• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lezersvraag: jouw grootste ergernissen in het verkeer?

Auteur: RubenPriest, gepost 1 november 2019 om 14:01 – 275 Reacties

Lezersvraag: jouw grootste ergernissen in het verkeer?


Ga los op deze vrijdagmiddag! Op je toetsenbord welteverstaan.

Het is een feit dat het alsmaar drukker aan het worden is op de Nederlandse wegen. Lange files of wegwerkzaamheden dragen doorgaans niet bij aan het humeur. En dan kan je zelf misschien nog zo rustig zijn, wellicht raak je wel opgefokt van het verkeersgedrag van andere weggebruikers.

Vanmorgen stond er ook een file op de A9. Diverse automobilisten vonden het een goed idee om de vluchtstrook als uitvoegstrook te gebruiken. Het klassieke effect van kuddegedrag is hier zichtbaar. Wanneer er eentje over de vluchtstrook gaat komt er een tweede, een derde en voor je het weet is de vluchtstrook een nieuwe ‘rijbaan’ geworden. Op beelden van Rijkswaterstaat op sociale media is te zien hoe een motoragent ingrijpt, het is niet bekend of er boetes zijn uitgedeeld.

De vluchtstrook is geen uitvoegstrook. Dat maakt de politie duidelijk op de #A9. Ons niet bekend of hiervoor boetes zijn geschreven, maar de boodschap is in ieder geval helder. pic.twitter.com/iF58Q3WPoG

— Rijkswaterstaat Verkeersinformatie (@RWSverkeersinfo) November 1, 2019

Dit brengt ons bij een interessante lezersvraag. Wat zijn jouw grootste ergernissen in het verkeer? Mensen die links plakken op de snelweg, mensen die in dit geval de vluchtstrook gebruiken om een file te omzeilen, mensen die met hun telefoon spelen tijdens het rijden, mesen die op het allerlaatste moment invoegen? Je kunt tal van dingen bedenken waardoor jij in je auto hardop “Hey hallo!” roept over een verkeerssituatie. Deel je ergernissen in de comments hieronder!

Fotocredit: @jaapie via Autojunk.

Ook interessant!

  • Lezersvraag: wat doe jij bij irritatie in het verkeer?
  • Lezersvraag: met welke auto wil jij niet in de file staan?
  • Lezersvraag: je moet kiezen, welke super-SUV gaat het worden?
    Lezersvraag: je moet kiezen, welke super-SUV gaat het worden?
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

files, lezersvraag, Verkeer

Vorig bericht: « Nederlandse prijs Regis Epic0 bekendgemaakt
Volgend bericht: Citroën gaat elektrisch met de bedrijfswagens »

Lees Interacties

Reacties

  1. 2wheeler zegt

    1 november 2019 om 14:03

    Ik heb helemaal geen tijd om op het andere verkeer te letten als ik met 90km/h op de linkerbaan lekker zit te appen.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      1 november 2019 om 15:16

      @2wheeler: dat soort types dus. Hoeft niet eens append, maar lekker met 100 inhalen als je 120/130 mag. Even wat gas bijgeven nou zo moeilijk?

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        1 november 2019 om 18:57

        Ik heb uberhaupt een hekel aan mensen die zich aan de snelheid houden

        Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      2 november 2019 om 09:16

      Mijn grootste ergernis is: “de overheid” (provincie, stad, en Nederland) dat aan de ene kant de ene na de andere maffe milieu maatregel neemt, en tegelijkertijd grote en kleine doorgaande wegen en straten afsluit. Voorbeeld is het verkeersinfarct veroorzaakt door de wegafsluiting A10-zuid!! Ik vraag me af (al ze al enig effect hebben) hoeveel maatregeltjes hierdoor teniet zijn gedaan en fijnstof, Co2, en andere troep de onnodig in de buitenlucht terecht is gekomen.

      Login om te reageren
  2. gasterplancke zegt

    1 november 2019 om 14:03

    De mijne? Als ik naar links ga om iemand te laten invoegen en hij het versnelt om rechts naast mij te blijven rijden. Dat ik OF sneller moet OF langzamer om weer naar rechts te kunnen. Dan denk ik………….

    Login om te reageren
    • SvenskaAeroplanAB zegt

      1 november 2019 om 14:15

      @gasterplancke: je moet ook niet naar links gaan om iemand te laten invoegen. Sterker nog, dat is verboden! Direct mijn grootste ergernis: bij een inrit gaat iedereen naar de linkerbaan, en kan ik er niet langs…

      Login om te reageren
      • povel zegt

        1 november 2019 om 15:03

        @svenskaaeroplanab: Dat is helemaal niet verboden. Je mag naar links om invoegend verkeer de ruimte te geven, maar je mag hierbij geen achteropkomend verkeer hinderen, en veel mensen lijken dat niet te weten.

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          1 november 2019 om 15:14

          @povel: dat doen er dus wel veel. Lekker met 100 naar links waar je 130 mag.

          Login om te reageren
          • povel zegt

            1 november 2019 om 15:38

            @hotze: ja dat weet ik, dat is dus bloed irritant. Veel mensen lijken te denken dat je altijd kosten wat kost naar links moet als er iemand wil invoegen.

            Login om te reageren
            • hotze zegt

              1 november 2019 om 17:02

              @povel: sommige (veel) gasten hebben geen idee wat ze aan ’t doen zijn op de weg.

              Login om te reageren
            • rotasaxal zegt

              1 november 2019 om 22:43

              @povel: klopt helemaal. En dan langzaam blijven rijden op de invoegstrook, dan uiteindelijk achter je invoegen en daarna ervoorbij stuiven. geef dan meteen gas. pas je aan aan de snelheid en dan invoegen. En niet met 90 en verwachten dat iedereen dan maar aan de kant gaat.

              Login om te reageren
          • basr32 zegt

            1 november 2019 om 21:02

            @hotze: helaas door dit beunkabinet die een boekhoudkundig probleem niet kan oplossen zal 130 tot verleden tijd horen binnekort.

            Login om te reageren
            • hotze zegt

              2 november 2019 om 14:16

              @basr32: als ’t weer 120 wordt valt er mee te leven. Bij 100 wordt je nog ingehaald door bijen.

              Login om te reageren
      • elemento zegt

        2 november 2019 om 13:14

        @svenskaaeroplanab: op snelweg doe je automatisch. Duitsland etc.

        Login om te reageren
    • aerohead zegt

      1 november 2019 om 14:23

      @gasterplancke: In dat geval een tip: jij hoeft niet naar links om iemand te laten invoegen, degene die invoegt moet zich aanpassen aan de rest van het verkeer.
      Dat is mij 25 jaar geleerd en volgens mij ook niet veranderd.

      Login om te reageren
      • gasterplancke zegt

        1 november 2019 om 14:25

        @aerohead:
        Ik doe het ook steeds minder. Wel jammer voor de sociale invoegers.

        Login om te reageren
        • aerohead zegt

          1 november 2019 om 14:39

          @gasterplancke: Het is ook meer een beleefdheids vorm en geen regel.
          Hoewel ik het idee krijg dat degene die jij of ik dan in zijn ogen niet de ruimte geven om in te voegen, dat anders zien en dat ook nog wel eens laten merken met een breakcheckje of ander soort ongecontroleerde beweging.

          Login om te reageren
          • gasterplancke zegt

            1 november 2019 om 14:41

            @aerohead:
            Ik kom dat gelukkig nog niet vaak tegen, maar kan gebeuren.
            Ik ben zelf soms nog zo beleeft om naar de derde baan op te schuiven om rechtsrijders de ruimte te geven de vrachtauto’s te passeren. Ook niet meer doen?

            Login om te reageren
            • aerohead zegt

              1 november 2019 om 15:08

              @gasterplancke: Anticiperen is altijd goed en ik doe het ook als er ruimte voor is, bevorderd doorstroming.
              Vorige week sinds lange tijd weer eens door Duitsland gereden en het is toch een verschil met NL hoe veel beter men daar op elkaar anticipeert. 400km genoten Duitsland en daarna 100km ergenis door NL.

              Login om te reageren
              • mashell zegt

                1 november 2019 om 15:55

                @aerohead: dat herken ik wel, pendel regelmatig tussen Nederland en Beieren maar het stukje in Nederland is het meest intensief terwijl het helemaal niet zo hard gaat. Het is er gewoon altijd druk en iedereen is ongeduldig.

              • gregorius zegt

                1 november 2019 om 17:46

                @aerohead: volgens mij is het zelfs gewoon een verkeesregel in Duitsland: als je kan, moet je invoegend verkeer de ruimte geven.

              • mashell zegt

                1 november 2019 om 19:00

                @gregorius: nee hoor, de Polizei raadt het zelfs af (bron: ADAC blaadje jaren terug op de koffietafel op kantoor). Mensen maken dan plotseling een bijzondere verrichting en spiegelen daarbij vaak niet voldoende. Je ziet het ook met vrachtwagens, om een collega te laten invoegen vegen ze op de gekste momenten naar de linkerstrook.

      • lekbak zegt

        1 november 2019 om 16:48

        @aerohead: dus een vrachtwagen moet gewoon met 130 tussen de auto’s invoegen? Of een wat minder gemotoriseerde auto moet z’n motor opblazen om met 130 in te kunnen voegen?

        Wat ik wel erg kwalijk vind is dat ze met het nieuwe rijden++ in gaan voegen met 60. Of dat ze stapvoets door de voorgaande bocht gaan en daarna gas geven waardoor de minder krachtige auto daar achter niet op snelheid kan komen.

        Maar het blijft zelfs dan gewoon een kwestie van fatsoen om gewoon naar links te gaan als dat verantwoord kan.

        Login om te reageren
        • aerohead zegt

          1 november 2019 om 17:46

          @lekbak: Ik zeg ook “aanpassen”, en dat kan door te versnellen of in te houden, dat is een keuze die je op dat moment moet afwegen.
          Als je per see voor iemand moet invoegen op snelweg begint daar al je mentaliteit probleem.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            1 november 2019 om 19:02

            @aerohead: dat is toch wel de strategie, voor iemand invoegen. Dan en je veel beter zichtbaar en is het anticiperen van beiden gemakkelijker dan als je kiest achter iemand in te voegen.

            Login om te reageren
            • aerohead zegt

              1 november 2019 om 19:21

              @mashell: Ach, ieder zijn meug.
              Ik bedoel dat sommige het kennelijk heel erg nodig vinden om per see voor iemand in te voegen.
              Iets met afmetingen denk ik dan.

              Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        2 november 2019 om 12:09

        @aerohead: wordt je vandaag de dag juist geleerd om, wanneer mogelijk, naar links te gaan en het iedereen het leven iets makkelijker te maken.

        Login om te reageren
    • milvus zegt

      1 november 2019 om 14:26

      @gasterplancke: dat gebeurt idd erg vaak. Ik irriteerde mij daar ook aan, dus ga ik niet meer naar links. Ik laat wel genoeg ruimte voor me om mensen in te laten voegen.

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      1 november 2019 om 15:59

      @gasterplancke: niks mooier dan gewoon stug blijven rijden waar je rijdt. De wanhopige blik van incompetentie blijft mooi.

      Een invoegstrook van een halve kilometer, geen kip op de weg en sommigen krijgen het nog niet voor elkaar.

      Login om te reageren
  3. towi1989 zegt

    1 november 2019 om 14:04

    Van die mensen die me rechts inhalen terwijl ik rustig met 105 km/uur op de CC mijn inhaalactie op die vrachtwagen 1km verderop voor ben het bereiden.

    Login om te reageren
    • Ruudy48 zegt

      1 november 2019 om 15:03

      @towi1989: precies dit! ??

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      1 november 2019 om 15:11

      @towi1989: Sarcasm is strong!

      Login om te reageren
    • sjouveur zegt

      1 november 2019 om 18:57

      @towi1989: Aan de andere kant is het bloedirritant als je met een rijtje van 3-4 auto’s op links een vrachtwagen gaat inhalen en iemand moet hem zo nodig even op rechts gooien op 1 auto in te halen om daarna weer op links te gaan.

      Login om te reageren
      • hamerhaai zegt

        2 november 2019 om 07:27

        @sjouveur: tegelijkertijd is juist een van mijn grootste ergernissen dat er op links een rijtje van 6 tot 10 of meer auto’s zit te pushen op elkaar omdat ze allemaal een vrachtwagen willen inhalen, terwijl de rechterbaan, de 200-300m tot de vrachtwagen hélémaal leeg is..

        Tja, als je dan met z’n allen besluit dat de snelweg maar een baan is, dan ga ik er meestal maar rechts langs tot aan de vrachtwagen en zie ik daar wel of ik er tussen kan (meestal wel) dan wel dat het me gegund wordt (meestal niet natuurlijk).

        Login om te reageren
        • sjouveur zegt

          2 november 2019 om 21:42

          @hamerhaai: Maar je moet toch met z’n allen over die enkele baan naast de vrachtwagen om hem in te halen, dus of je nou die 2-300m daarvoor gebruikt of niet, die vrachtwagen blijft de bottleneck zeg maar. Mensen die dan rechts gaan inhalen zorgen weer voor onnodige remacties bij het ritsen.

          Ik denk dat de kern van het probleem bij de mensen ligt die met 95km/u een vrachtwagen inhalen waardoor daarachter een file ontstaat met die eerdergenoemde bottleneck.

          Login om te reageren
  4. grasvreter zegt

    1 november 2019 om 14:05

    Geen (of veel te laat) richting aangeven op kruispunten en bij het afkomen van de rotonde.

    Serieus, als je al niet in staat bent om een richtingaanwijzer te gebruiken, hoe ben je dan functioneel in deze maatschappij?

    Login om te reageren
    • amgmerc zegt

      1 november 2019 om 14:06

      Ik kan zo een hele lijst maken gvd

      Login om te reageren
      • kimhung zegt

        1 november 2019 om 17:37

        @amgmerc: we houden je niet tegen ;)

        Login om te reageren
    • torsen zegt

      1 november 2019 om 14:17

      – Op de oprit van de snelweg versnellen naar 60-80km/u en dan al gaan invoegen
      – Onnodig links rijden
      – Met andere dingen bezig zijn dan autorijden
      – Mensen die bij een ritsstrook tijdens file niet tot het einde van de ritsstrook door blijven rijden
      – Geen of verkeerd gebruik van de richtingaanwijzers

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        1 november 2019 om 15:20

        @torsen: wat betreft het ritsen: de moraalridders die gelijk rechts rijden en ‘m er vol voor gooien als jij wel naar ’t eind van de rits doorrijdt.

        Login om te reageren
    • joost1234 zegt

      1 november 2019 om 17:07

      @grasvreter: die rotonde, gelijk heb je!! Bloedirritant. Sowieso heb ik een hekel aan mensen die zo verschrikkelijk overdreven traag een rotonde aanrijden. Rijd toch eens door man.

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        2 november 2019 om 00:40

        @joost1234: ligt ook aan de auto. Het is met m’n nieuwe auto zwaar onprettig om wat harder de rotonde over te gaan, val gewoon van m’n stoel. Pauperding.

        Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      1 november 2019 om 17:20

      @grasvreter:
      Formeel hoef je op een rotonde alleen richting aan te geven als je de rotonde verlaat, niet wanneer je de rotonde nadert.

      Maar het is wel prettig als mensen het doen.

      Overigens is van tevoren richting aangeven voor een rotonde in Duitsland verboden.

      Login om te reageren
      • stationcar zegt

        1 november 2019 om 22:05

        @sabrerator:
        Wat wezenloos irritant is bij rotondes, mensen die op de rotonde rijden met de knipperlicht naar links aan en dan toch rechtdoor blijken te gaan. Ga je dus voorrang verlenen terwijl dat helemaal niet hoeft.

        Login om te reageren
        • sjoppie zegt

          1 november 2019 om 22:29

          @stationcar: ja, of al knipperlicht naar rechts om af te slaan, blijkt dat ze nog een kwart verder rijden… (bij 2 baans rotonde).

          Login om te reageren
  5. denniss00 zegt

    1 november 2019 om 14:06

    Alles en iedereen. Het zit me nooit mee.

    Login om te reageren
  6. fendercd60 zegt

    1 november 2019 om 14:06

    Mensen die geen richting aangeven en voorrang nemen terwijl ik voorrang heb. Ik rijd alleen scooter ( 45kmh) maar daar kom je ook genoeg idioten mee tegen helaas.

    Login om te reageren
    • fendercd60 zegt

      1 november 2019 om 14:07

      @fendercd60: Ik ben wel met mijn autorijbewijs bezig btw.

      Login om te reageren
    • screamer zegt

      1 november 2019 om 14:42

      @fendercd60: Geen richting aangeven is zo irritant. Leer jezelf gewoon aan om het _altijd_ te doen en dan snap ik het best als je het soms vergeet/niet doet. Op de snelweg is het vaak wel te zien waar mensen heen willen, maar in de stad :\

      Login om te reageren
      • fendercd60 zegt

        1 november 2019 om 15:33

        @screamer: Ja, bloed irritant. Zoveel moeite is het niet. :( Oh ja, en mensen die hun handen niet uitsteken als ze een andere straat in gaan is ook erg irritant. Maar ja, eigenlijk is dat in principe hetzelfde als geen richting aangeven. :p

        Login om te reageren
  7. marcow zegt

    1 november 2019 om 14:08

    Onnodig links rijden op 2-3-4-5-baans wegen. En al dan niet daar onder de maximumsnelheid rijden.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      1 november 2019 om 14:15

      @marcow: Tja, daar kan je nog rechts inhalen, ruim onder de max snelheid rijden en weten dat je er de komende 15km achter zit……

      Login om te reageren
    • johnwaters zegt

      2 november 2019 om 18:16

      @marcow: men moet rechts rijden, klopt volledig , maar men moet niet aan de maximum toegelaten snelheid rijden.

      Login om te reageren
  8. 3246cm252kw zegt

    1 november 2019 om 14:08

    Of dat dat geleerd is tijdens de rijlessen. Echt verschrikkelijk domme mensen inderdaad die de vluchtstrook daarvoor gebruiken. En het ergste is nog wel als je het dan goed wilt doen zoals het hoort dus doorrijdt naar het begin van de uitvoegstrook dat niemand je er tussen laat… dom dom dom.

    Grootste ergernis:
    Mensen die vooraan het stoplicht staan en rustig op de mobiel zitten te loeren en dus niet weg rijden bij groen.

    Onnodige linksrijders.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      1 november 2019 om 14:19

      @3246cm252kw: a propos stoplichten: motorrijders die perse vooraan moeten staan maar vervolgens als als een manke pad wegrijden…

      Login om te reageren
      • mar10us zegt

        1 november 2019 om 18:54

        @davelepeef: dat heeft er niet mee te maken dat ze snel weg willen (al doen de meesten dat wel), maar met veiligheid. Motorrijders worden minder snel gezien, waardoor ze regelmatig van achteren aangereden worden door auto’s.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          1 november 2019 om 19:26

          @mar10us: hmmmjaa… Ik gooi het op 50/50… Als het donker is, of slecht weer á la. Maar als het prima weer is, zal de gemiddelde motormuis het doen om geen last van de auto’s te hebben. En dat is prima, maar ik heb ’n keer één bijna van z’n sokken gereden omdat ie zat te pitten. Áls je voordringt, om welke reden dan ook, move it!!

          Login om te reageren
          • mar10us zegt

            1 november 2019 om 21:07

            @davelepeef: een maand of 2 geleden 2x een motorrijder kapot gereden op de N50 bij mooi weer… Door een achterop komend voertuig.

            Login om te reageren
            • davelepeef zegt

              1 november 2019 om 21:50

              @mar10us: ik zeg niet dat het onzin is hè? Ik trek alleen de motivatie van meerderheid in twijfel… Maar hou je ook bij hoeveel er door “sportief” rijden omkomen?? Dan hebben we namelijk een basis voor vergelijking?

              Login om te reageren
          • 3246cm252kw zegt

            1 november 2019 om 22:41

            @davelepeef: ja ik heb ook wel eens last als ik met mijn vlotte BMW vooraan sta en lekker weg wil trekken dat er een trage motormaaier voor komt op een racer die denkt dat die snel is. Heb ik wel een wolf in schaapskleren…

            Login om te reageren
        • koekwaus zegt

          1 november 2019 om 22:02

          @mar10us: ik doe het om snel weer weg te zijn

          Login om te reageren
      • crashingduke zegt

        2 november 2019 om 11:57

        @davelepeef: Mee eens. Als je met de motor naar voren rijdt, dan hoor je ook bij groen meteen weg te zijn.

        Login om te reageren
  9. lambowambo zegt

    1 november 2019 om 14:08

    Andere weggebruikers, verschrikkelijk volk!

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      1 november 2019 om 14:14

      @lambowambo: Al die bumperklevers voor je…..

      Login om te reageren
  10. cavin zegt

    1 november 2019 om 14:09

    Ik ga hier niet eens aan beginnen…

    Login om te reageren
  11. lamborari zegt

    1 november 2019 om 14:09

    Vrachtwagens die elkaar inhalen, die 1kmh die ze er mee opschieten geeft mij ontzettend veel hoofdpijn

    Login om te reageren
  12. Loek zegt

    1 november 2019 om 14:10

    Onnodig links plakken. Ongeduldig zijn, nog zoiets. Als ik even op de linkerbaan zit om iemand in te halen ga ik echt niet sneller omdat jij twee nieren en een BMW logo in mn binnenspiegel drukt.

    Mensen die geen richting aangeven op de rotonde. Fietsers die niet opletten. Mensen die inconsequent rijden (dan weer 85, dan weer 105, zet je cruise control eens op 95 dan). Mensen die asociaal rijden en verwachten dat jij wel oplet.

    Waarom rijd ik ook alweer auto?

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      1 november 2019 om 14:53

      @720s: omdat als die andere mensen er een keer niet zijn, er niks mooier is als lekker sturen. Sinds ik de leaseauto eruit heb gedaan en alleen nog in het weekend rij, is het leven opeens een stuk mooier.

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        1 november 2019 om 14:54

        @dondeboer: naja, niks mooier… t staat in ieder geval wel hoog in mijn top 10 van leuke dingen.

        Login om te reageren
      • Loek zegt

        1 november 2019 om 15:23

        @dondeboer: het was dan ook min of meer ironisch bedoeld ;) uiteraard zijn er ergenissen maar daarnaast vind ik autorijden het leukste wat er is.

        Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    1 november 2019 om 14:10

    Onnodig links rijden natuurlijk! De zondagsrijder in het algemeen is overigens zeer vervelend. Niet aansluiten zodat er maar 4 auto’s door het groene verkeerslicht gaan IPV 12. File is niet de oorzaak van een individu, maar acties van individuen vind ik echt afschuwelijk. Of van die personen die op een 80 km/h weg waar je niet kan inhalen 70 km/h gaan rijden om benzine te besparen…. Als je benzine niet kan betalen ga je maar lekker met de bus…..

    Login om te reageren
  14. pinkman94 zegt

    1 november 2019 om 14:10

    Ik denk dat ik namens heel motorrijdend nederland spreek als ik zeg “Als mensen mij niet zien”.. Vooral nu het weer langer donker is en het regelmatig regent.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      1 november 2019 om 14:16

      @pinkman94: Ik ben bezig met lessen voor de motor en kan dit beamen. Je schrikt je soms kapot!

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        1 november 2019 om 16:50

        @dutchdriftking: je rechter hand is je beste wapen!

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 november 2019 om 15:09

      @pinkman94: als ik namens heel autorijdend Nederland mag spreken, het is november en die motorfiets hoort gewoon in de winterstalling!

      Login om te reageren
      • pinkman94 zegt

        1 november 2019 om 15:11

        @mashell: Haha, nee! :)

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          1 november 2019 om 15:28

          @pinkman94: ik meen dat serieus. In slecht weer (regen, sneeuw, ijs, herstbladeren, donker, mist, etc.) omstandigheden met je motorfiets de weg op gaan is vragen om problemen. Als je dan “over het hoofd gezien” wordt heb je daar ook zelf schuld aan. Je koos niet het optimale vervoersmiddel voor de omstandigheden.

          Login om te reageren
          • pinkman94 zegt

            1 november 2019 om 15:43

            @mashell: ik snap je punt dat motorrijden gevaarlijker is etc. maar als ik over het hoofd gezien word is dat in de verste verte nog niet mijn schuld. Daarbij valt er prima te rijden in slechte weersomstandigheden en is dat echt niet meteen vragen om problemen, maar je moet wel een stuk voorzichtiger zijn dan met de auto. Met sneeuw valt uiteraard niet te rijden…

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              1 november 2019 om 15:59

              @pinkman94: als jij kiest voor een smal voertuig met 1 koplamp in plaats voor een breed voertuig met 2 koplampen dan heb je er absoluut zelf ook deel aan dat je over het hoofd gezien wordt. Dat had je slimmer kunnen aanpakken.

              Login om te reageren
              • pinkman94 zegt

                1 november 2019 om 16:14

                @mashell: “Sorry meneer de agent, maar hij zat op de motor, ik had hem natuurlijk nooit kunnen zien met maar 1 koplamp”

          • EdGaR zegt

            1 november 2019 om 17:42

            @mashell: zelf schuld.. troll dat je bent :-)

            Login om te reageren
          • crashingduke zegt

            2 november 2019 om 12:04

            @mashell: Dat ik wil blauwbekken op een motor is mijn keuze. Wat het zien betreft, het is een kwestie van er op bedacht zijn. Ik kan ook motorrijders in de file zien, waarom een ander niet. Dat gezegd hebbende, ik ga er van uit, dat niemand mij ziet en ben daardoor zelden verrast door het gedrag van een ander. (Ik klink wel heel erg als zo’n belerende BMW rijder ?)

            Login om te reageren
    • gregorius zegt

      1 november 2019 om 17:50

      @pinkman94: niet heel motorrijdend NL. Ik kan echt verschrikkelijk boos worden als ik motorrijders zie die onnodig lang in iemands dode hoek blijven rijden. Dat komt natuurlijk vaker voor als het druk is… en juist dan is het gevaarlijk. Dat soort mensen horen niet op een motor!

      Login om te reageren
  15. baklava zegt

    1 november 2019 om 14:12

    Mensen die haast hebben. Rechts inhalen, bumperkleven etc. Fuck off, als ik 140 rijd en iemand inhaal, doe je maar lekker rustig aan.

    Login om te reageren
    • baklava zegt

      1 november 2019 om 14:12

      @baklava: BMW rijders zijn dit voornamelijk

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        1 november 2019 om 15:31

        @baklava: klopt als ik als BMW rijder met de maximumsnelheid aan het inhalen ben dan vind ik het ongepast als ze als een ongeduldige Max Verstappen op mijn achterbumper gaan lopen jengelen, ik rijd de maximumsnelheid, sneller mag ik niet en jij ook niet dus niet zeuren.

        Login om te reageren
        • mat1980 zegt

          1 november 2019 om 16:47

          @mashell: wannabe agenten; verschrikkelijk. Moraal ridders zijn het, komt een beetje overeen met de taal nazi. Bluh eng volk!

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            1 november 2019 om 18:56

            @mat1980: pas echt eng zijn mensen die denken dat de wet die we democratisch met elkaar hebben afgesproken toch niet voor hen geldt, dat zij superieur zijn en er een eigen invulling aan mogen geven. Probleem alleen is dat deze gedachtengang vooral bij degenen die juist niet daartoe capabel zijn opkomt.

            Login om te reageren
            • sjouveur zegt

              1 november 2019 om 19:03

              @mashell: Precies dit. Als iemand bij de supermarkt voordringt dan zeg je er toch ook wat van? Als iemand mij inhaalt op een rijbaan met rood kruis dan zet ik hem er gewoon voor. Fuck off met je asociale gedrag.

              Login om te reageren
            • sjoppie zegt

              1 november 2019 om 22:33

              @mashell: zeg je dat ook als iemand in een burgerauto met een noodgeval naar het ziekenhuis moet? Of als daar een hoogzwangere vrouw in zit die met spoed naar het ziekenhuis moet?

              Login om te reageren
    • fabian159 zegt

      1 november 2019 om 14:25

      @baklava: ik hou altijd rechts aan als het kan, ik rij ook flink door maar als een klootzak gaat bumperkleven wanneer er ook nog auto’s voor mij rijden ga ik naast de eerstvolgende vrachtwagen 90 rijden.

      Login om te reageren
      • bluebird zegt

        1 november 2019 om 20:56

        @fabian159: bij mij gaat dan spontaan het mistachterlicht aan ?

        Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      1 november 2019 om 14:57

      @baklava: Helemaal mee eens. Ga dan in vredesnaam 4 minuten eerder weg. Hard rijden doe je maar als t kan.

      Login om te reageren
  16. geenidee1975 zegt

    1 november 2019 om 14:16

    1) Onnodig links rijdende klootviolen m/v
    2) Lui die op een lange 80-weg waar je niet kunt inhalen <80km/u rijden
    3) gelijk aan 2, maar dan nog met variërende snelheden

    Verdomme, door hier aan te denken ben ik weer chagrijnig. Bedankt.

    Login om te reageren
    • baklava zegt

      1 november 2019 om 14:18

      @geenidee1975: had je maar eerder van huis moeten gaan

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        1 november 2019 om 14:26

        @baklava: Hoe vroeg moet je precies weg om geen last van dat soort pannekoeken te hebben dan?

        Login om te reageren
      • geenidee1975 zegt

        1 november 2019 om 15:09

        @baklava: oké, ik ga het zondag proberen, maar als ik dan nog steeds van dat soort lui tegenkom, dan dan dan, uhhh, ja wat dan eigenlijk? Nóg vroeger vertrekken? Oftewel: zie reactie van @torsen.

        Login om te reageren
  17. lekbak zegt

    1 november 2019 om 14:17

    Vrij simpel: Mensen die inhalen terwijl ze niet de maximaal toegestane snelheid rijden terwijl de ruimte er wel is, is verreweg mijn grootste ergernis. Als je 130 mag, rij dan 130 voordat je de linker baan op gaat!

    Login om te reageren
    • aerohead zegt

      1 november 2019 om 14:33

      @lekbak: Precies ! Mij was altijd geleerd om veilig een ander voertuig in te inhalen men moet versnellen en daarna gelijk weer terug naar rechterbaan. Is natuurlijk logisch op een provinciale weg maar m.i. ook op een snelweg.

      Login om te reageren
    • gallardogt zegt

      1 november 2019 om 15:13

      @lekbak: In iedergeval ff een dot gas geven op de linkerbaan als ik met 120 die vrachtwagen ook wil inhalen.

      Login om te reageren
  18. zjos zegt

    1 november 2019 om 14:18

    Klojo’s die geen richting aangeven als ze de rotonde verlaten.
    Klojo’s die zich bij invoegen op de autoweg meteen naar de meest links baan drammen en zich met 100 a 120 K/mh in een ruimte die jij uit veiligheids overweging aanhoudt tussen jezelf en je voorganger in persen.
    Klojo’s die met hun telefoon zitten te klooien.
    Klojo’s die bij 3 rijstroken altijd en alleen maar op de middelste baan rijden (bij spitsstroken en dan vooral; Belgen !)
    Mercedes B klasse met fietsdrager achterop en 2 elektrische fietsen die in de spits 80 km/h rijden terwijl je 100 mag.
    Paardenklojo’s met paarden aanhanger die elke bocht met 5 km/h nemen.
    Loonwerkers en andere mestkevers die in de spits met hun tractor over een rijksweg rijden met 80 auto’s achter zich aan.
    En natuurlijk al die andere klojo’s op de weg :-)

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      1 november 2019 om 14:22

      @zjos: aaah die op één na laatste!! Van die ***boeren die midden in de spits ff een stukje om gaan met die trage *****trekker. Sodemieter een eind op man, waar ik rijd ontstaat op die manier direct een verkeersinfarct van kilometers lengte… Ergens snap ik wel dat ze soms ook de weg op moeten maar doe dat lekker op ’n ander moment, ik ga toch ook onderweg naar m’n werk niet door zijn akker heen…

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        1 november 2019 om 16:53

        @davelepeef: beperkingen die ontstaan door werkende mensen horen gewoon bij het leven. Een vrachtwagen die 80 rijdt, een trekker of wegwerkzaamheden.

        Wat wel erg is, zijn klootviolen in personenwagens waarbij de wet of het voertuig geen beperking is maar die zelf te beroerd zijn om normaal te rijden.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          1 november 2019 om 17:10

          @lekbak: jaja… Regen is ook goed voor de plantjes maar het blijft ruk als je drijfnat gezeken bent… Er wortt gevraagd naar ergernissen, niet naar relativeringen van frustraties :) En van dat laatste zijn we over een X aantal jaar af, als de zelfrijdende hype aanslaat…

          Login om te reageren
    • donquichot zegt

      1 november 2019 om 14:58

      @zjos: heb je niet gewoon een hekel aan klojo’s in het algemeen?

      Login om te reageren
    • Crosscabouter zegt

      2 november 2019 om 08:12

      @zjos: @de laatste: geen loonwerker hier, maar als ik om 6:00 begonnen ben, wil ik om half 6 wel weer naar huis…. En ja soms moet ik dan eerst met 43km/u over de weg met de trekker. Maar goed om je van dienst te zijn kan ik mij de komende 5 weken waarin jij je zeker aan mijn volk zal ergeren op max toegestane door het verkeer bewegen (=25km/u). Leven en laten leven is mijn advies voor iedereen in t verkeer!

      Login om te reageren
  19. jorden zegt

    1 november 2019 om 14:19

    Gewoon file.

    Login om te reageren
  20. flutterby zegt

    1 november 2019 om 14:20

    Bij het in of samenvoegen niet van de volledige rijstrook gebruik maken. Ook bij een file wordt geacht dat je met gepaste snelheid doorrijdt tot het eind. Dit voorkomt ook aso’s die op deze manier voordringen.

    Login om te reageren
    • fabian159 zegt

      1 november 2019 om 14:21

      @flutterby: helemaal mee eens, want als jij het dan correct doet laten ze je niet tussen omdat ze je een aso vinden.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        1 november 2019 om 17:12

        @fabian159: ach als iemand dat flikt even het stroompedaal indrukken en ik pak het eerst volgende gat van een fileslaper.

        Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      1 november 2019 om 14:23

      @flutterby: “jaa hooooooi, beetje tot het laatste eind doorrijden en er dan tussen willen piepen hè” << idioten…

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        1 november 2019 om 14:35

        @davelepeef: Nooit last van. Gewoon je snelheid matchen aan de auto’s in de baan naast je dan maken ze altijd ruimte.
        Als mensen gewoon allemaal tot het einde van de ritsstrook doorrijden tijdens drukte ontstaat er ook geen ruimte om nog even die 10 auto’s in te halen en hem er dan tussen te duwen.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          1 november 2019 om 15:15

          @torsen: ervaar ’t ook weinig hoor, maar moet zeggen dat ik niet perse tot het einde rij maar invoeg als er ruimte is. Sommigen weten niet dat het niet asociaal is om tot ’t einde door te rijden en reageren daar vreemd op… Meen dat ’t in België zelfs verplicht is om tot het einde door te rijden??

          Login om te reageren
  21. fabian159 zegt

    1 november 2019 om 14:21

    Mensen die sneller rijden dan mij.

    Login om te reageren
  22. T16 zegt

    1 november 2019 om 14:25

    Heb een hekel aan files, gaten in de weg door achterstallig onderhoud, snelheidsbeperkingen en afgesloten rijstroken. Verder een stronthekel aan vrachtwagens en links-plakkers die mij er km’s lang niet langs laten.

    Login om te reageren
  23. fabian159 zegt

    1 november 2019 om 14:26

    Nederlandse vrachtwagenchauffeurs die bij werken in belgie met trajectcontrole gaan bumperkleven en flitsen met de lichten.

    Login om te reageren
  24. braapert zegt

    1 november 2019 om 14:27

    Het is een aanvulling wat veel van de irritaties zijn al genoemd, maar waar ik mij echt aan stoor zijn de mensen die gaan invoegen denken dat hun knipperlicht een vrijbrief is om direct maar naar links te komen. Meestal zijn er 1000 plekken om beter in te voegen als ze even gas geven of gas los laten.

    Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      1 november 2019 om 14:29

      @braapert: Vreselijk gedrag inderdaad. Bestuurders die denken dat als ze maar richting aangeven, jij wel aan de kant gaat voor ze.

      Login om te reageren
  25. willeme zegt

    1 november 2019 om 14:29

    Misschien gek, maar aan Nederlandse automobilisten kan ik mij het meest ergeren.

    1. Duitsers rijden berekenend, kijken om hen heen. Prettig
    2. Italianen rijden als allemaal als maniakken, dus daar kan je op aanpassen. Ook goed.
    3. Zwitsers rijden uit de kunst.
    4. Fransen rijden met vier flessen Chablis in hun huig, rijden dus relaxter
    5. Amerikanen rijden traag als dikke stroop, maar zijn wel consistent daarin
    6. Britten op b-weggetjes zijn hilarisch die zien de maximale snelheid in de bochten als MINIMALE snelheid. Ook leuk.

    Maar de gemiddelde Nederlandse automobilist heeft én geen zin om op te schieten én geen zin om iemand erlangs te laten, een bizar slechte combinatie. Een beetje rollen onder het adagium: “Ik een rotleven, jij een rotleven”. Twijfelen om ervoor te steken en het dan tóch doen, maar dan langzaam. De rijstijl past niet bij de bezetting op de infrastructuur, zeg maar.

    Login om te reageren
    • caraddicted zegt

      1 november 2019 om 14:44

      @willeme: De Duitsers rijden in Duitsland inderdaad erg prettig. In Nederland gooien ze hem echter op de middelste baan en komen er nooit meer van vandaan..

      Login om te reageren
      • woody259 zegt

        1 november 2019 om 14:57

        Het verkeer is een weerspiegeling van de huidige staat van de Nederlandse maatschappij; ikke ikke en de rest kan stikken.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        1 november 2019 om 15:13

        @caraddicted: dat is in Duitsland niet beter. Twee of drie rijstroken maakt voor de wegcapaciteit niet uit.

        Login om te reageren
    • tenaci zegt

      1 november 2019 om 14:46

      @willeme: dat van die Duitsers kan wel kloppen, maar ze hebben ook een nare onhebbelijkheid. Remmen op de snelweg, waar ‘gas los’ ook een prima optie was. Zorgt in Nederland in de spits in ieder geval voor harmonicafiles.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 november 2019 om 15:12

      @willeme: maar als een Zwitser de grens over is, dan zijn ze vrij, bevrijd van de eeuwig Rösti gaat de knop om en rijden ze als gekken. Zwitsers op de Autobahn zijn nog erger dan van die Poolse kutvrachtwagentjes.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        1 november 2019 om 17:55

        @mashell: yep. Elk stukje onbeperkt in Duitsland is het gas opengooien. Heerlijk.
        Oostenrijk is ook vrijwel onbeperkt; want de boetes daar kosten toch niks! :)

        Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      1 november 2019 om 15:13

      @willeme: je vergeet de Belgen…. die kunnen wat mij betreft echt NIET rijden… zo moest ik ff kwijt. Sorry Belgische lezers.

      Login om te reageren
      • al69 zegt

        1 november 2019 om 15:49

        @rutgerg: Inderdaad de Belgische berijders zijn echt ruk. Nog asocialer dan de gemiddelde NL’er.

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      5 november 2019 om 17:17

      @willeme: Bijzonder, ik vind Zwitserland echt verschrikkelijk. De gebieden waar veel ik kom is het echt bizar hoe slecht die lui rijden. Vooral op de snelweg. Echt 0,0 verkeersinzicht. Blijven ook rustig 4/5km naast elkaar rijden op de snelweg enz.

      Login om te reageren
  26. Breinstein zegt

    1 november 2019 om 14:29

    Ik heb genoeg ergernissen in het verkeer, alhoewel ik zelf altijd probeer rustig te blijven. De ergste:
    – Rechts voorbij een inhalende groep auto’s knallen en hem halverwege de rij, vaak zonder dat daar ruimte voor is en zeker niet je richting aan te geven, er tussen proberen te drukken
    – Niet aansluiten in files, zodat iedereen + je moeder rechts er voorbij gaat om voor je voorligger er weer tussen te schieten.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      1 november 2019 om 14:37

      @breinstein: Ah die tweede is inderdaad irritant.
      Net zoals mensen die in de file een halve noodstop maken als ook maar een miliseconde het remlicht van de voorligger aan springt.

      Login om te reageren
    • gasterplancke zegt

      1 november 2019 om 14:37

      @breinstein:
      Ook typisch Nederlands (valt meteen op als je weer in het land bent): keihard op je voorligger inrijden.

      Login om te reageren
  27. milvus zegt

    1 november 2019 om 14:29

    Mensen die veel te lang wachten met oprijden van een rotonde.

    Login om te reageren
  28. stupendo zegt

    1 november 2019 om 14:33

    Schrijvers van autowebsites die vinden dat je de vluchtstrook niet mag gebruiken als uitvoegstrook bij file. Gevaarlijk is het niet want in het geval van iemand met pech op de strook rijd het toch al stapvoets. Bovendien behoor je ver vooruit te kijken waardoor je zo’n pechgeval al lang hebt zien staan.

    Alle mensen die op de hoofdstroken in de file staan zijn blij met iedereen die vóór hen de vluchtstrook opgaan. Zou wettelijk legaal moeten zijn.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      1 november 2019 om 14:42

      @stupendo: En hoe moeten de hulpdiensten er voorbij in geval van een noodsituatie verderop dan?

      Login om te reageren
      • stupendo zegt

        1 november 2019 om 15:22

        @torsen:

        Wat dacht je van ruimte maken? Ik kunnen echt gemakkelijk 4 rijen naast elkaar op een tweebaansweg met vluchtstrook.

        Login om te reageren
        • torsen zegt

          1 november 2019 om 15:57

          @stupendo: Hangt helemaal van de locatie af. Op de A12 richting Utrecht afslag Zevenhuizen gebeurt het af en toe ook. Maar daar heb je links een spitsstrook en rechts een vluchtstrook die smaller is dan een normale rijstrook.

          Login om te reageren
    • screamer zegt

      1 november 2019 om 14:44

      @stupendo: gelukkig doe je je naam eer aan.

      Login om te reageren
      • stupendo zegt

        1 november 2019 om 15:27

        @screamer:

        U bent de Italiaanse taal niet machtig merk ik. De Engelse wel zie ik aan uw avatar. Die is passend bij uw plempsels.

        https://www.youtube.com/watch?v=c2Vp-7uAfr8

        Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      1 november 2019 om 15:18

      @stupendo: het is 1 november toch? Niet 1 april? Of meen je dit?

      Login om te reageren
      • stupendo zegt

        1 november 2019 om 15:29

        @davelepeef:

        Zeker. Dat eeuwige gejammer over de hulpdiensten. In Italia geldt de regel dat je je auto overal kan neerkwakken zolang de doorgang maar niet belemmerd wordt. Dat geldt in dit geval ook. Optimaal gebruik maken van het asfalt.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          1 november 2019 om 15:49

          @stupendo: in Italië is alles beter. Goed voorbeeld.

          Login om te reageren
          • stupendo zegt

            1 november 2019 om 18:41

            @davelepeef:

            Klopt, bijna alles. Maar het verloedert daar ook. Nog even en ze zitten daar op het apenlandniveau van Nederland. Een politicus vijf jaar lang vervolgen doen ze nog niet maar ze hebben er al wel aan gedacht (bij Salvini).

            Login om te reageren
        • sanderz28 zegt

          1 november 2019 om 16:02

          @stupendo: is dat dat land waar viaducten plotseling instorten na een regenbuitje?

          Login om te reageren
          • stupendo zegt

            1 november 2019 om 18:43

            @sanderz28:

            Klopt. Maar die waren tenminste nog tientallen jaren oud. Hier storten de splinternieuwe parkeergarages en stadiondaken “spontaan” in.

            Login om te reageren
            • jordy zegt

              15 juli 2020 om 18:23

              Moet wel toegeven dat het verkeer in Italië beter doorrijd dan het verkeer hier in Nederland.. Waar in Nederland geen hond normaal door kan rijden, gebeurt dat in Italië dus wel.. Waardoor je heerlijk zonder gekut kan doorrijden. Mensen die hier in Nederland met 90 op de linkerbaan blijven plakken worden in Italië compleet uitgelachen.. Al hoor je hier wel gewoon ruimte vrij te maken voor de spoeddiensten.

              Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 november 2019 om 18:51

      @stupendo: heb dat anders al eens mis zien gaan. Degenen die over de vluchtstrook rijden gaan meestal niet stapvoets, tenzij je 80 stapvoets vindt. En ze doen het ook met 40 tons vrachtwagen combinaties. En als er dan iemand met pech staat, of bonnen te schrijven, dan wordt het onaangenaam. Gewoon wachten tot je bij de uitvoegstrook bent. Die heeft meestal wel een aanzuigende werking dus helemaal stil staat de file daar toch niet.

      Login om te reageren
  29. posthumus zegt

    1 november 2019 om 14:35

    LED Matrix-koplampen, Ali-Xenon en andere verblindende ongein.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      1 november 2019 om 19:06

      @posthumus: JA! Merken die de ‘niet verblindende koplamp’ marketen op een manier dat truus de bouwlampen van haar opgehoogde stationwagon op standje 100 zet bij schemering. En die verblindt echt wel. Vreselijk irritant, bij tegemoetkomend verkeer én in je binnenspiegel.

      Login om te reageren
    • jordy zegt

      15 juli 2020 om 18:19

      Je hebt ook van die mensen die bijvoorbeeld hun koplampen niet goed hebben afgesteld met gewoon normaal licht erin, waardoor je dus ook 9 van de 10 keer helemaal compleet niks ziet omdat er een bouwlamp achter je door je auto heen schijnt op de aller velste stand.

      Login om te reageren
  30. towi1989 zegt

    1 november 2019 om 14:35

    Mensen die afremmen om een vrachtwagen voor de laten die wil gaan inhalen op de snelweg.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 november 2019 om 15:14

      @towi1989: het is inderdaad je morele plicht als automobilist om file veroorzakende inhalende vrachtwagens te hinderen…

      Login om te reageren
  31. beast95 zegt

    1 november 2019 om 14:37

    Vanochtend was het weer raak hoor, terug uit Duitsland gekomen en vanmiddag kwam ik alweer met hoge bloeddruk thuis. Nou komt die: linksplakkers met 90kmh, richtingaanwijzer opengooien en gelijk van baan wisselen, appen aan de telefoon, drie eeuwen over doen om te reageren op een verkeerslicht, in de file (door een ongeluk) het belangrijk te vinden om te filmen of te staren wat daar is gebeurd ipv gewoon door te rijden en de hulpverleners hun werk te laten doen.

    Login om te reageren
    • beast95 zegt

      1 november 2019 om 14:41

      @beast95: ohja ik vergeet nog een: van die types die hun eigen regels gaan volgen en voorrang verlenen aan voertuigen die geen voorrang hebben. Het ergste is nog wel dat ze die auto gewoon opwachten, het is dus ook gewoon niet zo dat je niet anders kon. Gewoon bewust eigen regeltjes aanhouden ipv de echte verkeersregels

      Login om te reageren
  32. antoombom2000 zegt

    1 november 2019 om 14:37

    Mensen die met hun telefoon lopen te k*tten tijdens het rijden.

    Zwaar gestoorde mensen die met alcohol op achter het stuur stappen.

    Mensen die verkeersregels zoals voorrang geven aan mensen die op een zebrapad oversteken aan hun laars lappen.

    Mensen die onnodig links rijden.

    En zo kan ik nog wel even doorgaan.

    Login om te reageren
  33. viezefreddyw zegt

    1 november 2019 om 14:37

    Doorgaans stoor ik me nooit zo snel aan mensen en/of verkeer, het helpt me namelijk niet veel.
    Maar bij het invoegen met auto’s achter je en dan achter een vrachtwagen of ander langzaam rijdend verkeer komen en moeten inhouden wegens verkeer op de linkerbaan, dat de auto achter je jou niet de gelegenheid geeft om als eerste in te halen.

    Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      1 november 2019 om 15:21

      @viezefreddyw: Ai, ook een leuke ja. Of met z’n allen na het invoegen met 60km/u naar de linkerbaan schieten, als jij met 130 aan komt zeilen.

      Login om te reageren
  34. Teerdz zegt

    1 november 2019 om 14:38

    Veel dingen hierboven, maar ik heb (de afstelling van) stoplichten nog niet gelezen.. In ieder geval mag de overheid daar iets aan gaan doen. Zeker s’nachts, wanneer ze onnodig op rood staan en ze pas weer op groen springen wanneer je net weer volledig afgeremd voor de streep staat. Maar het allermeest nog de stoplichten op een lange doorgaande weg met (veel) kruispunten, die in paralel aan elkaar op standje ‘automobilisten pesten’ staan (bv. Holterbergweg, A’dam of Graadt van Roggenweg, Utrecht). Dan willen gemeentes graag meer auto’s gaan weren en daarmee het verbruik verminderen, maar je gaat de voertuigen toch niet tegenhouden. Dan kan je beter slimmere stoplichten gaan gebruiken om de doorstroom zo ver mogelijk te verbeteren, zodat auto’s en vrachtwagens niet teveel hoeven te remmen en dan weer op te trekken (wat achterlijk veel meer vervuiling met zich meebrengt dus).

    Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      1 november 2019 om 15:22

      @teerdz: Verkeerslichten, ook een mooi onderwerp. Ik vind het Duitse model wel ideaal. Eerst oranje en dan groen, trekken mensen een stuk sneller op. In Den Bosch hebben ze dit opgelost met een teller in het oranje deel, wat aftelt tot groen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        1 november 2019 om 16:08

        @breinstein: maar in Duitsland gaan vrijwel alle verkeerslichten volgens een vast programma. Sta je dus meestal veel langer te wachten en vaak ook voor helemaal niets. In Nederland zijn bijna alle verkeerslichten verkeersgestuurd (soms wel wat stupide gemaakt dat als je bijna stilstaat ze op groen springen) waardoor je minder lang staat te wachten. Ik prefereer minder lang wachten boven 1s eerder kunnen optrekken.

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      1 november 2019 om 18:00

      @teerdz: in verschillende Zwitserse steden zijn de lichten op de kruispunten zo ingericht dat het stad-uitgaande verkeer de voorkeur heeft. Die lichten staan dus langer op groen; terwijl de stads-inkomende lichten maar zeer korte periodes op groen staat. En dat merk je makkelijk 4 kruispunten verder in de stad.
      Het werkt overigens wel aardig: stad uit gaat altijd erg gemakkelijk en stad in duurt lang, maar duurt wel consequent lang: je weet dat het vanaf een bepaald punt 15 minuten gaat kosten en het is dan ook eigenlijk altijd 15 minuten en er zijn nooit opstoppingen die het erger maken verder op.

      Login om te reageren
    • jordy zegt

      15 juli 2020 om 18:15

      Daar zouden ze inderdaad wat aan moeten doen.. Altijd en eeuwig dat gerem ’s nachts voor een stoplicht dat op rood springt terwijl er NIEMAND van de andere kanten komt, ik word er niet goed van. Als er niks van een andere kant/baan komt, dan hoort zo’n stoplicht gewoon op groen te blijven en niet op rood te springen als je er langs komt. Vreselijk.

      Login om te reageren
  35. kniesoor zegt

    1 november 2019 om 14:39

    De lijst ergernissen is schier oneindig. Maar andere verkeersdeelnemers zullen zich – volkomen ten onrechte natuurlijk – ook wel eens aan mijn rijstijl ergeren. Dus maar een beetje geven en nemen, werkt in het algemeen toch het beste. En houdt de bloeddruk binnen acceptabele grenswaarden.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      1 november 2019 om 15:20

      @amghans: getver, relativeringsvermogen!! Iieeuw….

      Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      1 november 2019 om 15:23

      @amghans: Bestaat er iets als nuance op het internet?

      Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      1 november 2019 om 18:46

      @amghans: Dat probeer ik mezelf ook altijd maar voor te houden als ik iemand weer iets volkomen idioots zie doen. Het kan haast niet anders of anderen ergeren zich ook wel eens aan mij. Dat krijg je nou eenmaal als het ergens druk is.

      Login om te reageren
  36. aerohead zegt

    1 november 2019 om 14:40

    BREAKCHECKEN !!!!!
    Dat soort mensen mogen van mij standrechtelijk worden geexe….
    … ik zal me maar inhouden voordat ik ban krijg.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      1 november 2019 om 14:45

      @aerohead: Break vs. brake… er zijn er al voor minder opgehangen.

      Login om te reageren
      • aerohead zegt

        1 november 2019 om 15:16

        @bara: check ?

        Login om te reageren
  37. maxidyne zegt

    1 november 2019 om 14:43

    Als vrachtwagenchauffeur: geen richting aangeven, moet ik helemaal weer opnieuw optrekken. Geen ruimte geven bij invoegen. Ongeduldig als ik optrek bij het verkeerslicht, sorry ik weeg iets zwaarder dan de gemiddelde auto. Direct op de claxon hangen. Verder valt mij op hoeveel mensen met die verrekte telefoon in hun klauwen zitten. Geen afstand houden. Mensen zijn overal mee bezig behalve met autorijden.

    Login om te reageren
    • screamer zegt

      1 november 2019 om 14:50

      @maxidyne: Ik snap je helemaal (ook al rijd ik geen vrachtwagen)
      Ik heb het vage vermoeden dat mensen denken dat vrachtwagens langzaam zijn en er toch wel ff snel voor kunnen, of via het verdrijvingsvlak er alsnog voor kunnen. Maar langzaam is iets anders dan traag.

      Ik hoop wel dat je normaal gesproken voldoende afstand houd tot je voorliggers, met mijn kleine auto raak ik soms nog wel eens in paniek als ik weer een bumperklevende vrachtwagen heb terwijl we allemaal achter elkaar aan rollen met 80km/h.

      Login om te reageren
      • maxidyne zegt

        1 november 2019 om 14:57

        @screamer: ik neem mijn beroep serieus, nog nooit een boete gehad voor mijn rijstijl, ook geen ongelukken. Op een lesauto onder de trailer na. Niet mijn schuld overigens. Van mijn chauffeurs verwacht ik hetzelfde. We zijn een professioneel bedrijf, en wil dat ook uitstralen. Helaas heb je ook veel rotte appels, die jij bijvoorbeeld beschrijft.

        Login om te reageren
        • screamer zegt

          1 november 2019 om 15:18

          @maxidyne: Ik geloof je ook helemaal. En ik zou willen dat elke medeweggebruiker zich gedroeg zoals de meeste truckers. Ik doe mijn best in ieder geval.

          Login om te reageren
    • RiKe zegt

      1 november 2019 om 14:59

      @maxidyne: ik hou normaal gesproken rekening met vrachtwagens (soms is een truck spel best leerzaam gecombineerd met interesse) tenzij ik echt niet anders kan. Wat ik wel irritant vind is als vrachtwagens 60 blijven rijden op een 80 weg als je er niet langs kan.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        1 november 2019 om 15:22

        @rike: “vrachtwagens 60 blijven rijden op een 80 weg” treitertruckers noemen we die.

        Login om te reageren
  38. baasbas zegt

    1 november 2019 om 14:44

    “hell is other people…”

    — Jean-Paul Sartre

    Login om te reageren
  39. moveyourmind zegt

    1 november 2019 om 14:45

    Vroeger kon ik me nog wel eens opwinden in het verkeer, maar die tijd heb ik wel gehad.

    Denk dat ik daar te oud voor geworden ben, en het type auto’s dat ik rijdt maakt ook ontspannen. Bij de Smart Roadster die alleen op mooie dagen gebruikt wordt door het genoegen van open rijden. En de C6 waar instappen al voelt als thuiskomen. Heerlijk onthaasten.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      1 november 2019 om 14:48

      @moveyourmind: Een C6. Ik ben stikjaloers op je.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        1 november 2019 om 16:03

        @viezefreddyw: Zou andersom die Citroën ook best willen ruilen met jouw Ferrari ?

        Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      1 november 2019 om 17:32

      @moveyourmind:
      Ja, zo’n C6 is een zalige auto. Mijn zwager heeft er jaren een gehad.
      Maar ik klaag niet. De mijne heeft een vrijwel gelijk onthaastend effect.

      Login om te reageren
  40. screamer zegt

    1 november 2019 om 14:47

    Verlichting heb ik nog niet gezien.
    Zoveel mensen (vooral met DRL) die niet hun dimlicht aandoen als het schemert, slecht zicht is, mist, regent, grijs is. En al die mensen hebben natuurlijk een grijze auto dus zijn ze nagenoeg onzichtbaar.

    Ik doe iig altijd mijn lampen aan, nou helpt het natuurlijk ook dat bij mijn oude auto’s de dashboardverlichting niet aangaat zonder de lampen aan. En dat is bij bijna elke auto van de afgelopen 10 jaar niet het geval.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      1 november 2019 om 14:55

      @screamer: Ik heb een tijdje een Clio gereden waar ik dat een paar keer mee gehad heb.
      Dashboard verlichting altijd aan en je merkt het echt bijna niet. Daarvoor en nu ook weer gewoon automatische verlichting gelukkig.

      Login om te reageren
  41. tenaci zegt

    1 november 2019 om 14:48

    Geen richting aangeven, vooral bij verlaten van een rotonde. Met name BMW-piloten (maar ook Merc en Audi) lijken volkomen te zijn vergeten dat ook die auto’s (ook in de karigste uitvoering) gewoon een clignoteur hebben.

    Login om te reageren
  42. RiKe zegt

    1 november 2019 om 14:51

    Bestuurders die afgeleid zijn, onnodig links rijders, links rijders die onder de limiet rijden met genoeg ruimte rechts, geen richting aangeven, de auto er op het laatste moment tussen smijten…ik kan zo nog vele regels door gaan.

    Login om te reageren
  43. emping zegt

    1 november 2019 om 14:52

    Mensen die met de telefoon in de weer zijn tijdens het rijden.

    Login om te reageren
  44. jerry zegt

    1 november 2019 om 14:53

    Ik houd ook niet van een filerat.

    Login om te reageren
  45. bernoulli zegt

    1 november 2019 om 14:55

    Asociaal of fout parkeren.

    Login om te reageren
  46. Escudo zegt

    1 november 2019 om 14:59

    Mijn grootste ergernissen inclusief standaard commentaar (wat ik uiteraard enkel luidkeels roep met het raampje dicht, stel dat ze mij horen…)

    – In het midden rijden op de A2 : “Er zijn potverdriedubbeltjes nog tachtig rijbanen rechts van je hoofd!”
    – Lopen kloten met je smartphone: “Ogen op de weg, strontbroek!”
    – Mensen die op een rotonde geen richting geven bij het afslaan: “Geef snotverpilekes richting aan met je hoofd!”
    – Mensen die een ander geen ruimte gunnen: “Je bent niet alleen op de wereld, flammkuche!”
    – Mensen die een invoegstrook niet gebruiken en direct naar links duiken: “Die strook ligt hier nog voor Jan met de korte achterpielemuis, verrekte flamoes!”

    Login om te reageren
  47. toyotafortuner zegt

    1 november 2019 om 15:09

    Nog lessende… Maar voor mij t is vooral de lolikgooimernogfflastminuteervoortypes.

    Login om te reageren
  48. Lucb zegt

    1 november 2019 om 15:10

    – Geen knipperlicht gebruiken
    – Te langzaam rijden
    – Te langzaam inhalen en vooral last-minute ervoor gooien
    – Mensen die niet kunnen ritsen / invoegen op snelheid
    – Gaan duwen en bumperkleven, terwijl je zelf niet harder kunt omdat er een slak voor je zit
    – Onnodig links rijden, of in het midden rijden onder de toegestane snelheid
    – Met 50-60 km/u de snelweg oprijden, je auto mag dan niet de snelste zijn, gas geven kan gewoon
    – Fietsers zonder licht
    – Fietsers die gewoon afslaan en niet opletten
    – Mensen die niet hun verlichting aanzetten, maar rijden met DRL en na 20 lichtsignalen nog niks in de gaten hebben
    – Met mistlampen aanrijden zonder dat er mist is
    – Onverwachts voorrang geven aan deelnemers die geen voorrang hebben
    – Mensen die niet weten dat een 80-weg een bepaalde indeling heeft qua lijnen en vervolgens 50-60 km/u rijden. Bang dat ze harder dan 60 gaan

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 november 2019 om 15:20

      @lucb: ” rijden onder de toegestane snelheid” Je weet dat je alleen een snelheid onder de maximumsnelheid is toegestaan? Dat is wat het woord maximum betekent.

      Login om te reageren
      • Lucb zegt

        1 november 2019 om 18:25

        @mashell: Klopt, heb het iets foutief geformuleerd. Doel op het feit dat personen 100 rijden op de middelste rijstrook, terwijl je bijvoorbeeld 130 mag.

        Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      1 november 2019 om 15:33

      @lucb: Amen

      Login om te reageren
  49. lambowambo zegt

    1 november 2019 om 15:17

    Ondanks dat de lezersvraag specifiek om irritaties vraagt, laten we ook eens een positief punt benoemen: Sinds de lagere minimumleeftijd voor een autorijbewijs en het volgen van een rijcursus voor een brommercertificaat is het aantal kamikaze-scooters wel flink afgenomen (mijn grote irritatie van vroegâh). Je hebt uiteraard nog steeds een flink aantal langdurig-geleende-en-zonder-intentie-tot-teruggave-Vespa’s, maar de meutes opgevoerde Aerox-raketten met een uitlaat waar zelfs Akrapovic of Milltek nog bij verbleken zijn toch wel tot een minimum geslonken (althans in mijn woonomgeving). Mag ook genoemd worden toch?

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      1 november 2019 om 15:24

      @lambowambo: nee, klopt. Op de snelle brommers kun je niet appen, vliegt je gucci pet van je knar en wappert je mannentasje zo vervelend rond…

      Login om te reageren
    • rutger97 zegt

      1 november 2019 om 17:39

      @lambowambo: nu doen ze het met 107’s normaal niet vooruit te trappen maar 70 door onze straat lukt ze aardig, de eikels

      Login om te reageren
  50. mashell zegt

    1 november 2019 om 15:19

    Sinds ik het ergeren heb afgezworen voel ik me veel beter, ben veel meer zen.
    Maar met eeuwig op de middenrijstrook blijven doe je mij geen plezier en al helemaal niet als je dat met zo’n klein Pools kutvrachtwagentje (bestelbus met 4m hoge huif) doet.

    Login om te reageren
  51. rutgerg zegt

    1 november 2019 om 15:19

    BELGEN! man o man, links blijven hangen, langzaam rijden, mistachterlicht aan bij 3 druppels regen, geen richting aangeven…

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      1 november 2019 om 15:31

      @rutgerg: In Belgie is het overigens bij zware regen verplicht om het mistachterlicht te gebruiken.
      Zware regen + normaal asfalt geeft een hoop opspattend water wat net zoals dikke mist de normale achterlichten slechter zichtbaar maakt.

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        1 november 2019 om 15:36

        @torsen:

        In Nederland hebben we fatsoenlijk asfalt. Dus mistlampen tijdens regen uit!!

        Login om te reageren
      • rutgerg zegt

        1 november 2019 om 15:47

        @torsen: kan wel zijn maar in Nederland is het verboden, en niet zonder reden.

        Login om te reageren
        • torsen zegt

          1 november 2019 om 16:11

          @hubert: @rutgerg: Het was geen vrijbrief voor onze zuiderburen om het hier ook te doen. Ik ergerde me er ook groen en geel aan. Maar gezien we hier al genoeg Nederlanders hebben die de Nederlandse regels niet weten kan ik het iets beter hebben van de Belgen als ze uit gewoonte hun mistlamp aanslingeren.

          Login om te reageren
  52. jometdebanjo zegt

    1 november 2019 om 15:22

    1. Bumperkleven
    2. Rechts inhalen
    3. Geen knipperlicht gebruiken!!
    4. Over vluchtstrook rijden
    5. Uitvoegstrook gebruiken om in te halen
    6. Via tankstation file ontwijken

    En de politie doet HELEMAAL niks. Ze zijn nergens te vinden

    Login om te reageren
    • hassani zegt

      1 november 2019 om 16:11

      @jometdebanjo: de politie kun je vinden op flitsmeister. Die ligt mooi een uiltje te knappen in zijn flitsbus. Verder doen ze idd vrij weinig heb ik het idee. Ja zeiken op mij omdat ik een foto van mijn schuur maak terwijl er nog een auto in de muur staat geparkeerd. Geen gewonden niks maar wel drammen dat er geen foto gemaakt mag worden. Ga verdorie al die kaffers aanpakken van Friesland Foods die hem overal maar voorgooien want ik ben een vrachtwagen ze stoppen wel voor me en die 500m voor de rotonde dat ding al uit laten lopen en overal echt eeuwen over doen. Dat vind ik zo hatelijk hè. Vervolgend vind politie Nederland het vreemd dat mensen weinig respect hebben voor agenten. Pak eerst al die veel gevaarlijkere dingen aan als iets te hard rijden en als je dan ergens een flitsbus neerzet dikke prima maar het lijkt een beetje alsof ze alleen maar staan te flitsen en geld staan te harken. Ik zou best een verkeersagent willen zijn, sode knetters mensen hadden angst om de weg op te gaan als ik dienst had. Zo meneer wat zijn we aan het doen? Geen richting aangeven levensgevaarlijk, gaat u maar even een EMG doen lijkt mij verstandig. Er zijn vele zotte dwazen op de weg hier en dat word alleen maar erger zo haha heerlijk

      Login om te reageren
      • hassani zegt

        1 november 2019 om 16:22

        @hassani: oh en laat trekkers en graafmachines en dergelijke alleen op de weg tussen 22:00 en 06:00!

        Login om te reageren
    • aerohead zegt

      1 november 2019 om 19:44

      @jometdebanjo: En dat via een tankstation een file ontwijken gaat vaak ook niet bepaald langzaam.
      Volgens mij is de maximale snelheid op een tankstation 10km en als er nog een parking naast ligt daar 30km.
      Ik zie dat soort gasten zelfs niet eens inhouden en met zelfde gang als zo op afrit rijden over het tankstation denderen.
      Ben zelf wel bijna eens geschept door zo’n malloot.

      Login om te reageren
  53. caspert79 zegt

    1 november 2019 om 15:27

    VW en Audirijders.

    Login om te reageren
  54. Hubert zegt

    1 november 2019 om 15:29

    Heb een hekel aan die auto’s voor mij.

    Login om te reageren
  55. jeffreym3 zegt

    1 november 2019 om 15:29

    Ik denk dat alles hier wel zo beetje benoemd is, maar ik denk dat het “iemand gunnen” ook steeds vaker een probleem is. Uiteraard ook het niet gunnen, maar autorijden is geen liefdadigheid. Je houdt je bezig met autorijden en daar hoort anticiperen bij! Assertief zijn. Meedenken in het verkeer. Die ene voetganger/fietser over laten steken waar het niet mag, waardoor vervolgens 6 auto’s achter je vol op de rem moeten met alle gevolgen vandien! Die manier van “sociaal” zijn in het verkeer stoor ik me ook erg aan.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 november 2019 om 15:35

      @jeffreym3: dat is een grap zeker? Die 6 auto’s die vol op de rem moeten die hebben juist niet geanticipeerd. Er kan altijd iemand moeten stoppen, bijvoorbeeld om z’n voorganger links af te laten slaan, een overstekend dier of kind dat veilig te laten doen. Bijna altijd als jij een noodstop moet maken, heb jij onvoldoende geanticipeerd, was je te gehaast onderweg reed je er te dicht op. Zelfreflectie moet er ook zijn!

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        1 november 2019 om 15:52

        @mashell: dat is zo maar volgens mij is dat niet helemaal in lijn met wat Jeffrey bedoelt. Als je er niemand mee hindert is het best OK om eens een ander ruimte te geven, maar anders moet je je gewoon houden aan de geldende regels ter plekke. Het wordt echt lastig anticiperen als je niet weet waar je op kan rekenen. Afstand houden ivm onvoorzien remmen is niet helemaal hetzelfde.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          1 november 2019 om 16:01

          @davelepeef: het enige waar je niet op hoeft te anticiperen is neerstortende vliegende schotels. Voor de rest moet je gewoon op alles verdacht zijn.

          Login om te reageren
          • jeffreym3 zegt

            1 november 2019 om 16:06

            @mashell: exact, dus ook even kijken of het mogelijk is om iemand te laten oversteken zonder dat je daarmee het verkeer achter je hindert.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              1 november 2019 om 16:14

              @jeffreym3: maar is eventjes laten stoppen ook echt hinderen? Als ze niet zitten op te letten omdat ze aan het appen, flitsmeisteren en facebooken zijn is het al snel hinderlijk voor hen maar dat niet jouw schuld. De gretigheid waarmee mensen telkens maar door willen rijden, niet bereid zijn eventjes te vertragen is juist de bron van de problemen.

              Login om te reageren
              • jeffreym3 zegt

                1 november 2019 om 16:51

                @mashell: en jouw denkwijze is precies het probleem. Nogmaals, autorijden is een actieve bezigheid. Geen liefdadigheid. Voor hetzelfde geldt zorg je voor een filevorming bij een stoplicht een stukje terug. Dit is geen stel dat, maar een feit. Dit gaat zo namelijk bij mij in de buurt zo. Mensen denken sociaal bezig te zijn, maar in werkelijkheid zijn ze aan het hinderen. Dus ja, dat even laten oversteken, terwijl de (bijvoorbeeld) voetganger, best even kan wachten tot de auto’s voorbij zijn. Als het de bedoeling is dat er op dat punt wordt gestopt, dan had er wel een zebrapad geweest.

              • mashell zegt

                1 november 2019 om 18:13

                @jeffreym3: haha. De behandeling van dat egocentrisme zal lang gaan duren… Die voetganger kan best even wachten…. Natuurlijk kan die niet wachten, de stroom ongeduldige auto’s houdt pas tegen 23:00 een beetje op. Die auto’s achter degene, die er voor kiest om iemand even te laten oversteken, die kunnen ook wel even wachten, dat moeten ze toch al bij het volgende verkeerslicht. Voorrangsregels zijn er voor bestuurders onderling, een voetganger de kans geven over te steken is geen kwestie van voorrangsregels maar van verkeersinzicht en medemenselijkheid. Zeker als er geen zebrapad is dan is het normaal een voetganger even te helpen door af te remmen of zelfs te stoppen.

              • davelepeef zegt

                1 november 2019 om 17:04

                @mashell: je weet dat de eerstvolgende auto amper hoeft te stoppen maar dat de vijfde auto in de rij stil zal staan? Je weet toch hoe dat werkt? Het lijkt soms niet zo maar er is meestal echt wel nagedacht hoe en waarom voorrangregels in een bepaalde situatie zijn bepaald, het is niet de bedoeling daar vervolgens je eigen invulling aan te geven. Dat is Jeffrey’s punt…

              • mashell zegt

                1 november 2019 om 18:29

                @davelepeef: en je weet toch wel dat zo’n opstopping als de oorzaak is weggenomen ook meteen weer oplost. Daar moeten we geen probleem van maken en flexibel mee omgaan. De dringende wens om maar telkens door te kunnen rijden, feitelijk het niet bereid zijn om af te willen remmen daarin schuilt zo’n berg gevaar. Weg ermee, je rijdt er zijn factoren die je niet onder controle hebt (mensen die voetgangers laten oversteken) accepteer dat en zie het niet als probleem. Want dat is het namelijk ook helemaal niet.

              • davelepeef zegt

                1 november 2019 om 18:44

                @mashell: jaa dat is ook wel zo!!

              • jeffreym3 zegt

                5 november 2019 om 16:04

                @mashell: accepteer dan ook dat er mensen zijn die wel door willen rijden en laat iemand erlangs op de snelweg die harder dan de maximum snelhied wil rijden.. Wat dat doe je niet. Dan gunnen komt van jouw blijkbaar maar van één kant.

        • jeffreym3 zegt

          1 november 2019 om 16:02

          @davelepeef: dankjewel. Dit is precies wat ik bedoel. Mijn voorbeeld was misschien wat overdreven ?

          Login om te reageren
  56. leefvrij zegt

    1 november 2019 om 15:34

    Ik heb besloten me niet meer te ergeren aan anderen in het verkeer. Ik probeer de fouten van anderen zelf op te lossen. Zorgt voor een lagere hartslag en ik ben een vrolijker mens.

    Wat ik echt niet vind kunnen is het in gevaar bengen van anderen door alcohol, telefoon, bumperkleven,…
    Dan hoor je niet op de weg.

    Login om te reageren
  57. Hubert zegt

    1 november 2019 om 15:35

    Die mobiele grasmaaier die regelmatig besluit om in de ochtendspits van Mierlo naar Geldrop te rijden omdat daar het gras groener is….

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 november 2019 om 15:37

      @hubert: ik snap wat je bedoeld, hier bij Deventer rijden er regelmatig loonwerkers hele afstanden met hun landbouwvoertuigen in de spits op N wegen en zelfs in de bebouwde kom waar dat eigenlijk niet zou moeten.

      Login om te reageren
  58. unknown32 zegt

    1 november 2019 om 15:37

    Typisch voor Nederlanders. Tussenvoegen waar eigenlijk geen plaats is. Liefst met een snok aan het stuur en bij groot voorkeur moet jij nog in de ankers.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      1 november 2019 om 15:53

      @unknown32: wat betekent “snok aan het stuur”??

      Login om te reageren
  59. GuideDog zegt

    1 november 2019 om 15:40

    All of the above uiteraard, maar er is nog iets dat ik niet terug heb zien komen, die gelukkig ook niet vaak voorkomt, maar echt gevaarlijk is. Namelijk automobilisten die op een rotonde af komen rijden en even richting aangeven naar rechts. Waardoor ik denk dat ze de eerst afslag nemen, om vervolgens rechtdoor richting 2e afslag te gaan! Paar keer meegemaakt en bijna aanrijding in mijn flank van zo’n prutser. Laatste keer was een oude man. Kennelijk is de gedachte dat als ze dat niet doen de automobilist achter hen niet doorheeft dat er een rotonde aankomt of zo.

    Login om te reageren
  60. mrgnex zegt

    1 november 2019 om 15:45

    Mensen hebben weinig geduld. Toeteren als iemand even wat langer nodig heeft om te parkeren, de auto voor een andere gooien in plaats van er achter, geen ruimte geven, standaard te hard rijden en daarmee plakken, etc.
    Als we allemaal nou twee keer ademhalen en bedenken dat het niet erg is als we 5 minuten later aankomen zou het verkeer een veel fijnere plek zijn.

    Login om te reageren
  61. GuideDog zegt

    1 november 2019 om 15:46

    Andere ergernis om als motorrijder bewust te worden geblokt in de file (je ziet ze in de spiegel kijken en vervolgens ruimte verkleinen)
    Als motorrijder zie je zoveel mensen met hun telefoon bezig, echt ongelooflijk. Zie het al van een afstand. Auto op de linker baan die in de file langzaam naar de streep kruipt.. 9 vd 10 keer telefoon Daarnaast hebben mensen de eigenschap in de file om af te schakelen en niet meer met verkeer bezig te zijn.

    Login om te reageren
  62. detroitv8 zegt

    1 november 2019 om 15:54

    Geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde.

    Login om te reageren
  63. al69 zegt

    1 november 2019 om 16:02

    – Piaggio MP3 en andere scooter rijders, wees een kerel en rij een motor.
    – Mensen die denken dat ik aan het vloeken ben als ik toeter, terwijl het een waarschuwing is van “Hee, Let op!”

    Login om te reageren
  64. 991abc zegt

    1 november 2019 om 16:06

    Ach, zou het zin hebben om hierop te reageren? Denk het niet…

    Login om te reageren
  65. mat1980 zegt

    1 november 2019 om 16:09

    In de spits van die grondverzetmachines en trekkers van grondverzetbedrijven die over de provinciale weg rijden. En ja dat zijn er heel heel veel!
    Zoizo zijn veel trekkers een belasting ontduiking. De regeling die trekkers op de openbare weg toelaten is ervoor bedoeld om de boer van en naar zijn land te laten rijden niet voor grondverzet bedrijven die een trekker kopen (geen kenteken e.d.) ipv een volwaardige vrachtwagen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 november 2019 om 16:19

      @mat1980: klopt, dat is een fiscaal delict. Maar er is eigenlijk geen controle op. Niet alleen is het concurrentievervalsing, ook steekt qua verkeerveiligheid een tractor met aanhanger een stuk slechter tegen een zandkiepvrachtwagen.

      Login om te reageren
  66. sanderz28 zegt

    1 november 2019 om 16:09

    Met stip op 1 de linksplakker. Verder mensen die met 60 de oprit nemen waardoor jij ook gedwongen word om met zo’n lage snelheid de oprit te nemen. Smartphone gebruikers achter het stuur. Mensen die niet opletten bij het stoplicht en te laat vertrekken waardoor die bij jou alweer op rood springt. Turkse trouwstoeten. En vrouwen achter het stuur.

    Login om te reageren
  67. maotje zegt

    1 november 2019 om 16:21

    Geen richting aangeven. Staat toch wel op nr 1

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      1 november 2019 om 17:12

      @maotje: hallo, weet je wat een knipperlicht installatie kost op een beetje Audi? Kun je ook een beetje rekening mee houden hoor…

      Login om te reageren
      • maotje zegt

        1 november 2019 om 17:56

        @davelepeef: dan koop je een golfswagen volk ipv een audi. Kun je de knipperlicht wel mee financieren.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          1 november 2019 om 18:45

          @maotje: dat moest ik een paar keer lezen voor het binnenkwam =]

          Login om te reageren
  68. dirkiii zegt

    1 november 2019 om 16:21

    Zo te horen heeft iedereen een hekel aan mij.

    Login om te reageren
  69. tkoote zegt

    1 november 2019 om 16:52

    Mensen die niet anticiperen op overig verkeer. Sommigen kijken echt alleen naar hun eigen handelen en houden totaal geen rekening met een ander (dus je jiet uit laten voegen; afsnijden zonder knipperlicht; vrachtwagens afsnijden etc) zeker met dit soort weer zie je gewoon veel mensen die (terecht overigens) de auto pakken terwijl ze dat normaal gesproken niet doen. Niet dat ik nu zo heilig ben (integendeel) maar je merkt aan het rijgedrag of iemand dagelijk of zelden op de weg zit.

    Login om te reageren
  70. appiejappie zegt

    1 november 2019 om 17:05

    Overig verkeer

    Login om te reageren
  71. TimmiX zegt

    1 november 2019 om 17:25

    Te smalle straatjes# auto’s die half op de weg staan geparkeerd. Oh en kruisingen waarbij je niet kan zien of er een auto van rechts komt door hoge bomen/struiken of een gebouw waardoor je compleet tot stilstand moet komen voordat je het kan zien. Levensgevaarlijk. En dan van die mensen die niet kijken en gewoon doorrijden.

    Login om te reageren
  72. narcotic zegt

    1 november 2019 om 17:47

    Mijn grootste ergernis? Middenbaanplakkers!!!

    Eigenlijk op de gedeelde eerste plaats met: “de zoveelste trajectcontroles en de overheid die doet alsof snelheid het grootste gevaar is en dronken, onder invloed van drugs, zonder rijbewijs of onverzekerd rijden veel minder gevaarlijk is en dus een veel lagere pakkans heeft.”

    Laat me nu eens lekker 160 of sneller rijden. Ik ben waarschijnlijk veel oplettender aan het rijden dan 70% van de rest op de baan.
    Om nog maar te zwijgen van het feit dat m’n auto sneller remt van 180 naar 0 dan een halfgare auto van 120 naar 0 die ook gewoon 120 wettelijk mag rijden.

    Ach, frustraties…..

    Login om te reageren
  73. gregorius zegt

    1 november 2019 om 18:03

    Ergste? Een situatie waar een of meerdere banen splitsen. Eentje staat vast. De normale mensen gaan netjes in de rij staan (want het staat vaak elke dag op hetzelfde punt vast), maar sommige rijden op de vrije baan helemaal tot het laatste legale stukje door, gaan dan stilstaan en proberen hun auto in de groep te drukken. En die mensen creeren dan vaak vertraging voor de mensen achter hun. Vreselijke mensen!

    Login om te reageren
    • archiebald zegt

      1 november 2019 om 18:10

      @gregorius: waar denk je dat dat aangelegde asfalt voor bedoeld is? Voor de show. Gewoon alle rijstroken gebruiken en doorrijden tot het verdrijving vlak, daarna normaal ritsen. Zo hoort het.

      Login om te reageren
  74. archiebald zegt

    1 november 2019 om 18:09

    Ik denk toch wel geen richting aangeven, vooral bij rotondes en te langzaam rijden. Die te langzaam rijden zou eventueel onnodig linkshangen kunnen opvangen, want die hoort er ook bij. Geen idee op welke volgorde eigenlijk…….

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 november 2019 om 18:46

      @archiebald: de middenstrook slapers dus. Daar worden de meeste apps en facebook commentaren geschreven…

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        1 november 2019 om 18:47

        @mashell: deze reactie had heel ergens anders moeten staan….

        Login om te reageren
  75. alfarosso zegt

    1 november 2019 om 18:29

    De idote drukte op de weg de hele dag door plus korte lontjes

    Login om te reageren
  76. techniekmeneer zegt

    1 november 2019 om 18:36

    Onnodig links rijden, en te langzaam rijden(onder de toegestane snelheid). Of een combinatie daarvan.

    Login om te reageren
  77. caprio zegt

    1 november 2019 om 18:58

    Al die types die hun auto er opeens voor gooien, soms met 20 of 30km verschil, dit is gevaarlijk en hinderlijk invoegen en slecht voor het milieu, met het onnodig afremmen en opnieuw gasgeven.

    Ook hinderlijk die types die nodeloos op middelste baan plakken en niet de maximaal toegestane snelheid rijden.

    Login om te reageren
  78. slowland zegt

    1 november 2019 om 19:13

    Als ik in NL ben, dan valt het me elke keer weer op hoe dicht iedereen op elkaar rijdt. Afstanden minder dan 5 meter. En ik weet, dat is in NL geen bumperkleven, maar hier in Canada is het al bumperkleven als je dichter dan 25 meter achter iemand zit…

    Hier maak ik me niet zo druk, al is het wel irritant als mensen gewoon structureel 20km/u te langzaam rijden….

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      1 november 2019 om 21:58

      @slowland: ik fantaseer dan over een klein tankje met rode verf, aangesloten op een ruitenwissersproeierpompje (lekker woord) die je onder de achterbumper schroeft. Lijkt me geweldig!

      Login om te reageren
  79. octaafia zegt

    1 november 2019 om 19:53

    Wat ik ook altijd genieten vind is een voorligger die op een drukke snelweg even lekker zijn voorruit gaat schoonspuiten. Mag iedereen achter hem/haar dat ook gaan doen.

    Login om te reageren
  80. jack_abarth zegt

    1 november 2019 om 20:06

    Ik rijd ca. 1000 tot 1100km per week en heb mezelf er bij neergelegd om te ergeren op anderen. Ik tokkel lekker tussen de vrachtwagens in de spits en kom de auto’s die mij inhalen toch elke keer weer tegen. Het verschil met s alleen dat je constanter rijd en niet telkens op de rem moet. En buiten de spits om gewoon de maximum snelheid proberen te rijden. Werkt perfect en mijn bloeddruk ligt hiermee op een gezond peil.

    Login om te reageren
  81. robertjrb zegt

    1 november 2019 om 20:08

    Erger me vooral aan al die mensen die anderen het licht in de ogen niet gunnen en geen rekening met elkaar houden.
    Direct een gat dichtrijden om je er niet tussen te laten wanneer je netjes rechts rijdt, met 100 op de linker baan blijven hangen waar je 130 mag, bumper kleven wanneer je al de maximale snelheid rijdt, wanneer je samen invoegt op een snelweg je direct proberen in te halen, bij het invoegen bij een file het ritsen misbruiken om iedereen in te kunnen halen.
    Kortom allemaal figuren die wat mij betreft niet op de weg thuis horen zolang ze niet sociaal kunnen rijden

    Login om te reageren
    • jordy zegt

      15 juli 2020 om 18:05

      Herkenbaar. Ik was een keer onderweg naar m’n werk en stond links voor gesorteerd (Kwam inprincipe al aan via de linkerbaan met 35 km/h in de 3) om in te halen via een invoegstrook.. Op het zelfde moment dat ik daadwerkelijk wou inhalen gaat zo’n half bejaarde vent naast me vol het gas indrukken, waardoor ik er niet tussen kon. Hierdoor moest ik m’n eigen gaspedaal helemaal in drukken om ervoor nog langs te kunnen anders zat ik tegen andere auto’s.. Ik snap er werkelijkwaar echt niks van.. Als je ziet dat iemand je via een invoegstrook inhaalt en praktisch al voorbij je is, dan laat je diegene gewoon voor om gevaarlijke situaties te voorkomen.. Nee wat gaan we doen, we gaan mensen de ruimte niet gunnen door zelf even het gaspedaal in te drukken. Word tijd dat ze rijbewijzen van mensen afpakken die dit soort gekut veroorzaken.

      Login om te reageren
  82. Jantje_555 zegt

    1 november 2019 om 21:31

    links en middenvak rijders

    Login om te reageren
  83. volvaudi zegt

    1 november 2019 om 22:11

    Oude gekken die met 95 op de linkerbaan zitten op een 130 weg. Gister nog een boete gehad voor ongeoorloofd gebruik van lichtsignalen omdat dit mij irriteerde. Was me niet bekend dat je niet 2x keer kort mag laten weten dat iemand op moet schieten.

    Login om te reageren
  84. volvaudi zegt

    1 november 2019 om 22:14

    Mensen die appen achter het stuur. Ook in de file heel irritant en heb daardoor al eens bijna een aanrijding van achteren moeten ontwijken. Boete mag van mij echt €1000 of meer zijn

    Login om te reageren
  85. Lucchino zegt

    1 november 2019 om 22:18

    Ik heb een nieuwe ergernis, waar ik me voorheen ook schuldig aan maakte. Mensen die in de spits bij een ritsstrook per se de hele strook tot de laatste cm willen afrijden, terwijl het daar voller is en 100 meter daarvoor wel ruimte. Daardoor krijg je remacties, en is die linkerstrook altijd de meest onrustige en de traagste. Misschien heb je in theorie gelijk, maar denk toch aub ook aan de doorstroming.
    Verder: onnodig links rijden is het ergst, of inderdaad de linkerbaan opgooien voor een invoegen die genoeg ruimte heeft. Tegelijkertijd ook die invoegen die verwacht dat je opschuift, en geen moeite doet om voor of achter je in te voegen. Mensen die op of over de lijn parkeren waardoor ik hem met mijn dikke volvo zowat tegen hun portier moet parkeren (ik weiger een andere plek te zoeken door zo iemand).

    Login om te reageren
  86. volvaudi zegt

    1 november 2019 om 22:19

    Gefrustreerde mannetjes met Peugeots 308 of Renault Meganes. Altijd gefrustreerd die gasten. Bumperklevend en append jagen ze over de weg

    Login om te reageren
  87. jtkdm zegt

    1 november 2019 om 22:59

    Mensen die niet aansluiten voor een verkeerslicht links- of rechtsaf, waardoor de wachtrij net niet op de voorsorteerstrook past en de doorgang rechtdoor geblokkeerd wordt, terwijl dat licht op groen staat.

    Login om te reageren
  88. johnwaters zegt

    2 november 2019 om 04:26

    Zwarte BMW’s en bijhorend rijgedrag.

    Login om te reageren
  89. dendennis zegt

    2 november 2019 om 08:43

    Mensen die een rotonde oprijden waar de fietsers geen voorrang hebben maar wel de fietsers voorrang geven. Iedereen op zijn rem.

    Login om te reageren
  90. tjorque zegt

    2 november 2019 om 09:48

    Ik kan hier een hele epistel schrijven met ergernissen en er nationaliteiten (kaas, klompen, bier, wijn, couscous, kebab, pita, olie etc gerelateerd) aan koppelen.
    Maar het feit is dat er overal hufters en mensen met totaal gebrek aan inzicht vandaan komen.
    Dát moeten ze aanpakken.

    Wat mij betreft komt er een regel die snelheidsbeperking op snelwegen afschaft mits voldoen aan bepaalde condities. Eventueel bijgestaan door specifieke hulpmiddelen (om veilige afstand en verkeersdrukte correct in te schatten)

    Maar daar tegenover komt een heel streng beleid dat genadeloos is voor smartphonegebruik tijdens het rijden, middenstrook kleven, pechstrookrijden, agressie in het verkeer, niet pinken,…
    Met een puntensysteem om je een beetje respijt te geve als je een keertje een steek laat vallen.
    Liefst op Europees niveau.

    Login om te reageren
  91. Scarface zegt

    2 november 2019 om 09:55

    Kijkersfiles of langzaam-aan acties zodra aan de andere kant iets met zwaailichten stilstaat.

    Zou opgenomen moeten worden in het theorieboek: zwaailichten betekent niet dat u terug moet zwaaien.

    Login om te reageren
  92. Shaw zegt

    2 november 2019 om 12:57

    Geen richting aangeven, vooral bij inhalen, en oprijden/verlaten snelweg, deze ziekte heeft zelfs beroepschauffeurs vrachtwagens bereikt. Geef gewoon richting aan! Vooral bij starten van inhalenmanouvre, en verlaten/ oprijden snelweg!

    Login om te reageren
  93. mwti zegt

    2 november 2019 om 22:15

    Schemer – geen licht en links blijven (rechts is helemaal leeg) met 110km/u waar 130km/u mag in je ouwe stinkdiesel.

    Login om te reageren
  94. themaster7 zegt

    3 november 2019 om 14:57

    Niet hele erge irritaties. Maar aan de twee heren die komen vertellen dat je je rijbewijs kwijt bent… OK nu zullen er veel mensen over me vallen omdat ik inderdaad veel te hard heb gereden helemaal correct. Maar dat er anno 2019 geen micro SD kaartje in een lasergun zit zo dat de bestuurder ook even zijn gemeten snelheid kan zien schiet mij naar lek uuuh nee doe maar een rijbewijsje. MAND

    Login om te reageren
  95. mazdav6 zegt

    4 november 2019 om 22:17

    Mensen die in het in het pikkedonker zonder licht aan rijden, iriteer ik me echt mateloos aan.

    Login om te reageren
  96. jeroenm83 zegt

    5 november 2019 om 12:48

    Zucht….het meeste is al gezegd. Wellicht heb ik m gemist, edoch:

    “Kijk, verhip, ach gossiegossie: míjn kans om de überburger te gaan uithangen!” In een range van 5 km voor je rijdt een politiewagen en we gaan met z’n allen alvast de toegestane Vmax minus 15 km/h rijden, want stel-je-voor.

    Echt. Met knuppels die mensen het land uitjagen.

    Login om te reageren
  97. reetschild zegt

    8 november 2019 om 01:16

    Auto’s met Maro**anen er in

    Login om te reageren
  98. anthony_mathijsen zegt

    29 maart 2020 om 03:03

    Het tekort aan parkeetplaatsen langs de weg omdat die te ver uit elkaar liggen.

    Login om te reageren
  99. jordy zegt

    15 juli 2020 om 17:46

    Hier een klein lijstje met waar ik me aan hinder,

    1. Fileratten.
    2. Bumperkleven.
    3. Onnodig blijven plakken op de linkerbaan en op de middenbaan als er 3+ wegen beschikbaar zijn.
    4. Mensen die proberen in te halen met 1-5 km/h verschil.
    5. Mensen die je voor een bocht afsnijden.
    6. Geïrriteerde/asociale mensen die je inhalen zodat ze voor je expres op de rem gaan zitten drukken.
    7. Mensen die je van de weg proberen te drukken.
    8. Mensen die de voor je langs proberen te gaan via de vluchtstrook.
    9. Mensen die met andere dingen bezig zijn dan met het verkeer (Telefoon bijvoorbeeld) en daardoor een gevaar vormen voor iedereen.
    10. Asociale wielrenners (Op de weg rijden inplaats van het nabijgelegen fietspad/met meerdere naast elkaar fietsen of iets als er altijd snel voor je voorbij moeten en dan boos worden als ze dat niet lukt).
    11. Mensen die ’s nachts zonder licht fietsen en/of hun aandacht besteden aan de telefoon inplaats van de weg.
    12. Mensen die in het algemeen geen richting aangeven (Bochten/kruisingen/rotondes bijvoorbeeld), zowel fiets als auto.

    En dan vooral de laatste voor nu:

    13. Mensen die met hun handen gaan zitten wapperen als ze denken dat je te hard rijd, terwijl je bijvoorbeeld 30 rijd in een 30 zone. Gebeurt niet vaak maar als het gebeurt is dit zeer en zeer irritant.

    Ik ben zelf ook geen heiligen en maak ook m’n eigen fouten, maar wat dat betreft.. Tja.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North