
Naar aanleiding van een eerder artikel zijn wij heel benieuwd hoeveel pk jouw eerste auto had.
Consternatie in de reaguurderspanelen hedenochtend. Een plan van de Italiaanse regering om beginnende bestuurders maximaal met 95 pk op pad te sturen kon op flink wat bijval rekenen. Ok, sommige mensen zijn het er niet mee eens, maar de voorstanders zijn in de meerderheid.
En op zich is het een prima plan natuurlijk. Beginnende bestuurders zijn nu eenmaal de verkeersdeelnemers die de meeste brokken maken. En dan is het helemaal niet zo stom om het aantal peekaa’s een beetje te beperken.
Maar goed, dat riep bij ons natuurlijk de volgende vraag op. Hoeveel pk had jouw eerste auto?
Hoeveel pk had jouw eerste auto?
Laten we maar weer even gaan mijmeren over vroegâh. Want dat is leuk. Want hoe je het wendt of keert, je eerste auto was de mooiste, leukste, vetste en heerlijkste auto die je ooit hebt gehad. Zelfs als je een Lada Samara reed was die nog beter dan je huidige auto. Is gewoon zo. Maar hoeveel pk had ‘ie?
Mijn eerste auto had ik onder de regels van het eerder genoemde plannetje niet mogen besturen. Ik was de gelukkige bezitter van een Renault Clio RSi, voorzien van een 1.8 liter motor die maar liefst 110 pk leverde.
Tegenwoordig zijn er startmotoren die meer vermogen afgeven, maar in 1995 was dat heel wat. Zeker omdat de Clio maar 946 kilo woog. 0-100 in 8,9 seconden en een top van 195 kilometer per uur. Hard zat voor iemand van 18 zonder enige rijervaring, lijkt me zo.
En dat het meer dan genoeg was, bleek wel uit het feit dat er maar weinig auto’s waren die ik niet voor bleef. En dat moest ik ook echt altijd bewijzen, maakte niet uit waar en wanneer. Wat een heerlijk gooi en smijtwagentje was dat.
Maar wij willen graag weten hoeveel pk JOUW eerste auto had. Was het meer dan 95 pk, of was het zo weinig dat je moest je bijsteppen om überhaupt 80 kilometer per uur te halen?
Vertel het ons en maak ons blij met je verhalen!!





Mijn eerste auto had af fabriek ik meen 139pk, dat was een Golf MKII GTI 16V met de KR motor. De latere PL had een katalysator en 10 pk minder
Ik heb mijn rijbewijs eind jaren 70 gehaald, in die tijd was er niet veel te koop met 100+ pk’s. Mijn eerste auto was een kever 1200 met gaten in de bodem. Nog geen apk in die tijd. Op donderdag avond bemerkte ik dat ik mijn vrouw vergeten was op te halen, die werkte in het oude stadhuis aan de Oudezijds Voorburgwal. Toch lukte het me om op koopavond in 20 minuten van de Bijlmermeer naar het stadhuis te raggen.
Mijn eerste auto was een Fiat Punto met toevallig exact 95 pk. Op een gewicht van 935 kg was het zeer goed te doen.
115pk. Een zwarte Ford Focus 5drs Ghia facelift 1.8 16v uit 2002. Helemaal zelf hem nieuw gekocht bij Ford Alkmaar met een stapeltje van mijn zuurverdiende cash op de toonbank voorzichtig gelegd. Leuke tijden was het, bijna 4 jaar lang.
Mijn Fiat Uno 75 SX had een whopping 75 PK!!
10-RK-KV. Ik dacht 100pk, maar zie nu dat het er 98 waren, uit de briesende 1.6 16v. Wel full option deze Space Star. Full option betekent naast de standaard airco en elektrische ramen voor, ook elektrische ramen achter en mistlampen rond om.
Minder dan full option is deze jongen niet waard.
55 woeste Italiaanse paarden.
LOSER! Mijn Citroën GS Spécial uit 1979 had 56 pk. ;-)
100!! Renault Clio 1.4 uit 2004 😎nieuw gekocht (wel OZ velgen eronder) en heerlijk mee gereden
75 hoogtoerige pk’s uit een 1.3 Honda Civic DX 1992 met caburateur. Liep als naaimachine en kon je lekker doortrekken tot zo’n 6300 toeren en had een top van 170. Upgrade van 13 inch naar 15 inch velgen was ik zonder petje best trots op
Toen ik 16 was had ik een vw polo gekocht. Een 1.0 van 1988 met euh… 50pk ofzo? Behalve de straat eens op en af gereden te hebben heeft die er gewoon gestaan. Mijn eerste auto waar ik effectief met mocht rond rijden was een Honda Crx met 130pk, 3 maanden later een Prelude Vtec gekocht met 185pk en 3 maanden later een Civic type r met 200pk… Toen besefte ik dat je vermogen heel snel gewoon bent. Wat niet wil zeggen dat je er bekwaam voor bent, laat staan er verantwoord met om kunt. Dat kwam bij mij pas jaren later.
Leuke groei aan pk’s met de tijd (elke 3 maanden +35 pk (gemiddeld)). Heb je dat doorgezet? Op hoeveel pk zit je nu dan wel niet? Rij je rond in een Jumbo Jet? :)
133 pk, Audi 80 2.3E quattro. Hele fijne herinneringen aan. Ingeruild op een E36 328i Coupe.
Standaard 156Pk, die van mij was echt iets gekieteld. 170pk MR2 SW20 met iets meer als 1100kg. Heerlijk.
343pk volgens de fabrieksopgave…
E46 M3? Dat is wel een serieuze eerste auto!
45
Ik wacht op Jaapyio die met zijn onnavolgbare photoshop skills een penis tekent bij Nicolas in de rechterhand bij de header picture. Anyway, 90 pk was het bij mij. Dieseltorretje. Prima ding. Nu een elektrotorretje. Ook leuk.
Volgens mij was het 110 pk.
Mijn eerste auto was een Toyota Celica 1.6 sti 16v.
Weet nog wel dat deze met de koplampen dicht net 4 km harder liep 😁
122 pk (205 1.9 GTI)
Uit de fabriek 136 paarden, maar dik 17 jaar en LPG later was die stal een stukje leger in mijn oude Volvo 940
In 2006 mijn eerste wagen gekocht, een tweedehandse Ford Focus Mk1.5 met 1.8TDdi 90Pk dieselmotor, ding ging erg vlot voor zijn tijd :)
Iets meer dan 150pk. opel kadett e gsi 16v met scherpere nokkenassen en wat andere aanpassingen. gekocht toen ik 17 was. helaas was de carrosserie een beetje krokant (opel krokett ;)) dus niet zo heel lang in gereden.
93 in een Suzuki Swift
Mazda 323 1.3 DX met wel 68 PK op 900kg. 42 liter tankje 1 op 12 gemiddeld. 0-100 in 12 seconden.
100.000km mee door Oost-Europa gecrosst en geen centje pijn.
Nou ja, de auto niet, ik wel door mijn lange rug in dat kleine stoeltje.
Hybride van nu heeft ook maar 45 liter tank, 1 op 11, 0-100 in 11 seconden…. ben er niet echt op vooruitgegaan geloof ik.
Een 1000cc mini uit 1987. Geen idee hoeveel ok dat ding heeft / had.
Bergaf, wind mee net 140 op de teller.
Wel veel vragen altijd, hoe iemand van 2 meter in een mini past ;)
Good old times…
Met stoelrailverlengers om de voorstoel tegen de achterbank te zetten kon ook iemand van 2 meter in een Mini zitten.
Mijn eerste was ook een Mini 1000. Geweldige bakkies! Daarin leerde je echt rijden!
Die had ik! En kuipstoeltje erin. En sportstuur.
Leuke tijd!
Eerste auto was een Porsche 944 met 163 pk
80 pk uit de 1.6 van een Ford Fiesta, best zuinig, dat wel.
11r pk op zo’n 1040 kg in een Honda Accord 2.0 EX. Met zwengelramen die in minder dan 10 seconde naar beneden konden en een electrische antenne die binnen 8 seconde van ingeschoven naar volledig uitgeschoven kon accelereren.
231 pk, een E39 BMW 530i high exec sedan met handbak. Stahlblau, 18” style 32 breedset en een af-fabriek M onderstel (bj 2002, dus LCI). Wat een prachtige en heerlijke auto was dat. 2009, maar herinner het me als de dag van gister. Beheurlijk trots op dat ding was ik.
Corsa 1993 1.4 sport 90pk!
148PK op de achterwielen. Had die zwarte Alfa 75 nooit weg moeten doen…
@larini: Same! Maar dan in grigio verde. Fantastische auto’s.
Een Polo 6n met 60pk. Dat was ook meer dan voldoende.
2007 Polo Optive 1.6 105pk met zowel schuifdak als climate control.
190pk en, leuker dan die pk’s, 400nm. Het was de meest standaard Volvo D40 zoals leasend Nederland m uitkoos. Kleine velgen, geen automaat en uni wit. Totaal inspiratieloos. Ik trok m als eerste auto uit de poule en heb er 2 fantastische jaren mee gehad. Dat ding deed lange afstanden beter dan de Mazda 3 (2020), s60 (2022) en id3 nu.
Eerste auto kwam wel pas op mijn 29e daarvoor 125pk op 180 kilo in de vorm van een gsxr600 k4
Ik had een blauwe, inderdaad een fantastische reisauto. Die stoelen waren echt heel goed.
137pk uit een V8, 1984 Cadillac Fleetwood Brougham.
143 PK (BMW 323i E21). Maar toen was ik al 30, voor die tijd alleen maar motor gereden (met meer vermogen).
Ook een Clio RSi, werelds!
Dat waren geweldige wagentjes hè?
Overigens ben ik héél benieuwd hoe het is om er nu weer in te rijden. Ga ik nooit doen, kan alleen maar tegenvallen! 🙈
Een Renault Clio 1.4 Rn. Die had 80 PK en kwam prima voorruit.
Hoop lol met dat ding gehad. Toen zat er bijna niks op dus kon het ook niet stuk. Hoewel, uiteindelijk blijft het een Renault natuurlijk…
Bmw E30 318is dus 136pk uit 1.8 16klepper
160pk uit een 1.6 Honda Civic VTi uit 1996.
Renault 5 TR. 60pk/100Nm
75pk. Een 306je. Fijne eerste auto!
144pk (Alfa Romeo 155 2.0 8v)
125 Polo 6n2 GTI
Dat is mijn huidige auto: een MY2010 Volvo S80 2.5T met 231 pk. Dat is adequaat te noemen. Lekker vlot maar vooral heerlijk comfortabel. Heb die auto met 105.000 op de klok gekocht en inmiddels ben ik net de 120.000 gepasseerd dus de S80 blijft nog wel even!
29PK…
Renault R4 TL
100 paardjes uit de 1.6 van een Volvo C30, die ik nu rijd en wat mijn eerste auto is. Het houdt niet over met een 0-100 van 11,8 seconden, maar het is wel een zeer fijne auto. Prima vermogen om mee te beginnen.
Mijn eerste auto was een Fiat Punto 55 EL 6 speed met 54 pk. Dat vond ik toen een hele sportieve auto vanwege de 6 bak 😀
75pk! 205 1.4. Veel lol mee gehad en vlotte auto onder zeg 80km/u (in mijn herinnering). Vederlicht natuurlijk ook naar hedendaagse maatstaven.
Hele snelle Skoda Fabia 1.4 8v met 68 pk! Ideale auto om de eerste meters te maken, niet kapot te krijgen! Na 2 jaar goedkoop rijden Volvo 240 gekocht met wel 116 pk!
Fiat Punto uit 2004, 59 pk volgens de opgave. Weet niet of die allemaal nog aanwezig waren, de problemen waren er namelijk wel!
Bezit nu een hyundai i20 uit 2013 met 86pk. Stuk vlotter ondanks 150 kg leeggewicht extra.
2e type Polo, paars. 1.0 54pk, geen stuurbekrachtiging. 250k op de klok en liep als naaimachine. Met wat tijd liep ‘ie nog tegen de 160 ook…. Mooie tijden.
Een Mercedes C270 cdi, standaard 170PK
Mijne was gekieteld naar 210.
Wat was dat een fijne auto om in te rijden, spijt er van dat ik hem ooit heb weg gedaan.
Nu een Toyota aygo met een volledige 69 pks.
Ik had 120 pk in mijn Volvo 480 turbo van 1989.
1993 Opel Astra Caravan diesel. Knalgroen, was van een telefoonprovider met drie letters geweest. 82PK. Prima eerste auto: niet snel, wel koppel en half Europa ermee doorkruist zonder problemen.
110 trappelende paardjes uit een 1.6 16V (Clio)
Leuke vervolgvraag: hoe veel was de upgrade naar de tweede auto? Bij mij 140 stuks, meer dan het dubbele!
Een 1991 Nissan 100NX met een 1.6 16v met maar liefst 90 pk. Veel lol mee gehad, leuk ook dat targadakje 😎
2003 een Honda Prelude uit ‘93 133PK met 179Nm..🧨
Seat Arosa 1.9 SDi, met de S van slow. Geen idee hoeveel, maar t was meestal net te weinig….
Wel degelijk karretje en heb voor een grijpstuiver 100.000 ermee gereden.
70… Fiat 127 Sport
In 1992 kocht ik een 3,5 jaar oude Peugeot 309 1.6 SR met 75 pk… Bij 160 op de autosnelweg was het wel op…
Nou degene die deze regel verzonnen heeft rijdt beslist geen elektrische auto… Er zijn niet veel elektrische auto’s op de markt met minder dan 95 pk… (Dacia Spring en ik dacht ook de eerste Renault Zoe’s)…
Helaas zal mijn dochter, als ze in september haar rijbewijs haalt, toch moeten beginnen met een Tesla model 3 met zo’n 440 PK. Geen haar op mijn hoofd dat ik haar met mijn Peugeot 205 CTI uit 1991 laat rijden. Die heeft wel 105 echte PK’s.
125pk (of wat er van over was) in een Porsche 924!
Mijn eerste auto zou 80pk moeten hebben. Ik weet niet of alle Italiaanse paardjes nog helemaal wakker zijn maar voor een Punto van 900kg is het genoeg.
Op papier had m’n eerste otootje een blaartrekkende 45 peekaa als ik me niet vergis. Maar daar waren er gevoelsmatig hooguit nog een luizige 35 stuks van over. Enfin, 9 maanden pret van gehad, mede vanwege de dikke stereo jongûh !
40PK uit mijn 3-pitter Suzuki Alto FX.
En op de snelweg voelde het alsof je 200 reed.
En de opvolger was een 2CV6 met 29 hele pk’s. Dus het kon nog erger.
120 pk, 306 Xsi uit 1994. 2.0 8 kleppert. Toen voor verschillende verzekeringen ook al teveel pk voor mijn ervaring.
54 hele woest pk’s uit een 1300 carburateur in een golf 2. Na een paar jaar rond gereden te hebben besloten om er een 2 liter 16 klepper in te leggen. Draait momenteel makkelijk 17p pk ipv de standaard 150 pk. Leuk genoeg op nog geen 850 kilo denk ik zo. Lekker oldskool
Wat er nog over is van de 170pk af fabriek😬
Ha, dat waren 75 pk’s uit een 1.3tje, in een ‘95 Starlet. Jong en onbezonnen met 170km over de A28, achteraf een verkapte zelfmoordpoging.
131pk!
Coupe Fiat 1.8 4 cilinder, war een apparaat!
54. Toyota Starlet 1.0
Lekker mannelijk wedstrijdje ver pissen, mijne is groter hoger beter meer…
Maar, om maar antwoord te geven op de vraag moest ik t even opzoeken.
Pk zei me bij mn eerste auto niet zo veel.
Ik heb veel autos gereden en mn eerste aankoop was op basis van de wegligging. T sturen.
N ford fiesta uit 99 1.3 met ik nu lees n 60 tal paardjes. Op n gewicht van 900 kg.
Stad en land mee afgereden tot ie op was.
Nooit t gevoel van minderwaardig te weinig gehad. Nu ik meer te besteden heb is dat wel veranderd. Maar ik ga liever voor kwaliteit dan kwantiteit. Dus liever goede wegligging en fijne handeling dan mega veel pk je niet kwijt kunt.
Valt wel mee toch? Ik zie veel verhalen van ver onder de 100 pk, het is tegenwoordig haast niet meer voor te stellen :) .
88pk uit een 1.3 16v in mijn Corolla. Ik heb die auto twee jaar bijna gratis gereden en toen hij total loss gereden werd door een bedrijfsbusje dat geen voorrang verleende, kreeg ik mijn aankoopbedrag terug :D
Was echt een fijne auto: zuinig, betrouwbaar, redelijk ruim, alles wat je als student wil van een auto.
Fiat Panda 45. Stond voor 45 pk. Gemiddeld 1:15 met korte ritten. Liep altijd.
2001 Mondeo MK3 hatchback met 90PK. Wel 245Nm waardoor ie nog best van z’n plek kwam.
Saab 900 turbo red arrow zonder katalysator 150 pk met stinger Ventura 😃
92 pk uit een D15B2 oftewel 1.5 16V SOHC in een Civic EG!
Het was een oranje Mini 1000 uit 1978, dus een stuk of 40, denk ik.
Ik kocht hem in 1990, er zullen er toen wel wat minder in gezeten hebben. Maar je kon er haaks mee de bocht om.
Alfasud 1.3 TI 90 pknvan voor 1980. Vredenstein banden 13 inch 165 breed. Dat waren
Nu ben ik jaloers :)
195pk in een Ford Scorpio Ghia Cosworth.
112 pk op 840 kg. Een Golf GTI mk1 uit ‘83. De JD-22-XX. Ik was de koning te rijk en zou willen dat ik hem nog had.
2CV 6 Charleston grijs-grijs, 29 pk bij 602cc met 38 Nm @ 3500 tpm
Opel Vectra A 1991: 2.0 8v c20ne motor. 116pk!
101pk Suzuki Swift GTi mk1
Knalrode Alfa 145 2.0 QV met als het goed is/was 155pk. Nog steeds gek op die auto. .
De achterwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 35 kW (47 pk) en een maximum koppel van 75 Nm. Dag/Volvo 66!
Uno 45 Fire! 45pk
75pk uit een turboloze diesel, die Nissan Almera was trager dan een vrachtwagen. Misschien komt mijn afkeer van Japanse auto’s daar vandaan?
Een Panda 750 met 34 pk, vier versnellingen en handmatige choke. Goede auto in om echt te leren rijden. Bij de eerste apk bleken de kokerbalken van voor naar achter verrot te zijn.
Een rode Alfa Romeo 1.4 Imola uit 1994 met 90 pk’s
Donkergroene met beige leder BMW E36 318 IS sedan met de 1.9 4 cilinder en 140 pk. Heb hem nog steeds in de garage staan. Inmiddels 300 k op teller maar verbruikt en lekt bijna geen druppel olie en loopt als een zonnetje. Laatst nog mee naar Duitsland gereden voor fun, blijft een fijne auto ondanks dat ik inmiddels ook stuk of 20 andere auto’s heb gehad.
Als ze er allemaal nog zijn dan levert mijn Celica 143 pk. Dat is wel de absolute max wat ze leuk vinden om te verzekeren voor een 19-jarige…
op me 18de een impreza gtt gekocht. Was licht gekieteld naar een 300-320pk. Geweldige eerste auto en leeft nog steeds voort, want heb hem al donor gebruikt voor mijn impreza coupe.
Gaat goed van zijn plek als je wilt, maar kan daar ook prima normaal mee rijden.
Opel Kadett 1.6D, 54pk nieuw maar ik kocht hem toe hij al 10 jaar oud was. Ik reed er gedurende twee jaar 80kmper dag woon-werkverkeer mee, deed ook dagelijks zijn topsnelheid, nl 130km/u op de teller en nooit geflitst, maar dan nog reed ongeveer iedereen me voorbij…
Na het eerste jaar veel roest aan het koetswerk. Daar heb ik leren met kranten en polyester werken. Twee weken werk alvorens ik naar de periodieke keuring kon. Werd hij tijdelijk afgekeurd voor een slecht afgestelde koplamp. Ik vergeet die opluchting nooit…
Na het tweede gebruiksjaar zag ik het niet meer zitten om dat koetswerk terug op te vullen met allerlei materiaal en polyester uiteraard. Beslist een ander wagen te kopen. Maar de ondanks dat koetswerk heeft de Kadett me nooit laten staan, en hij reed dagelijks zijn topsnelheid…Wie kan dat nu nog zeggen.
Suzuki Swift 1.3 GS – 68 hele pk’s…. Wel leuke studentenauto, alleen motorolie bijvullen af en toe, een cilinderkop vol met sludge en mayonaise, maar hij bleef gaan totdat die onder mijn reet uit roestte (na een hele dikke 300.000 km op de teller)
Renault 11 GTD met 55pk
Citroën ZX 1.6 16v aura. Met wel 90 pk. Donker groen. Heerlijk cruise autootje voor €1000. Absoluut zijn geld opgebracht. Zeker nog 50.000 km probleemloos mee gereden. Daarna een Peugeot 206 gti gekocht. Dat was al wat beter met 140 pk.
Ik moest het even opzoeken, maar blijkbaar had die Volvo 360 uit begin jaren ’80 92 pk. Het ging er vooral om hoe hij dat vermogen naar de weg bracht: niet. Volgens mij waren er niet veel zweedse paardjes meer present, maar het gewicht van die tank bleef wel hetzelfde…
Als jong knapie reed ik vooral achter vrachtwagens op de snelweg, omdat dat ding zoop als een gek.
103 Italiaanse raspaardjes in mijn ’95 Fiat Bravo 1.6 16V SX.
Ja hoor een volwaardige 54PK in de rode Nissan Micra 1.2 LX uit 1990 a.k.a. Zeecontainer. Automaatje.
Met 4 man met 150 km/h op de Autobahn naar Berlijn.
Daarna afgeschreven :)
Ik weet niet hoeveel maar dat was niet veel. Ik had een Toyota Starlet 1.0 uit 1986 in het wit. Starte altijd en heel veel lol mee gehad.
166 Turbo pk’s van een Lancia Thema i.e. turbo 8v. Vooral door vriendinnen weleens ‘opa auto’ genoemd, totdat ze mee mochten rijden. ;D Het was mijn ‘poor man’s Integrale’.
60 hele peekaas
En dan nog een 3-gangs automaatbak erachter.
Een Opel Kadett B in Holiday automaat uitvoering.
Had zelfs 13” stalen sportwielen standaard met ook nog radiaalbanden!
En een sportstuur, sportstoelen en verstralers. Kom daar maar eens om tegenswooordig
325 pk op 720 kilo. Lotus Elise met Honda K20a supercharged. Wat was het geweldig.
Opel Corsa 1.2N de Luxe met 45 pk!
De Luxe was met dagteller en klokje, wat een luxe was dat…
Dat was een 2 deur sedan, toen wisten ze teminste nog hoe dat moest heten, tegenwoordig noemen ze dat een coupe… :)
106 pk uit 0 cylinders. Een paar duizend km later werden dat er maximaal 40, toen een van de rotors de geest gaven in mijn RX-7 SA.
Toen maar de betrouwbaarheid opgezocht in een GTV6 met 160pk…
Een Seat Ibiza 1.9 TDI uit 2008 met 105 pk als eerste lease auto later als eerste eigen auto een Alfa Romeo GT 1.9 JTDm uit 2004 met 150 pk.
Peugeot 106 1.3 8v Rallye ph1 met 98pk!
Wat een lol heb ik gehad met die auto. Lekker fout remus uitlaatje en openluchtfilter en ik voelde mij helemaal het mannetje haha.
Beste €600 ooit besteed.
190E 1.8 met 109pk en 150nm koppeltjes. Heb hem op moment van schrijven 12 jaar. In 2016 de motor vervangen en is nu een 2.3 met 136pk en 200nm koppels. Hobby auto.
Een Corsa 1.4 met 60pk!
Rond de 130pk in mijn uit Duitsland geimporteerde Peugeot 205 Rallye 1.9 kat. Een speciaal voor de Duitse markt gelimiteerd geproduceerde auto met een aangepaste 1.9 liter motor uit de 205 GTI. Nog geen 900kg met trommelremmen op de starre achteras. Maar owww wat een plezier gehad met deze. En tot op de dag van vandaag spijt dat ik hem inruilde op een 1 jaar oude Fiat Punto GT Turbo.
Ford Escort MK2 1.1l uit 1975 met rond de 45pk.
90 toen hij de fabriek uit kwam. Allez op papier dan toch.
Geen idee hoeveel dat was na 300k km.
Maar ik kan wel zeggen dat minder was.
Op 320km had hij waarschijnlijk iets van een 60pk voor de oliewissel (die toen al 35000km te laat was) en 75pk na de oliewissel. 😂
166pk, 228nm, een Mercedes-Benz 190E 2.6 automaat uit 1987. Ik heb en rijd ‘m nog steeds en zal ‘m ook nooit meer weg doen.
Suzuki Alto GA met 38PK. Muziekinstallatie met woofer, 3 weg systemen en versterker + pioneer was 5 keer meer waard dan de auto zelf. Heb denk ik mijn gehoorschade daar aan over gehouden
Daarna nooit meer zo goedkoop gereden trouwens
100 pk, een Mitsubishi Celeste 2.0 in 1987.
Dat wisselde… Het was een Corsa met 55pk, maar na wat motortuning kwamen er ineens 72 briesende hengsten uit!!
Dat was een Alfa Romeo 33 1.5 QV met maar liefst 105 pk 😁