Alle autofabrikanten tuimelen over elkaar heen om CO2-vriendelijke auto’s uit te brengen. Van sommige merken verwacht je geen eco-vriendelijke auto’s, maar soms worden we verrast. Zoals nu door Morgan, de traditionele fabrikant van sportwagens.
De voorzijde van de Lifecar heeft nog typische Morgan trekjes, maar de rest van de auto is behoorlijk futuristisch. De Lifecar wordt ‘zero-emission vehicle’, waarbij de aandrijving wordt verzorgd door een brandstofcel. Die brandstofcel geeft de Lifecar een actieradius van 200 kilometer.
De grote vraag is of de Lifecar ook echt sportief wordt, want het vermogen is (gaat U er even voor zitten) maar liefst 33 (drieendertig) pk. Dat wordt vette burnouts trekken, maar gelukkig wel milieuvriendelijk remmen want de energie tijdens het afremmen wordt weer terug gewonnen.
Morgan zal pas op de volgende autosalon van Geneve (2008) de Lifecar onthullen.
ZOEF zegt
33 pk? Net voldoende voor 30-50-70-90.
Mpower zegt
Wanneer is de onthulling? Wanneer gaat het doek eraf?
Steffel zegt
Goed initiatief, vooral van een sportwagen fabrikant(je) :P
vinox zegt
Waarom ik de laatste tijd zoveel auto’s zie uit I-robot, Minority Report en A.I. weet ik niet, maar ik vind da dus SPUUGKOTSMUUGDEGOUTANTLELIJK hè!!! Sorry, maar ik haat die volle rimz (welken aap wil da nu ook), en allemaal zoooo modern willen doen, terwijl ze volledig de verkeerde kant uitgaan.
Autos mogen van mij gerust zijn zoals mijn tweede keus muziek als dj: MINIMAL ;-)
Bertus zegt
Wellicht weegt het ding ook geen drol, en kan het dus best zijn dat je met die 33 PK aardig vooruit komt, tenslotte zijn het elektromotoren, en die hebben een stevig en constante afgifte van vermogen en koppel. Bijzonder ding met een waanzinnige stroomlijn, kan best zijn dat dit ding nog tegen de 200 haalt.
freek zegt
typisch een morgan…verder vind ik ‘m niet mooi, maar goed das persoonlijk
Ace zegt
zozo wel 33 pk!! en natuurlijk een hele berg koppel (ahum).
De voorkant heeft wel wat weg van de wiesmann! en de achterkant van een corvette.
ik weet niet, vind hem niet echt super maar het idee is wel aardig. maar ja dit is het begin, van de milieuvriendelijke auto’s. Wie weet over 20 jaar, dan zullen ze er wel stukken beter mee presteren.
HaJee zegt
kleine kans dat deze het productie stadium haalt hoor, morgan is groot geworden door lichtgewicht, betaalbare sportauto’s, die je lekker een bocht in kunt smijten om er vervolgens met rokende banden uit te komen
Onehp zegt
zoals Bertus zegt, deze bolt vast wel makkelijk 120km/h hoor met die 33pk en goede aerodynamiek (al is 200 beetje teveel van het goede). Bergop zal het echter lastig worden… en bergaf zal het zeeer snel gaan :-)
Stephan zegt
Hoe stuur je dat ding, die voorwielen zitten klem in die kast!
Hoi zegt
wie wil daar nou in rondrijden?…
Chill zegt
Vette bak, oldskool en modern en ook nog beter voor het miliu mooi exceus om hem aan te schraven:)
vinox zegt
quote: # Stephan schrijft,
17 March 2007 om 11:37
Hoe stuur je dat ding, die voorwielen zitten klem in die kast!
R: Da zweeft e, waarschijnlijk …..
vinox zegt
ff serieus, da snap ik toch ook ni goe… hoe draai?
Robin zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
bobbyMorgan zegt
prachtig gewoon, wel n beetje heel oud nieuws. Vorige week vrijdag zijn de foto’s al vrijgegeven..
DafMaf zegt
Ik kon met mijn Dafje 33 (33, vanwege het aantal pk) ook best 110, hoor.
Noid zegt
Al eerder tegengekomen…-edit: klopt, wij hebben alleen maar oud nieuws-
Cedric zegt
met mijn 33 moet ik meestal naar de alcoholcontrole :P
Frank zegt
Morgan? Bestaat dat merk nog dan?
Citrofiel zegt
Ziet er best leuk uit. Hoe dat dak ook openscharniert! Geen idee waar het voor is (mss bagageruimte?), maar grappig is het wel.
Aston Martin Rapide zegt
Een goed voorbeeld voor Ferrari, Lamborghini of Aston Martin. Ze zullen in de toekomst ook met zulke ideeen op de proppen moeten komen willen ze lief zijn voor het milieu. Tsja….makkelijk zal het zeker niet worden.
MurcieBoy zegt
ik ben benieuwd ziet er ook nog niet eens zo slecht uit ;)
Xemurai zegt
Waarom moeten die wielkasten nou weer dicht :S vreselijk…
Onehp zegt
Sturen? Dat is een probleem die de ingenieurs later mogen oplossen…
Klassiekerrally zegt
Een bedrijf waarvan het succes zo verschrikkelijk samenhangt met traditie, en dan dit uitbrengen. Ik vind het erg dapper. Grote pluim voor Morgan!
Wat ik er van begrepen heb wordt er toch serieus gedacht over een kleine productierun, of niet?
Jeroen zegt
Op een aantal van die tekeningen lijken de verhoudingen een beetje raar ofzo… Ik hoop dat gewoon een foutje is en aan de tekeningen (of aan mij) ligt, want ik vind ’t verder wel mooi!
HaJee zegt
Het is trouwens een project van een studenten uit Birmingham, Morgan wou er wel een chassis voor bouwen. Alle publiciteit is immers meegenomen ;)
DRU zegt
Doe even normaal. Het lijkt of een 1e jaars student het heeft getekend. Eentje uit een groepje dat de opdracht heeft gekregen van Morgan om er eens over na te denken. Dat KUN je niet menen.
myth zegt
raar hoe wil je daar ooit me kunnen sturen :s .. als je nu gaat sturen zit de wielbak in de weg lol