Mini heeft wat te vieren, ze bestaan 50 jaar, en om het te vieren hebben ze onlangs een lekker omstreden coupeetje gemaakt. Een concept kan echter altijd een stapje extremer. Richard Mitchell heeft nog wat meer ‘out of the box’ gedacht dan de designers bij Mini, en heeft deze Clubster ontworpen.
Na de hatchback, cabrio, Clubman en crossover zou deze auto het modellengamma lekker aanvullen. Het is de vraag in hoeverre modepopjes willen vliegenhappen, maar deze Mini kan natuurlijk prima concurreren met een Caterham of Ariel Atom.
Concurreren met hardcore achterwielaangedreven Britse sportwagens zou zelfs het doel kunnen worden van deze Clubster. Richard heeft als basis het BMW 1-serie platform genomen. Deze basis maakt de auto wat langer dan een Mini, stuurt goed, is achterwielaangedreven én er past een onbehoorlijke zescilinder in. Wat wil een Brit (of anglofiel) nog meer? Op het moment bestaat er helaas niet meer dan een kleien 1:5 schaalmodel, dit natuurlijk naast een paar renderings. (via autoblog.com)
Fova zegt
Deze vind ik beter dan de coupe, deze lijkt tenminste nog ergens op!
JMC zegt
Raad voor Mini in tijden van crisis: maak geen van beide!!!
Greetzz,
JMC
Edge zegt
Op de velgen na vind ik het niet echt Mini-achtig. Als de koplampen nou iets verplaatst zouden worden, zou de voorkant al een heel stuk Mini-achtiger uitzien. Nu vind ik het gewoon een hersenspinsel waar achteraf een Mini-logo en bijbehorende naam zijn opgeplakt. Het zou leuker geweest zijn als iemand de typische stijl van de moderene Mini als uitgangspunt had gebruikt.
Jos zegt
voorkant trekt op niks, die koplampen zijn rond…maar normaal moeten die op van die “billen” zitten zoals bij een porsche, nu zijn die gewoon in een vlak verwerkt..
Kyanite zegt
“Wat wil een Brit (of anglofiel) nog meer?”
In ieder geval geen auto die is gebaseerd op een BMW 1-serie waar later een Mini-label op is geplakt.
AriM6 zegt
@Kyanite:
Dus jij wil geen goed sturende achterwiel aangedreven auto
waar een 6 cilinder in past omdat hij op de basis van de 1-serie is gebouwd ?
Remco zegt
Niet doen!!! Smart heeft ook al eens zo’n flop gehad met de Crossblade
KippieKnaus zegt
”Liever een Mini Coupe of liever een Clubster?”
Dat is alsof je me vraagt of ik liever aids of kanker wil.
SLR zegt
beter dan de andere modellen
kowalsk zegt
Raad ding, niet mooi. De Coupé Concept vond ik heel gaaf…
VivelaFRANCE zegt
Nog steeds niet echt mooi, maar wel stukken beter dan dat coupé-gedrocht.
Screamer zegt
Same here, die Coupe wil ik wel hebben, dit niet.
op het eerste gezicht best leuk, maar ik mis een hoop typische Mini-eigenschappen.
tis meer een bastaard kindje van de mini-familie (nog erger dan de 1275GT ;)
Kyanite zegt
@AriM6
Een gemiddelde engelsman heeft een lichtelijke hekel aan alles wat uit Duitsland komt. Dus een BMW-onderstel met het logo van Engelands trots (de Mini) erop is als vloeken in de kerk.
Wat ik persoonlijk wil heeft daar voor de rest niets mee te maken, heb zelf namelijk 2 in Duitsland gebouwde auto’s.
AriM6 zegt
@Kyanite:
Ja dat snap ik, maar ik snap niet waarom een engelsman zou zeiken om het onderstel als het bedrijf MINI in Duitse handen is.
Want als ze echt zo een hekel hadden aan Duitsland dan zouden ze ook niks met Mini te maken willen hebben denk ik.
Wollie zegt
Wat een rare velgen ook. Moet dit een hippie-mobiel voorstellen ? Of komt dit uit een Austin Powers film ?
TomZegtHallo zegt
Toen ik de foto´s in het klein zag dacht ik.. een mini met een spyker neus.. Maarja mooi is die inderdaad niet geworden, Bijna een kubus
Huin zegt
Bestaat Austin Healey eigenlijk nog? Dit ding lijkt er verdacht veel op en het lijkt me logischer dat je een kleine sportwagen als kleine sportwagen ‘brand’ dan als Mini.
Zou wel leuk zijn als Healey of Triumph een revival zouden maken met een retromodel.
dennis21 zegt
dit model slaat nergens op ik vind opzich mini’s wel leuke auto’s maar deze is niks past helemaal niet in het rijtje wat ze nu hebben… dit lijkt meer een zelfbouw/hybride die je ook in ’t water kan gebruiken :D