De Ferrari F40 van Liberty Walk is heftig, maar realiteit. Zou jij het durven?
De Ferrari F40 is voor velen de ultieme supercar. Het komt redelijk dichtbij de omschrijving ‘raceauto voor de weg’ met zijn perspex ruiten, het kale interieur en ongefilterde rijsensaties. Het is de laatste Ferrari waar Il Commendatore Enzo Ferrari zijn zegen aan heeft gegeven.
Maar er zijn ook een paar nadelen. Er zijn er best wel wat van gebouwd en ze zijn allemaal hetzelfde. De enige verschillen zijn tussen de US-versies en de ROW-modellen (Rest Of the World, weet je dat ook weer). Het kan dus zijn dat je je toch wil onderscheiden van al die andere Ferrari-verzamelaars. Of je bent net zo van het standaard houden van auto’s en doet gewoon wat je leuk vindt.
Geen vingeroefening
Voor hen is er nu de Ferrari F40 bodykit van Liberty Walk. Ja, ze hebben nu de volgende stap gezet een een complete kit ontwikkeld voor de F40. Zoals je ziet op de foto’s zijn het nu nog renders.
Maar het is geen vingeroefening, want de Japanse specialist bevestigt dat de ze hiermee bezig zijn. De officiële onthulling is al heel snel, op 13 januari 2023 zal de ze widebody Ferrari F40 te zien zijn op de Tokyo Motor Show.
De kit bestaat uit een splitter, canards en een heftige verbreding aan de achterzijde. Ook is de spoiler nu tweedelig. Het leek al op een raceauto, maar nu al helemaal. Het lijkt nu sprekend op de F40 LM en de F40 Competizione. Dat waarschijnlijk ook een inspiratie was voor Liberty Walk.
Liberty Walk Ferrari F40 niet voor Almere Muziekwijk
Oh, en er zijn geen klapkoplampen meer, maar twee grote units achter perspex covers. Ook ligt de Liberty Walk F40 heel veel dichter bij de grond. Niet handig om in Almere Muziekwijk de kranten te bezorgen, maar het ziet er wel tof uit.
In veel gevallen zijn de onderdelen van Liberty Walk (LB-Works) dusdanig dat je ze vrij eenvoudig weer kunt demonteren en de auto in originele staat kunt brengen. Overigens is een Ferrari F40 ook weer niet zó zeldzaam: er zijn er meer dan 1.300 van gebouwd. Die zijn ook nog eens bijna allemaal rood. Dus een beetje variatie is wel cool.
In de video hieronder kun je zien dat er écht een Ferrari F40 gebruikt wordt:
Meer lezen? Dit zijn de 18 beste jaren ’80 supercars!
HZW zegt
Bekijk deze foto’s en het antwoord lijkt mijn duidelijk.
https://www.autoblog.nl/spot/2022/08/ferrari-f40-123
rollingstoned zegt
Gewoon nee.
dondeboer zegt
Ik kan t wel waarderen, ik vind alleen de koplampen echt niet mooi. Zou t zelf nooit doen, maar ik ben ook de doelgroep niet. Denk dat ik de kit niet eens kan betalen, laat staan de F40 zelf.
rollingstoned zegt
“Ik kan t wel waarderen”
Waarom eigenlijk? Serieuze vraag. De auto wordt namelijk op geen enkele manier beter, sneller of mooier van dit soort popnagel widebodies met overdreven stances en dito camber etc…
heckblende zegt
Who cares? Behalve de modepolitie
CYBRTRK zegt
”De auto wordt namelijk op geen enkele manier beter, sneller of mooier van dit soort popnagel widebodies met overdreven stances en dito camber etc… ”
Dat jij iets niet mooi vind betekend niet dat iemand anders iets wel mooi kan vinden
dondeboer zegt
Ach, hij heeft ook wel gelijk, mooi is niet t niet echt. Maar ik hou er wel van. T is in ieder geval een samenhangend ding, totaal overdreven, maar t geheel klopt wel.
dondeboer zegt
Ik vind t wel een lekker gek ding, veel beter dan dat kan ik t niet uitleggen. Laag, breed, enorme spoilers. Ik ben een kind van de jaren 80, ik kan er niks aan doen. Ik vind de Countach 25th anniversary edition ook heel vet. Want spoilers en moddervet. Of een Calibra met een Reiger widebodykit. Lekker.
drdre1 zegt
LW is en blijft een one-trick pony, die met z’n tengels van ’t stijgerende paard moet afblijven.
heckblende zegt
KeiHard!!
LW / RWB gewoon ja!
jeebee zegt
Verkrachting is toch verboden?
turblogger zegt
Geef maar
Jens_Roadster zegt
Ik vind hem wel gaaf zo, alleen jammer van de witte tekst op de banden. Dat verpest het altijd.
Roskampies zegt
Laat Ferrari dit wel toe ?..
Davion zegt
Doe dit op de zoveelste Nissan GT-R met 1500Pk dan heb ik er weinig problemen mee…
Maar op een icoon als de F40… Handjes af imo.
tenaci zegt
Dan liever de F40 restauratie van Gas Monkey Garage. Vind hem persoonlijk schitterend. Maar volgens mij wordt hij iedere veiling minder waard. Blijft lastig om wat aan een F40 te doen wat ook nog gewaardeerd wordt.
isleofman zegt
Wel mooie beelden van die werkplaats. Beetje ‘design as your go’ , hier nog wat af, daar nog een popnagel er bij etc. in plaats van fors digitaal modelleren aan de voorkant.
jjcp zegt
Normaal gesproken kan ik die creaties van LBW visueel wel waarderen. Maar op sommige autos werkt het niet echt, zoals de F40. Maar leuk dat de optie er is.
mc96 zegt
Wat mij betreft is een auto vooral bedoeld om te rijden. Dat is in mijn ogen belangrijker dan imponeren. Elke aanpassing aan een auto die de rijeigenschappen slechter maakt is wat mij betreft een no go. Kijkens naar hoe de wielen onder de auto zitten kan ik me niet voorstellen dat dit een verbeterig oplevert. Hoogst waarschijnlijk een aanzienlijke verslechtering.
koekwaus zegt
Normaal gesproken vind ik LW stiekem wel gaaf, een F40 wordt er niet beter van …
flyerbunch zegt
Een LW is beetje zoals RW op Porsche, maar daar doet het nog wat meer lijnen creëren. Hier heeft het helaas extra toegevoegde waarde, maar ieder zijn ding!
harrie zegt
Liberty Walk is mijn guilty pleasure.