Blijf jij je huidige merk trouw, of koop je er na deze auto een van een heel ander merk?
Niets zo veranderlijk als een mens. Zeggen ze weleens, maar heel vaak klopt daar niks van. We zijn enorme gewoontedieren. Als we eenmaal de smaak van Coca-Cola hebben geproefd, gaan we niet makkelijk terug naar Pepsi. En als we de Borrelnootjes Poesta in het systeem hebben, nemen we geen Provençale meer.
Omdat we dat nou eenmaal zo gewend zijn!
Maar geldt dat ook voor het merk van je auto? Blijf je dat ook trouw tot in de lengte der dagen, of wissel je dat net zo makkelijk in voor een ander merk. Omdat je dat nu eenmaal beter uitkomt?
Blijf jij je huidige merk trouw?
Laatst is onderzocht welke merken de trouwste klanten hebben en het was vooral Porsche dat hoog scoorde. Op dit moment keert 56,8% van de Porsche-klanten terug voor weer een nieuwe Porsche. Alleen Tesla doet het nog beter; 86,6% van de bezitters van zo’n machig mooi stukje techniek neemt er als volgende ook 1.
Persoonlijk ben ik niet heel erg merkentrouw. Ik heb een aantal jaar steeds een andere BMW gekocht, maar de laatste jaren wissel ik sneller van merk auto dan van merk onderbroek. Van een BMW naar een Porsche, naar een Jaguar, naar een Saab, naar een Tesla.
En het merk van de volgende auto? Ik heb werkelijk geen idee, al denk ik dat een Porsche Taycan over een paar jaar wel binnen bereik zou moeten komen. Blijf ik Porsche toch trouw, na wat omzwervingen.
Maar goed, genoeg over mij. We willen het van jou weten. Blijf jij je huidige merk trouw, of stap je zo snel als mogelijk is over naar een ander merk? En we zijn vooral heel erg benieuwd waarom je deze keuze maakt!
Kortom, brand los in de comments en laat het maar weten!
Loek zegt
Aangezien ik al van Renault naar VW ben geswitcht, nee.
Er zijn zo veel mooie auto’s van zo veel mooie merken. Eigenlijk is het zonde om vanaf het begin al tunnelvisie te hebben op één merk. Als je een enorm aantal auto’s hebt gehad en één merk/model blijft steeds maar weer terugkomen dan zou ik het begrijpen. Maar verder is merktrouwheid mij een vreemd concept.
En ja dat zeg ik als zoon van een vader die 30 jaar achter elkaar Peugeot heeft gereden en na één Hyundai nu zijn volgende Hyundai heeft besteld.
Robert zegt
Ik heb eigenlijk altijd Duits of Japans gereden, zonder me echt vast te pinnen op één merk. Wie weet is de volgende auto wel een Koreaan. Ik bepaal per keer wat mij het beste past en lijkt.
SpiderIV zegt
Ja. Gewoon al meer dan 30 jaar Alfa Romeo. Wel gehecht aan dat merk en de links geplaatste kentekenplaat 😅.
En om een hoop reacties voor te zijn met goed onderhoud blijven die dingen rijden en hoeven ze niet te roesten.
bluebird zegt
Hier ook Alfa (met twee uitstapjes naar Abarth). Ik rijd nu zelfs een SUV, omdat ze geen stationwagen hebben 🤗. Wel even kort gekeken naar de XF, 3 serie en zelfs Talisman. Maar het italiaanse zit blijkbaar diep 🇮🇹.
Gele Koplamp zegt
Na inmiddels 20 jaar Alfa’s voor de deur, durf ik ‘m wel aan.
Sluit echter niet uit dat er misschien wat anders naast kan komen (denk Saab, MG, leuke Citroën…)
Rick-dos zegt
Sinds mijn Golf III VR6 is het alleen maar BMW geweest en laatste jaren is daar Porsche bijgekomen. Het zijn de merken die me precies geven wat ik zoek in een auto. Het rijdt fantastisch, het zit degelijk in elkaar en qua design vind ik de modellen die ik van die merken wil hebben ook mooi.
Sander zegt
Nee waarschijnlijk niet. In 2018 een Fiesta nieuw gekocht, veel problemen mee gehad en nog steeds. Daarnaast was de service bij meerdere dealers slecht.
Heel misschien toch een elektrische Puma ooit
Johanneke zegt
Lullig voor je, maar je had het soort van kunnen weten. Ook in 2018 was de naam ecoboom al bekend. Die dingen hebben veel te dunne wanden tussen de cilinders, vooral de 1.0 ecoboost. Dramablokken. 1 van de vele redenen dat ik die turbotorren allemaal oversla. Van atmosferisch straks naar EV. Geen turbotorren voor mij. Alleen maar gezeik, en totaal geen karakter. Altijd maar wachten op een beetje boost.
camber24 zegt
Ja. Al jaren BMW, nooit meer anders. Nu rijd ik zelfs een i4; konijnentanden en elektrisch.
Edge zegt
Ik rij nu al een aantal jaar in een Opel Agila van de tweede generatie. Van oma gekregen toen zij minder mobiel werd en mijn vorige auto langzamerhand aan vervanging toe was. Het ding is verre van spannend, maar voor die paar kilometers die ik in mijn vrije tijd rij is het echt meer dan prima. Ik kom droog van A naar B, in de winter is hij snel warm, in de zomer wordt hij snel koud. Veel meer heb ik op dit moment niet nodig. Het ding heeft mij niks gekost, wegenbelasting en verzekering zijn spotgoedkoop, in de stad rij ik met een (voor een Agila) vlotte rijstijl tegen de 1 op 20, en hij heeft mij nog nooit ergens laten staan. Voor wat ik er nu mee doe ben ik meer dan tevreden over dat ding.
Ik weet echter wel dat wanneer mijn mobiliteitsbehoefte verandert, ik niet bij Opel ga shoppen. Ik zie in hun recente line-up nou niet meteen een auto waarvan mijn hart sneller gaat kloppen.
snuif zegt
Na 8 Volvo’s in bijna 25 jaar breek ik met mijn vertrouwde merk. Ik heb een Polestar 3 besteld, dat voelt niet helemaal als vreemdgaan.
lekkerlinksrijden zegt
Is valsspelen, dat is een driekwart Volvo
wimof zegt
Blijft Geely, geen verschil
e36thuglife zegt
Bimma 4 life maar alleen mooie dus die nieuwe moet ik niet.
E90 LCI en F10 en F30 LCI en G30 LCI met M paketje zijn nog wel mooi en cker met B58 block wel goed te tjappen dus mischien koop ik die wel.
fanboy zegt
Ik reed altijd Toyota, ik heb er nog steeds een oldtimer van (MR2)
Maar ik wilde elektrisch en dat maakten ze nog niet, dus is het een Opel geworden.
Ik vind Opel eigenlijk ook niet echt interessant, maar de Ampera-E is toch eigenlijk meer een GM/Chevrolet en een eigenzinnig ding.
Voor het camper gebeuren koop ik zo af en toe Mercedes Sprinter. Ze zijn er goed en rijden lekker. Echt degelijk kan ik ze niet noemen, je hebt zo dikke garagerekeningen met Mercedes. Maar de alternatieven zijn of rijden slechter.
Robert zegt
Zo’n Ampera-e lijkt me t.z.t. echt een serieus en aardig occasion alternatief voor een ICE auto.
fanboy zegt
@Robert: Het is ook een leuke compacte auto die gewoon lekker ver komt, vooral voor hoe relatief goedkoop hij is.
Hij is echt niet perfect, maar het is een leuke vlotte auto. Ik zou er mee afraden om op wintersport te gaan, maar verder prima ding. Ik heb wel de business versie. De stoelen werken niet heel goed voor de iets gezettere mede mens.
Frankypanky zegt
Jaren Volkswagen gereden, daarvoor reed ik Japans en had ik kort een Renault 5 toen mijn eerste Polo onder mijn kont vandaan werd geramd.
VW Golf en Polo, daarnaast nog een 1978 Kever voor het weekend en hobby.
Maar een VW drinkt graag en ik had geen zin in een uitgerekte distributieketting, dus toen overgestapt op Toyota. Gewoon prima en komt elk jaar gewoon door de APK. Heb er weinig kosten aan.
Toch wordt mijn volgende auto geen Toyota, want voor mijn budget hebben de Jappen geen kleine/medium crossover met hoge instap van maximaal tien jaar oud.
Het alternatief lijkt mij een Renault Captur. Maar die kar moet ik nog onderzoeken qua zwakke punten.
Alle andere auto’s zijn te duur of te groot.
lpgbarrel zegt
Nee, ik probeer mijn vrouw trouw te blijven… Lijkt me genoeg hahahaa
rollingstoned zegt
Veel verschillende auto’s gehad de afgelopen 30 jaar, maar de Lancia’s blijven. Die doe ik nooit weg ;-)
Donstil zegt
Nope.
5 auto’s gehad, allemaal van andere merken. Wel 3 Duitse en nu een Zweedse Chinees.
Richmond zegt
De enige auto die ik 2x heb gehad is een Mini. Voor de rest steeds andere merken.
KEV9 zegt
Hondstrouw
Johanneke zegt
Zeker niet. Als ik een nieuwe auto nodig heb is ieder model een optie. En dan is het wegstrepen. Te groot, te klein, te duur, niet betrouwbaar genoeg, niet luxe genoeg, niet genoeg vermogen, etc etc etc. En dan blijft er een shortlist over. Die auto’s hou ik dan in de gaten. Wachtende tot het perfecte model langskomt. Zo heb ik bijna een maand vrijwel iedere dag even mijn twee zoekopdrachten gechecked voor mijn huidige auto. En toen pats was ie daar. De motor die ik wilde. Pas 116k gelopen. Volledige onderhoudshistorie. Achteruitrijcamera plus cruise control. 8 jaar bij dezelfde particulier welke de 2e eigenaar was. Meteen toegehapt, en na een korte testrit gekocht.
detroitv8 zegt
Ja en nee. 2018 Fiestaatje hier. Dikke prima, heel erg tevreden over. Enige nadeel? Geen opvolger!
str8six zegt
Rijd al jaren BMW en ben voornemens dat te blijven doen.
maxidyne zegt
Ik heb 3 Duitse auto’s (Audi, BMW en Mercedes) en 1 Japanse auto; een Subaru. Zijn allemaal jaren 90 en de BMW is van 2003. Ik denk niet dat ik een moderne Duitse auto zou kopen, vind het design van alle Duitse autofabrikanten erg lelijk. En de betrouwbaarheid is zozo. Zou ook geen Subaru kopen, zal dan overstappen naar Lexus. Geen crossover, maar een mooie sedan. Samengevat: nee ik blijf mijn huidige merken niet trouw.
utregcity zegt
Wilde vroegûh nooit iets uit Japan. En als ‘t dan toch zou moeten, dan zou ‘t Honda worden. Zo geschiedde (nu alweer 12 jaar geleden). Wil nooit iets anders meer. Gebouwd door techneuten, niet door boekhouders. 🥳
mrbowser zegt
Jaren een Volvo C30 gereden, ingeruild voor een Cupra Formentor. Deze is nu stage 2 getuned naar 440pk.
Voor de zaak hou ik het qua busjes bij een Sprinter. Laatst een Isuzu pick-up erbij gekocht. Volgende pick-up wordt toch een Toyota.
Blijf geen één merk trouw, beter om te kijken wat op dat moment het beste bij je past.
tjorque zegt
Neen. Helemaal niet meer.
“Mijn” eerste merk was Citroën. Maar die zijn gestopt met “stronteigenwijze”, aerodynamische, vooruitstrevende, betaalbare, ruime, gezinswagens (lees breaks en mpv’s) te maken. En maken nu alleen nog laffe “ludo-space” dingen en stomme suv of crossover derivaten. Weinig vernieuwend te zien daar en qua elektrificatie al helemaal om te huilen. Het enige ruime gezinsmodel dat elektrisch is is de e Berlingo die 280km met een lading doet in theorie en dan 2u aan de lader staat…
Nu rijden we een Skoda. Ook daar zit ik wat op m’n honger qua elektrificatie.
Waar blijft die volledig elektrische Octavia en superb? Hoe moeilijk is het om een ruime break elektrisch te maken?
Dus de eerste automobielfabrikant die een ruime break (600l koffer en 5 zitplaatsen) voor +-50k, gemaakt in een land met mensenrechten, die kan snelladen en 400 echte kilometers bolt, die heeft mijn interesse. Als ik m’n oogbollen er dan niet wil uitkrabben van de lelijkheid, dan zou ik er zowaar geld aan willen geven.
Ik koop wat het beste bij mijn wensen, waarden en budget past.
rob5nismo zegt
Nee heb 3 opels gehad
Een ford
Een peugot
Een Honda
Een Nissan
Een deawoo
Een volvo
Een kia
Een ford
En er komt waarschijnlijk een hyundai aan
leaper035t zegt
Vorige wagen was een BMW G31 met 6 cilinder en achterwielaandrijving. Die wagen mis ik nog iedere dag! Maar momenteel rijd ik een Volvo V60 Recharge van het werk. Lekker potent beestje en mn liefse voor de Zweed is gestaag gegroeid. Dus ja, ik zie me binnen enkele jaren wel in een lekkere S90 rondrijden.
bunnylebowski zegt
@leaper035t een g31 540i zonder xdrive zie je niet veel, Nice..!
On-topic: na wat omzwervingen weer terug bij de blauwe propellor. Ga niet meer weg
jaapiyo zegt
Het is geen propellort https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-blauw-wit-bmw-logo-is-voor-paupers-102041
nameel zegt
Ik kwam uit een Cayenne S. Ging naar een tesla x. De eerste weken dacht ik ‘oh mijn god grootste vergissing ooit’. Maar ben helemaal om; volgende auto wordt ook een tesla, net proefgereden met de nieuwe x, veel volwassener auto, met name de vering setup.
sabrerator zegt
Sinds de start van mijn autocarrière dik 30 jaar terug zijn er wel wat constanten waar te nemen. Ik heb nu 17 wagens in eigendom gehad en 1 leasebak. En wat demo’s toen ik nog autoverkoper was. Dat is 26 jaar terug gestopt, dus verjaard (maar Citroën-verkoper geweest).
Van die 17 waren er 7 Brits, 9 Frans en 1 Zweeds.
Waar ik meerdere van heb gehad zijn Citroëns (4 Xantia, 2 C5, 1 Xsara) en Jaguar (2x S-Type). Nu naast de Jaguar een MG-F en een Rover 200 BRM.
Voorlopig kan de S-Type nog even mee, maar als het aan mij ligt blijf ik Jaguars rijden tot ik mijn kist in ga. Ik ben nu 53, dus ik hoop het nog zo’n 25 jaar te rekken.
Toen ik mijn eerste kocht en erin stapte bij de garage waar ik hem ophaalde, had ik meteen het gevoel dat ik eindelijk was thuisgekomen. Ook de eerdere zeer luxe C5, wat ik een enorm fijne wagen vond, was het altijd nét niet. Er was nog wat te wensen over. Met mijn tweede S-Type is alles op zijn plek gevallen. De uitvoering die ik wil met de opties die ik wil.
Het grappige was dat toen ik de eerste net had, veel bekenden iets tegen me zeiden in de trant van “ eindelijk een auto die echt bij jou past”. En zo voelt het ook.
Er gaat een moment komen dat ik elektrisch zal moeten. Ik rij veel zakelijk en er komt een tijd dat ik problemen ga krijgen met milieuzones. Dan ga ik maar weer aan de leasebak en dan zet ik er een hobby-Jaguar bij.
Jaaaag zegt
Jaguar maakt geen XJ’s meer…
sabrerator zegt
Och, eerste generatie XK8 is ook leuk.
jaapiyo zegt
Die moet je nu kopen. De prijzen van die dingen zitten echt in de kelder. Heb er ook al paar keer naar gekeken. Maar ja dan moet het een donkerrode worden en ik heb al twee rode coupé’s.
crashingduke zegt
Japans, Frans, Duits, Amerikaans, Italiaans, Zweeds en Engels. Ik geloof niet dat ik merkentrouw ben. Op dit moment staan er een Japanse, een Duitse en twee Engelsen op het pad.
milvus zegt
Niet bepaald. Ik heb in 30 jaar tijd verschillende merken gehad: Volvo (2), Ford (2), Volkswagen (3), Renault (4), Peugeot (7, waarvan 2 klassiekers), Opel (2), Citroën, Seat, Skoda, Audi (2) en Saab (3). Heb zeker mijn voorkeuren, maar echt merkentrouw ben ik dus niet.
milvus zegt
En hoe kan ik het vergeten, ook nog een Alfa Romeo
lekkerlinksrijden zegt
Al jaren BMW, maar ik ga toch binnen nu en 2 jaar overstappen denk ik. Ik ga sowieso van e-segment naar d-segment en ja dan maar eens kijken of een Giulia niet iets is voor mij. Huidige 3-serie vind ik redelijk eruit zien maar de Alfa beter. C-klasse heb ik niets mee en de A4 ook niet. Frans oid wil ik niet, Toyota Camry is niet mooi. Kia is nog een maybe. Lexus ES vind ik wel weer mooi maar een beetje te soft qua afstelling, dus alle plussen en minnen denk ik een Giulia. Gewoon een tijdloos mooi model, goed in elkaar gezet, rijd snaarstrak, geen mega schermen OP het dashboard en jawel nog een aantal knoppen voor clima e.d. . Ik ga naar de configurator, adieu
Paul58 zegt
Ik kan de Giulia zeker aanraden. Ik ben nu 2 maanden trotse eigenaar van een Giulia met veloce pack. Na een lange zoektocht wel, leuke/specifieke uitvoeringen zijn snel weg en schaars. Heb wel veel verschillende auto’s gereden maar de Giulia is wel echt een pareltje hoor. Het fijnste aan deze auto is dat deze auto relatief licht is, het sturen is werkelijk waar een feest. Verder erg snel voor een 4 cilinder (5.4 sec 0-100) maar ook zuinig te rijden.
Ik ben semi merkentrouw, mijn laatste 3 auto’s zijn alfa Romeo geweest; 166, gt en nu een giulia dus. Heb ook andere merken gereden oa peug 205, e30 320i, Honda civic alfa 147, Saab 93, vw golf 5, bmw 118i
Voor nu ben ik van plan om de Giulia lang te blijven rijden. Paar leuke upgrades op het oog ook.
lekkerlinksrijden zegt
Ik hoor eigenlijk louter positieve reacties over de Giulia net zoals jij nu, binnenkort maar weer eens een stukje rijden. Al eerder gedaan met een Giulia van een kennis maar is alweer 2 jaar terug. Bedankt voor je reactie
wimof zegt
Allemaal VW en Audi’s (eerst werkte ik in 1 daarna heb ik eigen concessie gehad)
In 1980 kocht ik een AMC Pacer (coup de foudre)
mistercobra zegt
Heb al wat merken gehad, 4 Peugeots, een Ford, 4 Volkswagens en nu een Skoda EV. De volgende wordt weer BMW maar dan wel op benzine.
shibby zegt
Ik rij nu BMW en ben wel verknocht aan het directe rijgedrag maar de volgende zou zomaar wat anders kunnen worden, eentje met knipperlichten ofzo
rollingstoned zegt
Een Giulia dus? ;-)
shibby zegt
Als die er als touring was, had ie al op de oprit gestaan :-)
lecomte zegt
Ja.
kniesoor zegt
Niet perse. Heb nogal een verleden qua merkhoppen. Zie dat niet direct veranderen.
E34M5Touring zegt
Ik wil zoveel mogelijk rijden in mn leven dus koop wat me op het moment van een nwe auto interesseert. Dat kan alles zijn. Heb een hele hoop Alfa’s en BMW’s gehad maar ook van alles uit alle windstreken. Volgende auto kon zo maar eens een jaren 90 JDM model worden. Merk wel dat ik daar veel naar kijk op het moment. Maar misschien is dat meer iets voor ernaast. M’n huidige auto is een F10 528i en die bevalt echt heel goed. De Cadillac gaat sowieso nooit meer weg. Misschien een Scooby of een 3000GT ernaast lijkt me wel erg gaaf.
ffw88 zegt
Honda Civic 1.4 GL dual carb 1990
Honda Civic 1.6 SRi 1990
Honda Civic 1.5 DXi 1993
Honda Civic 1.5 LSi 1994
Honda Civic 1.6 i-VTEC BAR SPORT 2004
Honda Jazz 1.4 i-DSI SPORT 2005
Huidig: Honda Accord Tourer 2.0 i-VTEC 2012
scrmeagle zegt
Van Opel naar MB AMG naar Range Rover en nu al 5 jaar Alpina
Pallas zegt
Ja ik blijf trouw Citroën rijden, misschien ooit een Alfa of een Lancia voor er bij
moveyourmind zegt
Denk het wel, al zal ik misschien ook wel weer een keer weer vreemdgaan. Maar zal daarna net als de vorige keren telkens weer bij Saab terugkomen.
Usdriver zegt
Rijd al ruim 30 jaar Amerikaans. Ga ik echt niet veranderen. Dus het blijft sinds 2013 Tesla. Tenzij Ford een echt goeie electrische Mustang of F150 brengt. Mooie electrische Caddy Escalade zou me ook wel smaken, minimaal een proefrit.
ArnoldH zegt
Nee zeker niet. We rijden nu een lease van het werk Clio estate en die moet er in februari uit. We hebben nu de Opel Astra batchback met agr stoelen besteld.
RobTWo zegt
Na 5 Alfa’s werd ik gedwongen om te kijken naar wat groters. Twee keer Ford S-Max, maar niet meer leverbaar. Dus nu een Volvo XC90…. De opvolger wordt vast geen Volvo meer, onbetrouwbaar en betrekkelijk emotieloos rijden.
Allison Burgers zegt
Wij hebben altijd twee auto’s gehad. Daarvan was er altijjd minimaal eentje een SEAT. Dus best merkentrouw. Op dit moment sinds kort als tweede auto een Leon FR Business Intense e-Hybrid. Mogelijk hierna dus een Cupra, als SEAT straks verdwijnt.
Daarnaast van alles gereden..
Davion zegt
Tot nu toe trouw gebleven aan Ford altijd.
Eerst een Focus Mk1.5, daarna een Focus Mk3, dan een Mustang erbij, dan de Focus ingeruild voor een Focus Mk4 die op zijn beurt is veranderd naar een Kuga Mk2.5.
Tonnie zegt
Een mitsubishi, een audi, een rover en nu een lancia. Waarschijnlijk niet, maar met lancia is dat ook wel lastig… Tenzij ik over een aantal jaar een splinternieuwe of oude delta integrale kan kopen..
T A X M E N zegt
Onder andere:
Volvo v50 2.4i
Volvo s80 2.5t met chip
Volvo v70 d5 met chip
Tesla model s
En net tesla model y besteld
Vrees toch redelijk merkvast gebleven. Na de model y komt vast weer wat anders. Elektrisch blijft wel lekker rijden dus vandaar weer een Tesla.
alloallo zegt
Opel
Peugeot
Renault
Volvo
Seat
Renault
Peugeot
Audi
Volkswagen
BMW
Renault
Alfa Romeo
BMW
Skoda
Skoda
Tesla
En nu weer Volkswagen.
(En 2x mini als hobby)
Niet erg merkentrouw maar wel getrouwd met mijn eerste vrouw
tmenges zegt
Mazda 323
Alfa 33 16v
Mercedes 450 SEL
Volvo 850
Volvo S70
Volvo s60
Volvo V70
Kia Sportage,
Ben bij Volvo redelijk blijven hangen, nu de Sportage vanwege de ruimte achterin icm met kinderen in kinderstoel, daar valt Volvo behoorlijk tegen. Toch denk ik wel dat er ooit weer een Volvo komt ( wel een 5-cilinder) want die Kia doet in principe alles goed, rijdt prima maar is nogal karakterloos.
mjpamsterdam zegt
In 28 jaar 11 Volvo’s , en de volgende komt over 5 dagen, is dat “ merk-leip “ ?
jessepinkman zegt
Hier in 13 jaar 7 BMW’s, en de volgende komt toevallig ook over 5 dagen (inmiddels 4 :)
rogerzz zegt
Vanuit een Renault (niet uit vrije wil) in een Audi terecht gekomen en daar een BMW naast gezet. Ik zou zo Audi of BMW weer kopen met mijn eigen geld. Daarnaast, een Porsche (Taycan) zou ik overwegen, maar andere merken zou ik denk ik niet overwegen. Misschien een VW, een E-golfje voor de boodschappen.
Gek dat mensen niet merken-trouw zijn, ik zou nooit een Mercedes kopen, of een Volvo/Tesla/Renault/Peugeot of wat dan ook. De ergonomie, rijgedrag, zitpositie, geluidsniveau tijdens rijden, motor en versnellingsbak; je kan eigenlijk best veel verprutsen aan een auto en dat besef je goed als je in andere auto’s moet rijden.
Andreivierfunf zegt
Moeilijk. Mijn vader heeft op drie uitstapjes na (2x Mercedes en 1x Dodge) altijd Volvo gereden. Zelf rijd ik nu ook een Volvo en dat bevalt enorm. Ik hoef geen sportieve auto, ik wil een comfortabele auto met afdoende vermogen en een automaat om lekker als een ouwelul te cruisen.
Aangezien ik nu een 2.5T 5 cilinder met 231 pk rijd zou ik wel een vergelijkbaar vermogen willen (of meer natuurlijk) met een vergelijkbaar groot blok. De nieuwe generatie Volvo’s valt dus af, want ook al is de S90 T8 die m’n vader heeft heel leuk: ik mis bepaalde emotie en gevoel bij de motor.
Mijn S80 heb ik vorig jaar gekocht met net 100.000 op de teller. Een nieuwere S80 zou ik wel willen mits met 5/6/8 cilinders. Een vergelijkbaar lage kilometerstand is dan niet meer mogelijk. Ben ik dan honkvast? Nee, een Mercedes E of S-Klasse staat op de lijst, hetzelfde voor een 5 of 7 Serie of een Jaguar XJ. Het enige waar ik naar ga kijken is onderhoudsgeschiedenis en het comfort van een E of D segment auto. De rest is met een beetje goede wil altijd te betalen.
JMWPvG zegt
Ford Escort 1.6 cl ’84
Ford Escort 1.6 cl ’86
Ford Escort 1.4 bravo ’87
Ford Escort 1.1 ’82
Ford Escort 1.1 ’83
Ford Fiesta 1.6 XR2 ’87
Ford Escort RS Turbo ’86
Ford Escort RS Turbo ’87
Ford Escort RS Turbo ’88
Ford Fiesta 1.6 ’03
Ford Ka 1.3 ’03 (voor mijn vrouw)
Ford S-Max 2.5T ’06
sulobb zegt
Neen. Mijn prioriteiten zijn: een goed ontwerp, een degelijke en pittige motorblok en een aantal opties (zo veel/handig mogelijk voor het budget). Welk merk ze kan aanbieden ziet me voor de deur van hun dealer.
Als BMW liefhebber zou ik nu bijvoorbeeld geen chinees-ogende bmw aanschaffen, maar snel geneigd zijn om bij de concurrentie te kijken.
drtim zegt
Begonnen met een Renaultje Twingo, daarna blijven hangen bij roffelende Volvo’s V70. Momenteel ook nog een Renault Zoë erbij.
z3cabby zegt
Jeep voor het stoer, Lancia voor het comfort en BMW voor de fun. Iets anders komt er niet in.
schreute01 zegt
Stapels Opels
Mercedessen
BMW’s
Jaguars
Jeep
Citroëns
Jeep
Mazda
Lexus.
Wordt vervolgd.
duitslaagvliegen zegt
Zegt de eerste auto die je koopt wat over je of is dat de laatste die rijdt?
Bij mij moeten auto’s gaaf zijn en POWERRR hebben. Maar ja zo ben ik niet begonnen
Mijn eerste was een brave Saab 90, daarna een 900 LPT 3 deurs ( nooit weg moeten doen)
Een 9000CD 2.3Turbo
Aan GM Saabs wilde ik niet beginnen.
Daarna kwamen de kids dus moest er een touring komen.
BMW E46 320d goed ding. Ik zag hem laatst rijden, doorgeroest voorspatboord,… niet meer met het onderhoud dat ik aan mijn auto’s geef
BMW E91 320d fijne bak
Audi A6 C7 2.0tdi (fraude diesel) en multitronic. Slechtste keuze ooit!!!
BMW F11 530i wat een fantastische auto
Land Rover Disco 5, altijd zwak voor LR producten gehad en niet gedacht dat ik hem zo ben gaan waarderen
Een nieuwe zal waarschijnlijk wel een EV SUV worden. Maar ik overweeg een XJ series 1 of een 635csi voor ernaast. We zien het wel,… er is zoveel moois te koop
basman147 zegt
Alfist tot in de kist!
Rij nu een Guilietta en de volgende wordt een Guilia zodra ik de juiste specs tegenkom.
Later als ik groot ben (ben pas 48…) lijkt een Jag me wel wat maar nu nog niet.
giulia64 zegt
Fiat Uno
Lancia y10
Alfa 1750 Berlina
Lancia Dedra
Lancia Delta
Lancia Libra
Alfa 159
Alfa Giulia spider
Alfa Giullietta
Alfa 1750 GTV
Alfa Stelvio
Fiat 500ev
Wolflow zegt
Als Honda (eindelijk) met een opvolger voor mijn S2000 komt kruis ik er accuut een aan!!
Uiteraard wel onder de voorwaarde dat er een fatsoenlijke motor in zit en het geen elektrisch aangedreven grasmaaier wordt
npdw zegt
Ben begonnen met de Toyota Corolla van mn oma, toen direct een BMW ALPINA B3 3.3 (E46) gekocht, toen een 1 serie leasebak erbij. Die zijn allemaal weer weg, nu rij ik een F31 328i als familie wagen. Rijdt heerlijk. Als hobby heb ik een BMW 2002 uit 1972. Kortom ik ben wel bmw gek. Moet wel raar lopen als ik switch naar een ander merk. Heb ook veel gereden in de leasebakken van mn vriendin (polo en corsa). Polo was prima a naar b auto, de corsa was vreselijk.
Dutchdriftking zegt
Vanuit huis met VAG opgegroeid, en hierom er altijd wel een zwak voor. Ik kreeg dan ook best wat rare blikken toen ik een Alfa op de oprit had gezet, maar toch ben ik erg blij met de keuze.
petroldrinker zegt
Alfa > VAG, heb weinig autos zo saai gevonden om te rijden als VAG producten persoonlijk
bassrt zegt
Lukt niet meer, want ze stoppen met de modellen waar me vader en ik mee reden. Mijn vader heeft bijna alle generaties mondeo gehad en die is helaas gestopt. Nu heeft die een c klasse en daar heeft die nog meer problemen mee gehad dan al die 5 mondeo’s bij elkaar….
Zelf alleen fiesta’s gereden en die gaat er ook uit. Dus ik moet ook zoeken naar een ander model. Vind het jammer, want die auto’s rijden geweldig. Zeker die mk8 st die ik nu heb.
petroldrinker zegt
Redelijk, reed altijd bmw M3 sinds ik mn rbw heb, tot ze de lelijke varkensneus op de m3 introduceerde, vanaf toen absoluut niet meer. Wil er niet bij horen als je zulke lelijke autos maakt tegenwoordig.
Zolang we onze ferrari kunnen betalen, blijf ik daar echt wel trouw aan
petroldrinker zegt
Overigens toen alle prijzen van leuke autos nog beetje leuk te betalen waren (pre covid dus) wel echt van alles gehad, supra MKIV TT’s, evo’s, nissan 370&350Z, etc etc
Willy500E zegt
Ik blijf mijn merk trouw maar zal niet snel meer een auto kopen vanaf 2018-2020. Ben van mening dat de oudere auto’s een betere kwaliteit en meer emotie hebben. Ik houd ook niet van alles touch. Combinatie knoppen en touch is ok maar alles touch, zelfs stuu, is voor mij een no go omdat dit zeker niet praktischer is. Mercedes-Benz, mijn merk, slaat hier de plank wat mij betreft mis.
freez65 zegt
Na 8 Mondeo Wagons over een tijdsbestek van meer dan 25 jaar heeft Ford geen fatsoenlijke Station meer in het programma. Dus tevreden Ford rijder maar geen opvolger. Ford richt zich op SUV’s en Cross overs, maar ik wil geen Kuga, Mustang-E of wat dan ook maar.
Jammer.
willeme zegt
De enige reden is dat ik dan bij dezelfde garage kan blijven. Dat is wel het lekkere met de BMW en de MINI. Maar verder kan er de volgende keer ook een Seat, Alfa Romeo, Subaru of Ford staan. Het leven is te kort om je blind te staren op één merk.
Vreddy_B zegt
Nee totaal niet. Ik heb 3 BMW’s gehad. Een volvo. En nu een Jaguar XF Sportbrake. Gewoon omdat ik dat zo’n mooie auto vond. Wat hierna komt? Geen idee. Misschien wel weer een XF of weer een BMW of zelfs een Benz.
Ik ben niet gevoelig voor super veel gadgets in een auto. Maar wel een prettig interieur.
Dat is bijvooreeld de reden dat ik nooit een Jap heb gehad denk ik. Hoewel ik zo’n Lexus uit periode 2008-2014 best gave auto’s vind (en betrouwbaar). Vind ik het nou niet echt een prettige omgeving om te verblijven.
mustang750supersnake zegt
rij al jaren ford,… hebben er nu 2, een fusion uit 2004 en een c-max uit 2008……zijn gewoon goede auto’s..veel jonger moet je ook niet gaan..alleen maar gezeik
die nieuwe zooi hoef ik allemaal niet..geen zak aan…