Al zei ons mam altijd ‘Ach jongske, erger oezelf toch nie altijd zoow’ zijn wij toch benieuwd naar wat jouw grootste ergernis is als je in de auto zit…
Ons mam had gelijk, je moet jezelf niet altijd overal aan ergeren. Het is slecht voor lijf en leden en je schiet er doorgaans geen moer mee op. Maar toch doen we het. Massaal zelfs, zeker als we in de auto zitten.
Daar schelden, vloeken en verwensen we ons helemaal suf op alles wat ons niet bevalt. Alsof we in een soort kluis zitten waar we onaantastbaar zijn, zo schelden we op onze medeweggebruikers en zo fel steken we onze middelvinger op als die ander iets fout heeft gedaan.
Want inderdaad, het is altijd ‘die ander’ die iets fout heeft gedaan. Wijzelf doen natuurlijk alles goed. Je weet toch?
Waar erger jij je aan in de auto?
Al heb ik me reeds lange tijd geleden voorgenomen me niet zo op te winden om futiliteiten, soms gebeurt dat wel. Als het even niet zo lekker loopt met je vrouw bijvoorbeeld is die kl&*tzak in die trage k*tbak voor je een heerlijke plaatsvervanger om eens lekker verbaal en in gebaar op los te gaan natuurlijk. Dat zal haar leren…
Dus vandaag was het weer eens zover. Een -niet eens zo oude- heer in een Daewoo Matiz, of vergelijkbaar onooglijk klein wagentje. Met nog geen 60 over de N201 tussen Hilversum en Vinkeveen. Daar waar je enkel tractoren mag inhalen van oom agent.
Die kreeg een file achter zich waar zelfs Jarno Trulli in zijn beste dagen jaloers op zou zijn (Zoek maar op Trulli Train, dan weet je wat ik bedoel), totdat ik eindelijk maar besloot om de auto’s voor mij en die Daewoo in te halen. Mocht niet, maar anders had ik een hartaanval gekregen en dan heb je ook weer zo’n vervelende dag.
Waarop me dus direct het onderwerp van deze lezersvraag te binnen schoot. Waar erger jij je het meest aan als je in de auto zit?
Laat het ons weten, schrijf de frustratie van je af, (hou het wel netjes asteblieft) en voel die opluchting!
Kom maar doorrrrrr!
bierbuik zegt
Voornamelijk aan andere weggebruikers
dutchneon zegt
Ja en dan voornamelijk het eeuwige gezeur over bumperklevers……. ….
Uitzonderingen daargelaten is bumperkleven prima:
1- het voorkomt zware schade, hoe dichter op de ander hoe minder het snelheidsverschil bij impact
2- een duidelijk signaal dat je even aan de kant moet
3- scheelt brandstof
str8six zegt
Bejaarden achter het stuur.
rempedaal zegt
Aan automobilisten die aan mijn voorbumper kleven.
geelbarrel zegt
Twijfelzaaiers. Niet in spiegels kijken maar toch al richtingaanwijzer op links terwijl daar geen ruimte is. Gasten die het niet trekken als je ze voorbij gaat in een smartje ofzo en dan gas bij geven.
shibby zegt
Middenbaanklevers, er ligt (vaak) een prachtig stuk asfalt rechts van je, gebruik het!
porker zegt
Rij we lekker links langs, moraalridder! Of vol gas rechts er langs, lekkerrrr
camber24 zegt
Ik erger me aan fietsers. Ik woon als Nederlander in België, en vind dat fietsers hier een totaal misplaatste arrogantie hebben. Daarbij; in donkere tijden zoals nu knalt hun LED voorlamp vrolijk omhoog de hemel in. Lekker verblindend. Oh, en speedpedelecs. Ook godsgruwelijk irritante weggebruikers.
DeWitteCondor zegt
Fietsers ja. Maar ook mensen die fietsers voorrang geven op rotondes waar de fietsers om evidente redenen geen voorrang hebben en daarvoor bovenop de rem gaan staan op het laatste moment. Ongewenst neveneffect is ook nog eens dat steeds meer fietsers hierdoor denken dat ze voorrang hebben op diezelfde rotondes en dat de voor hen geplaatste haaientanden voor de sier zijn. En dus serieus nog boos worden als je niet voor hen op je rem gaat staan. Oja en ze komen met 30 kmh als een idioot op die rotonde afrijden want ze gaan ervan uit dat je toch wel stopt …
rwdftw zegt
Het is wel een beschermde diersoort. Of je nou fout bent of niet, je bent altijd fout als het een fietser betreft.
Nee dan is het makkelijker om het anker uit te gooien. Scheelt je een schade met de fietser en degene achter je moet het voertuig tot stilstand kunnen brengen in de beschikbare afstand.
On topic : iets wat blijkbaar nieuw is op BMWs en dure Audi’s. Een soort adaptieve verlichting die je verblind in je achteruitkijkspiegel. Tot ze bijna bij je zijn, dan gaat de bundel normaal doen.
DeWitteCondor zegt
Je bent niet altijd fout. Een fietser die de voorrangsregels negeert is fout. Probleem is aantonen dat de fietser fout is maar de schade op de auto zal dat vermoedelijk wel aantonen. Met elektrische fietsen die ze rücksichtslos de hoek om smijten is dat geen houdbaar idee meer.
Die lichtbundels heb ik vooral bij Tesla’s maar dat komt overwegend vanwege de droevige afstelling.
moveyourmind zegt
Ik erger me niet zo snel, maar vandaag heb ik me echt kapot geërgerd.
Heb lekker Kerstvakantie en kan het lekker rustig aan doen. Mijn vrouw boterhammen gesmeerd em de thermoskan gevuld en ik de hengel gepakt en in mijn Deawoo Matiz gestapt om lekker op mijn gemakkie naar de Vinkeveense plassen te gaan om te vissen.
Echt niet normaal wat een dramkonten achter me. En maar duwen en seinen, alsof ze zoveel bijzonders te doen hebben. Bovendien reed ik al zestig, me dunkt meer dan snel zat.
nicolasr zegt
Hahaha. Ik verwachtte al een reactie als deze!! 😂😂😂
Maar sorry voor het drukken. Kom morgen een kop koffie drinken op mijn woonboot in Vinkeveen, kun je meteen een hengeltje uitgooien! 😉
gilettelubbers zegt
Mensen die 80/90 rijden op een N-weg, en dat zijn er veeeeel
kniesoor zegt
Als dat de daar toegestane maximumsnelheid is ben ik er daar één van. Maar maak je geen zorgen, zodra de gelegenheid zich voordoet geef ik je alle ruimte om in te halen, als jij sneller wil rijden dan toegestaan prima, ben geen dominee van de verkeersregelskerk. Tot die tijd moet je effe geduld hebben.
gilettelubbers zegt
Haha, ik bekeek het voornamelijk vanuit m’n eigen situatie. In mijn omgeving is de maximum snelheid op alle N-wegen 100, inclusief zo’n mooie groene streep in het midden. Het valt me op dat veel weggebruikers hier 80 rijden ipv 100, dat is wel irritant!
dutchneon zegt
Ja iedereen is in deze nieuwe crisis bang voor een dikke bekeuring.. dan kan meteen het bord in de tuin….
niet voor niks dat de overheid flink te weinig boeten binnenharkt, ze zouden er beter aan doen snelheid wat lager te bekeuren, dat is een veel betere melkkoe
eaudi zegt
Ik erger me aan automobilisten die geen signalen geven, zoals door middel van richtingaanwijzers. Of het in de stad is of op de snelweg, je moet echt kunnen gedachtenlezen en helaas, dat kan ik niet.
V8Vantage zegt
Nou ik heb sindskort een BMW. 2e handsje. Wat mij daarbij opvalt is dat de richtingaanwijzer ontzettend makkelijk naar links gaat, maar heel moeilijk terug….. Kortom andere mensen (BMW rijders?) die denken dat ze altijd sneller mogen en door je heen kunnen rijden.
Maar ik heb me voorgenomen niet meer aan anderen te ergeren. Maar vorige week liet ik me toch wel even verleiden door een seat die dacht een sjofel te zijn en iedereen op zij probeerde te duwen. Die liet ik er niet (direct) voorbij. Pech voor hem dat we een uur lang dezelfde route moesten nemen…en maar opgefokt blijven terwijl ik hem allang weer vergeten was.
maxidyne zegt
Als vrachtwagenchauffeur: niet richting aangeven, die (sorry voor mijn taalgebruik) k.u.t. telefoon, het niet kunnen ritsen en invoegen. Laatste 20 jaar is mij ook opgevallen dat mensen slordig, onrustig en agressief rijden. Gewoon rustig aan en fatsoenlijk rijden, kom je relaxed aan op plaats van bestemming. Je bent niet de enige op de weg!
DeWitteCondor zegt
Het mooiste zijn nog die figuren die er per se langs moeten (terwijl je de max snelheid al rijdt), met veel stampij. 10 minuten later zie je diezelfde auto onder de max snelheid op de rechterbaan hangen. Dan moet je misschien toch eens professionele hulp overwegen.
Crosscabouter zegt
Gisteren een bestuurder van een model3 die al rechts eb links inhalend over de a2 naar voren schoon. Een 5 min later zat hij op z’n navigatie rustig met 85 achter een vrachtauto…hoe dan?
shane12 zegt
Batterij bijna leeg door het harde rijden 😆
rwdftw zegt
Dan hebben ze een telefoongesprek. Moeilijk hoorbaar. Daarna gaat de pantoffel weer naar beneden hoor!
faalhaas zegt
Mensen die het anker uitgooien op de rotonde om iemand anders voorrang te geven terwijl die het niet hebben. Ik snap je aardigheid, maar anderen klappen er bijna vol bovenop omdat je tegen de regels in hard gaat remmen.
Svenska II zegt
Ik erger me aan mensen die voor elke oprit direct naar links vliegen. Of er nu wat de snelweg/ N weg op draait of niet: flats, direct naar links!! Mag niet eens ook: plek van het voertuig is ‘zo rechts mogelijk op de weg’, en de invoeger moet zn snelheid aanpassen en soepel onvoegent…
Jens_Roadster zegt
Mensen die bumperkleven, geen richting aan geven ( ook mensen op de fiets ), mensen die links blijven rijden en als het winter is krabben…
ukbob zegt
Oef. Nogal een lijstje:
– van richting veranderen zonder knipperlicht of – nog erger – zonder überhaupt te kijken
– onnodig links rijden (langzaam rijden, prima joh, maar daar hebben we dus een strook voor verzonnen)
– met die k.. telefoon klooien. Kijk, als je op dat ding kijkt om te zien dat je vrouw aan t bevallen is of je huis in de fik staat (of allebei) dan is t zeker nuttig.. vooruit. maar voor de rest? Dat ene appje, super ‘belangrijke’ werk mailtje of domme insta fotootje kan wachten!
– oude mensen. Tuurlijk; ooit moeten we er allemaal aan geloven om bij die club te horen en respect voor ouderen is geen optioneel iets.
Maar besef je bij elke rijbewijs-bejaarde dat de fratsen die die mensen uithalen op turbo rotondes en de P van de appie óók langs de scholen van kinders (mogen) rijden..
awesome zegt
Mensen die doorrijden tot bijna onder de vrachtwagen om deze vervolgens in te gaan halen. Alleen jammer dat ze totaal geen snelheid hebben en een complete trein van auto’s achter zich creëren en daarmee onbedoeld de hele co2 besparing die ze denken te halen onbewust teniet doen.
kuip zegt
Treuzelen of (ong 20km/h) te langzaam rijden op bijvoorbeel N wegen. Om vervolgens bij rotondes of kruipunten waar het 2 baans wordt gas bij te geven. En nee, ik heb geen haast in de auto maar het is gewoon irritant.
toyotavenray zegt
Precies dit ervaar ik ook bijna dagelijks. Vooral het treuzelen is erg, zeker met adaptieve cruise control.
goodvibrations zegt
Als iemand vlak voor je van baan wisselt en je cruise control op de rem trapt..
Evert zegt
Ik erger me toch we aan mensen die druk bezig zijn met de telefoon tijdens het rijden. Bijvoorbeeld nog even wat appjes bekijken bij het stoplicht en dan pas extreem laat door hebben dat het groen is. Of al slingerend over de weg gaan omdat ze nu kunnen rijden en scrollen tegelijk.
Als er iemand langzaam rijdt op de rechter baan achter een vrachtauto dan is het tegenwoordig geen oudje meer, maar iemand die op zijn telefoon bezig is.
spacemoon24 zegt
Tweeledig, aan de ene kant aan mensen die links of midden blijven plakken en niet een constante snelheid kunnen rijden, aan de andere kant aan andere weggebruikers die totaal geen geduld hebben en alles en iedereen gaan bumperkleven in een treintje.
drdre1 zegt
Aan alles!! 😡
mjpamsterdam zegt
Auto’s voor mij die op 2baanswegen wisselende snelheden aanhouden omdat de omgeving zo mooi is. Is altijd leuk met een actieve cruisecontrol. Al kan het altijd erger ; vorige week was er een sukkel die op de N351 (rijbaan) stil ging staan om naar een buizerd te kijken.
Groninger zegt
Aan de maximum snelheid van 100km/u
martingtv zegt
Ongeduldige mensen. Laats wacht ik op een vrachtwagen die achterwaarts aan het inparkeren was. Gaat een vrachtwagen mij in halen en rijdt met zijn trailer bijna tegen mijn auto aan.
Of van die randdebielen die op de snelweg op een meter van je bumper gaan rijden terwijl je niet naar rechts kan. Het zijn vaak busjes.
ArnoldH zegt
Toevallig gister een enorme irritatie gehad: op de N214 van Papendrecht naar Meerkerk. Op de rotonde de bij Nieuw lekkerland kwam er een auto voor mij met een man op leeftijd en hij ging niet harder dan 60km/h waar je 80km/h mag. Vanaf daar is de N214 tot het hoge kruispunt een dubbele doorgetrokken streep… ik had echt de tanden in het stuur maar ik blijf er wel netjes achter. En dan tot 3x toe iemand die alsnog over de dubbele doorgetrokken streep er wel voorbij gaat…
karhengst zegt
Klinkt alsof er mensen waren die een oplossing hadden gevonden voor hun ergernis.
hehe zegt
Het lijkt inderdaad alsof hij zich eraan ergert dan anderen wel inhalen.
Dat is mijn ergernis, die ik nog niet heb gezien hierboven:
Mensen die het nodig vinden het weggedrag van een ander af te straffen.
Ik noem ze ‘rijdende rechters’.
Dus flikkeren met groot licht als ik ze inhaal.
Mensen die langzaam rijden, maar op een turborotonde dan zo hard mogelijk gas geven, zodat niet teveel mensen kunnen inhalen.
Als je even lekker doorrijdt op de snelweg lang voor je blijven hangen en afremmen.
Ik volg niet altijd netjes alle regels, maar probeer anderen niet tot last te zijn. Als ik iets doe wat niet mag, dan is ome agent er om me te bekeuren, dat hoeft niet vanuit de groep gecorrigeerd te worden, dat leidt alleen maar tot gevaarlijke situaties.
karhengst zegt
Rijdende rechters, droeftoeters, aardappel-errepel…
Gelukkig is 500nm in de regel voldoende om zulke figuren er bij het afrijden van de rotonde alsnog uit te trekken, maar als je een krappe binnenbocht hebt en zij de buitenbocht hebben, of je afsnijden, dan kon je nog wel eens het nakijken hebben.
Wat betreft dat afremmen heb ik er nog eentje voor je: De vrachtwagen-inhalende ACC knurft. ACC op standje maximaal, wel zo overzichtelijk, om vervolgens nooit aan de vrachtwagen voorbij te komen omdat er iedere 15 seconden vol geremd wordt omdat meneer (m/v/x) werd ingehaald. De ACC schakelaar of het gaspedaal weet men niet te vinden, maar het grootlicht wel. Herkenbaar aan het VW logo i.c.m. Duitse kentekenplaten overigens.
V8Vantage zegt
Die strepen zijn er omdat mensen heel slecht zijn in het inschatten van situaties terwijl zij zichzelf heel hoog inschatten. Als jij wel situaties goed kan inschatten, gewoon er voorbij mits je er ook echt aanzienlijk voordeel van hebt en niet even later voor hetzelfde stoplicht staat te wachten met de mensen die je net hebt ingehaald (been there, done that)
Robert zegt
Ik ga niks meer opnoemen, maar ik heb geloof ik nog nooit zoveel plusjes in één reactiedraadje uitgedeeld als hierboven.
xjs678qr zegt
Binnenschepen
PunicaOase zegt
Toch wel de lage max snelheid op rustige wegen.. maakt het zo saai en het schiet maar niet op.. Medeweggebruikers niet zo snel.. iedereen maakt wel eens een foutje of is een keer afgeleid.. kan gebeuren..
katoenboer zegt
Ben jij dat die persoon die als een gek erachter gaat lopen drukken als een kontjes likker?
het maakt het saaier, maar als iemand kiest om precies 50 te rijden prima toch?
Enige keer wanneer ik het niet kan begrijpen is wanneer die gene links gaat staan bij het stoplicht om aan de overkant als eerste in te voegen en dan precies de max snelheid gaat rijden, dan doe je het erom.
freewilly37 zegt
Mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde.
V8Vantage zegt
Ow nog eentje mensen die hun verlichting niet snappen. Met mist of andersoortig slecht zich hun (automatische) verlichting niet aan zetten. Is ook lastig te zien natuurlijk met dashboard verlichting die altijd aan staat.
Wat ik ook niet begrijp is dat mensen hun dashboard verlichting op standje max zetten. Dan zie je buiten, daar waar het gevaar loert vanuit een klein hoekje, juist veeeeeeeel minder. Zet hem zo laag dat je nog maar net kunt zien wat je snelheid is. Ik hoef die blauwverlichte gezichten niet te zien en aan te horen dat je nachtblind bent. Nee je bent dan nachtverblind 😉.
Zo lucht idd op. Hierboven staat al het andere al maar deze miste ik nog. Komt er eigenlijk op neer, naar mijn idee, dat het rijbewijs veel te makkelijk te behalen is.
erddo zegt
Middenbaan klevers.
Mensen die invoegen zonder in de spiegel te kijken.
Mensen die denken dat ze een geijkte snelheid rijden terwijl ze in werkelijkheid langzamer rijden dan hun teller aangeeft.
Mensen die dat dan doen voor mijn vrachtwagen. Met 44 ton gewicht. En dan het gebrek aan ontzag voor die wagen.
Mensen denken vaak niet na over het formaat en gewicht waar ze voor zitten te kloten. Of die ze afsnijden om nog ff die afrit te pakken. Mijn wagen maakt een noodstop, m’n spullen liggen overhoop en de mevrouw of meneer heeft geen idee en doet morgen vrolijk hetzelfde… en ik kom met een hoge bloeddruk thuis. Gloeiende!
Zo. Dat lucht weer op.
mashell zegt
Als je een vrachtwagen hebt die moeilijk stopt dan is de oplossing toch heel simpel, de chauffeur zorgt er voor dat de vrachtwagen altijd ruim afstand heeft tot dat wat er voor rijdt.
Maar laten we eerlijk zijn, we weten allemaal dat een vrachtwagen veel wielen en flinke remmen heeft en ook gewoon vanaf 90 km/h ruim binnen de veertig meter stil kan staan. Maar dat het daarna zestien keer schakelen en meerdere minuten duurt voordat die vrachtwagen weer 90 rijdt. Dat dat de reden is dat de chauffeur liever niet afremt maar ook dat mensen niet achter een vrachtwagen willen rijden. Ik ga ook bij een afrit voor de vrachtwagen langs want als de vrachtwagen ook uitvoegt wil je er echt niet achter zitten bij het volgende verkeerslicht.
VerArie zegt
Irritatie 1: Mensen op de rechterbaan die sneller rijden dan hun voorganger, om vervolgens vol op de rem te trappen en met of zonder knipperlicht de linkerbaan ineens opklappen (begrip spiegels moet bij dit soort nog uitgevonden worden) Irritatie 2: linkerbaanlovers (de mensen die veelal wél daadwerkelijk een horloge hebben -want 100kmph *gaap*-) rechterbaanrijders die de linkerbaan betreden (..kennen alleen een kalender als tijdsbegrip) en met 2kmh verschil bezig zijn in te halen.
VerArie zegt
..en laat,welke smeekbede dan ook mag helpen van deze petrolhead, 130kmph weer terugkomen, waardoor de naam ‘snel’ ‘weg’ z’n naam weer eer aan gaat doen,van mijn part pas in 2030/2035 als we allemaal de planeet hebben gered met onze 2 en 4wielige stofzuigers…
HelldogBE zegt
Mensen die het 2e vak van de rotonde niet (durven te?) gebruiken. Maar dan wel als een malle je proberen in te sluiten, terwijl ze ook de 2e of 3e afrit nodig hadden en bijdroegen aan het probleem van de file op het 1e voorsoorteervak.
P.S. In Nederland is de weginfrastructuur op rotondes vaak beter geregeld dan België doordat men fysieke scheidingen heeft en je op het 1e vak meteen de afrit moet nemen.
rutgerg zegt
Vrachtwagens die andere vrachtwagens inhalen. Bijv op de a67 tussen Eindhoven en Venlo en v.v. Hele treintjes vrachtwagens en omdebeurt vinden ze het nodig elkaar in te halen met 3km/h snelheidsverschil, maar omdat het zo’n treintje is moeten ze er dan gelijk minimaal 3 of 4 inhalen…. Blijf gewoon rechts rijden!
tenaci zegt
Geen richting aan geven als je de rotonde verlaat krijgt een speciale vermelding, maar het ergste vind ik van die figuren die met alleen dagrijverlichting in het donker rijden. Nauwelijks licht van voren, helemaal niks van achteren, maar hé, de lampjes van m’n dash branden dus het zal wel goed zijn….. 🤦🏼♂️
mashell zegt
Ben redelijk succesvol in het vermijden van ergernis. Want ergernis is stress en elke minuut stress kost je een je een uur van je leven. Ik heb dus eigenlijk alleen nog verbazing. Verbazing over mensen die met trage auto’s links voorsorteren, waarom? Mensen die op de middelste rijstrook blijven rijden, waarom? Mensen die altijd haast hebben, waarom? Mensen die denken dat verkeersregels niet voor hen gelden (ik verbaas me altijd over motorrijders die een dubbele doorgetrokken streep negeren. En dan staat er weer in de krant dat een motorrijder over het hoofd gezien werd, tja als je te snel rijdt en inhaalt waar dat niet mag dan is dan wordt je niet over het hoofd gezien maar gewoon zelfmoord). Waarom snappen ze dat niet?
seatleon zegt
Ik rijd eigenlijk altijd op de ACC. Dan houdt de auto altijd een veilige afstand tot zijn voorganger. Helaas zien de meeste weggebruikers dit als een gat waar ze nog wel even tussen kunnen. Ik denk dan: ik hou toch niet voor niks afstand?
Daarnaast uiteraard het niet aangeven van richting, het ten onrechte verlenen van voorrang en het onnodig treuzelen. Al is dit naar mijn mening ook samen te vatten als medeweggebruikers die niet kwaliceren voor een rijbewijs. Een verplichte opfriscursus lijkt mij wel wat.
petroldrinker zegt
Omdat die afstand belachelijk ver is ingesteld, ik gooi hem er idd ook altijd in, ruimte zat (overigens de hele reden wrom ik geen ACC wil)
theghost zegt
Gelukkig kun je die zelf instellen, al is de kortste afstand soms nog zo groot dat mensen de auto er tussen zetten. Men heeft het begrip afstand houden compleet vergeten.
monsieurleloure zegt
Nergens last van , ik slik wel een Oxazepammetje voordat ik aan een rit begin, ideaal.
petroldrinker zegt
Mensen die op de linkernbaan staan en niet sneller wegrijden dan rechts bij een stoplicht, of links plakkers die amper inhalen, en ook geen gas bijgeven als ze kunnen zien dat je er langs wilt, allemaal rbw innemen
Jantje_555 zegt
linksrijders, middenvakrijders, onder de snelheidrijders, laadpaalklevers, ik kan wel even blijven doorgaan.
leaper035t zegt
Laatst reed ik in een smalle
weg waar de tegenligger (V) voorrang moet verlenen door uit te wijken op de daarvoor voorziene stroken. Mevrouw reed vlotjes alle invoegstukken voorbij tot we neus aan neus stonden. Begon ze vrolijk te mekkeren dat ik als chauffeur beleefder kon zijn en haar best zou doorlaten. Naar achter rijden zou ze niet doen. Met afgrijzen verstomd van zoveel domheid bleef ik uiteraard staan. Wat later enkele auto’s achter haar. Een van de chauffeurs begreep me perfect en las haar de levieten. Vervolgens klein stukje naar achter gereden waardoor de heksen andere wagens door konden rijden.
fordnut zegt
Mensen die geen snelheid maken op de invoegstrook en dan er vervolgens niet tussen kunnen/durven omdat ze een te lage snelheid hebben. Dit soort mensen creëert gevaarlijke situaties.
karhengst zegt
Figuren die op de rem gaan voor een flitser, terwijl ze al 10 km/h langzamer reden dan de toegestane limiet.
Tevens, bumperklevers die vervolgens niet het vermogen (of het persoonlijk onvermogen) hebben je in te halen, waardoor je toch maar besluit gas bij te geven en voor hen in te voegen om niet klemgereden te worden op de aanstaande vrachtwagen. Groot licht voor extra voldoening. Git gud m8.
snorrie zegt
Wanneer je met een touringcar begrenst op 100 gaat inhalen op de snelweg wanneer iemand 95 rijdt en diegene gaat vervolgens gas geven om precies naast je te blijven rijden.
Dan heb je echt een klein plassertje.
racerx zegt
Lui die de weg opdraaien terwijl dat in tijd/ruimte eigenlijk niet meer kan zodat ik moet remmen, waarna ze ook nog eens onder de limiet blijven rijden. Furieus word ik ervan, wacht dan gewoon even 5 seconden langer. Veelal rijdt er dan ook nog eens niemand achter me, wat het al helemaal onbegrijpelijk maakt.
Allison Burgers zegt
Rammels in het interieur. Daar erger ik me aan.
basman147 zegt
Als je op een 2 baans snelweg een rijtje trucks voorbijgaat en je gaat even naar de rechterbaan omdat de afstand tot je voorganger eigenlijk iets te kort is om comfortabel te rijden is er altijd wel een kl..tviool die snel even het gat dichtrijd zodat je in de ankers mag voor de volgende truck…
Gevolg, ik ga maar niet meer naar rechts…
slakkie zegt
– middenstrookplakkers
– bumperklevers
– knipperen met de lichten terwijl ik zelf nog inhaal
– kilometers lang 50/u rijden waar je 70/u mag en ik niet kan/mag voorbijsteken
– mistlicht in de file of als je perfect 150m ver kan zien
– geen richtingaanwijzer
– voortdurend kort op de rem duwen
– Voorrang niet nemen waar je moet en voorrang geven waar het niet hoort
– op het fietspad parkeren
– voor mijn neus de baan oprijden zodat ik moet vertragen en een straat verder weer afslaan
– pas richtingaanwijzer opzetten als je al lang aan het vertragen bent
– met een kapotte (sommige noemen dat ‘getuned’) uitlaat door mijn wijk razen
– wachten op iemand die 5 minuten nodig heeft om te parkeren
– afval uit het raam smijten
– zwabbers op die baan die smartphone gebruiken
Pffff, wat erger ik me toch veel in het verkeer ;-))
stekkerkoning zegt
Dat Volvo en veiligheid niet meer is wat het geweest is. Vroeger kostte het serieus veel moeite om het dimlicht niet te laten branden, sinds omstreeks 2004 is het helaas perfect mogelijk om rond te rijden met alleen dagrijlicht aan de voorzijde. Schande.
Als keurige rechterbaanrijder valt me op dat het invoeggedrag wel wat beter ken. Velen zitten op ongeveer 70 km/u aan het begin van de invoegstrook, geven prompt richting aan naar links en verwachten dat alles en iedereen wel opzij gaat. Vervolgens bij voorkeur traag beginnen en 100 km/u bereiken op het middelste baanvak. Wat is er moeilijk aan kijken, tempo maken, nog eens kijken, aanpassen aan het verkeer en invoegen?
Anticiperingsvermogen blijkt ook wel een dingetje. Veel mensen zijn niet echt bezig met wat er om zich heen gebeurt, al dan niet veroorzaakt door telefoonhangen.
En verder natuurlijk volkomen eens met veel van wat hierboven staat.
Homer55 zegt
Gebrek aan verkeersinzicht en het niet gunnen van ruimte. Anticiperen op een mogelijke overtreding/vergissing/fout van een ander verkeersdeelnemer. Daar valt bij vele verkeersdeelnemers veel winst te behalen.
z3cabby zegt
Nou dat!
Ot92 zegt
Dat zijn er best veel…
– Maximum snelheid van 100km/h overdag
– Mensen die strikt 100 blijven rijden na 19:00 uur en vervolgens de linkerbaan ophouden
– Linkerbaan klevers die bijv. strikt 100 rijden en niet even 110 gaan rijden om er vlot voorbij te gaan
– Mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde
– Mensen die niet kunnen invoegen
– Mensen die egoïstisch zijn in het verkeer
– Mensen die onwetend uit automatisme bumperkleven bij iedereen
– Jan Modaal die over de grens in Duitsland nog 100km/h rijden prima vind
stekkerkoning zegt
Mooi rijtje. Alles raak.
Redrum zegt
Wat ik tegenwoordig meer zie, zijn van die droeftoeters die tijdens de spits (2 baanvakken) in je gat komen hangen in de hoop dat het verkeer magisch gaat versnellen. Als extreem goede chauffeur proberen we het dan maar langs rechts om dan als een halve mafketel 2 auto’s verder weer links in te duiken. Dit kunstje wordt dan meerdere malen herhaald. Ik begrijp nooit goed wat de bedoeling ervan is. Het is ook nooit dat het om een zware, snelle wagen gaat ofzo. Meestal haal ik ze toch in en staat per ongeluk m’n grootlicht een tijdje op…vreemd
mustang750supersnake zegt
aan diegene wat naast me zit……………….
z3cabby zegt
Wat mij betreft komt alles neer op het slecht anticiperen. De meeste bestuurders kunnen prima en veilig rijden, maar hebben slecht of geen inzicht m.b.t. wat er om hun heen gebeurt en met nadruk achter zich.
alcantara zegt
Boeit dit? Je moet letten op de richting waar je heen rijdt, voor omkijken is geen tijd als je op de limiet rijdt. En het heeft ook geen nut.