We brengen het laatste nieuws vanaf de IAA in Frankfurt.
Het is weer zover. De tweejaarlijkse autobeurs met voornamelijk Duits autonieuws staat op het punt van beginnen. Vanmiddag en vanavond gaan de pre-party’s van start met events van Volkswagen en Mercedes. Morgen is de eerste beursdag voor de pers. De redactie van Autoblog is in alle rust en comfort (zo zijn we) per BMW X7 en Mercedes GLE 450 naar Frankfurt afgereisd om het beursnieuws in kaart te brengen.
We brengen je zoals gebruikelijk beursverslagen middels diverse videodelen, inclusief live gallery’s met al het nieuws. Check DIT artikel om alle primeurs van de IAA door te nemen. Belangrijke primeurs zijn onder andere de nieuwe Audi RS 6 Avant, de Porsche Taycan en de BMW M8. Helaas zijn er ook de nodige afwezige merken waaronder Ferrari, Peugeot en Alfa Romeo.
Laat hieronder in de comments weten wat wij moeten uitzoeken op de show. Hoeveel kinderwagens kunnen in de kofferbak van een RS 6 Avant? Worden we nog warm van de productieversie van de Honda e? En past Wouters microfoon in de uitlaat van de Lamborghini Sián?? Drop je vraagstuk als reactie onder dit artikel en wellicht komt ‘ie voorbij in één van onze beursvideo’s.
gabrielbenz63 zegt
de mercedes EQS
ottosk zegt
Ik zou het leuk vinden als jullie de Alpina B3 G21 Touring eens goed bekijken.
pieterpoes zegt
Passen Wouter en Casper samen in de kofferbak van de nieuwe RS6?
koeberg zegt
@pieterpoes: Vast wel. Passen ze echter ook samen in de kofferbak van de ID3? Dat zal spannender worden.
dromedaris zegt
Vergelijking tussen de A4 Avant en de 3 Touring.
RiKe zegt
Of er een tuner is die de BMW gril wat kleiner maakt, nu is het of ze een tuinhek hebben aangereden en dat is blijven zitten
RazorHead zegt
@rike: inderdaad, dat zou een mooie business zijn.
Trouwens, wat zijn de afmetingen van die nieren op een 7 reeks?
lekkerlinksrijden zegt
@RazorHead: vraag wordt doorgestuurd naar Heras hekwerken
baklava zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
baklava zegt
-edit: probeer het zonder scheldwoorden.-
baklava zegt
-EDIT: geen scheldwoorden, graag. Dankuwel. –
edjehaze zegt
@baklava: hardleers?
baklava zegt
@edjehaze: als je pruttelmotor als scheldwoord telt
baksteen zegt
Of dat de Sián isofix heeft of niet
alpinea110 zegt
Alpine A110S als hij er staat
fanboy zegt
Van alles wat nieuw en (volledig) elektrisch is, vragen hoeveel ze er kunnen of denken te maken in 2020.
Niet omdat ik nou van ieder type tienduizenden wil bestellen, maar het geeft voor de potentiele koper of leaser wel een goed beeld of er iets gereserveerd moet worden of gewoon aan kan kijken.
Omdat veel fabrikanten ook nog hun eigen productieproblemen of eigenlijk capaciteitsproblemen hebben met accuproductie.
gilettelubbers zegt
@fanboy: en dan hopen dat Wouter en Casper niet in slaap vallen bij het vertellen hiervan..
mashell zegt
Of het überhaupt nog de moeite waard is er heen te gaan? Of dat de IAA het lot van de Autorai en Cebit gaat volgen?
outlook zegt
De allerlaatste hebbedingetjes / innovaties bij Mercedes (marktleider op dat gebied). Denk aan veiligheid maar ook comfort. Ben benieuwd!
creative zegt
Alpina B3 Touring !
ukbob zegt
@creative: die!
En meteen even bij Alpina slijmen om een Autoblog duurtester :)
scrmeagle zegt
@ukbob: De XD3 of XD4
n0zem zegt
Of je in die iD.3 inderdaad met je knieën in je nek zit achterin, zoals bij het pre-productie model…
povel zegt
Waar je het beste kan parkeren, waar je het beste kan eten, en waar het bier het goedkoopst is. Dan heb ik meer tijd om die auto’s zelf te bekijken op zondag!
Hubert zegt
Wat de te behalen topsnelheid is van de RS6 op de Audi stand.
Wesley zegt
Of er auto’s tentoongesteld staan met vliegjes of mieren in de achterlicht units. Hoe ze er in komen weet ik niet, maar op straat zie je het vaak genoeg.
bart1976 zegt
alpina B3 touring
volvaudi zegt
Kijk of Bram Schot rondloopt en interview hem vooral op autonoom en elektrisch rijden. Waarom alle S modellen diesel worden en neppe uitlaten hebben. Is dat een vorm van change management richting elektrisch?
Uiterst interessante en mooie vent die Bram Schot.
volvaudi zegt
Wanneer komt BMW met een serieuze concurrent voor Audi etron en MB EQC?
mashell zegt
@volvaudi: de iX3 zou in 2020 komen. Maar kan wel eens hopeloos te laat zijn.
volvaudi zegt
Ik ben ook erg benieuwt naar de VW ID3
bernoulli zegt
Waar de Turbo zit in de Taycan.
alpinea110 zegt
En of een turboknopje is in de Turbo zoals op mijn PC 30 jaar geleden @bernoulli:
menyo zegt
@alpinea110: Even nerdmodus, de turbo knop zorgde er juist voor dat de PC langzamer werd! Het past de kloksnelheid aan om ook oudere programmas te kunnen laten draaien…
mashell zegt
@menyo: bijna goed. Bij turbo aan draaide de CPU op normale klokfrequentie, bij turbo uit op een lagere frequentie zodat de prestaties ongeveer gelijk waren aan de XT, zodat oude spelletjes speelbaar bleven. Maar normaal gesproken stond de turbo dus gewoon aan.
schuimbekje3 zegt
De Mercedes AMG A45, of die echt de meeste power van een productie 4 cylinder heeft (en diftmode?)
de Kia XCeed of dat een echte toevoeging is of alleen maar een gimmick,
T-Roc Cabrio, of dat een slecht aftreksel is van de Evoque,
of er een RS7 komt,
of de Defender 90/110 nieuwe stijl een echte defender is in een range rover jasje of dat ie nu echt verkloot is,
of de Peugeot 208 nieuw een lease topper kan worden in GT line?
of de E-Corsa de nieuwe iMiev wordt,
of de Taycan de parel van de show wordt,
of de Subaru E-Forester te laat komt voor de bijtelling race maar wel goed genoeg is om 22% bijtelling voor te betalen?
emping zegt
Ik ben wel benieuwd naar de Honda e. graag een verslag ervan.
koeberg zegt
@emping: Kan Wouter achter zichzelf zitten?
schreute01 zegt
@koeberg: en kan Wouter vóór zichzelf zitten!
Gulli zegt
Welke auto’s hebben er nog echt een metalen tankklepje? Ipv dat goedkope plastic tegenwoordig. Erg belangrijk om te weten!
viezefreddyw zegt
Jeetje. Sinds wanneer word de boel hier zo snel weggehaald en dergelijke? Valt me echt op de laatste tijd. Nee, lang niet alles is on-topic maar dat maakt het hier juist zo toegankelijk voor vele bezoekers en reageerders. Jammer dit.
willeme zegt
@viezefreddyw:
Bij dit artikel willen we graag horen wat wij voor hen moeten uitzoeken tijdens de IAA. De eerste 15 reacties gingen echter alleen over vrouwelijk schoon. Niet direct relevant in deze vraagstelling.
grover zegt
@willeme: Was toch een direct antwoord op de vraag. Autoblog maakt bij sommige autoshows zelfs een aparte video met alleen maar de vrouwen naast de auto’s. Ik ben blij dat ik de eerste 15 reacties heb gezien. Hoop ook dat Corinna weer aanwezig is.
willeme zegt
@grover: Dat doet AB al jaren niet meer. Voor vrouwelijks schoon zijn er uitstekende websites te vinden.
Wouter zegt
@grover: er staan amper nog beursbabes meer op de autoshows, dus vandaar dat we er niets meer mee doen.
fiscaal zegt
@wouter: we hoeven ook niet te weten wat jullie er allemaal mee doen/deden…daar zijn inderdaad andere websites voor.
berlinetta zegt
@willeme: Misschien niet relevant, maar wel vermakelijk. Dat is nou juist een van de redenen waarom ik op Autoblog zit en niet op al die andere serieuze, maar saaie autowebsites.
gilettelubbers zegt
@viezefreddyw: Autoblog gaat de Amerikaanse kant op.. Het viel mij ook op dat direct de wat minder serieuze comments verwijderd werden. Ik deel de mening dat ik dagelijks op Autoblog zit om de simpele reacties van de mede-bloggers te lezen, dat maakt Autoblog anders dan de burgerlijke autoweek etcetera..
volvo4life zegt
@viezefreddyw: wat was dr naam ook alweer? ?
sjonniedeluxe zegt
Zitpositie ID3
sjonniedeluxe zegt
@sjonniedeluxe: en aanwezigheid skiluik bij elektrische auto’s in algemeen
mp014 zegt
Alpina B3 touring en de nieuwe defender aub
porsche530d zegt
Of de uitlaten van de facelifte s5 echt zijn
porsche530d zegt
Geluid van de brabus v12
Dutchdriftking zegt
Hoeveel merken gaan er dit jaar voor de kleur geel?
007 zegt
Bruikbaarheid 3e zitrij van de MB GLB.
jack_abarth zegt
@007:
Dat vind ik een goede!!
koeberg zegt
Probeer die kinderwagen even in de ID3. Of ga zelf even in de kofferbak liggen als je geen zin hebt om een kinderwagen mee te zeulen over de beurs.
En ga ook even op de achterbank zitten aub.
ronaldddvos zegt
Tjoeningspecial?
cossiekiller zegt
Of het waar is, als je alle verschillen van panelgaps van de Model S samentelt, dit dan maal pi doet, je dan de grootte van de turbo van de Taycan hebt.
scrmeagle zegt
Alpina XD3 of XD4 Vorige week gezien en kunnen rijden!!!
chriscross zegt
Waar de mooiste dames staan
niek93 zegt
Will it drift?
fiscaal zegt
Welke auto’s een vlakke vloer bij de achterbank hebben. Het valt mij op dat er maar weinig auto’s zijn. Zelfs de xc90 heeft een verhoging in het midden. Met drie puberkinderen wel prettig voor de benen.
mashell zegt
@fiscaal: de XC90 is er als vierwiel aangedreven variant, een tussen voor een aandrijfas is daar dan ook logisch. Kijk eens bij voorwielaangedreven bestelwagen afgeleiden, een Peugeot Partner achtige wagen. Bepaald niet mooi maar goede kans dat ze daar wel goed in kunnen zitten.
fastshifter zegt
Wat is beter voor een biefstuk? De grill van een BMW of een Big Green Egg?
Allroundnoise zegt
Niet de belangrijke uitlaattest vergeten op elk model!
spaarne72 zegt
Is de Tarraco PHEV ook een 7-zitter?
guillaum zegt
De nieuwe Wiesmann.
M2_lover zegt
Welk merk geeft er nog gratis koffie ? :-) Nee wat ik me wel echt afvraag is of er op de IAA ook een closed room is bij bijvoorbeeld BMW…. (nieuwe M2 CS ?)
superhans zegt
Komt de nieuwe Defender als V8?
(Wanneer) Komt de G klasse als PHEV en/of EV?
superhans zegt
Als er een GLE350de komt, komt er dan ook een GLC350de?
Als er een GLC300e kont, komt er dan ook een GLE300e?
BMWMaster zegt
Bij Alpina eens een rijtest regelen met de XD3 of XD4, die zijn vrijwel nergens te vinden namelijk. Lijkt me een mooie view-topper dus.
mat1980 zegt
Als je een designer interviewen: zouden jullie eens kunnen vragen waarom ze allemaal vasthouden aan het concept motorkap? Dat kan met de elektromotor toch veen efficiënter, er is immers geen enorme motor meer en de batterijen liggen toch in de bodemplaat. die eerste 1 a 1,5 meter is vaak zinloos weggegooide ruimte en maar opgevuld met een frunk. Nu zie ik liever geen busjes waarbij je voor de voorwielen zit maar een druppel is de meest aerodynamische vorm dus wat maakt het dat men bij elektrische auto’s blijft vasthouden aan de oude vorm van de auto?