
Lastig om te beantwoorden natuurlijk, maar toch zijn we heel benieuwd naar wat voor jou persoonlijk de perfecte auto is.
Vanmiddag zat ik voor de verandering even met collega @willeme te praten. Nou hebben wij het vaak over de belangrijke zaken des levens, zoals 3ES Cola, Albert Mol, Flippo’s, de laatste conference van Seth Gaaikema, Fierljeppen, de 52ste editie van de Grote Bosatlas of over de receptioniste van Sporthuis Centrum Dwingeloo. Maar vandaag hadden we het voor de verandering eens over auto’s.
Om de een of andere reden kwam het gesprek uit op een voor ons beiden toch wel bijna perfecte auto. We hebben het hier over de BMW E46 M3 en dan specifiek de cabriolet versie. Voordat jullie boos worden dat we die liever hebben dan de coupé; het is een persoonlijke mening hè, wind je niet op.
Standaard is de E46 M3 volgens ons al bijna een perfecte auto, maar van Willem moet hij 2 centimeter lager en er moeten BBS’jes op. Zoals deze hier.

Grappig om te zien is dat we wel min of meer dezelfde smaak hebben, want ‘mijn’ perfecte auto van vandaag is ook een donkerblauwe E46 M3 cabriolet, ook met cognac bekleding, alleen niet verlaagd en met de originele velgen eronder. En handgeschakeld natuurlijk. Zoals onderstaande.

We zaten er aan te denken om er dan allebei maar 1 te kopen en er ons perfecte exemplaar van te maken, maar twee belletjes naar de beider thuisfronten maakten al ras een eind aan die illusie. Het blijft wat M3’s betreft bij dromen. Zeker ook over een perfect exemplaar.
Wat is jouw perfecte auto?
Maar nu dus de lezersvraag. Wat is jouw perfecte auto? En zoals ik eerder al zei, het is natuurlijk lastig te beantwoorden. Zo verandert mijn perceptie van de perfecte auto met de dag (gisteren was het namelijk nog een Audi TT Roadster Mk1 Quattro 225 PK, ik bedoel maar) en is een project natuurlijk nooit perfect ‘af’.
Maar toch. Probeer het eens. Het mag alles zijn, origineel, getuned, verhoogd, motor geswapt, uitgebouwd, gechopt, álles. Het is tenslotte jouw perfecte auto en niet die van ons. Of we er iets mee opschieten is een tweede, maar het levert ongetwijfeld wel leuke gesprekken én ideeën op!
Mede namens Willem; bedankt!
360 Modena handbak
Analoge supercar met 8750 rpm V8
Heerlijk die schreeuwlelijk van een V8, zoals alleen Ferrari dat kon medio 2000.
klassiek 911t omgebouwd naar elektrisch
Yes please!
@Theis; = Heiligschennis. Mijn keuze 991 GT3 RS.
Voor mij op dit moment ook de 991.1 GT3 RS. Zo’n gillend atmosferisch blok, de razendsnelle PDK, zelfs het uiterlijk staat me aan.
991.2 GT3RS zou ook mijn 2e keuze zijn maar die laten we wel orgineel dan natuurlijk
@Theis: Tesla Model S P100D Plaid om bouwen naar LS V8
Das inderdaad een lastige. Want niet 1 kan aan de vele (droom) eisen voldoen. Dus dan maar 2.
Een leuke lichte sportieve auto voor de fun. 2 sits, coupe, hatchback. En dan mag t cabrio zijn ook. Als enige auto is dat alweer lastig.
En voor t meer praktische een 4 sits, dan ook gelijk maar station, kan de hond nog eens mee en met vakantie handiger.
Dus een praktische voor t dagelijkse, EN een leuke onpraktische voor t plezier. Zie je dat dat niet in maar 1 auto kan.
Oja en wat voor auto dan, ja nou dat is net wat t budget toelaat.
Word blij van porsche, vind een 8c mooi, jaguar. Maar als hatchback mag die nieuwe toyota gr ook.
En voor de station gewoon een mooie 5 serie, of mooie volvo station v90.
Saai antwoord he.
Als allrounder blijft het toch een RS6. Ik weet wat de reputatie is maar er is veel te zeggen voor een flinke stationwagon met V8 en een flinke bak pk.
Qua sportwagen zou ik dan toch Alpine A110 zeggen. Ik hoor vaak dat het rijgedrag fantastisch is en dat zonder dat het van binnen een kerker is.
Recent stond er bij Porsche Groningen een 911 GT3 (992) in Jet Green en dat vond ik toch ook wel perfectie benaderen.
Kortom: ik denk niet dat DE perfecte auto bestaat maar dit zou wel mijn top 3 zijn.
Als het er echt 1 moet zijn: MY2009 Bentley Brooklands coupe. In Creme white met een caramel interieur en pianolak afwerking. De optionele putdeksel wielen en schaapswollen vloermatten. Echt nog old skool Bentley en old skool tech. Beuker van een v8 met 1000ish Nm koppel en rwd. Altijd power, altijd sjiek, altijd comfortabel. Rijden of gereden worden, beide kan. Droomauto, komt er nog een x.
@E34M5Touring: Oeh, goede optie. Inderdaad echt een waanzinnig mooie auto. Niet zo protserig als een Continental GT.
Maar hè! Hoe gaat het met de S650?
@viezefreddyw: Ja goed! Eind Juli vlieg ik die kant op voor een 3 weekse roadtrip met de 65. Kijk er naar uit! Heb 2 dragstrips op de route dus ben benieuwd!
En bij jullie? De 430 alweer zomerklaar?
@e34m5touring: Wauw, klinkt goed! Jullie zitten zo ongeveer aan de oostkust toch? Ik vlieg 28 juli naar Seattle om 18 augustus weer terug te vliegen vanaf Los Angeles.
De 430 zal ongetwijfeld zomerklaar zijn, maar hij is nu inmiddels bijna een jaar niet meer in bezit helaas..
Ah ok, wist ik niet. Ja beginnen in Bluffton en dan naar Florida, daarna beetje de omgeving in. Seattle is mooi! Leuke trip zo te horen.
@E34M5Touring: Kan me dit heel goed voorstellen. Wel zaak, dat je niet te lang bent, ik zit met m’n kleine 2 meter helaas met m’n weelderig gestoffeerde hoofd tegen de hemelbekleding.
@amghans: dat word dan lastig maar daar vind ik wel wat op. Desnoods een Azure ;)
@E34M5Touring: Doorzettingsvermogen, ik houd ervan !
@E34M5Touring: ik sluit me bij jouw club aan. Doe mij ook maar een Brooklands! Crème white hoeft dan niet, maar verder ben ik het met je eens. En doe er voor de zakelijke km’s nog maar eens Range Rover bij met diesel V8.
De Daimler Double Six in Brittish Racing Green
Singer 911
Taycan
Polestar 1
Polestar 2
In die volgorde.
Als ik maar 1 auto mag kiezen denk ik de Porsche Taycan. Op de hielen gevolgd door de BMW M3 op de 2e plek.
Maserati GranTurismo GT-S
@kenner: Ook waanzinnig! Toevallig een paar weken terug een aankoopkeuring op uitgevoerd. Was nog een GranLusso ook, 581pk en reed uitermate pleasant.
@dieselrat: Herstel, was een Quattroporte
blijkbaar bedtijd voor mij, haha.
Ik rijd in mijn perfecte auto.
De Lexus GS450h.
Verbazend mooie wagen, inside and out.
Mooie techniek.
Voldoende vermogen, maar tóch een modaal verbruik.
Uiterst soepele caravantrekker.
De ideale metgezel.
Voor de medeweggebruikers die er tegen aan moeten gluren ligt dat helaas anders.
@supercarrera: Ach guttie toch jongen. Mocht jij nog zo laat op van jouw moeder?
@frank2b: Ik rij zelf een GS300 uit 1997 maar de perfecte wagen voor mij is eerst de GS460 om vervolgens naar de GS-F te gaan.
M3 F80n Competition DCTA
klinkt als een computer onderdeel
Voor mij is de perfecte auto, vooral een bruikbare auto met veel “Freude am Fahren”, maar dat laatste is slechts een persoonlijke voorkeur. Op de laatste TechnoKlassika stond ik oog in oog met mijn ultieme droomauto (met overeenkomstig prijskaartje) en toen vroeg ik me af, maar wanneer ga je er dan echt mee rijden en durf de auto dan zomaar een nacht in een parkeergarage achter te laten? Hoe mooi en fijn het hotel ook zou zijn, ik zou geen oog dicht doen. Dan is het dus niet meer de perfecte auto meer, want ik wil er wel onbezorgd mee kunnen reizen, waar een auto ook voor bedoeld is. Ik heb de betreffende auto dus ook maar laten staan.
@roverbmwdriver: wat was t dan wat je wel ambieert maar niet zorgeloos parkeert?
Tesla Model S Plaid.
Snel, ruim, duurzaam, best wel mooi, goed geprijsd, laag in onderhoud, waardevast en ga zo maar door.
@detroitv8:
Een Tesla duurzaam???…..of heb jij soms een windmolen in je achtertuin staan?
Mijn RS2, al 22 jaar in bezit. Verveeld nog steeds niet. Kijk altijd nog om als ik wegloop. Redelijk snel nog naar hedendaagse maatstaven. Ruim zat, heerlijke soundtrack, stuurt best wel leuk. Goede allrounder.
@maxidyne: die zijn behoorlijk zeldzaam tegenwoordig. Wees er zuinig op!
1) Range Rover 5.0 supercharged. Beste allround wagen. TDV8 mag ook, en dan een L322.
2) Ferrari 458 Italia Spider. Geen turbo’s, wel dikke Ferrari V8. Lekker open dakje, vroemmm.
3) Ferrari F12 met aftermarket uitlaat. Geen turbo’s, wel dikke Ferrari V12 met F1 geluid.
4) Jaguar F-Type V8 Cabrio. Ook geen turbo’s. Wel jetser van een supercharged blok in een kleine cabrio met fantastisch geluid. Ondergewaardeerde auto!
5) Porsche 911 4 GTS in het rood. Fijne wagen voor jezelf, +1.
6) Jaguar F-Pace SVR, wederom die supercharged V8, wat een heerlijke wagen. Ook ondergewaardeerd!
7) Maserati Quattroporte Sport GT S 2009-2012. Waanzinnig mooie auto, waanzinnig mooi geluid.
8) Maserati GranCabrio MC. Idem maar dan cabrio.
9) Mini Cooper S, gewoon lekker scheurbakkie. British Racing Green, met veel stickers en verstralertjes.
10) Een oranje Lambo voor als ik die ene verloren bitcoin over 20 jaar terugvind.
Endless summer surf mobile: https://www.motortrend.com/f/95963499.jpg?fit=around%7C1000:625
Koenigsegg Gemera (als ik nu 1 auto zou moeten kiezen om alles mee te doen)
@alpina007: En dan zeur je over de levertijd van je i4 :P:P
Maserati MC12. Maar met het budget en eisenpakket zal het een 159 worden. Ook niet vervelend.
Voor mij is het een circuit auto waarmee ik ook over straat kan rijden. Een leuke ringtool. Voor mij op dit moment een team schirmer e92 m3. Lijkt me geweldig.
Nu met mijn subaru mis ik net een stukje comfort die zo’n auto wel kan bieden.
Als het 1 auto moet zijn waar ik allee mee moet doen dan een c63 amg estate.
Kom op mensen, ken je Autoblog klassiekers: de Alfa 159 natuurlijk!
@pjotr: nee joh, daar hadden we toch twee jaar geleden al over afgesproken dat we daarmee op zouden houden…..

Kan er voor mij maar een zijn, de 550 xD
@spidermann: 550d of 550 Maranello?
BMW M coupe
Eem 991 GT3 Touring in Irish green met de folding buckets met houndstooth inserts.
Voor mij is de perfecte auto een BMW 128ti. En dat is een auto waarvan ik het nooit had verwacht. Want de F40 is geen schoonheid, aandrijving op de verkeerde wielen enz. Maar toen we op zoek waren voor een vervanger voor de F20 van mijn vrouw en we een proefrit maakten met een zwarte 128ti met rode accenten besloten we spontaan de demo te kopen. Praktisch, fijn interieur en als je zin hebt een ruig randje door het fijne onderstel en het (vrij basic) diff. Ik laat mijn eigen drie serie er steeds vaker voor staan. En ik was echt diehard achterwiel aandrijving fan
.
De perfecte auto voor mij; de Pagani Huayra coupe. Om precies te zijn 1 van de Dinastia drieling. Yazi (de paarse met heel veel turquoise detail en goud kleurige velgen.) Helaas staat de auto in Hong Kong en is de kans dat ik de auto ooit in het echt zie bijna 0…. er zit echt een Engels kenteken op dus wie weet ooit in London. Dan spring ik gelijk het vliegtuig
Niet eens zo heel speciaal eigenlijk… Een C43 AMG Estate. Voldoende praktisch, luxe en comfortabel met een sportief randje en meer dan voldoende vermogen zonder dat het allemaal opvallend wordt.
Een Alpina B6 touring
@shibby: B5
@alpina007: al zou een B6 touring ook wel geinig zijn.
@alpina007: b3 touring mag ook, ik ben niet zo kieskeurig
Er schiet vanalles door mijn hoofd, van RS6 tot 911 Targa, maar kom toch tot het volgende; Ik rij nu de CLS55 AMG, voor mij helemaal perfect, maar met een kleintje is het toch af en toe tobben met ruimte.
Daarom ga ik voor de Mercedes-Benz CLS 63 AMG Shooting Brake, liefst na de facelift. Meer dan genoeg power, en dan ook ruimte, en ik vind het een schitterende tijdloze lijn!
Tuurlijk, RS6, E63 estate of Panamera Turbo.. allemaal schitterend, maar de CLS 63 SB blijft toch een stuk exclusiever!
Voor mijn huidige situatie een Porsche Panamera GTS Sport Turismo, op plek 2 een Alpina B5 Biturbo Touring. Genoeg ruimte voor kind en honden, mooi om te zien en rijdt geweldig.
Maserati Quattroporte 4.2 Duo Select! Magistrale en tijdloze schoonheid
Leuk! Alpina B5 stationwagen dingetje. Want praktisch voor de fam, power, comfort, looks.
Als tweede wagen, niet als daily, en dus ook niet praktisch; M3 E46 CSL in het grijs. Alles origineel. Beter wordt het niet en gaat het ook nooit meer worden.
PS Waarom de E46 M3 cabrio, en niet de coupe?
Omdat cabrio’s goed zijn voor de beleving, en beleving is leuker dan die laatste seconde op het circuit. Als dat niet zo was kocht je wel een nieuwe M4.
@camber24: omdat ik een enorme fan ben van cabrio’s. De coupé is óók geweldig, maar voor mij is een cabrio net dat ene tandje leuker. Is toch ook heerlijk, met de wind door je haar over binnendoorweggetjes rijden, genietend van het motorgeluid én ondertussen een kleurtje krijgen. En als je het zat bent, doe je de kap dicht!
En dat geldt ook voor Willem, zei hij vanmiddag. Die vindt cabrio’s ook net iets leuker.
Vandaar!
Wij wachten in spanning op de eerste beelden van een witte 3-serie Touring en een witte A6 Avant cabrio !
@amghans: lees je mee @willeme??
Een goed uitgeruste Mercedes V300d.. kan comfortabel het hele gezin mee, kan je toch nog parkeren en heeft alles wat een mens nodig heeft.
Een Bentley Continental Flying Spur Mulliner W12. Aangezien er nog wat kroost mee moet.
Alpina B3 S
Mag ik in rekening brengen dat ik niet met het vliegtuig met vakantie ga, geen kinderen wilde hebben, daar anderen er reeds ruim voldoende in mijn plaats hebben gekweekt, ik een stuk grond met bomen op heb gekocht waar ik de natuur zijn ding laat doen.
Wel, wanneer ik die parameters in rekening mag brengen zou ik de rest van mijn dagen graag met mijn VW T4 25TDI willen blijven doorkarren, gewoon op mijn gemakje
Perfect is voor mij goede beland tussen comfort & sportief plus klap ruimte zonder compromis met medepassagiers :)
Dus de volgende upgrade na mijn huidige 3.0 TDI C7 Facelift Audi A6; Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo!
Audi s8. (2016-2017). Facelift van vorige model. Ingetogen, ‘sjiek’, maar met bruut vermogen. Gaat ook nog goed een hoek om
Lotus Exige MK1
De auto voor dagelijks gebruik een alpina b5. Als ik helemaal los mag gaan ….. Multipla uiteraard
Audi A3 Clubsport Quattro. Is helaas bij een studiemodel gebleven en uiteindelijk wel de RS3 Limousine uit voort gekomen, maar de Clubsport met die geweldige klap spoiler was echt onvoorstelbaar gaaf.
Porsche 992 targa 4S, top.
De ideale auto, dus niet de droom auto. Dat is bij mij helemaal anders. De ideale is geschikt als gezinsvervoer, heeft voldoende vermogen en rijdt sportief maar toch nog comfortabel. Daarbij mag het niet de duurste auto zijn, want ie moet binnen t gezinsbudget passen. Vanwege t sportief rijden vallen suv’s en mpv’s af (een Mercedes V300d zou nogtans geen straf zijn). Dus, k zou zeggen een stationcar. Een sportieve snelle stationcar. Een RS6 zou ideaal kunnen zijn als ie wat betaalbaarder was. Een RS4 is ook nog net boven t petje. Dus, k zou zeggen, een Golf R of een Leon ST Cupra. Dan is voor mij, oa vanwege de net iets goedkopere prijs, een Leon de ideale auto. De Droomgarage: een RS4 of RS6 en enkele Porsche 911’s
Een Volvo 960 3.0 estate
360 CS all time
Witte e39 met Judd v10. Schuifdak, massagestoelen en standkachel.
Alpina Roadster S
BMW Touring, diesel en automaat!
@raoufff: 316dA
Droomauto: een Lancia Stratos, met afstand de coolste auto die ooit is gebouwd.
Realistisch: een e46, mx5 of een 159 ofzo :P
Eerste antwoord: eentje die mij van A naar B brengt zonder gezeik
Tweede antwoord: een RS6 dan heb je gewoon alles
Een Lotus Elise mk1 met een gebouwde K20 in :) Perfect voor de leukste 3000 km van het jaar in te doen.
Als Daily dacht ik aan een audi rs4 b5. Lekker old school.
Dus eigenlijk moet ik de topic starter volgen. En is een e46 m3 cabrio de perfecte auto.
Snel genoeg, mooi, dak kan er af, rijd fijn, is fijn… Nu nog een betrouwbare S54B32 vinden en dat zelfde telefoontje naar vrouwtje lief doen (die dit niet zou kunnen waarderen vermits ze nog slaapt dus dalen de kansen op een ja drastisch…)
Hmmm, of toch een Z8 als het dan toch zou kunnen?
Een Rangerover 5.0 V8 Supercharged LWB SV Autobiography
Model S plaid: sneller dan alle andere auto’s wanneer je het wilt, perfect om comfortabel en rustig afstanden in te rijden met het gezin (op autopilot) en genoeg bagage voor road trips, unassuming genoeg om je geen zorgen te maken over diefstal of vandalisme, en het tesla laadnetwerk om gegarandeerd te kunnen laden. En kostentechnisch: goede restwaarde, lage kosten (zowel onderhoud als per km). Je moet m alleen niet zakelijk willen rijden qua bijtelling.
Nu nog zorgen dat ie geleverd wordt.
1971 Nissan Skyline KGC10 Hakosuka, gewoon helemaal origineel
1972 Datsun 240z met RB26DE motor (dus zonder turbo’s), met OS Giken spulletjes erop die net zo duur zijn als de auto zelf, maar waarmee hij de 10k rpm haalt. In het donkerblauw, pindakaasleren interieur en met Minilites eronder.
Lastig lastig
Renault 5 GT Turbo
Mercedes 560 sec amg wide body
Tvr Tuscan
De voor mij op dit moment perfect auto staat voor mijn deur, een Alpina B3 touring met trekhaak. Ideaal om boodschappen te doen, met de caravan op vakantie en ik kan er ook los mee in Duitsland. Panoramadak, dus ook nog een soort van cabriogevoel. Soort van dus, voor het echte gevoel zou ik er graag nog een cabrio bij willen hebben. En dan kijk ik naar een e46 330ci, maar mijn vrouw wil graag iets nieuwers dus wordt het waarschijnlijk een mini ;-).
@tweemeter: ik vind een s2000 wel naast een Alpina passen. Alhoewel een Mini ook niet verkeerd stuurt
S2000 erg tof, maar helaas pas ik daar niet in. Dat geldt trouwens voor bijna alle 2 zitters, gewoon te krap voor mij.
Mijn perfecte auto is een auto met de beleving van een 993 GT2, maar dan ook al leuk bij lage snelheden, de acceleratie van een Taycan of Kawa H2R, snaarstrakke wegligging die ruimte biedt om te spelen, hoog genoeg om alle drempels zonder problemen te pakken, comfort van een s klasse,met ruimte voor 5 plus bagage, een trekhaak zodat de MTBs meekunnen, een cabrio met handbak, comfortabel, strakke wegligging, stijve koets, formaatje en gewicht Peugeot 205 GTI, altijd fijn met parkeren, voorzien de nodige rijhulpsystemen, veilig bij een crash, met een gemakkelijke instap, goedkoop in aanschaf en tco met het gemak van een EV in druk of saai verkeer. O ja, ook nog graag even op te splitsen in een tweetal motorfietsen.
Kortom: niet bestaand.
Dus maar splitsen.
1. Een Z4M Roadster voor de wat snellere beleving. Cabrio, prima wegligging die strak genoeg is maar ook nog een beetje speels, niet te zwaar en een heerlijke motor.
2. Een 205 gti, Clio 16v, Charade Gtti of Fiesta XR2 zonder i voor de tragere beleving. Klein, licht, niet te snel, maar toch een prima beleving.
3. Een willekeurige moderne ev met een redelijk rijgedrag die vlotjes laadt, ruimte voor 4-5 & een praktijk range van 350-500km heeft en een Motortrailer mag trekken zodat m’n schat ook eens met haar eigen motor rond kan rijden als we wat verder gaan.
4. Bonus: een E39 M5 voor de sportieve ritten met meer dan 1 passagier. Voor mij een prima balans tussen moderne gemakken en ouderwetse beleving.
De nieuwe Range Rover. Alle comfort en je geraakt er overal mee. Is voor mij de beste allrounder je kan kopen
Voor een perfecte auto zou ik zeggen dat het een auto moet zijn die alles kan. Dus lekker touren, lange afstanden mee rijden op vakantie. Sportief rijden als ik er zin in heb. Eventueel op een circuit leuk speelgoed zijn. En voldoende ruimte om met 4 mensen op wintersport te kunnen gaan.
Dat kan er dan eigenlijk maar 1 zijn. De Alpina B5 Touring met een panorama dak.
Simpel. De M3 cabrio. Alhoewel ik vandaag fan ben van de HSV ClubSport R8 Tourer LSA.
Een Ferrari F40
Een 992 Porsche 911 Turbo S Cabriolet
Perfectie bestaat niet.
En als een auto goed in alles moet zijn eindig je met een suv die van alles wat is maar nergens goed in is.
Om te reizen binnen de EU kies ik een T3, het iconisch VW bus uiterlijk maar net iets beter dan de vorige twee versies en toch onmiskenbaar een klassieker.
Als cruiser is mijn 66 mustang perfect en zijn design vindt ik ook de perfectie zelve, al zuipt hij gelijk een Brit in Amsterdam en haalt een moderne 2L turbo hem eenvoudig bij.
Mocht ik ooit kinderen hebben laat ik ook weten welke sedan in de buurt van perfectie komt.
Bmw f80 met lexus is-f 5.0 v8 motor gekoppeld aan de bmw dct. Kw schroefset eronder die wat meer op comfort is ingesteld en hydraulische stuurbekrachtiging iov elektrisch. Oh als het kan in touring
1965 Ferrari 275 GTB
Kan moeilijk kiezen, maar voor mij graag eentje uit de serie Ferrari 612, FF of GTC Lusso.
V12, stijlvol in de juiste kleur, ruimte voor de kids en wat bagage en aan de ene kant comfortabel genoeg voor lange ritten, maar ook met de handling om wat leuke weggetjes te verkennen op vakantie.
Runningcosts zijn waarschijnlijk wel een dingetje met 35 k per jaar…
Skoda Octavia RS DSG met schroefset.
Meer heb je niet nodig.
Ik lees een heleboel saaie autos hierboven zeg….
Voor mij de Pagani Zonda Cinque, al vanaf het moment dat ie uitkwam verliefd erop, en nog steeds. voor mij by far #1 kwa autos
Alfaholics GTA-R natuurlijk. Perfect in balans naar mijn mening.
Kan dat filmpje van Chris Harris gewoon niet vergeten, nog nooit iemand zo enthuasiast gezien bij het besturen van een auto.
Als ik comfort mis dan misschien een leuke yountimer 5 serie erbij met 6 in lijn voor weinig geld.
Merc E350 hybrid
Zoals Kevin 1989 een alfaholics kiest kies ik eentje die nét iets meer blasfemie is voor sommigen.
Totem Automobili GT Super. Soort van (heeeeele mooie) alfa guilia waar ze ongeveer 10% van gebruiken en voor de rest bouwen ze volledig in de (drunken) geest van de auto een nieuw ding. 2.9 liter V6 (een bekende). En Brembo, Bilstein en pirelli, veel carbon en handwerk. ga zo maar door. En omdat het motorisch en qua onderstel “nieuw” is lijkt het me ook goed voor de nodige kilometers.
Prachtig mooi model, voor de purist wellicht niet maar voor iemand die NFS underground 2 heeft gespeeld en alfist is moet je dit hebben.
Als het echt maar 1 auto mag zijn is dat een compromis. Met mooi weer wil ik cabrio rijden maar niet het hele jaar met een stoffen dakje. Ik houd van een sportief rijden / sturen maar met 40-50k km per jaar wil ik ook voldoende comfort. We gaan af en toe met een caravan op vakantie en soms moet er een boottrailer(tje) achter kunnen, een trekhaak moet dus mogelijk zijn.
Antwoord: Alpina B4 Cabrio (op basis van F33)
https://www.alpina-automobiles.com/fileadmin/user_upload/IMG_Content/ALPINA_History/alpina_historie_F3233_B4_BT.jpg
Natuurlijk kan het antwoord op deze vraag morgen anders zijn :-)
De toekomstige Porsche 992 Speedster
(1) Lamborghini Urus (Giallo Inti) als gezinswagen
(2) Porsche 911 (Riviera Blue) voor de fun km’s
(3) BMW E30 M3 Cabrio (Briliant Rot) voor de warme zondagen
(4) BMW 330D G20 M sport (Dravit Grau) om incognito mee te rijden en om veel kilometers mee te maken
911 touring
Een citroen 2CV. Destijds op de markt gebracht als ideale auto. Wat heeft een mens nog meer nodig? Comfortabel, zuinig, een cabrio, rijdt leuk door z’n wiegel waggel vering en voor z’n prestaties een prima wegligging
Lambourghini Estoque is voor mij de perfecte auto. Helaas nooit in productie gegaan maar wat een prachtige auto is dat!
For real: Porsche 997 gt2 rs. Nog de juiste compacte vormgeving en een super motor!
Ferrari F12 omdat dit een Ferrari is die nog mooi is. alles erna spreekt me niet meer zo aan.
Audi rs2 of B5 rs4 als daily is top!
Ik zie hier veel reacties die ingaan op de vraag en vervolgens een droomauto vermelden. Je droomauto is vrijwel nooit de perfecte auto.
Perfectie bestaat niet, maar als je slechts 1 auto mocht bezitten dan kijk je naar comfort, verbruik, kracht, snelheid, toegankelijkheid, rijgedrag, betrouwbaarheid etc.
Mijn ideale auto heeft tenminste 300 PK, met een zo hoog mogelijk koppel, is relatief zuinig, comfortabel, luxe, stuurt lekker en als bonus: laat je altijd omkijken als je de auto uitstapt. Voor mij de BMW 435d dus (M340d/M440d wellicht nog beter). De ideale auto voor dagelijks gebruik, bloedje snel (makkelijk te tunen) en relatief zuinig, en ook op zeer hoge snelheid stil en stabiel als een blok op de weg. Mijn droomauto is wellicht de BMW M8 Coupe, maar die is natuurlijk niet ideaal of perfect te noemen.
Dit is altijd een lastige. Wij zijn met zijn 5en en hebben een buggy/rolstoeltje eigenlijk altijd mee. Voor de familie Zal ik een mooie V-klasse niet afslaan.
Als speeltje zal ik de praktische GT3RS willen namelijk een Jaguar XE Project 8, dan moet ik nog altijd wel één iemand thuis laten, maar echt goede stuurmansauto’s voor 5 personen zijn schaars. Ze zijn vaak namelijk zo ontzettend zwaar en lichtgewicht vind ik altijd mooi.
Ram TRX met 2 cross motoren in de bak
Mercedes GLE 400d, een dikke alleskunner