Omdat er hier ter redactie nogal wat haantjes lopen die opscheppen over de hoogste snelheid die ze in hun huidige auto hebben gereden, zijn we nu ook benieuwd naar jouw verhaal! Hoe hard heb jij in jouw huidige auto gereden?
Ik denk dat tegenwoordig ieder bedrijf wel een of (veel) meerdere appgroepen heeft. Appgroepen over het zwangerschapscadeau voor Linda, appgroepen over wie toch die bruine sporen in de wc op de derde etage heeft achtergelaten en appgroepen met kattenplaatjes van Marloes van de receptie. Die vind ik zelf altijd heel leuk trouwens.
Bij Autoblog hebben we ook een aantal appgroepen. Eentje voor de Junkyardrace (waarom mag ik niet meedoen deze keer eigenlijk?), eentje voor de socials, eentje die ik niet mag noemen omdat we daarin onze baas @michaelras belachelijk maken met GIF’jes en stickers en eentje voor alle andere zaken.
En in die laatste gingen @jaapiyo en @wouter net los over de hoogste snelheid die ze in hun huidige auto hebben gereden. Als je benieuwd bent; Wouter maakte de foto bovenaan het artikel in zijn roze Porsche 911 en Jaap heeft ooit een keer 213 aangetikt met zijn 944 en iets boven de 200 in zijn mooie BMW.
Ruben kan hard in zijn M2, liet hij desgevraagd aan ons zien en Michel in een andere BMW ging ook heel snel.
Wat is de hoogste snelheid ooit in je huidige auto?
Mijn huidige auto’s zijn niet zo heel snel. Ja, mijn Tesla zou in theorie binnen anderhalve seconde (of zoiets) op de begrensde top van 250 moeten zitten, maar in de praktijk kwam ik niet boven de 226 uit. Toen was de accu te heet en had ik nauwelijks vermogen meer over. En dat allemaal na 20 seconden ‘gas’ geven… Deceptie.
Mijn geweldige Saab 9-3 Aero Cabriolet ‘Jaap’ uit 2000 liep op of rond de 240 op de teller. Afgelopen zomer in Spanje Duitsland. Beetje bergaf en ik denk dat het wel echt de max was. Harder hoefde dan ook niet en ik durfde al helemaal geen foto te maken met die snelheid in die auto.
En dat waren mijn huidige auto’s. Ik kan er niet meer van maken op dit moment. Dus mijn verhaal is hierbij klaar. En dat treft, want dit is het moment dat ik aan jou ga vragen wat je hoogste snelheid is in jouw huidige auto? En waar was dat? En hoe ging dat? En wat voor auto is dat?
Vertel en als iemand kan bewijzen dat hij harder reed dan de 293 van ons opperhaantje @wouter, krijgt hij van de rest van de redactie een stroopwafel, een velletje kinderpostzegels en een applaus.
En dat wil je!!
UPDATE: We hebben een voorlopige winnaar die met bewijs kwam. Onze reaguurder Souvlaki haalde met zijn Ferrari 458 Spider de keurige snelheid van 322 kilometer per uur. Wie biedt meer?
Robert zegt
Een keertje 165 km/u op de Duitse Autobahn A3. En af en toe 135 km/u, ’s avonds op de A15 tussen Geldermalsen en Nijmegen. Voor mij hoeft het niet zo gek.
brammetjedeb zegt
Precies dat! Keer in Duitsland ik denk 190 a 200 aangetikt, vond ik dus drie keer niks. Lekker 130 of 140, best!
Gulli zegt
Ja idd, vroeger vond ik het leuk om de top te testen, dat geloof ik inmiddels wel. Helpt ook niet dat ik nu in een 1,5 liter 3-cilinder rij, ik weet eerlijk gezegd niet eens wat de fabrikant als topsnelheid heeft opgegeven. Iets waar ik vroeger van elke auto die ik had precies wist wat het was. Het boeit me niet meer zoveel sinds ik de 35 voorbij ben denk ik.
In de 118i was het denk ik idd 160 op de teller oid. Op de motor een keertje de 150 aangetikt en dat vond ik meer dan genoeg op een naked :D
Houthakker zegt
185 op de teller op de autobahn, helaas gaat hij niet harder….. volvo…
Hoogste ooit 265 in AM DB 9
mjpamsterdam zegt
150 (op de teller & op cruise) tussen Leeuwarden en Wolvega na 10 uur ‘s avonds. Niet bijzonder snel maar wel gewoon 60 kilometer lang zonder remmen lekker meters maken. Is zo heerlijk rustig in het Noorden !
mjpamsterdam zegt
150 (op de teller & op cruise) tussen Leeuwarden en Wolvega na 10 uur ‘s avonds. Niet bijzonder snel maar wel gewoon 60 kilometer lang zonder remmen lekker meters maken. Is zo heerlijk rustig in het Noorden !
woudloper zegt
Ik heb een c300D van 2023
In Duitsland waar het mocht: 267
Mini Joe zegt
135 op de teller, 128 volgens gps
racerx zegt
F11 523i stage 1, ongeveer 230 per uur.
Ruben Van Dijk zegt
Ik heb 1 keer in een E93 325i 260 gereden Duitsland en een keer in een Octavia RS die in jullie mijn auto is geweest 255 gereden ergens waar het niet mag.
frankk zegt
Afgelopen zomer met mijn S2000 240km/h op de teller op de Autobahn richting Oostenrijk.
tmenges zegt
Daar ben ik dan wel benieuwd naar… Trekt zon ding in zn 6 nog lekker door naar topsnelheid nadat de vtec inkickt?
Rudy zegt
Ooit met de S2000 die mijn vader toen de tijd had iets van 253km/h op de teller gereden met dacht dicht en 240 km/h met dak open (geen aanrader, geluid is niet te harden).
frankk zegt
Wij reden dicht. Open rijden is leuk tot 100km/h, daarna inderdaad niet comfortabel ivm herrie.
frankk zegt
Dat valt helemaal niet tegen voor een 22 jaar oude auto. Ik had niet verwacht dat het er nog in zat. Daarna weer snel naar cruise snelheid van 160.
Roskampies zegt
270kmh Autobahn zuid Duitsland, BMW tuned en vmax verwijderd.
(Was rustig 3 baans ochtend).
janmetdelangeachternaam zegt
Volgens Flitsmeister 205, kan veel harder maar dat hoeft niet echt van mij in Nederland, bovendien is de auto 15jr oud
EJS zegt
Ik weet niet hoe accuraat je Flitsmeister-prestaties zijn. De mijne geeft in dat tabje aan dat de hoogste snelheid die ik de afgelopen 80k km gereden heb 342km/u is. Ik weet niet eens zeker of ik ooit een voertuig gereden heb dat dat haalt. Sws geen auto op een moment en plek waar het ook kon. Voor zo ver ik weet is het snelste dat ik ooit met de auto gereden heb 270km/u in een Saab 93. Misschien ooit in een auto van m’n vader toen ik nog niet zo lang m’n rijbewijs had nog iets harder, maar in die tijd had hij ook niets dat harder liep dan 280.
Ik heb wel eens een DB9 gereden, een F430 en wat ander leuk spul. Maar altijd auto’s van andere mensen, waar ik een stukje in mocht sturen terwijl ze er naast zaten. Ik denk dat ik in geen van de echt snelle auto’s waarin ik gereden heb, harder dan 160 gereden heb.
Op een motor heb ik een paar keer ruim boven de 250 km/u gereden. Ik betwijfel echter dat ik ooit boven de 300 ben geweest, hoewel ik op dat soort snelheden ook niet meer op m’n tellers ga kijken…
In de huidige auto is het overigens hooguit 155km/u. Op de huidige motoren zal het iets vergelijkbaars zijn, hooguit 170km/u.
stewie zegt
Kan het zijn dat je FM app aangaat wanneer je rijdt én je onlangs gevlogen hebt? Daardoor heb ik mijn topsnelheid op 449kmh staan nu…
racerx zegt
Ik had ‘m ooit aan in de TGV: 301km/u
EJS zegt
Ik heb de afgelopen 15 jaar niet gevlogen – dus dat zal het niet zijn. De trein naar Londen haalt 342 km/u ook niet voor zo ver ik weet ;)
tmenges zegt
150 in de Sportage door Servië, 140 in de C1.
993gt2 zegt
270 op de teller, in Duitsland waar het kon en mocht. Audi S7 uit 2012. Durfde niet harder, maar de auto had er nog wel zin in!
bitd zegt
Destijds A7 BiTD met chipje ging 286 op de teller. Leuke en vooral goede auto.
Fr13ndlyGh0st zegt
276km/h op de teller (267 op FM) in de door Willeme geadviseerde en getunede Superb 2.0tsi 4×4, en toen moest ik in de remmen in verband met verkeer… Op basis van hoe hard die toen nog versnelde zou ik zeggen dat die door de 290km/h op de teller loopt.
406_v6 zegt
265 volgens de Flitsmeister in Duitsland in m’n Lexus GS450h
Rudy zegt
306 op de teller van mijn 991.2 4S (met stage 1 tune).
eelco106gti zegt
283kmh op de GPS & de teller net onder de 300kmh. in een 20 jaar oude stationwagen met automaat met 5 versnellingen. Vol bepakt met 5 personen en achterbak helemaal vol.
V8Vantage zegt
En in de 106 GTI? :-D In de oude van mij weet ik het niet. Wel liep die het klokje uit. (20 jaar geleden regelmatig op de A29 of de weg van Fijnaart richting de A29 ergens… ) Leukste auto om te rijden die ik tot nu toe gehad heb,
Rémon Kuiper zegt
207 km op GPS in een Mazda 6 sportbreak 165pk Skyactiv G in de 6e versnelling op de AutoBahn.
bierbuik zegt
200 op de teller, waar het niet mocht.
Wel op een rustig stuk snelweg met 4 lege banen.
Oja, en het dak stond open.
randy zegt
Iets boven de 200 met mijn huidige citroen ds4 thp 200.
De koek was nog lang niet op, maar ik heb niet meer de behoefte om dit soort dingen maximaal uit te proberen.
Vroeger 235 op gps gereden met een opgevoerde citroen saxo vts 1.6 16v 😅. Levensgevaarlijk….
Reimon zegt
Eigen: begrensd op een keurige 193km per uur. Leve de hybrides. Best ever; 301 met een gehuurde 911 op de Autobahn. Moest eens afgevinkt worden.. ;-)
Loek zegt
136 km/u op GPS met de Mazda. Nog niet ermee buiten Nederland geweest.
Clio heb ik ooit tot 196 km/u gekregen en de Golf deed 242.
veloce zegt
Liever hard door de bocht dan hard gaan in een rechte lijn
lekkerlinksrijden zegt
Dat is inderdaad veel leuker
joki zegt
Dus om het echt interessant te maken :” Hoeveel duidde je g-kracht-meter max aan op de openbare weg?”. Of die dingen een beetje accuraat zijn weet ik niet maar hier onderscheid je de mannen en jongentjes pas echt mee. Topsnelheid is zo ouderwets… maar nu we het er toch over hebben, topsnelheid van de wagen in België, ‘s nachts uiteraard… Je moet toch eens testen of die opgegeven snelheid klopt…
Crosscabouter zegt
180 in onze Honda Accord op de A6 richting Emmeloord, omdat mijn vader op sterven lag en ik op mijn werk weg gebeld werd om zsm naar mijn moeder te gaan.
Ben niet zo’n hardrijder meer.
b088y zegt
Dit weekend 190 (in begrenzer) met de I4, CC kan niet hoger dan 180…
250+ 2 weken ervoor met de 981
Beide keren in Duitsland op glooiende autobahn met weinig verkeer.
In Nederland rijd ik vrijwel nooit boven toegestaande snelheid (niet eens 5 km/h)
shizzle zegt
90 km/u met het zweet in mij handen, wel in een Fiat van meer dan 50 jaar oud ;)
mashell zegt
De begrenzer op de A30 uit geprobeerd, de Duitse A30 uiteraard, 201 rijdt de auto en dan stopt het. Gewoon om te weten of de auto dat kon, verder heeft dat geen zin of zo.
rutger97 zegt
Huidige auto (Scenic) 150 in de avond Nederlandse snelweg. Nog niet in het buitenland geweest. Vorige auto (Civic) 210 op de teller op de autobahn, maar dat voelde niet heel prettig, 180 was veel comfortabeler.
siebren zegt
248 op de teller met mijn F31 328i heel licht heuvel op.
alpina007 zegt
De 7 is begrensd op 250 dus « maar » 259 op de teller.
De i4 is begrensd op 225 dus « maar » 228 op de teller
De Alpina (toch even benoemen :-) ) was onbegrensd en reed 327 op de gps
Powerslide zegt
Een B5?
vetnek zegt
B100 denk ik
alpina007 zegt
Getunede D5s 😃
V8Vantage zegt
Dus een dubbel getunede 530/40 diesel :-p
Andreivierfunf zegt
255 op de teller, 245 op Flitsmeister. Ergens op de A7 richting de Fernpass afgelopen zomer. Even testen.
vincentbaan zegt
130 kilometertjes per uur, in Duitsland. Was hard zat in mijn 20 jaar oude mx5. Ik moest helemaal de radio harder zetten, want het klinkt dat echt als 200+
kareljansen zegt
330i 255 op de teller. Zou de begrenzer zijn, maar zou zonder ook niet veel harder gaan denk ik. Viel me toch wat tegen. (Ondanks dat het belachelijk snel is)
tortuga zegt
Huidige auto? Heb k net een maand en dat is een 145/150 max denk ik
Johanneke zegt
1993 Galant 1.8: 200 op de gps. Even testen of de pk’s er nog in zaten. Keer in Duitsland, maar ook in NL aangetikt, niet zo slim eh.
2006 Primera 2.0: 207 dacht ik op de gps. Volgens de specs kan ie 200, maar Duitsland heeft heuvels.
2008 Kia Carens 2.0: 135 ofzo? Heb het ding 10 dagen nu 🙃 is overigens absoluut geen auto voor hoge snelheden.
Paar weken geleden met de nieuwe E-tron van mijn broer naar het oktoberfest in München gereden. Dat rijdt machtig hoor, 400pk ofzo. Je komt een 100 stuk uit, trapt het gas in, en poef we rijden weer 180+. Zo moeiteloos ten opzichte van mijn eigen auto’s.
540ix zegt
265 op teller, in de begrenzer zo voelde het. In de 540i xdrive op winterbanden. 208 op de gps met de 944.
V8Vantage zegt
Moi aussie, met de 540D xdrive :-)
MaartenD zegt
285 op de teller in mijn Granturismo S op de autobahn
Edge zegt
Mijn huidige auto is een 118i (F40). Die zou 213 moeten halen volgens de fabrieksopgave, maar harder dan 180 op de teller heb ik hem nog niet gepusht.
M’n vorige auto was een Opel Agila B, die kon volgens de fabrieksopgave 155, maar daar heb ik bergaf 165 in gehaald. Op de GPS nota bene!
louisvdd76 zegt
265kmh op de teller van mijn MINI GP2 op de A57 over grens bij Gennep. Hij liep in de toerenbegrenzer
kilum zegt
184 op de gps van Flitsmeister. Afgelopen zomer in Duitsland.
Fabian zegt
Met de BMW F80 M3, 305km/u op de A9 naar München. Vrijwel lege snelweg en zelf auto’s inhalen die ook 200+ reden en geen vrachtverkeer. Voelde vervolgens aan alsof je iemand met 130km/u inhaalt die 100km/u gaat. Enige waaraan je merkt dat je hard gaat, is alles dat wat niet beweegt.
Michel-GR zegt
In de Up 165 en 230(begrensd) in de GR de auto wil sneller maar dat gaat helaas (nog) niet aangezien Toyota dat goed dichtgespijkerd heeft…
Met het gemak waarop je zeer snel op die 230 zit heb ik het gevoel dat hij zeker 260+ kan lopen.
Met de RS die ik hiervoor had meerdere keren 300 gereden.
martijnev zegt
184 in mijn EX40 want sneller kan hij niet (want recente Volvo). Op de Duitse Autobahn. Rijdt overigens heerlijk.
Jaren geleden 250, ook op de Autobahn, in mijn toenmalige S60 T5 (toen konden Volvo’s nog >180). Vond die snelheid eigenlijk te hoog voor de S60. (Of voor mijzelf haha)
Peter zegt
255 de begrenzer in van mijn M340
connexie zegt
Nostalgie: de tuftufclub leeft weer (of nog)…..
160 begrensd met een ID4. 244 gpskm’s met mijn Z4 (2003, 3.0).
flow82 zegt
Iets van 240 in mijn X5 op de tolweg in Indonesië, en als bijrijder zag ik de naald ergens tussen de 270-280 staan, in een door 9ff gekietelde 911 Turbo op de autobahn. Hoop ooit nog eens de grens van 300 te mogen slechten.
alpacatje zegt
255 in X5 50e, volgens mij tikte ik dan de begrenzer aan
roverbmwdriver zegt
Indrukwekkende snelheden in de commentaren hierboven. Ik reed deze maand met mijn 50 jaar oude Rover P6B 3500s V8 nog ruim 150 km/h in Belgiëland op weg van Zuid-Frankrijk naar NL. Dat vond ik best wel kras voor deze oude dame :-). Ik heb er maar wel even een fotootje van gemaakt.
HZW zegt
Ben met mijn huidige auto Nederland nog niet uit geweest, dus topsnelheid heb ik nog nooit gereden.
Wel eens een kort stukje lekker gas gegeven, en toen tikte ik de 163 even aan.
souvlaki zegt
322 op Duitse Autobahn op terugweg vanuit Italië met mijn Ferrari 458 Spider……
rendomjoeser zegt
Dakkie open of dakkie dicht? Hehe.
souvlaki zegt
Bij 285 tijdens het rijden toch maar even dicht gedaan……😊
Flutterbear zegt
230 met mijn Model 3.. was bizar weinig asfalt voor nodig. Het einde van de A27 richting de A6 werd opeens een bocht.
admiajfe zegt
Vito 208 op de gps (heuveltje af dat wel)
992.1 308
kennone zegt
Geschatte snelheid 285, teller loopt maar tot 260 maarvde wijzer zat daar flink overheen. Echter denk ik dat dit maar 270kmh gps is. Volvo 850R met wat tjoening.
Op de motor 289kmh maar de kans dat dit nog meer afwijkt op de gps dan de Volvo is groot, Ducati’s liegen behoorlijk om hun snelheid. Met de Mazda 6, 164kmh op de teller. Zal wellicht nog wat harder kunnen maar dan heb je een flink stuk lege snelweg nodig. Echt bizar traaaaaag.
SnelleJelle84 zegt
226 km/h op de gps in mijn Celica op de autobahn, bergafwaarts, dat wel. De teller gaf bijna 240 aan😳. Dat was wel met zweethandjes😄
rikus zegt
12 dagen geleden een Audi A6 (c7) gekocht, en gezien ik vlak bij de Duitse grens woon, gelijk maar even een korte spierballenrun gedaan. 229 km/u.
rikus zegt
12 dagen geleden een Audi A6 (c7) gekocht, en gezien ik vlak bij de Duitse grens woon, gelijk maar even een korte spierballenrun gedaan. 229 km/u.
E92.320i zegt
Paar keer de 240 op de teller aangetikt in mijn bmw E92 320i, dit was ook echt de max, want hing op een gegeven moment al een minuut op dezelfde snelheid, toch best aardig voor zo’n standaard uitvoering bmw
denniss00 zegt
175 op de teller, 165 GPS. Harder wilde hij niet.
v0lv0freak zegt
Met de Volvo S80 V8 263 op de navigatie. Toen greep de begrenzen in.
Met de Volvo C70 T5 (1998) 248 op de navigatie. Toen kwam er een bocht in de snelweg.
Met de Volvo 360 (1987) 194 op de navigatie. Toen was het echt op. Maar veel harder wil je in zo’n ding ook niet (zit een 2.3 in ipv 2.0).
F11 550i zegt
Mijn auto heeft de begrenzer er nog op zitten dus met 260 was de het klaar maar onbegrensd en een goede tune is een ruime 300+ wel haalbaar.
Locatie was afgelopen zomer op een
zondagavond op de A31 in Duitsland.
Met de vrachtwagen overigens een keer een goede 140 de bult af.
gwnbmw zegt
Met hele harde wind mee (een code rood storm), de airco uit en midden in de nacht heb ik eens geprobeerd mijn mini cooper 1.6 met 65 pk (3 ton en meer als 20 jaar terug) naar een leuke snelheid te blazen over de haringvliet dam.
De run van 0-100 duurde volgens flitsmeister 16,5 seconde, en aan het eind van de dam, en de stront die langs mn benen liep, hield flitsmeister de topsnelheid op 168 km/u. Zolang je onder de 80 blijft is het leuk rijden maar man wat is dat ding traag zeg.
erics zegt
Met Kia EV6 op de Duitse 31 met 198 op de teller van laadpaal naar laadpaal….
petert zegt
241 km/u op de gps in mijn 325i E90 LCI. Dat leek ook wel de max te zijn.
seatleon zegt
In de Seat Leon zo’n 225 km/h op de teller in Duitsland. Niet echt spectaculair hard. Met de Mini Cooper S R56 afgelopen maand een keer 200 op de A28. Daar zat ik zo op en was verre van de max. Blijkbaar zijn Mini’s begrensd (wist ik niet), maar deze zou volgens de vorige eigenaar niet langer begrensd zijn. Binnenkort zal ik dat eens gaan testen in Duitsland. Ben benieuwd wat de top is.
seatleon zegt
In de Seat Leon zo’n 225 km/h op de teller in Duitsland. Niet echt spectaculair hard. Met de Mini Cooper S R56 afgelopen maand een keer 200 op de A28. Daar zat ik zo op en was verre van de max. Blijkbaar zijn Mini’s begrensd (wist ik niet), maar deze zou volgens de vorige eigenaar niet langer begrensd zijn. Binnenkort zal ik dat eens gaan testen in Duitsland. Ben benieuwd wat de top is.
Graafke zegt
180, want begrensd 😅
917 Porsche + Audi zegt
Aiiii; iets elektrisch
tjorque zegt
Octavia 1.4 tsi 150pk:
210 op de teller ergens tussen kreuz Wittlich en de Belgische grens.
Topsnelheid (218 volgens het boekje) helaas niet bereikt, want er was 1 km verder een auto voor mij en een bocht op komst waarachter ik niet kon zien. Dus toch maar afgeremd.
Vrouwtje sliep, anders had ik daarop wel commentaar gekregen 😜
BRT zegt
Afgelopen zomer bergafwaarts 225 kmh in Duitsland (A3 Limburg) met de Golf 8 1.5 etsi.
Koen willem zegt
257 kmh met de model s long range raven.
250 kmh met de ghibli
Hoogte topsnelheid was met de 4200 gt 285 kmh
sdv zegt
288 op de A31 in de Heimat in RS4 B9.5 had nog gas over maar moest in de ankers….
rendomjoeser zegt
140 in een van de allereerste Smarts. Overigens moet je dan het gaspedaal wel zo ver intrappen dat de voorbumper bol staat.
Ik heb ook een auto op 2 wielen (Tracer 9) en die is op 220 begrensd, maar haalt maar 219… Hoe kut is dat???
acavs zegt
’s Avonds laat in de Polo 1.0 met 116 pk op een lege A6 tussen de Ketelbrug en Lelystad-Noord een puike 202 km/u op de teller gehaald. Daarna maar weer gauw teruggezakt naar 170 km/u in het belang van m’n rijbewijs.
maxidyne zegt
270 km/h met de RS2. Harder wil hij niet, snel genoeg!
kniesoor zegt
Het otootje voor de dagelijkse kilometers is nog nooit boven de 125 km/u geweest en dat dan ook nog voor niet meer dan een paar honderd meter heuveltje af de Botlek- of Beneluxtunnel in.
Met de twee vliegtuigen zonder vleugels dik 200, maar precies hoe ‘dik’ dat is zou ik niet kunnen zeggen, heb dan m’n ogen op de weg.
tjorque zegt
Mijn vorige R1250GS heb ik de 218 eens laten aantikken.
De nieuwe heb ik nog niet zo ver gedreven ( er staat nog maar 4000km op de teller en ik ben nog niet op een plek geweest waar dat het kan )
julian06 zegt
190 in mijn standaard Starlet P8.
bmw1cabrio zegt
46 volle kilometers met mijn speed pedelec. Vandaag nog gedaan. De pana gaat harder dan ik wil.
eugene3768 zegt
Gewoon ff 230 achter een Huracan aan in mijn S3’tje
jcjc zegt
225km in de e46 325ci, prachtig met die 6 cil huil!
Leuke vermelding: net terug uit Oostenrijk. Kregen in Duitsland pech met de cx30, kregen een Qashqai leenauto met 140pk mee. Loopt 196 volgens het boekje, maar heuveltje af keurig 220 op de gps:) daar waar de cx30 met 186pk geen km harder gaat dan de beloofde 204, of je nou omhoog of naar beneden rijdt.
Rokende Wielen zegt
Met huidige family cruiser 165km/h in Duitsland, maar da’s een hybride en zolang heb ik die nog niet.
Met de vorige family cruiser 220km/h in Duitsland. Die V6 had bij de km/h-teller een ring die ging branden vanaf een zelf in te stellen snelheid. Zeg 135km/h bijvoorbeeld, dan kleurt die ring oranje. Pas in Duitsland boven de 200km/h ontdekte ik dat die ring dan rood kleurt. Die snelheid heb ik niet in kunnen stellen, zal wel de beschermengel van Ome Lexus zijn.
Met de MX-5 uit 1999 190 km/h ook weer in Duitsland (uiteraard). Ik had oordoppen in gedaan maar alsnog gaf ik daarop een krimp, de auto niet.
M’n persoonlijke hoogste snelheid was 280km/h in een Audi S8 met die V10 motor. Ook in Duitsland, het was een auto van Pon waar de begrenzer opgeschroefd was. Harder ging ie niet.
De mooiste oorstreling was in Italië rondom Modena in een 458 Italia. De begeleider zei dat ik met 200 km/h invoegde op een provinciale weg maar ik was zelf afgeleid door het overige verkeer en lette meer op die huilende V8 die 9000rpm aantikte.
lavoro zegt
260 met 4 man in mijn Alfa 166 3.2. Licht gekietelde Busso
Bas zegt
Destijds 289 km/uur met m’n Volkswagen Phaeton w12, wat een machtige auto was dat zeg! Nog steeds spijt dat ik die weggedaan heb… 😢
Bas zegt
Ow en met m’n S8 V10, ook 286 km/uur, maar de beleving was met de Phaeton vele malen mooier
Bas zegt
Destijds 289km/uur met mijn Volkswagen Phaeton W12, wat een geweldige auto was dat. Nog steeds spijt dat ik die weggedaan heb..
gallardogt zegt
Twee week geleden in Duitsland 167 kmh.
Bas zegt
Ow.. en met m’n S8 met V10 heb ik de 286 km/uur aangetikt, maar de beleving met de Phaeton was vele malen beter
rulefollower zegt
140 km/u… en dat was gisteren op de weg van Sao Paulo naar Florianopolis (L462 diesel).
Ander huidige auto’s:
F355 nooit harder dan 180
W460 cabrio: bij 120 houdt het wel op
550 Spyder (Chamonix): volgens mij nooit harder dan 80
GL: 170 mss?
Kona: 150 anders gaat de accu te snel leeg
2x Vitara en een SX4: 140 (Curacao 120, Florianopolis 140 en Manaus 130)
991gt3 zegt
289kmh in mijn 981 gt4. Moest toen remmen maar hij wilde nog flink door🙃
lowlow zegt
230km/u in m’n V90 D5 op de Duitse autbahn vorig jaar.
260km/u op teller in Duitsland in 750i van een goede vriend. Groot verschil in relaxed-heid tussen de beide wagens 😅
Powerslide zegt
Ik ben heel benieuwd naar de topsnelheid van mijn BMW G31 540d. Na tuning heeft hij 415 pk en 868Nm koppel. Hij is pas net getuned en al wel vrij makkelijk 250 gereden. Maar ik wil nog wel eens zien waar de meter straks stopt.
De top is voor mij 287 in een 997, toen was de rek er nog niet uit, maar moest ik de afslag hebben…
V8Vantage zegt
@Powerslide Ben benieuwd :-)
Heb je hem vooraf laten meten? Heb het idee dat ze standaard al wat meer PK’s en Nm’s hebben dan opgegeven wordt, gezien het gemak waarmee je potente EV’s en rappe benzine auto’s op zijn minst kan bijhouden … in Duitsland ;-)
718s zegt
Mijn eigen auto’s in heden en verleden
– bmw M5 v10: 319 km/h (ik reed elke week wel 300, maar 319 vastgelegd op YouTube)
– porsche 718s 292 km/h
– bmw 750i xdrive (293 km/h (GPS dashcam) (begrenzt door de bak helaas)
– tesla model 3 performance 202q model 261km//h
– porsche panamera 4s (huidige auto) 284km/h
———
5 jr lang voor een motor blad geschreven tussen 2005 en 2010, en reed elke week wel ergens 300 op, we moesten immers testen. Eigen motoren een Honda blackbird 1100xx, gixxer 1000k5, 2x s1000rr waren wel de snelste, die liepen ook altijd net over de 300.
Van 2002 tot 2013 les gegeven voor een diverse race scholen in Nederland met de motor, kheb bijna alle GP banen in Europa wel gehad, mugello meest indrukwekkend en Qatar (doha) circuit als tweede.
Vroeger rond 2001/2002 toen ’t nog kon deden we landende vliegtuigen inhalen op m’n Honda blackbird 1100xx… En een 747 gaat 250 per uur ongeveer in z’n aanvlieg route…
Mooie tijd gehad als ik ’t zo terug lees….
lekkerlinksrijden zegt
Het meest spannende was in een Clio 1.8 rs naar Oostenrijk met 180/190 tussen de dikke Duitsers, dat is pas sturen om dat ding op de weg te houden. In een 5 serie of iets dergelijks is het een makkie. Top zegt niet alles en het bochtenwerk is 10 keer leuker
AudiRS zegt
Exact 300. In een A6 3.0 BiTDI.
KEV9 zegt
Mijn oude A8 4.2 jtd met gekieteld chipje op de gps 308km/u
vetnek zegt
“Je huidige auto” … Hele transcripties verder.
Enfin, mijn lease KONA EV gewoon op topsnelheid hoor. Heftige ervaring, 170km/h.
volvo480gtt zegt
Met de V60 189 op de teller, begrensd op 180. Met de 480 op de teller 220, geen idee wat de echte snelheid is. De koek was wel op toen.
Hoef zegt
Rond de 160 met mijn Mini classic waar ik een MG Metro blok in gelepeld had. Ging als de brandweer. Doodeng en alles klapperde. Remt niet echt meer af met 10” wielen met trommelremmen voor. Hoe zalig is jeugdige onwetendheid….
Jurgen zegt
Dat was afgelopen zomer opende 61 van Koblenz naar het zuiden, er ging een busje naar rechts en ik had ineens een lege weg voor me, even de 220 aangetikt, zit veel meer in de X3M competition maar vond dit snel genoeg, hard rechtdoor is ook niet zo moeilijk natuurlijk 😀, rij liever lekker vlot over bochtige binnendoor wegen. Vooral indrukwekkend hoe snel je op dat soort snelheden kunt komen, wel fijn dat de remmen het ook kunnen hebben.
koosonderbeenloos zegt
177 op de gps, fabrieksopgave topsnelheid was 170. Ergens in de avond tussen Dresden en Leipzig.
bassrt zegt
255 km/h in mijn impreza gtt. Schrok me kapot toen de ramen een stukje open gingen staan bij 245 en bij 255 vloog een stuk sierlijst van het dak hahaha. Ook weer een moment om niet te vergeten.
Dutchdriftking zegt
160km/h met de Ignis (dat is best eng) 210km/h met de 1150gs, en met de 159 220km/h. Zat nog iets in maar de meeste gang was er wel uit. Alles op de teller dus er zal nog wel wat vanaf mogen.
petroldrinker zegt
Paar weken geleden nog 310 aangetikt met dak open in de F430….
tenaci zegt
Ik m’n Kia, geen idee…. In m’n Daf 66 heb ik een 1.4 uit een Volvo 340 gelepeld. Die geeft 1,6x het vermogen van de originele 1.1 die erin lag.
Het komische is dat de teller tot 160 gaat. Met de 1.1 kwam ik na een hele lange aanloop op 130. Nu met de 1.4 loopt de naald uit de teller en gaat gewoon weer richting het begin. Op de GPS was dat trouwens 156 km per uur. En dat is best rap met een klein autootje van 50 jaar oud en jarretel aandrijving.
kniesoor zegt
Dat lijkt me een prettige aandrijflijn, zo’n 1,4 liter gekoppeld aan een Variomatic in een 66. Bij de mijne zat er R5 turbo techniek op de 1,3, maar dat blok werd na geregeld stevig gebruik gedurende een aantal jaren merkbaar ‘moe’. Dan is een 1,4 vermoedelijk een veel stampvaster alternatief. En genoeg puf voor een otootje van 800 kilo schoon aan de haak.
a_buis zegt
156 in een daf/volvo 66, respect dat je het durft. Ik kon het ding niet rechtdoor op een weg houden bij 90, continu correcties maken
Mijn top was ene keurig afgeregeld 250 met een bmw 130i first gen. Bommetje was dat toen.
a_buis zegt
156 in een daf/volvo 66, respect dat je het durft. Ik kon het ding niet rechtdoor op een weg houden bij 90, continu correcties maken
Mijn top was ene keurig afgeregeld 250 met een bmw 130i first gen. Bommetje was dat toen.
tenaci zegt
Hij is ook wat verlaagd en geeft goeie schokdempers en nieuwe stuurkogels waar nauwelijks speling op zit. Ook zitten er 13 inch velgen onder met bredere banden dan de originele fiets wielen. Dan rijdt hij echt een stuk stabieler dan standaard.
banaan7 zegt
185 op de gps met een hyundai i20 1.2🔥🏎️
bakkerst zegt
niet de hoogste snelheid ooit, ook niet in mijn huidige auto (209 GPS Alfa Romeo 159, 2.2JTS), maar het meeste indruk maakte de Daihatsu Cuore (2001, 1.0, 3 cilindertje).
In Duitsland uiteraard, 164 op de GPS, terwijl de fabrieksopgave voor maximum snelheid 140 was, de naald van de teller stond letterlijk tegen de onderrand van het dashboard aan, en nog versnelde dat ding.
In een gebakje dat rijklaar 652kg weegt….
Spidersonny zegt
255 in mijn t roc R en 320 in mijn Mclaren 570 spider (gesloten dak )
oversoft zegt
290 op de teller in mijn F-Type S en toen moest ik in de ankers (Duitsland), maar de fut was er wel aardig uit rond die snelheid.
bietje zegt
Golf 7.5 R JD stage-1 op A3 richting Duisburg foto door vriendin met 273 km/u maar was nog niet de topsnelheid, was echter aan het anticiperen op de weg en liet de teller voor wat hij was.
Leuke run, deed ik wel kort na onderhoud en met een setje nieuw, maar maandje ingereden banden.
thezonda zegt
Ik denk 175 in mijn Defender D250. In Frankrijk, richting de Alpen.
smeck zegt
Hoogste GPS snelheid was 276 in mn aangepaste R33 Skyline onderweg naar Engeland. Blok wilde wel verder, maar combi van rpm redline en bak/diff was de limiet.
Als we er 2 wielen afhalen, 297 met de motor, maar dat is niet zo bijzonder voor een superbike.
Jagris zegt
184 km/h op de teller van mijn Volvo C30 afgelopen zomer in Duitsland. Harder ging het ook niet. Wel met 3 man en bagage.
R8Banana zegt
335km/h in mijn R8 v10 Plus
SimonMc zegt
Eens 1 keer de topsnelheid van m’n (toenmalige) Honda S2000 getest en 257 km/u op de teller gehad. Iemand een idee hoeveel dit echt zou zijn?
muske zegt
223 km/h in Dld ongeveer 10 jaar geleden in een Civic diesel op de teller
Mx-5 bbr super 200+ supercharged zegt
247 geijkte ecutec km met de mx-5 nd bbr 200+ supercharged, doodeng, durfde niet harder maar dat wilde ie wel
Kort daarna vloog een sierstrip vd raamlijst
THSD zegt
Betreft niet m’n daily maar paar jaar geleden met de Chaser de 342 aangetikt op gps (niet in NL)
991TurboS zegt
332 op een lege Autobahn zondagochtend.
groenendijk1963 zegt
Circa 260 met een ongetunede Golf GTI V met net geen 280.000 km op de klokken.
theghost zegt
220 in de Golf VII op de autobahn, maar dat is al even geleden en voordat ie gekieteld werd… hoog tijd om onze oosterburen weer eens te bezoeken.
't Peugje zegt
215 km/h op GPS in de begrenzer gehangen van mijn 4 maanden oude Peugeot 308 1.2 mild hybride ;) Zat ook niet veel meer in, merkte wel duidelijk dat het gas geknepen werd daarboven.
Hardste ooit zelf gereden is 265 op teller in een Audi S5 Cabrio met de 3.0 V6T. Hardst ooit zelf gereden in mijn eigen auto is 242 km/h op GPS in een E46 328ci. Hardst ooit als bijrijder in een gechipte BMW 650i coupe 283 km/h op GPS.
rb91 zegt
In mijn huidige; 170km/u, dan kom ik de begrenzer tegen
Snelste ooit; 275km/u in een M760 die eigenlijk op 250 begrensd zou moeten zijn (op een rustige Bundesautobahn)
josje94 zegt
230 op de teller in mijn Fiesta ergens in Duitsland op de terugweg van een weekend naar de Ring. Het was te druk voor de laatste paar kilometers en ik vond het ook wel mooi geweest. Dat is denk ik ook de hoogste snelheid die ik zelf gereden heb.
muhtar zegt
Golf 7R (2016) stage 1
Vorige week in Duitsland geprobeerd of ik mijn vorige record van 277km/h kan breken met brandstof uit Duitsland. Nieuwe record is 280km/h, misschien wind mee of toch het verschil in de brandstof tussen DE en NL?
kZieNix zegt
Aral heeft Ultimate 102. Daar gingen mijn auto’s altijd net een beetje sneller mee dan nederlandse Super+ met 98 octaan.
Huib zegt
Lexus RX450H: 215 km/u op de teller Duitsland.
chrisvis zegt
185 met de model 3 RWD…en eigenlijk niet met de bedoeling om zo snel te gaan(want was gewoon in Belgie). Fabrieksopgave is maximum 201 maar heb de indruk dat hij er toch over zou durven gaan…
scrmeagle zegt
328km/h op gps met Alpina B5 Biturbo
Jurgen zegt
Valt wel op dat er veel reaguurders zijn die de term “huidige auto” niet helemaal door hebben…
V8Vantage zegt
Er zit een verschil tussen lezen, interpreteren en begrijpen wat je leest ;-) En dat is niet alleen bij dit artikel of elders hier op autoblog….
notsobig zegt
352 km/h in een Suzuki Alto op de A38, echt verhaal! 😜
B00G1E zegt
90mph in mijn kia sportage, limiet was 70 en meer dan 80mph is al een misdrijf in Virginia dus living on the edge
gilettelubbers zegt
Vorige maand op een zondagochtend de A31 opgezocht. Hier haalde ik 261 op de teller met m’n Skoda Octavia, waar die nog iets harder kon volgens mij.
xharin zegt
210 km/h met mijn Mini Cooper S cabrio (2005 R52 JCW)
LJ zegt
Haha in m’n huidige auto 164 km/h want harder gaat een Enyaq niet…
zlover zegt
220 in Duitsland met de kap open in mijn Z3 2.2.
lamborghiniaventador zegt
Afgelopen zomer op de Turkse snelweg heb ik 275km/u aangetikt met de Panamera Turbo S van mijn vader, om heel eerlijk te zijn durfde ik niet sneller te rijden voor het geval een of andere clown me niet zou zien aankomen. In Nederland (*Duitsland*) is de topsnelheid wat ik heb gereden 242km/u met mijn Taycan 4S. Was makkelijk te doen bij een lange invoegstrook van een tankstation van stilstand, voegde uiteraard netjes met 120km/u in bij de rest :).
Van Epschoten zegt
28,34 km/h op de Sparta met. Heuvel af en wind mee. Daarna 56,21 op de fatbike, vervolgens met 180 als passagier in een gele Sprinter….
europeancar1997 zegt
Met de Volvo 240 190 op GPS door heel lang in de 4 te blijven en op het laatste moment naar de 5 te gaan met een beetje bergafwaarts. De Porsche 944 had bij 233kmh geen zin meer, tot de 200 is prima vlot, daarna is de fut er wel uit.
jarnobakker zegt
Voor mijn scheiding een keer richting de 250 op de autobahn met de Smax.
Met dakkoffer 🤣
Met de Cee’d GT een keer rond de 210.
Toen vond mijn rechter voorband het wel genoeg.
Ik stond na die tijd bij de garage nog te bibberen.
neeszz zegt
Wat een heerlijk belachelijke snelheden!
Dan kan ik niet achterblijven: na een weekend in het mooie Berlijn richting huis gesjeesd en bij 280 km/p u op de teller vond ik het welletjes. Dit geschiedde in mijn huidige Seat Leon Cupra – Stage 1.
Verder een keer in een krijtgrijze Porsche 992 S de 303 km/p u mogen aantikken, was nog in de corona tijd!
Seroww zegt
Mijn topsnelheid in kikkerland kunnen maken met 306, helaas kon ik niet verder omdat ik een bocht naderde.
300 staat nice op de foto 303 is wazig en 306 was de passagier wel een beetje bang aan het worden.
dit is gelukt met een BMW 540i Xdrive stage 2.
tla13 zegt
250 op de teller (245 op de gps), niet slecht met slechts 150pk uit de TDI (Skoda Superb). Het was wel best wat bergaf en de wind zat mee. (op die snelheid verbruikt ie ook enorm veel Adblue :D )
Aon zegt
0 km/u, omdat ik hem nog moet kopen. Polo kopen is altijd hopen.
Pallas zegt
183 volgens Flitsmeister in mijn Citroen CX 25 GTi Turbo. Netjes in Duitsland, harder was niet verantwoord. Ook het windlawaai is erg onprettig op die snelheid, dus snel terug gezakt naar 140 wat een fijne cruise snelheid is. En 120 in mijn 2003 C5 2.0i 16v Exclusive die ik sinds eergisteren in bezit heb voor de pekelperiode
soes750 zegt
In de focus ST 270 op teller. Zal in de praktijk we een stuk minder zijn, want fabrieksopgave is 241 meen in.
In de stage 3 getunde Fiesta ST 250. En op de Suzuki GSX 2 wieler 315 op teller.
barchettadriver zegt
Op de GPS 210 met de kap naar beneden op de Duitse A42 door het Ruhrgebied heen. Da’s op die hobbelige snelweg héél hard. Overigens, in de barchetta uiteraard. Plankgas.
lexis zegt
140 kmh in een BMW 435i durf niet sneller rechtuitstabiliteit is zo belabberd dat sneller rijden echt niet leuk en vooral niet veilig is. Vroeger in een v70 2.5 tdi wel eens 180 op de autobaan kunnen vlammen met 1 vingertje aan het stuur die dingen reden dan ook op rails (rechtuit) bochten nemen was ander ander verhaal:)
tortuga zegt
Met een 435i niet harder als 140 durven omdat belaberd rijdt? Dan zou ik toch eens binnen doen bij de garage. Die moeten makkelijk 250 halen…
mrrobot zegt
Ik reed 32 op de Apollolaan en kreeg toch een bon
zjos zegt
Een keertje 184 km/h vlg. gps met mijn octavia diesel. Hij zou op papier ietsje harder moeten kunnen maar ik had denk ik wat wind tegen dus meer kreeg ik er die dag niet uit.
Eigenlijk viel het wel mee qua rijden maar ik denk dat het sportonderstel daar ook een handje mee hielp.
Maar eigenlijk rijdt ie het fijnst met 130 km/h, daar is ie eigenlijk voor gebouwd.
Vroeger met de Clio Williams vaker wat harder gereden. Die ging boven de 200 km/h maar ik weet niet meer hoe hard.
Joris24 zegt
250 op de GPS met mijn 30 jaar oude S2 sedan in DLD. Zat nog fors meer in (400+ pk, aangepaste 6-bak) maar ik durfde echt niet meer. Zelfs de modernste voorziening van dat ding, de ABS, werkt de helft van de tijd niet. Voor de rest ben je aan de goden overgeleverd als het fout gaat. Ik weet dat iemand met bijna dezelfde spec 307 gereden heeft maar dat is m’n leven riskeren niet waard.
kniesoor zegt
322 km/u . . . nee, dat halen m’n oto’s niet. Met een vorige ooit eens 285 km/u (op de teller) gereden op een lege A3 in Duitsland, vond ik al vrij vlotjes.
Mello0w zegt
319 km/u paar maanden terug op de a7.
Met mijn RS6 C7 stage 2 720pk
Screenshot en filmpje heb ik eventueel.
Kom maar op met die stickers ;)
n54coupe zegt
270 in de 135i (niet standaard), en vooralsnog net 170 in de IONIC 5N, maar dat was gewoon op de Nederlandse wegen tijdens een korte inhaal na 19:00… Daarmee moet ik nog eens naar Duitsland…
kareljansen zegt
112.2, Giant TCR in de afdaling van de Croix de Fer net na het stuwmeer.
volvo480gtt zegt
Zo dan! Dat is serieus snel! Ben zelf op 2 wielen nooit hoger dan 83 gekomen. Vond ik al aardig hard gaan.
kZieNix zegt
263 in een Tesla Model 3 Performance op de A30 van Bad Oeynhausen naar NL.
archiebald zegt
Ons wagenpark is gek en bijzonder. Maar niet perse snel…
Met de huidige auto’s staat het op:
Cuore +/- 145kmh,
Audi 80 150kmh,
Porsche Boxster 212km. (Deze gaat natuurlijk sneller, maar hebben hem pas kort)
crashingduke zegt
Al deze bekentenissen bewijzen maar weer dat ik het helemaal niet bont maak, zoals mijn omgeving beweert.
Toyota Supra ‘89 255 op de klok, 230 GPS.
Daimler Six ‘96 240 op de klok, 230 GPS.
Mini Cooper ‘03 200 op de klok, 195 GPS.
BMW R1250 RS ‘21 225 op de klok, 220 GPS
Diverse locaties in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Italië.
racefan zegt
Niet zelf achter het stuur, maar naast een vriend van mij in zijn 911 GT2 RS: 345 km/u.
Jozo zegt
Iets over de 250 km/h op de teller in een 130i (cup edition)
Jaren geleden, net over de grens op de Oberhausen straight. Leuk om een keer uit te proberen, daarna nooit meer harder dan 180 km/h gereden volgens mij.
meganized zegt
Renault Clio 1.4 RT uit 1997: 170 km/u
Renault Megane II 1.5 dCI: 175 km/u
Renault Megane III 1.4 TCE: 180 km/u
Tesla Model S 85D 2016: ver in de rode cijfers
Tesla Model S Raven 2020: 250 km/u, rondetijd op Zolder rond de 2 minuten
anthwan zegt
304 kmh ( op de teller ) zondag ochtend op de Duitse A3
pier zegt
Super wild wagenpark hier op dit moment.
2017 VW Up 1.0 mpi met software van de 75pk versie in de 4e versnelling: 185 op de teller
Nissan Leaf uit 2019: net over de 150 op de teller. Gekkenhuis.
ghost zegt
309 km/u – RS3 sedan limo. De Daily is overigens begrensd op 228km/u 🙈
bunnylebowski zegt
Model 3 long range 240 km/u
Model 3 performance 260 km/u
BMW 535i 210 km/u (alleen met gezin tot nu toe op de autobahn, harder vind ik niet verantwoord).
BMW wil ik wel nog keer naar de Max jagen daar de begrenzer eruit is en ik benieuwd tot waar het stopt.
Op de autobahn rijd ik kruissnelheid van 180 km/u – vind ik de meest prettige snelheid.
joran02 zegt
220 km/u in m’n abarth punto. standaard haalt ‘ie 208 maar deze is getuned bij tuningservice huizen dus er zat iets meer in. misschien nog een paar km/u extra maar bij 220 zat er weinig pit meer in
bertusss zegt
257 km/h op teller C63 AMG en dat is best irritant begrenzer haalt exact dan de lol er uit. Ben op zoek om deze er af te halen.. O ja en 285 km/h op teller 993 bi-turbo
E34M5Touring zegt
Met mn huidige auto (Model 3 Performance) 258km/h
Met de M5 Touring (die was nog niet begrensd) 274km/h. Was net niet voluit. Tot 255ish ging het vrij vlot. Daarna was’t kruipen. Maar toch.
maussieknip zegt
286 km/h in mijn oude alfa 164 3.0 busso squadra aangepakt. Had net iets meer dan 300pk op 1230kg. Helaas geen bewijs meer van, is namelijk 21 jaar geleden. Maar wat een onwijs heerlijke auto was dat met dito geluid. Heb hem uiteindelijk verkocht aan een pure Alfist, omdat ik hem helaas niet meer kon bekostigen. Heel veel spijt van dat ik hem verkocht heb.
berlina1750 zegt
203 op de gps in mijn Fiat barchetta. Met het dak open. Zelf maar gedaan voordat de rijwind hetzelfde idee zou krijgen.
grandmasterb zegt
350km /h, toen mijn lelijke eend werd opgeduwd door een Ferrari 296, die zich ergerde aan mij inhaalacties.
cossiekiller zegt
Vorige week nog heel hard gereden op de achterbank van mijn auto…