
Hoera, het is 5 december. Vanavond mag u weer massaal bij uw schoonmoeder op de bank genieten van skitterende cadeau’s. Bij Autoblog krijg je de kans om eens een verlanglijstje in te vullen waar je écht naar verlangt.
In dit artikel is de commentsectie omgetoverd tot wish-list. Geen lijst met droomauto’s waarmee je een fictieve garage zou willen vullen, maar een verlanglijstje met punten voor de auto-industrie in 2016. Wat kan beter? Waar hoop je op? Welke strategie is volgens jou cruciaal?
Uiteraard zal ondergetekende aftrappen. Mijn wens is dat de overheid met een goede regeling komt voor de petrolheads. In deze tijden, waar discriminatie en racisme hot-issues zijn, is het toch van de zotte dat een achtcilinder soms het drievoudige kost ten opzichte van een viercilinder? (hoi Ford). Die arme brullende motoren. Weggestopt in het verdomhoekje.
Verder is het jammer om te zien dat steeds meer fabrikanten kiezen voor ‘het verstand’ in plaats van ‘het hart’. Maar uiteindelijk gaat het om verkopen en winst maken, kun je het ze kwalijk nemen? Dus Mercedes, kom maar door met die SUV-feestpartij (GLA, GLE, GLS). Dan sparen de echte petrolheads door voor een leuke youngtimer. Of een Cayman GT4 natuurlijk.
Nu de taak aan jullie. Deel strategieën, ideeën en een onderbouwd verlanglijstje. Go!
Foto: Sinterklaas gaat los in een Ferrari FF
Denk dat ’t merendeel nog geen schoonmoeder heeft, en gewoon bij opa en oma op schoot zit… ?
@mars: ohja, heb geen verlanglijstje dit jaar!
@mars: k heb een schone moeder, maar zit alsnog bij oma. De 3e sinterklaas viering deze week…..
@dutchdriftking: hahaha, was 1 viering niet genoeg?
@MARS: pakken wat je pakken kan heet deze week pakjes dat je pakken kan.
@mars: Dat kan je ook op het verlanglijstje zetten, geen schoonmoeder
Dat de italianen auto’s gaan bouwen.
ik hoop op minder files en meer goedkope sport coupe”s
Porsche Mission E en Volvo V90 Polestar !
@max038: een shot in de roos !
Dat Victor Muller heel VW opkoopt!
Bij iedere verkochte sjoemel diesel van vag wordt er een boom geplant?
@henkhupelschoten: dan compenseren we ook weer het ontbossingsprobleem
@henkhupelschoten: Heeft Victor niet al genoeg problemen?
Alpina B5, blauw met striping.
Dat is voldoende.
@bouwvakkert: Ik moet echt eens eerst gaan lezen…..
We gaan vanavond met de kinderen naar de schoonouders.
Dus ik wens veel vermogen in een mooi sportief jasje in combinatie met de ruimte die je nodig hebt met 2 jonge kids
@rob5nismo: de Giulia QV komt eraan, of een GTR als dat mooi genoeg is. (Mits je redelijk wat geld hebt natuurlijk)
@pixeltrooper: de GTR is zeker een mooie auto
@rob5nismo: een Goeie Porsche 928 is alles wat je nodig hebt
Reken maar niet op de Nederlandse overheid. Dan kun je beter gaan emigreren. Wordt het rijden van een V8 nog niet goedkoop maar wel vele malen goedkoper dan in Nederland.
Dat Alfa blijft bestaan
http://static.autojunk.nl/pictures/2015/1127/203230/nieuwe-auto-van-een-goede-vriend_01.jpg
Ik ben een bescheiden mens met bescheiden wensen, toch ben ik een beetje jaloers op zijn goede vriend.
Ik hoop dat die golf r400 snel wordt gebouwd
Mijn mustang eindelijk op de baan krijgen daar zou ik al gelukkig genoeg mee zijn.
Gezondheid. Voor iedereen !
En ik sluit me aan bij @tiemegommer
Graag zelfs !
Ow een nieuwe ECHT leuke Voute Impreza mag er ook komen !
Giulia (niet eens zozeer de QV)
S90/V90
124 Spider Abarth
Oh en bereikbaar en persoonlijk een klein karretje (zoals in AB-Advies) waar ik bijna een goede deal mee heb.
@mercedesclk350: tekst gelezen?
@thomcarspotter: Oeps. Beetje verkeerd gelezen idd. Maar, mijn droomgarage mag op deze manier wel gevuld worden.
Die laatste zin slaat er wel op: http://www.autoblog.nl/nieuws/autoblog-advies-zuinige-benzine-voor-naast-e350-cdi-coupe-82230
Dat is mijn doel in 2016.
@mercedesclk350: hier nog een AB advies, lees de tekst!
Dat Audi en Porsche doorgaan met z’n 2 zonder paplepel VAG en weer pareltjes gaan maken.
Ik vraag aan Sinterklaas dat de algehele autoindustrie ont-Duitst wordt. Dus dat Franse auto’s weer comfortabel worden, Italiaanse auto’s weer licht enzovoort.
Mazda MX-5 1.5 lijkt mij een leuke auto, en verder een Citroën SM voor de zondagse ritjes
Dat we eindelijk met de stomme pietendiscussie stoppen. We stoten daardoor onnodig CO2 uit en CO2 is slecht voor het milieu. Als we daarmee stoppen dan krijgen we weer appeltjesgroene weiden en dat is mooi.
Mooi om daar met een dikke vette LaRo met V8 doorheen te crossen…
Tja, mijn top 3 dan maar even:
– Pagani Cinque
– Maserati MC12
– Ferrari F355 GTS F1
Pretty please ?
@spykerboy: Lezen, is en blijft een groot probleem voor sommige…
@henkhupelschoten: nee hoor, heb het doorgelezen maar als ik dan iets anders moet kiezen: dat vw maar snel stijgt ll de beurs, dan kan ik binnenkort lekker cashen
@henkhupelschoten: Sommige wat?
@baardmijt: sommige zeikwijven
@baardmijt: knuppels
@baardmijt: pipo’s
Berenwieldoppen voor Mazda’s!
Dat Vettel kampioen wordt in een Ferrari. Dat Max z’n eerste podium haalt en dat Schumi weer de oude wordt. Hartelijk 5 december iedereen!
@str8six: 10 plusjes als dat mogelijk zou zijn!
Dat m’n Alfa 75 met 24 klepper af komt!!
Dat alle lelijke auto’s plotseling exploderen
@agera: met de bestuurders er nog in want dat zijn toch geen autoliefhebbers?
Mijn wensen zijn meer asfalt met minder controles en logische maximum snelheden. Weg met de staatskas spekkende trajectcontroles en goed investeren in echt logisch infrastructuur. Verder zou het prachtig zijn als de overheid mooiere regelingen kunnen treffen wat betreft aanschaf in auto’s met betrekking tot BPM en dergelijke. Maar vooralsnog zal ik lekker bij schoonmoeder mijn zeer welkome nieuwe sokken ontvangen met bijpassend gedicht voorlezen. Fijne avond kindertjes.
@viezefreddyw: Amen. Ook graag fatsoenlijke brandstofprijzen en wegenbelasting. Kijk eens naar onze buurlanden!!
Hmm. Wishful thinking maar toch, komt ‘ie:
1. Jaguar E Type (in british racing green en de toolkit, blijft Brits he)
2. ’61 Cadillac Coupe Deville
3. BMW E39 530i (die heerlijke, onverwoestbare 3 liter 6-in-lijn)
U weet mijn schoen te vinden.
@olivier420: jij heb dus maar gewoon het artikel overgeslagen en gelijk opgeschreven welke auto je wilt. Dat was dus niet de bedoeling
@agera: Shit… krijg ik nu een zak zout in m’n schoen?
@olivier420: nee, kat uit de zak
Ferrari 360 please!
Dat de Japanse merken met een lekkere sportwagen(tje) komen, zonder hybride BS én die goed verkoopt.
Dat ik mijn twee youngtimers (RS2/330CI) kan blijven rijden, en dat er geen regeling komt dat deze ook moeten verdwijnen van de weg!
Jet kwartje van Kok mag wel eens terug komen, met rente
Net mijn nieuwe SUV gekocht dus…Hopen dat het eerste krasje lang op zicn laat wachten?
@norge: Een Santa Fe?
@BmwMPower: De nieuwe Tucson.
@BmwMPower: foto op, autojunk ;) mijn auto
@norge: Gefeliciteerd pik
@Svenska_Aeroplan_AB: thanx… ;)
@norge: gefeliciteerd! Een nette Tucson. Veel plezierige ritten toegewenst daar in t Noorden
@toyotafortuner: Takker, zal wel lukken ;)
@norge:
Een SUV…., ouwe pik! ;-)
Nee, veel plezier der mee. En uiteraard met 4×4 mag ik hopen? ;-)
@Rob: 4×4 Hoort erbij, in dit land zijn het gewoon perfecte auto’s —-Thanx
Dat lancia ijzersterk terugkomt en de wereld veroverd met opvallende italiaanse styling
@koenigsegggone1: Opvallend of gewoon lelijk?
@pixeltrooper: met opvallend bedoelde ik in deze context herkenbaar
Dat de overheid bedrijven als jetcars eens een keertje onder de loep neemt…
Ik wil een citroen C2 vts of vtr of een Renault Twingootje uit 2008 gaan kopen. Gewoon een relatief nieuwe auto voor weinig geld die me helpt om van A naar B te komen.
Dat auto’s goedkoper worden om te rijden en onderhouden. Benzine 1 euro per liter. Geen wegenbelasting. Minder files. Oh wacht. Sinterklaas bestaat niet……
@enricoleerdam: zwarte piet wel…
Een GTI versie van de UP!
Alfa Romeo gaat niet failliet.
BMW maakt nog even gebruik van RWD.
Caterham terug in de F1.
Dacia met een coupé.
Ferrari met een nieuw non turbo model.
Gumpert komt terug!
Hyundai blijft het goed doen.
Jensen wordt overgenomen en krijgt een nieuw leven.
Koenigsegg gaat voor record na record.
Lamborgini brengt de Estoque uit.
Maserati gaat ook niet failliet, brengt Levante uit.
Nissan komt met de GTR R36.
Opel komt met een spannende SUV.
Porsche komt met nog een special edition van de 911.
Renault laat iedereen in de F1 een poepie ruiken.
Ssangyong gaat wel failliet.
Triumph idem als Jensen.
Volvo wijzigt toch de achterkant van de S90.
Wiesmann brengt de opvolger van de MF5 uit.
Zenvo gaat een nieuwe sportwagen bouwen.
Fijne feestdagen.
@BmwMPower: die van SsangYong snap ik niet?
@gt500eleanor: SsangYong is net als de naam. Kut
@BmwMPower: de Lamborghini estoque zou geweldig zijn!!
Maar VAG mag er nog een paar uitbrengen vind ik:
– Lamborghini asterion
– Porsche sport tourismo
– Audi prologue avant
– Audi tt sportback
– Audi tt clubsport turbo
– Volkswagen C coupé GTE
– Volkswagen sport coupé GTE
en heel graag de Volkswagen Amarok Power.
Dat is alles! ;)
Dat Rotterdam die belachelijke milieuregel schrapt en ik na 1 januari ook nog lekker op de coolsingel in de file kan staan zonder een boete te krijgen.
Wishlist. Ik hoef niet veel, met alleen een Pagani Huayra neem ik genoegen lieve sint
@arnoldh: 190D uit 1986? ?
Dat er een ferrari ff magisch op de oprit verschijnt en een tankpas zonder limiet. Maar met alleen 1 vd 2 ben ik ook dik tevreden
Of realistischer; goedkope ev met 400+ bereik en genoeg zonnepanelen op het dak om bijna gratis te kunnen rijden. (Liefst 200pk)
Ik hoop dat ze gevoel weer terug brengen in het autorijden. Dus dat je aan het pedaal voelt hoe de koppeling aangrijpt en dat je de staat van de straatstenen door je stuur kunt voelen. Dat je weet wanneer het glad is omdat je bibs het kan voelen. Dat mensen weer snappen dat autorijden iets anders is dan op een stoel zitten en met je telefoon spelen.
@lekbak: Ik ga hier in mee, heb het laatste half jaar in een Corsa 2015 gereden maar er zit gewoon geen gevoel in. Rem, stuur en koppeling gaan zo licht en bekrachtigd dat je amper door hebt wat je aan het doen bent.
Gelukkig vorige week een prachtige Alfa GT gekocht, dat voelt gewoon veel beter aan :)
Dat de amerikanen minder “V8 motors” in hun pick-ups lepelen en iets normalere motoren gaan gebruiken, de vw amarok 2.0 tdi werkt toch prima?
En ook dat de duitsers eens beginnen met elektrische auto’s te bouwen ( die eens mooi zijn), zoals porsche mission E en audi “Q6”.
@olliequattro: Je kunt een Amarok niet vergelijken met die pickups in de VS. De pickups waar jij op doelt zoals de Silverado en de F150 zijn een maatje groter dan bijvoorbeeld een Amarok en zijn er op gemaakt veel zwaardere ladingen te vervoeren. En dan wegen die dingen zelf ook nog eens veel meer. Zo’n ouderwets V8 blok is relatief eenvoudig qua techniek, betrouwbaar en gaat jaren mee.
Als je gaat kijken naar de Ford Ranger, die qua formaat wel met de Amarok overeen komt, zie je dat daar wel gewoon een beschaafde motor in ligt. Maar die wordt dan weer niet aangeboden in de VS.
Een fatsoenlijk overheidsbeleid waarbij de automobilist wordt gewaardeerd voor de belasting die hij/zij afdraagt, in plaats van de melkkoe (richting slachtkoe) van het heden. Realistische bijtellingspercentages die in lijn liggen met het vaak ge(mis)bruikte excuus/drogreden “Europa”.
De utopie…
@m550d: Bijtelling zoals in andere Europese landen (dus zo goed als niet) ik zeg: doen!
1) Volvo 850 T5-R
2) Saab 9000
3) Mercedes 560SEL
4) Renault 12
5) 1972 Dodge Challenger
6) Jaguar E-Type
7) Bentley Arnage
8) Mercedes E63 W211
9) Citroën C6
10) Lada Niva
@vonklausenburg: nu al dronken?
Mooi lijstje!@vonklausenburg:
Een Wiesmann en zo n auto laten bouwen die van den brink heeft getekend… op basis van een Ferrari 458.
Oké dan hier komt mijn lijstje:
– BMW kondigt een modulair platform aan dat zowel voor FWD als RWD geschikt is, en kondigt daarbij ook aan dat de volgende generatie 1 en 2 serie op dat platform komen te staan. De gewone 1 en 2 serie met RWD, de andere carrosserievarianten (2 Serie Gran Divorce, X1) krijgen voorwielaandrijving. Ook de volgende 3-serie krijgt gewoon RWD.
– De Ford Focus RS wordt een ware hit, zo’n grote hit dat Ford besluit het RS-succes verder uit te melken en eindelijk een Fiesta RS maakt. Uitgeklopte wielkasten, zo’n heerlijke asociale RS spoiler en een PK of 250. Liefst op alle vier de wielen, maar als dat nou echt te duur is weten ze vast dat Torque Vectoring systeem wel iets aan te passen zodat het goed te doen is met FWD. De vorige Focus RS had in RS500 uitvoering ook 350pk op de voorwielen, dus dan moet 250 ook wel te managen zijn.
– Alfa komt eindelijk met de Guilia. Niet alleen die onbetaalbare QV, maar ook met betaalbare versies. De auto blijkt stiekem beter dan verwacht en kan zich echt meten met de Duitse 3. Ome Sergio besluit daarnaast om de nieuwe modellen niet nog eens uit te stellen.
– Volvo is lekker op weg met die prachtige nieuwe XC90 en S90. Naast de onvermijdelijke V90 besluit Volvo dat er nog een derde nieuw model komt, de C90. Het design? Kijk naar de Concept Coupé en denk er een stel normale handgrepen op.
– Dacia staat bekend als een no-nonsense merk dat voor weinig geld veel auto biedt. Om een jonger publiek aan te spreken komen ze met een lichte, maar toch sportief tweezits cabrio’tje die ze voor ongeveer 15.000 euro in de prijslijsten zetten. Het karretje wordt een vlot en lekker sturend karretje, maar stuurt weer niet zo lekker en scherp als een MX-5. Maar wat wil je voor bijna de helft van de prijs?
– Dieselgate: Volkswagen weet alle auto’s netjes te fiksen en boek weer winst en poetst hun imago weer. Niet dat Volkswagen mij zoveel boeit, maar dat het budget van de Le Mans teams van Porsche en Audi teruggeschroefd is en er daardoor maar twee R18 en 919’s aan de start van Le Mans verschijnen vind ik persoonlijk wel jammer. Door de positieve tendens gaat Volkswagen weer geld uitgeven aan dit soort hobby’s en mogen Porsche en Audi vanaf 2017 weer een derde auto inzetten.
– Elon Musk is er op z’n zachtst gezegd niet blij mee dat Porsche zich op hun terrein wilt begeven met de Mission E en countert. Tesla kondigt aan een 911 killer te gaan bouwen, uiteraard met de grote range en indrukwekkende specs die we van Tesla gewend zijn
– Formule 1: Ferrari bouwt eindelijk weer eens een goede auto en Vettel zet die irritante kwal van een Hamilton eens goed op zijn plek door na vele heftige gevechten op de baan de titel in de wacht te slepen. Ook Rosberg kan zijn goede flow doorzetten in 2016 en eindigt zelfs voor Hamilton op plek 2 in het kampioenschap. Bonus: Max pakt zijn eerste podium. Idealiter zou hij ook nog een overwinning pakken à la Vettel op Monza in 2008, maar gezien de omstandigheden is dat niet realistisch
Eerst 10 december even afwachten of die grote vis hier zwemt.
Ik hoop op meer projecten zoals de E Type revival bij Jaguar. Limited run, optimaal afgesteld. Of zoals de Eagle Speedster, 27l Bentley etc. Al dat nieuwe spul doet me minder en minder.
Doe mij maar een Tesla model s als dagelijkse auto. Een mercedes 300sl als klassieker en peugeot 205/309 gti als leuke youngtimer.
@yupyup: laat maar. Ik had het artikel moeten lezen in plaats van scannen…
Lieve Sinterklaas (en zwarte piet): Kunt u er voor zorgen dat alle autofabrikanten stoppen met het maken van SUV´s, Cross-overs en andere marketing-meuk en zich weer gaan richten op: Sedans, hatchbacks, station wagons, cabrio´s en sportwagens.
Echt, alstublieft Sinterklaas. Ik ben het hele jaar lief geweest. Meestal… Soms dan. Ach, laat maar, ik regel het zelf wel….
Weer auto’s met rijbeleving, die niet alles wegfilteren.
Ik hoop dat BMW niet het merk te grabbel gooit en met te veel voorwielaandrijvers komt. Gewoon ouderwetse merkwaarden in ere houden.
@e38ossie: als BMW de merkwaarde in ere had gehouden waren ze nu goedkoop (dus absoluut niet premium geweest) en had de deur aan de voorkant gezeten.
@mashell: ik weet niet of je de Issetta als onderdeel van de echte merkwaarden moet zien. Voor WW2 heeft BMW de nodige mooie sedans, coupés en cabriolets met fijne zescilinders gebouwd. Dat zijn de merkwaarden die BMW liever in ere wil houden.
Aan de andere kant is de Issetta wel de kurk geweest waar het concern op bleef drijven.
Een Jaguar Mk2 by Callum.
Dat Max weer zo’n topseizoen rijdt als dit jaar.
Dat er maar voldoende interessante actiemodellen zijn. Volgend jaar loopt mijn leasecontract af en dan wordt de appel van de bijtelling toch al zo’n zure.
Voor wat betreft de korte termijn hoop ik dat de coltrui nu eindelijk eens over de brug komt met die miljarden voor echte nieuwe producten.
Ik moet nog anderhalf jaar wachten voor ik weer mag shoppen. Ik hoop dat alfa dan met een guilia sw komt als vervanger van mijn 159.
BMW 1M
Audi RS3 /RS5
Porsche Cayman
Alfa 4C
Al het mooie rond 60k.
Ik wil weer de subtiele lijnen van een Fiat 130 coupe. Of de sierlijkheid van een Peug 504 cabriolet. Of de chique van een Jackpot XJ series I. Of de eenvoud van een Opel Kadett B.
Niet meer die overdaad. De miljoenmiljard spoilers en uitlaten. Weg met al die boos kijkende auto’s.
Maar gewoon een mooie koets. Sierlijke lijnen, het hoeft niet te ingewikkeld. Breng de rust weer terug in het ontwerp. Dat kijkt prettig. En dat zegt de gene die een bewonderaar is van de werken van Jan te Wierik en Hundertwasser…. Wat ben ik toch ook een hypocriet ;-)
@Rob:
Daar zeg je wat .. De laatste “vriendelijke” auto is in mijn beleving de zacht dromerige Lexus SC 430 ..
Schijf ik terwijl Cattle decapitation door mijn speakers knalt ..
@lincoln:
FIAT 500X kan ik op komen. Als ze de bumpers mee spuiten tenminste.
Maar waar zijn de vriendelijke auto’s toch heen??? Zelfs een Volkswagen New Beetle heeft tegenwoordig een platte motorkap en een plat dak…. Veul stoerder natuurlijk, maar de vriendelijkheid is weg. Hell, zelfs een doodeenvoudige Toyota Avensis moet er uit zien als een soort straaljager…..
Dan hoop ik maar dat vw als enige gesjoemeld heeft.
Anders is het allemaal koren op de molen van de milieu lobby
Allereerst terugdraaien/verbeteren van de oldtimerregeling. Dat het weer een goed betaalbare hobby kan worden.
En dat er weer veel lichte auto’s gemaakt worden. Niet afgeladen met bergen elektronica, maar gewoon waar het om gaat. Zelf aan je auto kunnen sleutelen zonder een cursus IT.
@entwicklung88: en dan vergeet ik nog de terugkeer van het echte geluid! Geen speakergelul of gedempte turbo’s. Brullen, krijsen of janken!
Oja, en een mooie BMW 2002 op de stoep.
Ferrari F1 kampioen, staat bij mij altijd bovenaan!
Max een mooi seizoen, de eerste sinds jos die echt wat kan betekenen voor nederland.
Ik hoop ook van harte dat het wegennet hier de snelheidslimieten krijgt die het aankan. Oh! En een verbod op automatische verlichting icm die steeds achterlijkere vormgeving van die hippe dagrijlampen. Doe gewoon je licht aan als het donker wordt, met mist, of regen..
Voor mijzelf ben ik blij met de 1er, de batavus en de r6. Alhoewel een nieuwer type r6 misschien wel op het lijstje komt.
Hothatches?!
Enigzins automotive gerelateerd: ik hoop oprecht dat Michael Schumacher weer snel enigszins de oude wordt. Het is een legende, en wat hem is overkomen gun ik niemand. En zijn familie wacht op hem.
Als nummer twee hoop ik dat Max Verstappen zijn waanzinnige, succesvolle debuutjaar een goed vervolg kan geven. Qua voetbal staat Nederland eindelijk waar het hoort te staan, maar het zou leuk zijn als Verstappen onze nieuwe steun en toeverlaat kan zijn qua sport in Nederland.
Ten derde hoop ik dat Alfa Romeo het gaat redden. De voortekenen zijn niet goed, maar wie weet. Ik ben af en toe kritisch op Alfa, maar dat is voornamelijk omdat we weten wat Alfa daadwerkelijk in hun mars heeft.
Op nummer 4: Gran Turismo 7. Kom op, het is weer tijd voor een racegame die alle andere overbodig maakt. Af en toe speel ik nog op de PS2 GT4. Ze weten hoe het moet bij Polyphony Digital.
Nummer 5: AutoBlog als het NL auto medium. De fouten van AW waren schrikbarend, en AutoBlog wordt wat dat betreft beter en beter, zonder de humor uit het oog te verliezen. Best een opgave!
2016:
Ik hou mijn Discovery II uiteraard en ben actief opzoek naar de laatste model SAAB 9-5.
Ik heb wel een paar alternatieven waar onder de Jaguar X type en Alfa 159 die het eventueel ook kunnen worden.
Dan heb ik nog mijn ooit eens lijstje:
Volvo 850R
Range Rover L322
BMW 850
Porsche 993 Turbo S
Dat deze aardbol wordt verlost van de Prius door spontane zelfontbranding
Dat Citroën weer normale auto’s gaat uitrusten met supercomfortabele vering. Nu de hydropneumatische vering dood is verklaard en een nieuw systeem in aantocht schijnt te zijn, hoop ik dat dit weer de heerlijke zweefervaring gaat bieden en niet alleen op de dikste modellen leverbaar wordt. Eigenlijk wil ik de BX terug, in een modern jasje.
En het liefst voor februari 2017. Dan loopt mijn leasecontract af.
Diesel, automaat en schuifdak. Met zweefvering. Dan mag het zelfs lelijk zijn. Dat waren mijn C5’s tenslotte ook. Maar ze reden heerlijk.