Iedereen heeft toch wel een auto die hij ooit nog eens MOET hebben?
Wat zo leuk is aan autoliefhebber zijn, is dat je lekker veel kan dagdromen over leuke auto’s. Een beetje mijmeren over een cabriootje voor in de bergen tijdens een vakantie naar Italië, of het in gedachten aanschaffen van een wintersportkanon voor je tripje naar Oostenrijk. Het blijft leuk om te doen!
Het mooie is dat je fantasie geen grenzen kent en dat je desnoods de hele dag op internet kunt zoeken naar de auto die -op dat moment- jouw favoriet is. Maar naast die tijdelijke favoriet bestaat er ongetwijfeld een auto die jij ooit, in het echt dus en niet in je fantasie, nog eens MOET en ZAL bezitten. Of niet soms?
Welke auto moet en zal jij nog eens hebben?
Voor mij persoonlijk is het niet per se 1 specifieke auto die ik moet en zal bezitten, het gaat meer om een merk. Voor mij is er sinds kinds af aan namelijk maar 1 echt merk dat er ooit in de garage moet staan. Al is het maar voor een dag, ik moet en zal ooit een Ferrari bezitten.
Hoe dat zo gekomen is, weet ik niet precies meer. Maar ik kan me eigenlijk niets anders voorstellen dan dat ik dit gedacht heb. Er komt ooit een Ferrari. En om heel eerlijk te zijn, ik weet ook zeker dat hij er ooit komt. Wanneer is niet duidelijk, maar ik ga niet sterven voordat de Ferrari op mijn naam heeft gestaan.
En dan hoeft het geen nieuwe te zijn hoor. Sterker, liever niet. Op de Mondial na vind ik alles wat Ferrari heet en uit de jaren 80 en 90 komt uitermate begerenswaardig. Goed, als ik dan écht een specifiek model moet noemen, dan wordt het een F355 GTS. Graag een rode met handbak.
Zeg het maar!
Maar zoals ik eigenlijk bij iedere lezersvraag zeg; het gaat niet om mij, maar om jou als lezer van dit onvolprezen feuilleton dat Autoblog heet. Welke auto MOET jij ooit nog eens op je naam hebben staan?
En vertel ons dan ook meteen waarom je juist die auto wil. En als laatste, het mogen er natuurlijk ook meer zijn. Maar heel graag met de waarom erbij!
Veel plezier met uitzoeken!
Hubert zegt
Alfa junior
Mijn opa had er destijds een.
Altijd genieten om de foto’s terug te zien uit de jaren 60 waar deze auto op te zien is.
En ik vind dit het ultieme voorbeeld van een cleane, perfect gelijnde en stijlvolle coupé.
En hopelijk ben ik ooit in staat er eentje te kopen (liefst eentje uit mijn geboortejaar)
okdoei zegt
+1 al staat bij mij de Volvo P1800 ook hoog op de lijst.
SpiderIV zegt
echt proberen te realiseren. Vorig jaar een Giulia uit geboortejaar kunnen kopen. Voelt heel speciaal en natuurlijk echt een geweldige auto.
geelbarrel zegt
Een beigekleurige Peugeot 309 diesel. Gewoon als fuckyou statement…. en rijdt eigenlijk heel erg lekker!
E34M5Touring zegt
Een front engine V12 Ferrari, behoeft verder geen uitleg neem ik aan.
En een 09 Bentley Brooklands. Weet niet wat het is met die auto maar ik ben er zo gek op. Ook wat haalbaarder dan een Ferrari. Die komt er, 100%
kniesoor zegt
Qua Bentley Brooklands : dan hoop ik, dat je niet al te lang ben. Ik pas er met m’n kleine 2 meter niet in, zit met m’n weelderige dos tegen de hemelbekleding. Ware dat niet het geval geweest . . .
LoutervanPlezier zegt
Daar zijn toch oplossingen voor te bedenken en dan uit te voeren, probleem opgelost, lijkt mij?
kniesoor zegt
Helaas niet, dwz niet met handhaving van de bestaande stoelen. Die kunnen niet lager in de oto geplaatst worden. Er zijn bijvoorbeeld geen vulringen, die ertussenuit gehaald kunnen worden. Aldus Bentley Düsseldorf, waar ik een paar jaar geleden naar een daar te koop staande Brooklands ben gaan kijken.
LoutervanPlezier zegt
Die Ferrari front-engine V12 ben ik het mee eens, dan in de vorm van een Ferrari 456 GT.
alassad zegt
Volvo P1800
nicolasr zegt
En waarom, beste alassad?
Estate_of_mind zegt
Dat hoeft alassad toch niet uit te leggen? Is toch gewoon de mooiste auto ooit gemaakt?
alassad zegt
Een kleine jongensdroom. Ik was helemaal verliefd op de C70 toen die uitkwam en toen las ik in een blad dat dit de spirituele opvolger was van de P1800. Ik ging toen op onderzoek uit wat dat dan was en wow… die lijnen, die elegantie.. nog steeds ben ik hopeloos verliefd op die auto.
En daarnaast is die wel prijzig inmiddels, maar niet compleet onbetaalbaar
(ooo--V--ooo) zegt
Een 159 natuurlijk
nicolasr zegt
Ja, eigenlijk kan dit topic nu wel op slot. We zijn er wel uit! ;-)
Dutchdriftking zegt
Gelukt😇
roverbmwdriver zegt
F01 760
nicolasr zegt
Wat is dat en waarom wil je die?
zesinlijn zegt
Nicolas, shame on you!
sportabgasanlage zegt
BMW 760i met V12 uit de F01 generatie. Niet de mooiste BMW imho, maar wel een lekker blok natuurlijk.
retsok zegt
Realistisch gezien is mijn huidige droomauto een Lotus Elise 111r. Met het fantastische 2zzge blok. Ik heb de motor nu in een Celica liggen en het is genieten. De wegligging is trouwens verassend goed van zo’n celica na wat modificaties. Een zwaar ondergewaardeerde auto omdat er eerst een paar upgrades nodig zijn voordat de auto echt goed tot zijn recht komt. Ik hou ook echt van autorijden en het meest geniet ik van slingerende dijkweggetjes. De lotus Elise lijkt mij daarom de ultieme wagen voor op de openbare weg. Lekker klein dus je kan altijd lekker doorrijden. Sportwagens als ferrari’s etc zijn vaak zo breed dat je bijna moet stoppen bij elke tegenligger, wat een lol! Een caterham zou een goede nummer 2 zijn op mijn lijstje.
B4R7 zegt
Dan is hij toch niet ondergewaardeerd? Misschien is hij standaard gewoon niet goed genoeg.
~plaagmodus uit
Who_carez zegt
Wij zitten helemaal op de zelfde golflengte :) Enkel zou er voor mij een K20 in moeten. Iets meer koppel en meer tuning potentieel. Maar kwa grote enzo heb je gewoon gelijk. Vandaag met de Twingo van mijn vrouw over de ring van Antwerpen gereden en dat ging een stuk vlotter overal door dan dat dat met mijn eigen auto zou gaan. Kleine auto’s hebben echt wel hun voordelen :)
1) Lotus elise mk1 k20
2) Rode corvette c5 targa met handbak
3) Nissan 300zx z32 TT Swb handbak (vind dat maar eens, dus een 350z is ook goed :-D )
zvoort86 zegt
Mercedes amg gtr Black series.
Ferrari 488 pista.
Porsche 911 gt3 rs.
ukbob zegt
Dat is toch een beetje het lijstje dat je maakt als je 12 bent of een YouTuber.. of allebei :)
Maarten123 zegt
Ook een F355, maar dan een Spider. Zelfde kleurstelling. Iets lager op de ladder, een 300CE-24 Cabrio.
nicolasr zegt
Tegen een Spider zeg ik ook geen nee hoor. Maar dan het liefst een zwarte met cognac leer. En vanzelfsprekend een handbak.
maferick74 zegt
Waarom dan?
kniesoor zegt
Een LF-A. Vanwege de geniale gillende V10. En ligt nog prettig op het netvlies ook, zeker in donkergroen.
ArnoldH zegt
Ford Mustang, een 67 fastback en een s197 2011
sanderz28 zegt
Ultieme droom is een 996 gt3rs, maar dan moet Gaston eerst voor de deur staan. Dus wat realistischer is een leuke aircooled waarmee ik af en toe een leuke trip mee kan maken
Davion zegt
Ferrari 458 Italia. :)
wza1979 zegt
Ik zou graag een oude Corvette willen – c3.
Ik las vroeger veel chroom en vlammen en de c3 is me altijd bijgebleven. Er zijn mooiere en betere amerikanen maar de c3 vind ik gaaf.
nicolasr zegt
De Chroom en Vlammen. Die las ik ook als jochie! Mooi was dat!
tenaci zegt
Jawel hoor! Ze zijn er dus! Chroom en Vlammen!!! Mijn lijfblad als ventje!
sabrerator zegt
Die las ik vroeger ook!
Gelukkig ben ik daar helemaal overheen gegroeid 😂
Estate_of_mind zegt
Lotus Elise, zodat ik mn dochter ooit stiekem, tijdens een ritje door de alpen/over een dijkweggetje, kan uitleggen dat ze naar een auto is genoemd (niet tegen je moeder zeggen), en dat de slogan ‘simplify and add lightness’ op auto’s slaat, maar ook op het leven zelf!
pignon zegt
👌
e38ossie zegt
Een oudere ALPINA
shibby zegt
Een Audi RS6 of Alpina touring, een snelle touring is wat mij betreft de ultieme alleskunner en ziet er vaak goed uit!
wjeurs zegt
de absolute droom blijft voor mij een Carrera GT. Alles aan die auto vind ik geweldig. Als we het over haalbaar moeten hebben (maar voor mij nog lang niet binnen bereik) denk ik een BMW (2002, E30, E46 Coupe, Z4 (M) coupe), of de AM V8 Vantage of een tweedehands 911 ofzo…. Erg uiteenlopend wat ze kosten, maar dat zijn wel auto’s die voor mij heel begeerlijk zijn
griffendahl zegt
Z4 coupe was het voor mij, dik 2 jaar geleden kunnen vinden in de door mij gedroomde specificatie. Geniet er ondanks weinig kms nog dagelijks van. Echt een droom die uitgekomen is.
naturalpower zegt
Een jaren ’80 of ’90 Alpina, liefst een B7 Turbo S of een B10 Biturbo.
tenaci zegt
Ik wil heel graag nog eens iets pré-war hebben. De beste optie lijkt me een Ford model A. Daar is veel nog voor te krijgen, ze zijn redelijk betaalbaar en het is in feite de eerste ‘moderne’ auto qua bediening. Dit in tegenstelling tot zijn voorganger de Model T. Waarom? Omdat ik gewoon ongelofelijk van oud spul hou. Ik rij nu al jaren Daf, maar de hang naar nog ouder wordt steeds sterker.
golf1985 zegt
Een maatje van me heeft een ford model A uit 1932 gekocht en zelf helemaal verbouwd. Ding is echt gaaf geworden. Rijd er elke dag mee naar zijn werk. Kwam hem laatst tegen op de wegm ziet er hilarisch uit tussen al het nieuwe spul. Maar hij heeft ook echt ontzettend veel mooi oud spul staan. Een kever helemaal opgeknapt, een golf mk1 met 300 pk en die ford model A.
tenaci zegt
Dit dus! Het ziet er inderdaad hilarisch uit, maar het kán, puur omdat het dus geen antieke auto is, maar eigenlijk de eerste moderne auto!
pignon zegt
Ja! Een pre-war racer. Boattail bij voorkeur
Robert zegt
NSU Ro80.
Volvo_440_turbo zegt
Een Renault Alpine, graag de allerlaatste versie, niet te verwarren met de huidige Alpines…
strating zegt
Een 1967 Shelby GT500, al mag je je afvragen of je je idolen moet ontmoeten(rijden) en een E34 M5 touring.
Dutchdriftking zegt
C63 estate met 6.2 natuurlijk, een RS4 B5, een e63 B6 Alpina, een e39 B5 Alpina, een Maserati MC12, een Lamborghini Murciélago SV, een Porsche 928 GTS, en nog wel tien denk ik. Moeilijk kiezen.
bas77 zegt
Mercedes E500 W124
shibby zegt
Mee eens!
Estate_of_mind zegt
Een donkerblauwe 456, omdat dit imo de laatste echt chique Ferrari was, ingetogen stijlvol, extravagant luxe, zonder het van de daken te schreeuwen. Voldoende snel lijkt me, niet van nul tot honderd, maar van nul tot Côte d’Azur.
macchina zegt
Yes, was mijn gedachte ook al jaren. Eind vorig jaar een museumstuk gekocht om weer goed rijdend te maken. Samen met de Maranello de laatste analoge v12 zonder gekke knoppen op het stuur, cruise control etc. Prachtig design, V12 voorin, handbak en leder. Voldoende snel zijn ze zeker ;)
rikv99 zegt
Hier hoef ik geen moment over na te denken. Een W204 C63 of W212 E63. Wel een sedan of stationwagen.
racerx zegt
Een Ducati 916/996/998…
Qua auto’s minder te wensen, maar ik zou het gaaf vinden ooit E39 M5 of een Alpina B5 te bezitten. Not gonna happen, een derde auto in het huishouden is niet haalbaar naast de motorfietsen. Wellicht, ooit…
cossie300 zegt
Momenteel op zoek naar een 998, maar dan enkel om in de woonkamer te zetten. Ik rij met een 1198S, die kan ik u ten zeerste aanbevelen als je ermee wilt rijden. Een echt monster, veel beter en bruter wordt het niet.
racerx zegt
Ik heb een Panigale V4, maar zo’n Tamburini Duc is toch echt wel een bucketlist dingetje. Ik zou ‘m primair als hobby en sleutelobject willen hebben, meer dan 1000 per jaar zou ik er niet mee rijden. Momenteel geen plek voor 3 motoren, anders had ik er al wel een gehad ben ik bang hahaha.
crashingduke zegt
Aston Martin V8 Vantage uit de jaren 70 of 80
Jaguar XJ-S V12 uit de jaren 70 of 80
Subaru Outback 3.0
Loek zegt
Als geld wél een rol speelt: iets dat een BMW badge op de kont van een stationwagon heeft staan, liefst van voor 2010. Of een Volvo-wagon van het baksteenmodel, liefst een 850 (T5)R of V70 R.
Als geld geen rol speelt: RS6 (liefst C7 generatie), BMW M3 Touring, BMW M5 CS. Ook droom ik al/weer sinds het artikel dat ik eerder dit jaar erover schreef van een Equus Bass 770.
Eigenlijk is het leven te kort om alles te bezitten wat je ooit zou willen.
jjcp zegt
Aston Martin Vantage (die ouwe uit de jaren 90) , Virage van die jaargang zou ook al mooi zijn, wel de laatste facelift met de ronde achterlichten en de afgeronde koplampen. Ooit verliefd op geworden door een artikel in de Autokampioen en vele vele jaren later ooit eens in het echt aanschouwt….liefde is gebleven.
Lancia Delta Integrale Evo, want flared arches, alle hothatches zouden verplicht flared arches moeten hebben.
Bentley Continental T, ook ergens uit eind jaren 90, wel met het machinegedraaide interieur en de geruite grill up front. Ultieme GT.
“Moet” ik niet bezitten, gaat ook niet gebeuren, maar als dan die dus.
willeme zegt
Kia Stinger.
moveyourmind zegt
Je was me voor. Dat was ook de eerste auto die in mijn gedachten opkwam. Gewoon een realististische droomauto die vast een keer binnen mijn budget komt te vallen.
okdoei zegt
Te veel. Ongeveer alles wat hierboven benoemd wordt + vast nog wat meer.
Romano zegt
BAC Mono!
Dus… Is er hier iemand die zijn Mono wilt ruilen voor een Evora S?
sabrerator zegt
Sorry, maar ik maak niet eens een grap. Een Princess 2200 HLS.
tenaci zegt
Oh my….. ik heb ook wel wat guilty pleasures. Maar een Princess….. Behoeft enige uitleg.
sabrerator zegt
Eigenlijk logisch. Was de auto uit mijn jeugd. Mijn vroege tienerjaren doorgebracht op de achterbank van zo’n ding. Ik was helemaal gek van die auto. En ik heb het altijd een erg mooie en aparte auto gevonden.
Het inruilen van die auto op een nieuwe Citroën AX, die toen net op de markt was, is een nog steeds niet helemaal verwerkt trauma.
Toen die wegging heb ik gezworen dat als ik groot was, ik er zelf een zou kopen.
Maar ze zijn nu inmiddels zeldzamer dan sneeuw in augustus op Ameland.
Turbo S zegt
991.2 GTS.
BRT zegt
Dat is toch net de verkeerde? De 991.1 was toch de laatste ‘normale’ 911 zonder turbo, waarvan de GTS onwijs lekker klinkt.
scrmeagle zegt
Alpina B12 5.7 E38
opa4auto zegt
De 6.0 B12 is ook geen straf toch?
Hoe dan ook wel graag de lange (niet L7) variant; daar kloppen de proporties m.i. het beste!
sleepyj zegt
Rx-7 FD3S. Spijt dat ik die destijds heb verkocht
Johanneke zegt
Een trackday auto. Ik wil leren racen in het echt, ipv op mijn racestoeltje.
MR2 of S2000 ofzo. Handgeschakeld atmosferisch.
GebakkenLei zegt
Van kinds af aan Pininfarina-fan geweest, en net na de eeuwwisseling zag ik schetsen van een wonderschone auto in wording. Het was voor mij – dankzij de opkomst van internet – de eerste auto die ik zag, waarvan schetsen al dan niet doelbewust gelekt waren. Vele foto’s van gecamoufleerde prototypes zouden volgen. Het droeg bij aan de geheimzinnigheid op een manier die de autobladen van toen met geen mogelijkheid konden benaderen.
En in in 2004 kwam ie uit: de Ferrari 612 Scaglietti. Hij was wat anders dan de schetsen, maar ik vond hem meteen bloedmooi. En ik ben hem in de loop van de tijd alleen maar mooier gaan vinden.
flaker91 zegt
Alfa Romeo Stelvio Q4, een van de meest elegante SUV’s in mijn ogen.
McLaren GT zoals Wouter m reed met Alexander, prachtige auto!
En een Koenigsegg als het geld niet uit maakt, stuk voor stuk kunstwerken.
El-Loco zegt
Renault Mégane 3 RS Cup. Graag in rood, of een donkerblauwe met Red Bull stickers. Bedankt!
nofxke zegt
1 generatie Honda NSX met klapkoplampen
Henkie zegt
Oef dat zijn veel modellen eigenlijk.
Opel Omega b1 mv6
Opel Lotus Omega
Irmscher Senator 4.0
Opel Monza.
Het lijstje laat het wel zien. Ik heb een zwak voor grote Opels.
wza1979 zegt
Mooi allemaal.
En een Admiral met v8 dan?
schreute01 zegt
Groot? Wat dacht je van de Diplomat Coupé?
toniominestrone zegt
Kleine Opel maar groot in zijn daden: Kadett C, GT/E
polpol33 zegt
AC Cobra 427
golf1985 zegt
Ik heb niet zoveel wensen wat betreft auto’s. Klinkt heel gek maar ik heb mijn droomauto al. Heb vanaf kleins af aan altijd gezegd dat ik een rode oude golf wilde en die heb ik nu. Zelf geswapt naar 2.0 16v ABF. Leukste wat ik ooit heb gedaan samen met vrienden. Ooit wil ik er nog eens een turbo oo bouwen dat is helemaal hilarisch. Een nette swallowtail golf mk1 staat nog wel hoog op mijn lijst. Een leuk blok inbouwen en gewoon cruisen. Of een mooie kever is ook tof. Als het maar simpel, oud en makkelijk aan te sleutelen is dan maak je mij al blij mee!!
pietertjep85d zegt
Een Aston Martin db5 of een Bentley Blower
faalhaas zegt
Mercedes SL R230 voor de facelift van 2008.
Ik zou opzich al blij zijn met een basis uitvoering, maar de kers op de appelmoes is toch wel de SL65 AMG
kees66 zegt
Shelby Cobra
Als jong ventje had ik al een poster van zo’n ding aan de muur (en dat is toch al zo’n 40+ jaar geleden). En in tegenstelling tot vele andere ‘dream cars’ heeft deze nooit iets van zijn charme verloren voor mij.
monsieurleloure zegt
Zonder twijfel een VW ID.3, wel het liefst eentje met werkende software en een bruikbare app, ooit komt die er .
jeejem zegt
Dit is wel droomspul
baardmijt zegt
Het verbaast me dat dit de eerste is die in dit lijstje voorkomt, het zal vast niet de laatste zijn.
Weet iemand waar ik ergens mooie posters kan vinden van de ID.3? Liefst in het grijs.
nicolasr zegt
😂😂😂😂
banderas zegt
F355 heel graag maar veel te duur in onderhoud. Qua aanschaf ook steeds duurder. Cayman GT4 in het zwart met bronzen wielen. Verder zou ik het niet zo weten.
katoenboer zegt
Grappig had eigenlijk wel verwacht dat er tussen alle reacties de Porsche Carrera GT zou staan, maar niet getreurd bij deze voeg ik hem toe. Als geld niet uitmaakt is dit de ultieme auto, prachtige waren.
nicolasr zegt
@wouterjeuring had de Carrera GT om 18:35 uur al genoemd.
Maar jij mag hem zeker nog een keer noemen. Grappig autootje blijft dat. 😉
tenaci zegt
Oh well you got me started @nicolasr….. Ok, die Ford model A is mijn hang naar ouwe meuk dus.
Maar ik kan heus ook nieuwer waarderen. Als het wat moderner mag:
Graag een Qvale Mangusta. Feitelijk de laatste DeTomaso, de auto overleefde het faillissement en werd door importeur Bruce Qvale onder eigen naam op de markt gebracht. Waarom wil ik hem?
1 Ik vind hem onwaarschijnlijk mooi en ik weet het, dat is niet iedereen met me eens.
2 Het is een ontwerp van Marcello Gandini. Een auto die dus ontworpen is door dezelfde hand die de Miura en de Stratos schiep (ja ik weet het ook de 5 supercinq en de eerste 5-serie, maar toch)
3 In goede DeTomaso traditie heeft hij full proof Ford USA running gear. In dit geval van de Mustang SVT Cobra S en dat was een serieus dikke blepper.
sabrerator zegt
Laat ik die nou gezien hebben op vakantie in Wales dit jaar. Stond op de parkeerplaats van ons hotel in Newtown. Weet je wat, ik stuur hem in voor de vakantie-spotlijst. Kijk zo maar even in de gespot-rubriek.
tenaci zegt
Dat is echt een zeldzame spot. Volgens mij minder dan 250 van gebouwd! Nice!
hippopotamus zegt
RS4 B7 hier. Sedan graag.
lithiumion zegt
Ik rij op dit moment de auto die ik 20 jaar geleden al wilde; Alfa Romeo 147. Niet extreem bijzondere: 1.6 Distinctive. De reden is, naast zijn bescheiden formaat en elegante vorm, was ik instant verliefd op het beige leren interieur.
(ooo--V--ooo) zegt
Precies dat had ik met de 156. Toen ik ‘m in ’97!voor het eerst zag bij de dealer (Nieuwkoop in Den Bosch, stond nog “verstopt”). Liefde op het eerste gezicht. Toen alle folders (pré-internet) verzameld en jaren laten stond er een voor de deur. En nog een. En nog een :)
Veel plezier van je 147!
stekkerkoning zegt
Jahaa! Een Alfa Romeo 156 en dan bij voorkeur in de kleur azzurro nuvola (lichtblauw, maar champagnekleurig als er licht op schijnt). Dat was me wat direct na de introductie. Met van die haast magische en in ieder geval quasi-onzichtbare achterdeurgrepen.
lithiumion zegt
Dank;-)
ukbob zegt
Herkenbaar!
Ik had dat met de 145/146 en de 156.
Zowel een 145 als een 156 gereden en toffe herinneringen aan, de 156 zal nog lang de “mooiste auto die ik ooit had” blijven!
kniesoor zegt
Qua de 156 : dat geldt voor mij ook, vwb uiterlijk tesamen met (later) een Rover 75 verreweg de mooiste oto’s, die ik gehad heb. Maar ja, niet snel genoeg. Dus hebben beide op enig moment plaats moeten maken voor sneller spul. Maar die konden qua uiterlijk dan weer niet aan de Alfa en de Rover tippen.
lithiumion zegt
Die 75, is ook echt een schoolvoorbeeld van Britse elegantie. Ik kan me die briljante reclame nog herinneren.
camber24 zegt
De 355 zou ik liever in geel en als spider hebben. Week in de knieën word ik daarvan. Of in blu pozzi.
Anyway, na jarenlang enorme Ferrari fan geweest te zijn, en met diverse modellen gereden te hebben… Is het het niet meer voor mij. Te schreeuwerig. Te ordinair. De GTC4Lusso komt nog heel erg dicht in de buurt. Maar daar loop je compleet op leeg, en V12 Ferrari’s schrijven af als een malle. Mijn verstand wint het, het is daarmee niet meer een auto die in per se moet bezitten.
Wat er voor in de plaats is gekomen zijn twee auto’s; een 991.2 Carrera S of GTS, en/of een E46 M3 coupé. Die laatste omdat het de perfecte auto is in elk mogelijk opzicht. Het elfje omdat ik na een dag sturen in een GTS compleet verliefd op dat ding werd. Alleskunner. Snel als het moet. Rustig en decent als je het vraagt. En waar ik vroeger niet met een gezin rekening moest houden, lijkt het me nu geweldig om die twee smoeltjes achterin te zien kirren van plezier als papa gas geeft.
petroldrinker zegt
Een ferrari met v12 achter de oren is toch wel het ultieme doel….
dolledries zegt
RS4 of RS5 cabrio
bmw318i zegt
Een Citroën Visa Chrono. Zo’n witte met blauw rode striping, witte lichtmetalo’s, dubbele koplampen, gepopnagelde fenderflares en een rally-interieur. Helemaal te gek.
rollingstoned zegt
Als geld geen rol speelt? Een Lancia Stratos. Of een 037.
tenaci zegt
Dan de Kimera EVO37. Wat een mokervette restomod is dat!
rollingstoned zegt
Die is zeker fraai, maar helaas ook onbetaalbaar (tenzij ik de staatsloterij win ofzo) ;-)
Benny_Weisz zegt
Porsche 911 992 Turbo S Cabriolet
mynameisjeroen zegt
Porsche 944
tvklarenbosch zegt
997 Carrera S met handbak. Jaartje of 4 tot 5 nog
koen23 zegt
De Ferrari F40 hing boven mijn bed vanaf het moment dat ik ging praten tot het moment dat ik het huis uit ging. Die zou ik toch wel eens wililen bezitten, maar dat is een makkelijke keuze. Een TVR Sagaris zou ik dan als wild card inzetten. Of toch de Maserati 3200 GT met boomerang lichten. Of de Alfa 8C. Escort RS200 of Lancia Stratos is eigenlijk ook wel heel tof. Shit… Dit is nog best lastig. Een DB3 spider of 250 Testarossa wellicht tussen al het nieuwe spul. Potdikkie dat zou wat zijn zeg.
Als ik mijn pijlen op iets moest zetten dat meer binnen bereik ligt vind ik deM6 Gran Coupe een fantastische auto. Simpele lijnen, lange neus, (relatief) weinig design frutsels en laag met 4 deuren en een kont.
*zo lekker gewoon gebleven modus* Ik vond (qua looks, niet qua prestaties) de nieuwe Mazda 3 waar ik 2 jaar in gereden heb ook fantastisch.
kenner zegt
Audi S8 D2 of Quatroporte GT-S.
SpiderIV zegt
beetje keuze tussen goed glas bier en een fantastisch glas wijn. Twee grote contrasten
kenner zegt
Allebei lekker op z’n tijd, maar met waar je zin ik heb. Mag ook een A8 4.2 zijn
yodisco zegt
BMW Z1
Citroën Mehari
Mercedes TE W124
Alfa Giulietta – die heb ik sinds januari
bmw1cabrio zegt
Als kleine jongen altijd al ‘verliefd’ geweest op de gele 850 T5-R station. Mijn vader heeft het hele arsenaal Volvo stations gehad destijds, maar nooit de gele.
Paar jaar geleden nog gezocht naar deze als weekend auto, maar de kilometerstanden, niet originele staat (bijv. geen rechthoekige uitlaat), prijs en geen goede garagebox kunnen kopen in de buurt hebben mij tegengehouden. Ook nooit een proefrit durven te maken, omdat ik bang ben dat de rijervaring een deceptie wordt.
Voorliefde voor snelle stations is altijd gebleven. ra ra waarom ik nu een Panamera Turbo S Sports Turismo rij ;)
Gulli zegt
Babyblauwe Lamborghini Gallardo Superleggera Spyder.
Magistrale V10 jank in de mooiste Lambo die er ooit gemaakt is
roadster zegt
Een Dino 246 gt. Laatst zag ik een olijfgroen exemplaar met beige interieur. Veel mooier wordt een auto niet.
mat1980 zegt
Van kinds af aan wist ik het: ooit, ooit komt er een 911.
1,5 jaar geleden de droom kunnen verwezenlijken en mezelf een 991.1 cadeau gedaan. Wat was dat een fantastisch en onwerkelijk gevoel!
De volgende waarvan ik er zeker een gehad moet hebben is kei car maar dan zo’n busje, een Daihatsu hijet, Suzuki Carry of Subaru libero. Ik vind ze zo schattig ze zij extreem efficiënt omgegaan met de ruimte. gewoon geniaal bedacht en kan me voorstellen dat je met een glimlach zo’n ding gebruikt
str8six zegt
997 GT3 RS handgeschakeld
‘69 Camaro SS
europeancar1997 zegt
Onhaalbare droom: Noble M600. Brute auto zonder hulpmiddelen en pure rijbeleving. Haalbare dromen: Caterham / Mercedes E63 W212 station, want powerstation met de brute 6.2 V8. Als laatste Chevrolet Corvette C6 met handbak, liefst natuurlijk Z06. En ohja, de Volvo 240 gaat niet weg, lekker pretentieloos rijden ;-)
Jagris zegt
Wanneer geld écht geen rol speelt? De lexus LFA alleen al vanwege die huilende sound van de v10, maar de rijeigenschappen schijnen ook fenomenaal te zijn.
Iets realistischer zou een jaguar f type zijn. De v6s of v8 variant graag.
bert_volders2 zegt
15 tot 20 jaar geleden had ik waarschijnlijk gezegd een Cobra. Nu, bijna 50, zou ik als daily driver eigenlijk best wel een Zastava 45 willen (of Yugo Koral of welk label je ook maar wilt). Ik woon tijdelijk in Macedonië en daar rijden ze nog veelvuldig rond en zijn ideaal op de slechtere buitenwegen en de smalle stadstraatjes. Voor de grotere afstanden een Lancia Kappa, in mijn ogen nog altijd een schitterende auto om te zien en nog enigszins zelf rijdend te houden.
isobmw zegt
2004 mustang svt cobra
E39 m5 en e46 – e92 m3
kaspertje zegt
Ferrari Mondial cabrio
mynameisjeroen zegt
Mee eens. Dat is gewoon een bazenbak.
Tonnie zegt
Lotus exige en een jaguar xjr x308
bpc zegt
een ultima gtr , ben altijd een kitcar fan geweest en dat is de ultieme kitcar.
mashell zegt
Renault 4. Dat is voor mij gewoon de ultieme auto.
Svenska II zegt
Jaguar E-Type Convertible. Series 1.5, 4.2 litre. En oh, schande dat de E nog niet genoemd is! Noemen jullie je nou autoliefhebbers??? ;)
leaper035t zegt
Aston Martin Victor in mijn wildste dromen. Realistischer: Aston Martin Vanquish 2012 en Maserati Quattroporte 2008.
superflip zegt
Al heel lang op zoek naar een betaalbaardere Venturi 400. Absolute droomwagen. Jammer genoeg zitten er veel vast bij verzamelaars en als ze vrijkomen zijn het goed gebruikte Trophy’s voor veel te veel geld.
lecomte zegt
Een Volvo P1900 cabrio. Helaas maar 68 stuks gebouwd en helaas nog minder stuks die nog rijden.
bfvo zegt
Een Alfa Romeo GTA
henkp1 zegt
Renault Sport Spider
Willy’s JEEP
Iets vooroorlogs
Jaguar E-type
z3cabby zegt
Jeep Wagoneer van de 2e serie, wit en met de nephouten paneeltjes. In topstaat wordt er nu 20 tot 40K voor gevraagd, wat ik er absoluut niet voor over heb, dus dat gaat hem nooit worden. Maar altijd al willen hebben.
En een BMW Z8, maar dat spreekt voor zich.
flow82 zegt
Zonder enige twijfel, een Ferrari 250GT Lusso uit 1963. 🤤🥰
burninrubber zegt
Lexus LF-A
El_Bastardo zegt
Sinds de BMW 6 serie grand coupe uitkwam heb ik er altijd eentje willen hebben, maar nooit de financien ervoor gehad.
Vorig jaar kwam er een heel mooi exemplaar op mijn pad en heb ik er eentje gekocht. Ben er heel blij mee!
Als ik nu kijk wat ik nog zou willen rijden is dat denk ik nog een cabrio of sportcoupe met 300+ pk.
Maar dat is pas voor over een aantal jaar. Ik denk dat ik de 6 serie nog wel even wil rijden.
dailydriver zegt
Alfa Romeo Disco Volante 2018
Audi S8 V10
Mitsubiaho Evo X
Ferrari F12 Berlinetta
shicomm zegt
Een mazda rx-8 , puur voor er bij om af en toe mee te gaan toeren ;)
Altijd al een zwak gehad voor dat model en jaaaaaren geleden al eens op het punt gestaan om een goedkoop exemplaar te scoren.
banaan7 zegt
Audi R8 V10 performance. Gewoon als daily.
Ruimte heb ik niet nodig.
Die dikke V10 is hemels!
Je hebt een goed interieur!
Joost zegt
Ik ga grotendeels met je mee, @nicolasr
– Ferrari uit de jaren 80 of 90, mët handbak (308 / 328 / 360). Met stip op 1!
– Citroen Mehari
– Mini Van (zonder zijraampjes)
– Maserati Quattrporte (de vorige)
– Porsche 944
En als we gaan aanvullen met ‘ook leuk om te hebben’ dan wordt het echt te lang :)
j4cks0n zegt
Maserati 3200 GT. Zou ik kunnen kopen, maar ik heb een hekel aan duur onderhoud.
ronnys zegt
Een Jaguar E-type series 1, convertable, een Escort RS2000 voor het spelen.
de Jaaáág omdat die gewoon bloedje mooi is, en de Ford omdat het gewoon lekker old school mechanisch ligt spelen is.
julez zegt
Ik ben sinds ik mijn Mercedes W124 weg heb gedaan aan het dromen van een C140 (1996 – 1998 S-klasse Coupe). Met V8 en alles erop en eraan. Bloedmooie auto en het lijkt me ge-wel-dig om in te rijden. Heerlijk cruisen met alle luxe die je maar nodig kan hebben.
Daarnaast heb ik daadwerkelijk een lijstje met ‘haalbare droomautos’, waarvan ik er al drie heb kunnen afstrepen: NSX, Z3 Coupe, E30 Touring met M3 ombouw.
Een paar andere auto’s die hoog op mijn lijstje staan zijn:
– Nissan GT-R R32
– BMW E38 L7 (extra verlengde E38iL met V12)
– Dodge Charger 1969
civicfk3 zegt
C63, de echte zonder turbo’s, of de nieuwste Alpina B3. Maar een Mustang Mach 1 met handbak lijkt me ook geweldig.
duitslaagvliegen zegt
De lijst hierboven is inmiddels al lang, met indrukwekkende auto’s
Mijn must have is de Mercedes W111/112 cabriolet (250se/280se of3.5)
densk zegt
Ik heb er wel enkele op mijn lijstje. Sommige hopelijk nog eens haalbaar bij anderen blijft het zeer waarschijnlijk bij dromen.
BMW:
– E30 M3 EVO vanwege de ongekende strakke en gespierde DTM look. M’n echte jongensdroom.
– E46 M3 CSL omdat dit de top versie is van de auto die ik nu bezit.
Alfa Romeo:
– 147 GTA ‘Ferrari’s’ hot hatch.
– Alfaholics GTA-R want moderne reïncarnatie van een prachtige klassieker.
Singer:
– Porsche DLS. Waarom? Nou ja zoek de plaatjes en specs zelf maar op.
legion1349 zegt
M’n 3e Suzuki X90. Of laten we gek doen, een chevy ssr.
tuutertuuter zegt
575 Maranello. Prachtige GT en 1 van de laatste “echte” Ferrari’s met gated-shifter en net na het “gigantisch stuurwiel door primitieve airbag”-tijdperk.
guillaum zegt
Wiesmann
Spyker
Bugatti 57SC Atlantic
singer Porsche
Aston Martin DB4 GT Zagato
BMW M1
BMW 507
Mclaren F1
Hennessy Venom
Ferrari 166mm
Ferrari 250 america
Alfa 8C
……..
Diesel Rocks zegt
BMW M340d/M440d wil ik nog wel hebben. Of een nieuwe M550d maar die maken ze helaas niet meer. Ik begrijp die drang naar luidruchtige en relatief laag-koppelige benzine auto’s niet zo goed. Als je 18 bent, ja dan is dat leuk lekker veel toeren/indruk maken. Als je ouder bent dan gaat het vervelen. Bovendien zijn veel van die snelle benzine auto’s tegenwoordig niet meer zo snel, relatief gezien. Als je naast een flinke EV of diesel staat dan moet je hard werken om een sprintje te kunnen winnen, en dan klinkt het alsof je de enige bent die er gruwelijk veel moeite mee heeft.
kniesoor zegt
Veel snelle benzineoto’s zijn tegenwoordig ook turbo’s. Die sleuren net zo hard bij lage toerentallen als een diesel. Verder geloof ik niet, dat er veel verschil zit in de hoeveelheid geluid, die een 435d en een (basisversie) M4 van de F-generatie maken. Voordeel van de M4 is, dat het toerenbereik veel groter is (en dat-ie wat meer vermogen heeft) waardoor-ie beduidend sneller is dan de 435d. Dus ik begrijp je redeneertrant niet zo goed 🤔
bassrt zegt
Een realistisch doel op dit moment voor mij een bmw e30 m3 replica met een k24 motor er in. Of een e92 m3 met die heerlijke v8. Dat is op dit moment al haalbaar en goed te doen, mocht ik mijn subaru echt beu zijn en daarmee wil stoppen.
Mocht het in de toekomst wat beter gaan vind ik een C7 Corvette z06 een hele mooie auto, maar nu nog niet te doen helaas.
En de echte YOLO moment voor mij is toch een Audi quattro s1 replica of Lancia delta s4 replica. Dit blijft helaas voor altijd een droom ben ik bang, maar mocht ik nog eens geluk mogen hebben financieel gezien lijkt me dit geweldig.
ericc zegt
328 GTB, Dino 246, Maserati MC Stradale, AM Vantage V600, DBS.
cossiekiller zegt
Een Cobra 427
Liefst eentje van Superformance of Kirkham
Mr.mf zegt
1) BMW E30 325i Touring, diamantzwart. De laatste van een hele reeks BMW’s die mijn ouders hadden.
2) BMW E43 M3 Coupe. Mijn oom had er een, ik was op slag verliefd.
3) BMW Z1. Dezelfde oom had er een, helaas verkocht.
3) Mercedes G300D (kort) automaat. Een andere oom had er 2, waarvan ik de donkerblauwe regelmatig mocht lenen. Hij heeft hem mij nooit willen geven/verkopen omdat ik er als student financieel op zou leeglopen. Eeuwig zonde.
mats106rallye zegt
Een Aston DBS of Virage uit het mooie tijdperk (2007). Daarnaast lijkt mij een E-type ook onwijs gaaf! Eerste droomauto heb ik al en dat is de Rallye!
kle500 zegt
Ferrari 456 GT, zo mooi tijdloos (op de perfect gedateerde klapkoplampen na) ferrari v12 en een handbak.
Rob zegt
Volgens mij heeft iedereen het zinnetje “Maar naast die tijdelijke favoriet bestaat er ongetwijfeld een auto die jij ooit, in het echt dus en niet in je fantasie, nog eens MOET en ZAL bezitten.” even gemist, gezien de vele extreem dure exoten die genoemd worden… Of iedereen is hier op autoblog tegenwoordig multimiljonair, maar goed.
Voor mij is er eigenlijk maar één auto die ik om de 3 / 4 weken wel even intik in de occasionwebsites: Jaguar XJ gebouwd tussen 1986-1994. De XJ40. Misschien wel de minst populaire XJ. Want de voorganger Series III is een echte klassieker en de opvolger X300 is eigenlijk gewoon mooier (en beter). Maar mijn opa had een XJ40. Dus tsja.
Het liefst wil ik hem precies zoals mijn opa hem had: 6 cilinder, beige interieur, groene lak (mét het goud/beige streepje over de zijkant), de Amerikaanse ronde koplampen en de teardrop wielen. Maar zo specifiek hoeft het ook niet. Een rode of zilveren is ook fraai. Tis zo’n lekker ordinair model. Ze staan mondjesmaat te koop. Vaak niet heel duur. Het is wel een Jaguar, dus ze hebben hun nukken, maar zo heel dramatisch is dit type ook al weer niet. Dus het enige wat me eigenlijk tegenhoudt is het lef om er eentje te kopen.
Mijn Mazda 3 moest weg, omdat ie ironisch genoeg als een ouwe Jaguar aan het roesten was, en ik had gewoon een XJ40 moeten kopen. Maar de zelfstandige ik won wéér en er staat nu een brave Ford Fiesta met wieldoppen voor de deur….
mrducky zegt
Ik zou heel graag een E30 M3 Sport evo ooit willen bezitten maar gezien de prijzen acht ik dat onmogelijk. Heb nu zelf een E30 325i en die gaat in ieder geval nooit meer weg.
Een 993 zou ik graag bezitten qua looks een van de mooiste prosches vind ik.
991gt3 zegt
Beginnen met een 981 gt4 en dan na 10 jaar we. 991.2 touring kopen!
graewheijnst zegt
Niemand heef hem nog genoemd dus doe ik het graag.. een Donkervoort D8 cosworth.. of de laatste GT variant is ook prima. Ik kijk niet zo nou.
Freewarefreak zegt
Ik zou eens een Audi UrQuattro willen hebben. En dan de beroemde korte versie en splinternieuw. Als ik steenrijk word ga ik er hier een bestellen:
https://www.lce-performance.de/en/sportquattro
slikks zegt
De auto die in mei heb opgehaald bij de dealer: Audi RS4 B95.
De droom als kind was de B5 maar daar ga ik nu niet meer aan beginnen.
Wat een auto, blij mee.
Calimero zegt
Iets bereikbaarder maar moet nog heel lang sparen:
Peugeot 406 Coupe V6
Porsche 944
Renault Clio Williams
Saab 900 Turbo Aero
Volvo 850 T5-R (De estate/station) en dan niet in het geel (sorry)
Volvo 145
VW Golf 1 met de kleine achterlichten (in originele af fabriek staat)
De lijst van zo goed als onbereikbare auto’s is een stuk langer en daarom niet te benoemen en ergens ook niet interessant.
E320cdi zegt
Beetje laat bij het feestje hier, maar op plek 1 staat nu een Z4 Coupé (niet de M, want die kan ik voorlopig niet betalen). Schitterende lijnen, laag gewicht, mooie zes-in-lijn en een handbak met achterwielaandrijving. Verder zou een C63 AMG 507 estate de ultieme droomauto zijn voor mij. Dat zou ik alleen niet gauw kopen als ik één auto moest kiezen, want het is geen handbak.
Minder bereikbaar zou een 991.2 GT3 Touring zijn in Signal Yellow, of een 991.2 Speedster. Rationeel gezien per definitie niet bereikbaar: Koenigsegg CC850.