We weten dat het niet mag, maar we zijn er toch benieuwd naar. Wat is het hardste dat je in Nederland hebt gereden?
Tegen alle geweld van snelheidsbeperkende maatregelen zoals 30 (of 20) in de bebouwde kom, werken eigenlijk alleen verhalen over burgerlijke ongehoorzaamheid. Om eenieder te laten zien dat de wereld heus niet helemaal naar de gallemiezen is en je er best nog een feestje van kunt maken.
Want al wordt het steeds lastiger, je kunt je heus nog wel vermaken in het land waar lol maken steeds meer verboden lijkt te zijn. Je kunt bijvoorbeeld gewoon sparen voor een krat bier en een slof peuken, je kunt in een bos nog best hout kappen voor je haardvuur en je kunt soms best een beetje te hard rijden.
Het hardste dat je in Nederland hebt gereden?
Want over dat laatste hebben we het. Wij willen heel graag weten wat het hardste is dat je ooit in Nederland hebt gereden. En wees maar niet bang, wij geven geen gegevens door en sowieso geldt dit niet als bewijsmateriaal. Dus je kunt lekker los.
En om te bewijzen dat wij hier ook best wel eens een keer te hard hebben gereden (vroeger, tegenwoordig doen we dat niet meer natuurlijk) zullen wij ook een duit in het zakje doen. Zo weet ik namelijk dat @wouter ooit de 300+ heeft aangetikt in Nederland. Of het is Mexico, ik haal die twee altijd door elkaar.
@willeme heeft weleens 170 gereden met zijn opgevoerde BMW en @loek maak je de pis niet lauw met een nette 150 over de A2 hoor. @rubenpriest met zijn Maseratie schijnt weleens 140 te hebben gehaald met dat ding…
Ikzelf heb ooit in een ver verleden eens de 310 op de teller van een Ferrari 456GT aangetikt op de A1 tussen Amsterdam en Muiden. Op een zaterdagmiddag. En 275 op de teller in een Porsche 964 Carrera 4 op de A27 tussen Hilversum en Utrecht. Maar dat was in de vorige eeuw, dus echt heel erg verjaard. Jammer joh, oom agent!
Verder meer dan eens 200+ op de tellers gehad van alle auto’s die ik bezat en die het konden halen. Maar dat hebben we vast allemaal weleens gedaan. Toch? De Tesla heb ik overigens nog niet boven de 150 gehad. Daarmee ben ik echt een sissie, blijkbaar. Al schijnt hij het makkelijk te kunnen halen.
Maar goed. Nu jij. Wat is het hardste dat je ooit in Nederland hebt gereden? Voel je vrij en deel het met ons!
canon4ever zegt
Komen de wouten bij mij aankloppen als ik hier opgeschept heb? :-p
alcantara zegt
Overdag een keer 110 aangetikt vorig jaar, ’s nachts al paar keer 130 gereden.
theghost zegt
pffff….. een jaar of 20 geleden de 200 aangetikt op de A2, genoeg bekeuringen voor 30 te hard gehad (gauw afkloppen)….
moveyourmind zegt
Iets meer dan 320 kilometer per uur in de buurt van de ringweg van Amsterdam in een ruim 20 jaar niet APK gekeurde oude Amerikaan met ballonbanden.
Reed om eerlijk te zijn niet zelf, dat deed de piloot van de 747.
hondafiel zegt
Top comment, kan je helaas geen plusje in de app geven. Van hetzelfde hier, vanaf de grens de A12 gevolgd tot ergens bij Gouda met zo’n 400km/h. Splinternieuw materieel op buitenlands kenteken.
Rick-dos zegt
Ik heb een keer 282 km/u gereden op de A8 bij Oostzaan.
wessel94 zegt
😂
AudiRS zegt
Rick, dat was toch op de A28 bij Zwolle in een Lambo?
canon4ever zegt
300 had je niet gedurfd heh denk? Wat is dit nou hee?
dawwg zegt
Geen commentaar !
Johanneke zegt
205 op de teller met de 1993 Mitsubishi Galant. Waarom? Omdat ik dom was en het was 2 uur ’s nachts. Sloeg nergens op, maar wilde weten of het vermogen er nog in zat na al die jaren en kilometers. Ben ondertussen (iets) volwassener. Kinderen ook enzo, doet toch iets met je.
maxxy zegt
Niet iets om achteraf trots op te zijn.
Heel wat jaartjes geleden… 325 km/u (gps geklokt) Honda Blackbird (dyno tuned)
autogeak zegt
259 kmpu op gps
room850 zegt
267 GPS op de A9 vanaf Alkmaar, C70 T-5 1998
lekkerlinksrijden zegt
130 op de Kagerplassen en 230 op de a16, maar dat is wel 25 jaar geleden
seanxtype zegt
270 op gps met een 1994 volvo 850 T-5.
kennone zegt
Ja mooi he, heb met de 850R met stage 1 tune 268 op de GPS een keer aan weten te tikken. Denk als ik nog wat ruimte over had dat er nog wel wat bij had gekunnen. De teller bleef naar boven kruipen, of eigenlijk recht naar beneden kruipen😅👌🏼
Gulli zegt
Moest een meisje thuis brengen omdat ze de trein had gemist (we hadden het druk) dus heb de Engelse sportcoupé van mijn ouders geleend. Ze was netjes vóór twaalven thuis en ik kreeg een complimentje van haar moeder dat ik haar keurig thuis had afgezet ipv op de trein had gegooid.
Ze wist niet dat we 10 minuten daarvoor nog 220 reden 😇
Als passagier een keer 260 op de teller van een Impreza GT Turbo gezien, in de drechttunnel. We haalden een E500 in want die was begrensd op 250 😄
bmw1cabrio zegt
Aaah het grote opschepforum! Ik heb wel eens honderdmiljoenmiljard km/u gereden in Nederland. Echt waar!
canon4ever zegt
In je 1 serie Cabrio helemaal!
djv80 zegt
266 op de gps
bobje zegt
698km/u op de N50 bij Kampen.
crashingduke zegt
Mijn eerste keer 200+ in Nederland was 235 op een ZZR 600 tussen de Haringvlietbrug en de Heinenoordtunnel, nadat de brug dicht was gegaan.
dree16v zegt
200 op een lege snelweg ’s avonds/’s nachts kan ik af en toe niet laten. Als ik er niemand mee lastig val tenminste.
Janus zegt
Vandaag nog op de A15: 196!
AudiRS zegt
Ow ja daar stonden ze te op 2 plekken te flitsen inderdaad.
cloverleaf zegt
Over de 250km/u in verscheidene auto’s.
Maar het allerdomste was toch wel 120km/u binnen de bebouwde kom (winkelstraat snachts). God wat ben ik blij dat het vroeger allemaal goed gegaan is. Jong, onbezonnen en oliedom! Gij die zonder zonde is…
alfaqv zegt
Ik zat net hetzelfde te denken, 250 + op een lege snelweg is hard, maar in huidige auto’s niet eens zo spannend, mijn huidige BMW schudt dat uit zijn mouw alsof het niks is. Maar die domme dingen die we vroeger deden, dat allemaal goed gegaan is??
Hoog op mijn lijstje staat een ritje over een B-weg in toen nieuwe Clio 1 RS, met 200 op een blinde bocht af (advies snelheid 60), hoe we daar heelhuids doorheen zijn gekomen is me nog steeds een raadsel. Eenmaal aan gekomen op bestemming moest de passagier op de achterbank zijn inhoud legen.
Dat het allemaal goed gegaan is komt waarschijnlijk om het toen rustiger was. De goede oude tijd wanneer een ritje naar mijn ouders in Zeeland binnen 90min afgeraffeld kon worden, ben tegenwoordig blij als ik het binnen 2 uur en kwartier voor elkaar krijg.
utregcity zegt
220 km/h met een …. Renault R21 Turbo op een provinciale weg 😱
fiscaal zegt
Geweldige auto! Wat een enorm turbo gat had die.
ArnoldH zegt
Zelf een jaar of 8 geleden 230km/h op de GPS en als bijrijder 300+ met een GT500
bunnylebowski zegt
240 km/u, stukje na trajectcontrole bij de A3.5 na Roelofrijdendturf .
‘S nachts terug na lange dag werken. Achteraf niet meer zo verstandig gezien de vermoeidheid.
Keertje erna nog een keer geprobeerd , maar toen zat er een witte A6 achter die iets beter kon sturen dan ik en ook nog van die gave zwaailichten had.
ponnie zegt
160 is denk ik de max, maar dat was dan wel op een 130 weg, op de een of andere manier vind ik hard rechtdoor rijden niet zo interessant.
Jullie kunnen beter vragen met hoeveel mensen de snelheidslimiet hebben overtreden.
petroldrinker zegt
Dik over de 320, daar stopte de teller van mn e46 m3 namelijk, de wijzer bleef doorlopen naar de 0 weer en er voorbij (turbo e46 m3 met 812pk op pump fuel was dat).
Met andere autos ook vaak zat rond de 250, 300kmh etc
Gele Koplamp zegt
Vroeger wel een paar keer de 200 ingetikt, maar eigenlijk is het helemaal niet fijn om hard te rijden in NL.
Overdag kan het nergens (althans niet in de Randstad, zonder jezelf of anderen in gevaar te brengen) en ’s nachts, geen idee, rij eigenlijk nooit meer ’s nachts
kniesoor zegt
200+. Geen idee hoeveel precies. De eerste keer is behoorlijk lang geleden. In een Ford Cosworth.
avdb55 zegt
In Nederland vol gas met een Opel Kadett E 1.6S, achteraf ong 180 km/h, op de A16 de Drechttunnel in en door.
Vanuit Rotterdam ligt daar net een interessant hobbeltje. Toyota voor me had daar zichtbaar moeite mee.
Was wel 35 jaar geleden toen er nog niet zo strak gecontroleerd werd.
sabrerator zegt
Voor het strakker trekken van het asfalt zaten er op de A15 richting Rotterdam net na Sliedrecht ook wat van die interessante hobbeltjes. Die lagen zodanig dat de tweede hobbel het terugveren na de eerste hobbel versterkte.
Toch eens met de Jaguar S-Type met 180 op de teller overheen geknald en ik kon toen enkele seconden alleen maar denken aan “STUUR RECHTHOUDEN” en hopen en bidden dat het goed af zou lopen. Ik denk dat ie zeker met 4 wielen is losgekomen. Misschien wel twee keer. Zo voelde het in elk geval wel.
mashell zegt
Die hele A15 lijkt er niet zo strak bij te liggen als de bedoeling is.
awesome zegt
235 op de teller van een snelle Fransoos.
Lege snelweg, laat op de avond.
Dom? Ja.
vondick zegt
Waarom dom?
awesome zegt
Weliswaar een lege snelweg, maar wel een natuurgebied aan de ene kant van de weg.
Achteraf moet ik er niet aan denken dat er een ree over stak.
michelF zegt
280 op de teller in een audi A6 3.0 TDI met begrenzer er af gesloopt en een kracht kuurtje, was op de A6 bij Lelystad
mrrobot zegt
Bijna mach 1 tussen schiphol en Capetown en elk weekend sowieso door het geluid.
shibby zegt
200! 100 heen en 100 terug
rob5nismo zegt
226 op de a58 21 jaar geleden
kennone zegt
299kmh (teller) in een Audi R8 V8 en 290+kmh teller op een Ducati 1098 die na een gruwelijke teller afwijking nog maar 268kmh over hield op de GPS.
maxidyne zegt
Iets over de 200 km/h op de N361 richting Lauwersoog vanaf Anjum. In de avond en nachtelijke uren rijdt daar nagenoeg geen verkeer. Was in ’98 geloof ik. 80 is prachtig, 180 is machtig!
Robert zegt
Ooit eens de 160 aangetikt op een 120 km/u snelweg. Maar dat is minstens 15, 20 jaar geleden. Maar al wel in een tijd dat je het rijbewijs kwijtraakte bij een snelheidsoverschrijding van 50+ km/u
Peter zegt
250+ a2 tunnel. Ps zit geen flits in 😂
seatleon zegt
200-210 km/h in de huidige auto. Niks bijzonders dus.
rismo zegt
Iets boven de 300 op de afsluitdijk, vorig leven. Ritje Amsterdam-Groningen <55 minuten, geinspireerd door mijn toenmallige werkgever met zijn BMW Z8. Die reed regelmatig rond 4 uur in de ochtend van Groningen naar Amsterdam waar ons kantoor was.
Wel gaaf maar nooit meer na gedaan.
Stay Positive zegt
284 tussen Leek en Groningen in een 996 Targa
iamthestig zegt
Dacht jaren geleden dat ik autojournalist wilde worden en liep stage bij een kleinere autowebsite. We hadden een dag een SLS cabrio te leen van Mercedes. Zelf heb ik het tussen de weilanden op niet meer dan 170 gehouden maar mijn collega vond het allemaal wat minder spannend en met mij op de passagiesstoel tikten we 250 aan op de A6. Achteraf gezien vond ik dat eigenlijk te ver gaan, zeker omdat er veel ander verkeer was. Dezelfde collega is een paar weken later zijn rijbewijs kwijtgeraakt in een andere AMG en werkt nu niet meer in het wereldje. Zelf er snel achter gekomen dat de autojournalistiek niet voor mij was.
EJS zegt
Ooit werd ik, als tiener, staande gehouden door een agent, omdat ik met 260 de bebouwde kom in reed op de tweewieler (van de snelweg afrit af, midden in de nacht). Ik had wel om een goede reden haast – vond ook de agent, maar kreeg, terecht, toch behoorlijk op m’n flikker.
Later heb ik een keer 324 op de gps aan getikt op de motor van een vriend op een 60 weg. Dat was niet eens de bedoeling, maar dat ding had maar twee modi; stil staan of heel hard gaan. Vreselijke motor – ik heb de sleutels heel snel terug gegeven.
sizedoesmatter zegt
In 1999 op de Oostvaardersdijk van Almere naar Lelystad, 168 op de teller van m’n Swift Gti gehaald. Doodeng. Een paar weken later (dag voor Oldtimerdag) reed ik daar 130 ofzo en kwam een Blower Bentley mij voorbij; zo’n 1928 model…..daardoor ingehaald worden vond ik véél stoerder…!!!
tatog zegt
Op de snelweg niet bijster hard, zal iets van 210 zijn geweest. Ik heb met mijn 480 turbo de 160 aangetikt op een landweg. De weg tussen Doetinchem en Halle. 170 in mijn 850 2.5 tussen Zelhem en Doetinchem. Ik probeerde, wat ook lukte, een Vectra 2000 bij te benen. De top ligt op 180 tussen Ruurlo en Zelhem. Volgens mij had een meisje de verkering uit gemaakt, dus best een prima excuus. Dat was in de V50 2.0D van vaders. Dit alles was 15 -20 jaar geleden. Het blijkt wel dat wanneer je jong bent gevaren iets minder goed kan overzien!
minimoke1984 zegt
In auto’s 300+ rijden is toch net ff anders dan 299(teller gaat niet verder) op een R1 of Zx-10r .. geen idee hoe hard we reden maar weet dat we in 20min van Den-bosch naar Zoetermeer gereden zijn s nachts…
Homer55 zegt
Hardste weet ik niet…..In de late uurtjes op een verlaten rechte stuk jakker ik hem wel eens vanaf 120 in zijn 4 tot de rood. Dat is net iets meer dan 220. Dat getal tik ik zo nu en dan wel eens aan…
2scan zegt
235 op de teller in Golf GTE ’s nachts op de Zwanenburgerbaan 1B genaamd A5
smokin zegt
Volgens de “prestaties” van mijn Flitsmeister app was dat 263 km/h, maar geen idee meer waar dat was. Ik gok op de A6 ergens midden in de nacht.
EJS zegt
Die heeft bij mij 342 aan – ik weet vrij zeker dat ik dat nooit gereden heb 🫣
smokin zegt
Dat is wel heel erg hard inderdaad.
Die 263 van mij zal wel kloppen, ik rij dat best wel eens (Maserati GranTurismo S), maar dat moet dan echt midden in de nacht geweest zijn op een lege snelweg. Overdag ben ik blij als ik de 120 aantik.
cossiekiller zegt
Het hardst reed ik eens in een Opel Corsa A met een Koni Schroefset. Een hardere auto heb ik nooit gehad…
E. Brenkman zegt
30 jaar geleden 190km/u op de A12 tussen Den Haag en Zoetermeer, volgens mij zaterdagavond laat…met een Opel Omega 2.0i
mashell zegt
Vroeger toen ik nog jong en naïef was (eigenlijk ben ik 25 jaar later beide nog) eens 160 op de A1 gereden en toen vroeg ik me af waarom doe ik dit eigenlijk?
jouwnaam zegt
225km/h van de A1 de A27 richting op ri. Hilversum, denk ’n goeie 10 jaar terug. In de tussentijd steeds minder behoefte aan om hard te rijden, vooral sinds ik gezien heb hoe een Fiesta eruit ziet als je met 180 volle bak een muur kopt
jdbn zegt
Flitsmeister zegt 240km/u, BMW F31 330d. Maar 150 in mijn A112 Abarth was spannender :P
pleiades zegt
Pwoah, ja Mach 3.7 in een Renault Clio TCe90 op de A44
sabrerator zegt
Wel eens 200 op de Afsluitdijk gehaald. Dat was het snelste in Nederland.
Maar niet spectaculair, breed, goed en recht asfalt.
Het enig interessante was dat de afdekking onder de versnellingsbak toen besloot uit de lipjes te schieten die hem aan de motorafdekking hielden en een enorm schurend geluid ging produceren. Was gelukkig bijna bij het tankstation. Daar de schuldige verwijderd.
Nee, die 180 op mijn Honda V65 Sabre in de nacht door de Maastunnel in Rotterdam was spectaculairder. Ergens in 1998 of zo. Toen was ik nog onder de 30 en onbezonnen.
Ik leek wel gek.
kas_par zegt
Ooit met 150 van de weggeplukt waar 120 mocht. Was een oprechte vergissing… was ook 200 meter ofzo, maar haalde wel net de politie (in burger) in. Just my luck.
Verder rij ik zelden noemenswaardig te hard, je schiet er toch nauwelijks wat mee op. Mijn laatste bekeuring is ook alweer jaartje of 7 terug denk ik, na correctie 2 km te hard…
gdjnl zegt
‘s nachts op een nagenoeg lege snelweg vanaf Rotterdam A16 via de A13 naar Den Haag (zo’n 35km) in onder 13 minuten was voor mij het snelste ritje. Topsnelheid geen idee, kende het traject. Gelukkig verjaard, helaas gepaste spoed, maar ook nog gehaald zonder bon in de trajectcontrole.
Tegenwoordig is dat ook ‘s nachts eigenlijk niet meer te doen met al het verkeer en de boetes. Ik rij gewoon 100-136km/h in een EV daar waar het kan. De range vind het minder leuk, dus muziekje/podcast en ACC aan en lekker door doortuffen/aansluiten in de files. Topsnelheden haal ik wanneer het kan en mag enkel nog in Duitsland 🇩🇪 maar ook daar is het drukker op de weg…
Bastiaan zegt
250 met mijn E38 V12 (sorry voor het oponthoud maar ik was begrensd…), Ongeveer 270 op mijn Triumph Trophy 1200 uit 1995.
Maar goed, alle antwoorden zijn eigenlijk onbelangrijk. Het belangrijkste is waar, wanneer een met wat voor voertuig. Zoals gezegd, in een E38 bijvoorbeeld, is het zo dat het wijzertje dit aangeeft en merk je er eigenlijk niets van, op de motorfiets is de beleving heel anders. Daarbij is een topsnelheid behalen op een nagenoeg lege snelweg iets anders als top 160 langs de Amstel tussen Ouderkerk en Uithoorn, voordat de weg aangepakt was, in de tijd van de gulden.
Kortom, snelheid is geen probleem, zolang de situatie het toelaat. Ik ben absoluut tegen de bumperklever die van mening is dat M/V/X het recht heeft harder te rijden dan wettelijk toegestaan is. Daarintegen erger ik mij ook aan de fatsoensrukker M/V/X die van mening is dat iedereen het tempo naar beneden moet brengen. Hiermee doel ik op de types die van mening zijn dat het voor hun niet zo snel moet een zich onder de maximale wettelijke snelheid niet rechts houden. De zogenaamde middenbaan Klever…
Snelle zegt
Naast een vriend gezeten die 310km/m reed in een RS6 (605pk), zelf met mijn eigen RS6 toen der tijd (bi-turbo V8) 270km/u..
wimbers zegt
heel vroeger, toen de jaren nog met 19 begonnen…in de nacht terug van Parijs naar huis in Utrecht, toen kreeg je in België nog geen boetes, dus vanaf Parijs 180 op de cruise, en laatste stukkie van Breda naar huis vol gas met 220. harder kon de Pontiac niet… daarna in Nederland misschien nog eens 200 in de focus diesel, en verder wil ik graag mijn geld in mijn zak houden en blijven leven, dus doen we maar gewoon normaal hier.
tegenwoordig sukkel ik braaf mee, en doorrijden doen we wel in het buitenland.
michel1964 zegt
220 met een datsun 240 kgt lag 3 liter v6 in(niet orgineel was 2.4) jaren 80 was het.
3246cm252kw zegt
Te hard zou ik niet zeggen want dan is het verkeerd gegaan.
Maar zeker in ieder geval meer dan de toegestane snelheid. Daar heb ik ook voor mogen betalen.
Voor mij de definitie van “te hard” (wat snelheid betreft)dan is het verkeerd gegaan, dus een ongeluk. De snelheid overschrijden in welke vorm dan ook zonder ongelukken vind ik NIET te hard!
Thieuke zegt
Net geen 200, toen ik nog jong was en nog onbezonnen….
pietjealpine zegt
In de jaren tachtig , met een Renault 5 gt turbo op de A16 richting Rotterdam bij de Moerdijkbrug achter een Citroen BX sport aan met ongeveer 210 km per uur op de klok .
Die ik dus niet ingehaald kreeg :)