @vondick: napraten of ervaren in de praktijk? voorwiel of achterwiel aandrijving is nauwelijks nog relevant of je moet een frequent bezoeker zijn van trackdays dan biedt een achterwiel aangedreven variant meer rijplezier.

        Login om te reageren
        • tazmania zegt

          27 augustus 2020 om 16:36

          Ik denk dat jij eerder anderen aan het napraten bent. Ik zie niet in waarom je trackdays moet rijden om rijplezier te hebben van rwd. Dat is wel heel erg kortzichtig. Maar vooruit: geen aandrijfkrachten in het stuur, kortere draaicirkel, en een veel breder repertoire qua weggedrag zijn zo maar een paar voordelen waar je plezier uit haalt met achterwielaandrijving.

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            27 augustus 2020 om 22:28

            Bwoa, die kortere draaicirkel, is vooral potentieel beter, in de praktijk veelal niet, omdat er teveel idioot brede banden worden gemonteerd. Ik heb even een Alfa 159 met een BMW 3 vergeleken, en de draaicirkel van de BMW is maar 10 cm kleiner ( 11,1 tegen 11,0 m ).

            En zowat de kampioen van de korte draaicirkel, is een Toyota iQ…en dat is een voorwiel aangedreven auto. Een Smart Fortwo doet beter, maar dat is dan weer een 2-zitter. Een Smart Forfour doet dan weer slechter.

            Login om te reageren
        • timowouters zegt

          27 augustus 2020 om 16:54

          @toniominestrone: onzin. Geef eens 2x flink gas met een FWD en je bandjes vliegen weg aan dd voorkant. Beetje zoals je vroeger stoer van de McDrive wilde wegtrekken.

          Een FWD geeft je veel beter gevoel als je een dot gas geeft. Het (minimaal) uitbreken van de achterkant is niet te overtreffen.

          Login om te reageren
        • unknown32 zegt

          27 augustus 2020 om 22:04

          @toniominestrone: nauwelijks relevant? Ik rij TOTAAL niet graag met fwd, dan is dat echt een straf… Voor mij enkel rwd en liefst zelfs awd als we over vermogens spreken.

          Login om te reageren
  9. ouwedibbes83 zegt

    27 augustus 2020 om 15:09

    2,5 sec sneller, maar wat zijn nu de hardware upgrades? Die uiterlijke aanpassingen in koolstofvezel, uitlaat en velgen maken m toch niet echt sneller?

    Login om te reageren
  10. pvg100 zegt

    27 augustus 2020 om 17:39

    Ik krijg hier een heel groot Focus RS gevoel bij. Jullie ook?

    Login om te reageren
    • degrotemuis zegt

      27 augustus 2020 om 18:24

      Nee, een Focus RS vind ik bruut dik. Deze is gewoon dik. Niet de schuld van Lightweight, de basis is gewoon niet bepaald lekker. De vorige 1 was al een stuk lomper dan de E81, deze doet er nog wat schepjes bovenop. Maar ja, de 1 is nooit echt een schoonheid geweest, dus in dat geheel past het wel lekker.

      @willeme Kamp Jaapiyo hier, al moet ik eerlijk zeggen dat mijn daily ook fwd is. Een goede rwd rijdt gewoon nog nét wat lekkerder. De vorige 1 kon beter, maar dat was met een investering van 2-3000 al aardig opgelost. Geen idee hoe de snellere BMW F40 rijdt, of die echt kwalitatief betere vering af fabriek heeft, maar voor 2-3k heb je hem niet omgebouwd naar rwd.

      Maar logisch van BMW hoor, ik heb al diverse mensen zo over zien stappen van een oudere 1 naar deze zonder dat ze iets opviel aan het rijgedrag…

      Login om te reageren
  11. HzR zegt

    27 augustus 2020 om 18:18

    Hoeveel lichter is ie nu eigenlijk?

    Login om te reageren
  12. Hupke zegt

    27 augustus 2020 om 20:39

    De beste F40 blijft een F40, is een beetje zoals de lichtste vorm van de builenpest, het blijft wel de builenpest.

    Login om te reageren
  13. wceend zegt

    27 augustus 2020 om 21:19

    Wat een ghetto mobiel

    Login om te reageren
  14. grrrrommmmm zegt

    27 augustus 2020 om 21:48

    @willeme Enzo is gonna hunt you in your dreams…

    Login om te reageren
  15. Alfonso_Alfist zegt

    27 augustus 2020 om 21:55

    Mwah ik weet het nog steeds niet met de F40. Een collega heeft nog een oude 140i en die is qua looks toch beter in balans, minder voorhang. M’n 225d leaders met M-pakket heeft ook een veel mooiere neus zonder al dat zwarte plastic.
    Privé nog een FWD Alfa Giulietta en die is toch wel beter te pruimen als deze nieuwe BMW

    Login om te reageren
    • Alfonso_Alfist zegt

      27 augustus 2020 om 21:58

      @alfonso_alfist: btw waarom is er geen mooie kleur blauw meer leverbaar BMW. Liever Estoril of Portimao blauw als deze smurf kleur.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        27 augustus 2020 om 22:29

        Dan, he.

        Login om te reageren
  16. saxoke zegt

    3 september 2020 om 00:11

    Meest geslaagd. Klinkt als nog steeds lelijk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North