![Lezersvraag: je goede auto voornemens voor 2022?](https://www.autoblog.nl/files/2021/12/porsche-combi-1-918x612.jpg)
Bam, een nieuw jaar staat bijna voor de deur. Maar wat zijn je goede auto voornemens voor 2022?
Het jaar dat de benzineprijs naar een absoluut record ging. De leuke autoritjes hebben je in 2021 wat meer gekost in vergelijking met 2020. Ook is 2021 het jaar dat bekend werd dat er rekeningrijden op het programma staat van de nieuwe regering. Maar dat is nog een hele poos weg.
Ongeveer een jaar geleden stelden we je dezelfde vraag. Wat waren je goede auto voornemens voor 2021? Ik hoop dat je gedeelde voornemens in dat artikel uit zijn gekomen dit jaar. Zo niet, dan mag je 2022 zien als een herkansing. Misschien dat het volgend jaar wel gaat gebeuren!
Ondergetekende heeft eigenlijk, heel saai, geen concrete automotive plannen voor 2022 als het gaat om goede voornemens. De Audi S3 uit de Autoblog Garage blijf ik koesteren in het aankomende jaar en het eerste dat na het proosten op 2022 op de agenda staat voor januari is een onderhoudsbeurt. Uiteraard krijgen jullie een update hier op Autoblog hoe dat gegaan is.
Ik ben wel benieuwd wat jullie goede auto voornemens voor 2022 zijn. Laat het hieronder weten in de comments en mogen je plannen uitkomen!
Nog maar een jaartje blijven rijden, afgelopen jaar de 10.000 km net aangetikt. Als we dit jaar weer zo weinig prive rijden blijft de BMW nog wel een jaartje onder ons. Wordt wel tijd voor een nieuwe bus, die is aardig aan het verslijten
Aan mijn 20 jaar oude T4 TDI een grote generale instandzetting (laten) uitvoeren, mag wel na 500.000 km.
En waarom?
Omdat ik weet wat ik er aan heb en dat ik niet meer kan terugvinden bij nieuwe wagens.
Algemene kwaliteit, gemaakt om mee te gaan, niet om stuk te zijn na 120-150.000 km
Een huis met garage kopen, daarmee dus ook de andere auto plannen op de lange baan…
Terug verhuizen naar Nederland. Mijn rijbewijs halen en een eerste auto kopen. Iemand nog advies wat een leuke goedkope auto is als eerste auto?
Dat licht helemaal aan jouw eisen.
Wil je goedkoop dan die trio 107 enz.
Wil je meer auto is een b segment aan te bevelen.
Maak eerst een lijstje wat je wilt en wat je per maand kan missen.
@kilum: een 106 Rallye! Een mazda mx-5. Ligt aan je budget en eisen, bovenstaande zijn leuke eerste auto’s
@kilum: goedkoper rijden dan een Chevrolet spark 1.0 bifuel kan eigenlijk niet.
@rw1994: Tenzij je imagoschade gaat incalculeren…
@megaturbopowerboost: het is inderdaad te treurig voor woorden, maar het ging over goedkoop ;) heb er trouwens zelf 100k km mee gereden.
Net een nieuwe baan waarbij thuiswerken gecombineerd zal zijn met treinreizen. Dus de diesel gaat er uit.
En eindelijk mag ik op zoek naar benzine slurper voor wat prive km’s. Minimaal een 6-cilinder. Maar ik sluit een V8 niet uit. Als liefhebber wil ik toch ooit wel eens een 8-cilinder gehad hebben.
Nieuwe baan in het midden oosten.. Daar twee hele dikke v8’s kopen en zolang het kan daarmee blijven rijden.
De Giulia uit 1966 na pakweg 15 jaar stilstand maar eens goed laten kennismaken met het hedendaagse verkeer!
Misschien het koekblikkje de deur uit en wat groters kopen.
Sinds ik een e-bike heb gebruik ik mijn auto veel minder.
En er is nu meer budget om wat groters en comfortabeler te rijden. Mis het wel altijd d segment gereden en de overstap naar b segment is wat groot geweest.
Als het door gaat: naar de Porsche collectors day bij PCG.
Doen! altijd een leuk event. Ben er de afgelopen jaren geweest toen het doorging. In 2022 voor het eerst met mijn eigen Porsche!
Nog een jaartje met de 98 Galant station en 2010 Ka. Hebben ook pas rond de 130k op de klok. In mei met de 98 Galant naar Denemarken, en ik wil nog een vakantie in de zomer doen met de kinderen, afgelopen jaar is al het geld in het huis verdwenen. De 93 Galant sedan staat nu droog in de garage, die heeft 1 roestplekje onder het raamrubber wat aangepakt moet worden. Raam zal eruit moeten, want heb het al eens opgeschuurd e.d., maar is terug gekomen.
Oja en geen ongelukken maken, of onderdeel zijn van. Dat is altijd de bedoeling. Ik denk in +-2025 de 98 Galant de deur uit te doen. Dan moet het huis ook al een paar jaar af zijn, en hoop ik geld te hebben voor een ruime station met 6 in lijn. Nog 1x iets moois voordat elektrisch echt de norm wordt.
Eindelijk mijn 60’s/70’s US truck met dikke V8 kopen maar mijn vrouw zal waarschijnlijk weer iets vinden waardoor het geld naar iets anders gaat.
Het wagenpark (RS2, 330Ci, SL320 én Vivio) allemaal een beurt, nieuwe kap voor de SL en detailen. En lekker doorrijden totdat het niet meer mag. Ben afgehaakt na 2005 met nieuwe auto’s, uitzonderingen daargelaten. Zal in de toekomst helaas wel moeten.
Loterij winnen en een AM Vanquish kopen.
Met de auto‘s komt het altijd wel goed met mij, dus daar geen speciale voornemens voor. Ik zal proberen wat liever te zijn voor Hamilton en Mercedes F1 in het algemeen. Ze zijn natuurlijk erg aangedaan na dit dramatisch verlopen seizoen. Het is overigens nog maar de vraag of Hamilton überhaupt nog wel zin heeft om verder te gaan in de F1, dus we lopen op eieren. Hamilton asjeblieft stop er niet mee! Je bent verkozen tot beste F1 coureur van 2021 en wij vinden je ook heel goed. Zo, het begin is er…
– Roadster kopen
– Zakelijk over op elektrisch
– Een buitenlandse F1GP bezoeken
Een roadtrip door de bergpassen in de Dolomieten. Wellicht een nieuwe snelle station als de automaat slechter wordt, anders mag ie nog een jaartje blijven..
Een goedkoop werkpaard erbij kopen, onder een M4 (en dat andere ding) kan geen trekhaak . . .
Eisen :
– benzine.
– stationcar.
– max. EUR 2500.
– liefst automaat.
– liefst >100K km, iets meer mag.
Wensen :
– cruise control.
– trekhaak zit er al op.
Hou me aanbevolen voor suggesties.
Eerste wat mij te binnen schiet is een 2004-2006 Vectra SW.
Dank, die optie ga ik eens even besnuffelen.
Gewoon doorgaan.
Er komt een kleine aan in 2022 dus het beste excuus om een grotere en “veiligere” auto te kopen. Dat die minimaal 6 cilinders moet hebben neemt aankomend moeders de vrouw voor lief. Twijfel echter nog tussen een BMW 335i GT of 535i GT van de eerste generaties dus mocht iemand daar ervaring mee hebben hoor ik het graag :)
Wachten tot croky genoeg onderdelen naar Citroën heeft gestuurd zodat ze onze nieuwe auto af kunnen bouwen . Ter overbrugging af en toe een id3 huren voor moeders woon-werkverkeer. Hier in de buurt wil ze wel in mijn Rhd rijden, naar het werk niet.
Old-timer rally in juni, wedstrijden op Circuit Zolder als BK, Nurburgring: de uithoudingswedstrijden VLN.
Mijn voornemen is om wat minder met de auto te rijden en wat meer met de motor.
Mijn citroen c1 vervangen voor iets groters en leukers, Seat Leon topsport zat ik nu aan te denken. De evo eindelijk een beetje gaan opknappen, over laten spuiten, velgen restoren en bak revisie staan boven aan dat lijstje. En eindelijk met tweewielers gaan klote, heeft lang genoeg geduurd om dat rijbewijs te halen met al dat corona gezeur.
Mijn eerste Porsche kopen :) wordt eind volgend jaar gok ik.
Tof! Welk type heb je op het oog?
Panamera, wordt een daily.
Mijn V6 diesel inruilen voor een V8 benzine en daarmee hopend meer CO2 de lucht in te pompen…..
EQS bestellen.
300ZX lijkt me wel leuk speelgoed voor wat snelle zondag kilometers
Garage opruimen. OK, gisteren gedaan.
Proberen in 2022 meer te rijden naar leuke plaatsjes, dat is sinds 2018-19 geleden.
Tenslotte, picknick uitrusting verbeteren.
Éé op béé en half jaartje een Lynk en Co huren, misschien eind van het jaar een Model Y.
Een nieuwe kap kopen voor de MGF en ermee op vakantie naar zijn geboorteland.
De S-Type lekker aan de gang houden. Nu er een vervelend probleempje is opgelost (dat heel veel geld heeft gekost) hoop ik dat de kosten nu binnen acceptabele grenzen blijven.
De Golf gaat eruit. Dikke diesel of hybrid voor terug. Cadillac krijgt een nwe automaatbak en wat kleine dingetjes. Dan is ie technisch weer helemaal fris. Dan sparen voor de optische dingen.
De krasser in onze buurt pakken….. tientallen auto’s in de laatste jaren de sjaak. En dan zou ik t liefst a-la Unglorious Bastards een kras op zn voorhoofd snijden zoals ie nu met deze Kerst op de kofferklep van mn Alfa Giulia heeft gemaakt!
In het nieuwe jaar hopelijk een m135i (f20) automaat voor de deur.
Leuke vraag! Ik hoop mijn 106 Rallye voor de zomer de weg op te krijgen na een engine rebuild met scherpere nokkenas en een bodemrenovatie. Daar wil ik lekker van genieten!
Dat ligt aan hoe de zaken gaan.
Op zoek naar een BMW 3/5/6 serie met de bekende zes-in-lijn. Eentje die nog 2-3 jaar COE (certificate of entitlement, geldig voor 10 jaar, staat nu op 80k SGD = 52k EUR) overheeft, voordat deze “scrapped” moet worden (lees: geexporteerd naar een ander Aziatisch land).
Eindelijk mijn Nissan Skyline R34 in ontvangst nemen en dan afwisselend de Miata en Skyline gebruiken voor mijn prive en woon/werk kilometers. De Mini mag het veld ruimen in het voorjaar. Daar komt in het najaar wel weer een winterauto voor.
Over de angst heenstappen en een lange E38 importeren… Driemaal zoveel cilinders als de daily driver…
En verder het dagelijkse autootje alle onderhoud geven dat ze nodig heeft!
Komend jaar waarschijnlijk de Porsche meenemen op vakantie in Duitsland, de auto een goed uitlaten! Daarnaast de achterbanden nog vervangen, dit jaar voorbanden en velgen gedaan.
Verder de Volvo zelf weer een beurt geven in Maart, gezien ik er in afgelopen 6 maanden 13K gereden heb. Als volgende upgrade een olietemperatuur teller inbouwen in de Volvo.
Activiteiten: F1 van Hongarije staat gepland met de vrienden. Daarnaast nog wel 1 of 2 weekenden Nordschleife en het Michael Schumacher museum bezoeken + natuurlijk auto meetings en tourritten met de Volvo groep (Volvodrive Treffen) en PUUR Porsche meeting. Prima vooruitzicht voor volgend jaar!
Lekker met de Golf VII blijven rijden en als er budget is een keer het onderstel wat verbeteren.
Een Alfa Romeo 75 aanschaffen.
Een nieuwe Morgan plus 6 laten bouwen.
Eentje met een atmosferische V10 kopen.
Jawel, toch wel.
Omdat het na 2022 waarschijnlijk niet meer kan.
waarom kan het na 2022 niet meer?
@maotje: in 2023 nemen ze nog bestellingen op tot juni en maken ze hem nog tot december. Maar dat wordt een vrij prijzig uitzwaaimodel.
Lekker verder rijden met mijn Citroën DS4 thp 200 sport Chic. Deze zal komend jaar wat leuke upgrades krijgen. Volgorde weet ik nog niet. Maar de volgende wensen staan op mijn lijstje : down pipe met sport-kat, chiptuning, lederen interieur weer netjes (laten) maken, koni fsd schokbrekers plaatsen. Het lijstje is lang maar het hoeft ook niet in een jaar af
Misschien ben ik niet voldoende thuis in Franse tuning/upgrade onderdelen, maar dit klinkt best interessant. Houd je het ergens bij of is er een subforum? Lijkt me leuk om eens in de zoveel tijd eens te kijken.
Ik probeer hier een beetje wat te posten: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/240655/
maar dit is niet helemaal up to date, en het werk niet echt motiverd. Citroen Forum is meer geinteresseerd in de wat meer gedateerde modellen. Mijn 10 jaar oude citroen ds4 valt daar (nog) niet onder.
Qua thp motor begin ik me ook steeds beter thuis te voelen. Ik ben wel van het pionieren en uitzoeken.
H&R -40 verlagingsveren en koni FSD dempers zijn inmiddels binnen.
Mn eerste supercar aanschaffen
Mijn doel in 2022 is mijn Volkswagen Jetta MK1 weer op de weg krijgen.
Ik heb ‘m zo’n 5 jaar geleden gekocht, een zomer in gereden en ik voelde dat de carburateurs (Yamaha R1 carbs) heel soms even hikten. Dus, ik dacht; ik laat ze reviseren, just to be sure. Dat duurde een paar maanden, in de tussentijd had ik de uitlaat gedemonteerd om het spruitstuk te wrappen met hitteband en de rest te vervangen. Terwijl ik met de uitlaat bezig was, herinnerde ik me dat de schakelpook heel onnauwkeurig was. Dus het hele schakelmechanisme uit elkaar gehaald om te vernieuwen. En uiteindelijk ook de radiateur, waterpomp en thermostaat gedemonteerd om te vervangen. Uiteindelijk heb ik NIKS vervangen, alleen alles gedemonteerd en vergeten hoe het gemonteerd moet worden.
Ondertussen natuurlijk andere auto’s gekocht waar ik wél heel veel aan heb gesleuteld en de Jetta is naar een donker hoekje in de loods verplaatst… Maar, mijn E30 Touring is eind dit jaar teruggekomen van de spuiter en is voorlopig even ‘af’. Dus, tijd voor de Jetta! Afgelopen weekend al een hoop onderdelen besteld, exploded views gevonden hoe onderdelen gemonteerd moeten worden. Voelt goed en ik heb er zin in!
TTRS eruit, i4 M50 erin
Mijn subaru voorzien van een gebouwde motor met een grote Garrett turbo om zo 500+pk te krijgen. Hiermee mijn droom af te maken die in vanaf mijn 4de heb. En dat is een subaru bouwen zoals ik wilde hebben. Vanuit daar geen flauw idee wat ik verder ga doen.