Of laat jij je auto nóóit staan? Ongeacht de benzineprijs?
Ik vind het niet leuk meer. Zo, dat is eruit. Want serieus, de benzineprijs is niet meer te doen man. Bijna 2.30 voor een liter E10 aan de snelweg, 2.12 voor een liter van hetzelfde spul bij een onbemande pomp. Iedere week gaat er voor zo’n 200 euro in mijn auto en al moet ik kosten maken van de accountant, ik vind het niet meer leuk.
Ja, tuurlijk. Het kan altijd erger, maar toch. Ik vind het niet meer leuk en ben dus serieus aan het kijken naar alternatieven. Om op een meer kostenbesparende manier door het verkeer te zoeven…
Maar op dit moment laat ik de auto vooralsnog niet staan. Niet vanwege de benzineprijs in elk geval. Meestal vind ik de autoritjes die ik maak enorm noodzakelijk en kan ik dus niet anders. Ik bedoel, als het regent ga ik niet lopend naar de Albert Heijn om de hoek…
Bij welke benzineprijs laat jij de auto staan?
Ja, ik laat de auto weleens staan hoor. Maar dat heeft meer te maken met de plek waar ik naartoe moet. Als ik naar een drukke stad moet die enigszins in de buurt is, pak ik de scooter. Gratis parkeren en geen files. En ja, een volle tank kost 15 euro, ook fijn.
Maar als de stad wat verder weg is, dan pak ik óf de auto, óf ik ga niet. Ik heb zo’n ontzettende hekel aan het OV dat ik dan liever het feestje maar gewoon mis. En als klap op de vuurpijl scheelt dat ook nog eens een heleboel geld dat ik bespaar aan parkeren en het voldoen aan die hoge benzineprijs… Of de trein.
Maar goed, het gaat niet over mij. Of in elk geval, nu niet meer. Want nu wil ik het van jou weten, beste Autobloglezer. Bij welke benzineprijs laat jij de auto staan? Of heb je mazzel en heb je een tankpas bij de leasewagen en gaat deze hele discussie aan jouw neus voorbij?
We zijn reuze benieuwd!
HZW zegt
Simpel, “NIET”, al gaat het €5,- per liter kosten.
HZW zegt
Simpel, “NIET”, al gaat het €5,- per liter kosten, en ik tank gewoon E5.
rulefollower zegt
Als het 5 euro per liter wordt dumpen een hoop andere mensen hun auto wat de tweedehandsprijzen doet kelderen waardoor autorijden per saldo niet duurder wordt.
mashell zegt
Hoe werkt jouw economie? Ik zou denken dat als tweedehands auto’s goedkoper worden jij ook meer afschrijft op jouw auto en dat autorijden dus duurder maakt.
rulefollower zegt
Cashflow gestuurd in ieder geval.
Habanero zegt
Geen afname aan de pomp betekent ook minder raffinage, inclusief van honderdduizenden andere levensnoodzakelijke producten. Van plastics tot geneesmiddelen. Waarvan de prijzen drastisch zullen stijgen. Ook van EV’s & co. Zo werkt het nu eenmaal.
mashell zegt
Als dat het geval is dan maakt Shell van die bijproducten wel een hoofdproduct, de raffinaderij moet draaien en ze kunnen er geld mee verdienen.
herve11f zegt
https://www.huffpost.com/entry/the-real-economics-of-oil_b_24108
fanboy zegt
@Habanero: Dat zou mooi zijn, want dan zijn alle plastic alternatieven eens niet te duur :)
Maar volgens mij gaan die processen echt wel door. Er kan gewoon geld verdiend worden.
bunnylebowski zegt
€3 zou ik denken, maar dit is op mijn kilometertjes alsnog ‘maar’ €120 meer wat ik de moeite waard nog vind, dus ja geen idee….
mashell zegt
Is er wel een duidelijk kantelpunt? Ik kan me voorstellen dat als de benzine nog verder stijgt dat mensen nog wel de boodschappen en het woonwerkverkeer met de auto doen (ze hebben vaak geen keus) maar dat er op uitjes en familiebezoeken bespaard wordt.
lekkaah zegt
He dat scheelt weer een zondagmiddag met je schoonmoeder op de bank.. Oh nee fuck, die komt tegenwoordig op de e-bike :’)
mjpamsterdam zegt
Geen grens .
Johanneke zegt
4 euro per liter ofzo? Dan koop ik per direct een EV. Moet ik wel de beleggingsrekeningen plunderen.
Ach zo veel rijden we niet. 25k per jaar over 2 auto’s, gemiddeld 1 op 16 zoiets denk ik, over de 2 auto’s. Tanken in Duitsland. Nu nog geen 3000 euro per jaar aan benzine. Minder dan 250 euro per maand. Maarja die 250 krijgen we ook wel als reiskostenvergoeding. Blijft onderhoud wegenbelasting verzekering over. Dat is voor 2 auto’s zo’n 220 euro per maand. Ik kan het hebben. Afschrijving bestaat bijna niet. 1 auto was 10 jaar geleden 7000 euro, de ander vorig jaar 2200. Dat valt reuze mee. En ding rijdt goed joh. Zat laatst in een gloednieuwe Kia Ceed. Minder luxe minder snel minder fijn dan mijn 2006 Primera.
pietertjep85d zegt
2,70 schat ik zo in. Fietsen en ov zijn gezien de afstanden die ik vrijwel dagelijks afleg hele onaantrekkelijke opties.
mmn13 zegt
Niet, baas betaald
micrak11 zegt
Geen, heb deze voor mijn werk nodig (lees thuiszorg) ik probeer wel iets zuiniger te rijden. Boodschappen straks met de fiets, winkels zijn toch om de hoek.
AudiRS zegt
Maakt me niks uit. Als de dieselprijs flink stijgt ga ik wel nadenken.
maxidyne zegt
Auto’s zijn mijn passie, ik rij alleen in mijn vrije tijd. Rook en drink niet, maar 5,- per liter is toch wel het maximum denk ik.
rvonl zegt
Rij diesel en dus gewoon lekker door met de D5.
Dutchdriftking zegt
Alpina? Ik ben jaloers!
ukbob zegt
Of Volvo…?!
AudiRS zegt
Of een Volvo met D5
choecoe zegt
Sinds afgelopen april doe ik woon/werk verkeer met de motorscooter. Gaat alsnog 98 benzine in omdat het een ouderwetse 2 takt is. Maar met 23 euro is de tank vol en houdt deze het de hele week vol. Met de auto kost het me tegenwoordig 80 euro voor ditzelfde stuk. Met de winter in aantocht zal het toch weer met de auto moeten, maar laten staan zal het niet worden.
307-2.0-chipped zegt
Ik heb sinds april vorig jaar een electrische scooter. Range 60 km. Ga er mee door weer en wind, tot een minimum van 1 graad boven Celcius. Het is bikkelen en soms echt niet fijn in de koude maanden, maar het is goed voor je weerstand, je wordt er gehard door, niks mis mee. Het heeft me veel geleerd over kleding en isolatie.
Ik kwam soms als een 4 laagse ingepakte eskimo op m/n werk, maar had dan wel weer het nodige bespaard aan benzine.
leefvrij zegt
Dat doe ik ook. Ik heb hem al vijf jaar, het hele jaar door rij ik naar kantoor, 18km enkele reis. Ik werd laatst gek aangekeken toen ik in regenpak van kantoor naar huis ging. Maar het niet in de file staan weegt echt op tegen door de regen rijden. En met een goed pak wordt je niet nat.
Ritjes boven de 20km doe ik toch wel met de auto. Op de e-scooter is het bijna gratis.
martinus.tussengas zegt
Iedere week 200 euro? Gelukkig werk ik op fietsafstand. Buiten, geen files en nog een beetje beweging
fanboy zegt
Ik rij elektrisch dus dat scheelt.
Nu pak ik wel eens extra de fiets met mooi weer zodat de EV nog meer op kan laden op de zon, daar maak ik soms wel een sport van, maar dat heeft niet iets met kosten te maken.
De benzine oldtimer wordt zo weinig gebruikt dat het niet echt uit maakt. Maar die is ook helemaal niet nodig, dus bij 5 euro de liter staat die zeker stil haha
Homer55 zegt
Leest de overheid mee? Als de gemiddelde straks 3-4 euro is, zorgen zij er wel voor dat het zo duur wordt.
Als mensen dan overwegen om een EV te kopen is het morgen al 14 euro de liter.
moveyourmind zegt
Als de benzine tien Euro per pakje kost stop ik met autorijden.
Maar dat zei ik ooit ook over de sigaretten, en ik rook helaas nog steeds.
z3cabby zegt
Waar koop jij benzine in pakjes? Haha!
Ik las trouwens laatst dat een pakje shag van 50 gram binnenkort € 24,- gaat kosten. Dat is ook niet echt meer prettig betaalbaar als je verstokte roker bent.
sjaakienl zegt
Gewoon naar Duitsland, betaal je €11
vondick zegt
5 euro
papabak zegt
2.30 vorig jaar was het kantel punt dat de Plug-in hybride c350e vervangen voor een diesel Talisman die bij 1.90 diesel prijs vervangen is door een tesla model Y die na een inverstering in zonnenpanelen 40.000km per jaar gratis rijd 😊de aankomende 20 jaar
AudiRS zegt
Jij laadt dus alleen als de zon schijnt? Of kun je nog 20 jaar salderen?
waterisnat zegt
Gratis bestaat niet. Je drukt de belastinglasten enkel naar de buren met je zonnepanelen (net als ik). En denk maar niet dat er geen tax op zonnepanelen komt binnen 5jr, zeg €1000.-/paneel/jr. We vechten hier tegen taxkosten, niet tegen energiekosten. De laatste is slechts 5-10% van de rekening.
Homer55 zegt
En hoeveel ben je nu in totaal kwijt aan alles vanaf de C tot Talisman met zijn mrb en van panelen tot Tesla om uiteindelijk te hopen dat elke dag de zon schijnt om 40k per jaar gratis te rijden?
volvo-s60-adept zegt
Duurt nog wel even. De noodzakelijke gezinskilometers rijden we met een sjoemeldiesel (1 op 20 gemiddeld, 25k per jaar), de woon-werk-kilometers doe ik waar mogelijk op een zuinige viertaktbromfiets (1 op 45 gemiddeld, 1500 km per jaar), de funkilometers gaan wel hard met een 3-liter zescilinder turbo (1 op 7-8 gemiddeld, 6k km per jaar)
Nee, ik betaal niet graag te veel, maar voorlopig ga ik ’t er niet om laten…
Dutchdriftking zegt
Al kost het een tientje de liter, ik rij gewoon door. Als de dieselprijs echter zo duur zou worden is het natuurlijk wel een ander verhaal
kuip zegt
Ik heb echt geen idee. Woon werk verkeer kan ik heel goed op de fiets. In het weekend erop uit oid met t gezin blijf ik gewoon doen. Tank 1 keer in de maand ofzo, dus of een volle tank nou 150,- of 200,- kost maakt mij weinig uit.
heka zegt
Toen ik in 2000 aan mijn opleiding tot eerste autotechnicus begon was de stelling van mijn leraar: benzine is veel te goedkoop en zou minimaal 10 Deutsche Mark (+/- 5 euro) moeten kosten.
Sinds dien koester ik elke dag dat de prijs daar nog onder zit.
Tot slot van rekening, de auto is voor velen geen luxe maar noodzaak, dus de vraag is, hoe houden we het volk “betaalbaar” op de weg?
koen0373 zegt
Suggestie voor een andere insteek:
Bij welke benzineprijs ga jij met een hooivork, pek en veren naar het Binnenhof om het misdaadsyndicaat dat ons land om zeep helpt de tent uit te jagen en voor een onafhankelijke rechtbank te brengen.
Motomoto zegt
Ben jij de broer van die capitolknakker met die horens op z’n kop?
mashell zegt
We wachten ook nog steeds op de tribunalen van Forum waar het OMT berecht wordt…
Zal wel niet gaan gebeuren.
Pino143 zegt
Ik rijd op lpg, dus dat lijkt voorlopig nog wel te betalen te blijven. Mijn vaste tankstation zit op 0,739 Euro per liter. Ik haal gemiddeld 1:8,5 met mijn S80 2.5T. Ik rijd overigens wel 40-50k pj. :/
faalhaas zegt
1:14 op LPG hier, maar ik kan niet ontkennen dat Benzine/Diesel belachelijk duur is.
herve11f zegt
Blijkbaar denken de meesten hier dat de electriciteit niet duurder zal worden.
mashell zegt
Aangezien elektriciteit voor veel meer dingen gebruikt wordt dan alleen om op te rijden is het voor de overheid veel belangrijker daar een rem op te zetten dan op benzine. Op benzine zit een accijnskorting maar op electriciteit hadden ze een prijsplafond.
lekkaah zegt
Hoe bedoel je ‘rem’? Leuk zo’n plafond. Maar we nemen energie af van andere landen. Een plafond betekent dus dat de overheid (jij dus) het verschil moet betalen tussen de daadwerkelijke ‘koers’, en hun eigen cap. Olie duurder? Elektriciteit duurder. Olie weg? Elektriciteit veel duurder. Straks allemaal een EV, e-bike en inductiekookplaat? Elektriciteit nog duurder. Persoonlijke tip: maak jezelf nooit 100% afhankelijk van 1 type bron. Wat de overheid wel kan doen is op een doserende wijze Gronings aardgas winnen om de energieprijs te stabiliseren. Echter gaan ze daarmee stoppen (per oktober). Waarom? Geen idee, wellicht kijken naar de US, 1 van onze grootste leveranciers van LNG sinds het opblazen van de pijplijn. US is altijd de winnaar, op de een of andere manier ;’)
Ben pro renewable energy, maar al je geld op 1 paard zetten is niet verstandig.
kniesoor zegt
Zou de vraag in alle oprechtheid niet kunnen beantwoorden. En hoop ook nooit het punt te bereiken waar dat wél het geval is . . .
iphonistvongates zegt
Prijselasticiteit……its a biatch. Vraag het maar eens aan de dagelijkse hardcore gebruikers van rookwaren. De vraagsteller vergeet wellicht dat een ongebruikte/stilstaande auto nog elke dag geld kost tenzij je ‘m helemaal officieel cancelled.
W115 zegt
Met de trein naar dwangarbeid is van alle tijden
Gele Koplamp zegt
Nadat ik de 156 JTD de deur uit heb gedaan omdat ik én minder kilometers ging maken én de milieuzone van Den Haag niet meer inkwam, heb ik de keus gemaakt om voor een leuk benzineblok te gaan. De 159 TBi rijdt heerlijk, maar zuinig is die allerminst. (Wat dat aangaat had ik achteraf ook voor een Busso V6 kunnen gaan) Maar goed, ik tank ook enkel V-Power en ben dus €150 per tankbeurt kwijt.
Wat ik wel probeer is om meer kilometers op de fiets te doen. Eigenlijk is het best raar om dagelijks alleen in een flinke auto in de file te staan. Als gezinsauto is het echter ideaal, dus zit zelden nog alleen in de auto. De ritten <30 kilometer pak ik zoveel mogelijk de elektrische fiets.
kennone zegt
Met de Busso V6 ga je weer een paar jaar terug, maar toch wel het lekkerste blok wat ze in de 156 hebben gelepeld. Zowel de 2.5 als de GTA! Wat betreft de opel V6 in de 159 die zuipt er echt op los en is de 1.75tbi wel een betere keuze. Ook blijft het gewicht van de 159 nog aan de nette kant met 1450kg tegen over ruim 1700kg voor de V6
Dutchdriftking zegt
@Gele Koplamp: Ik heb om deze reden de 2.0 JTDm gekozen. Nog geen dag spijt.
Flutterbear zegt
1,50. Tank al E5 zodat de ethenol de leidingen niet aan tast. Onze elektrische auto rijdt comfortabeler, sportiever, is luxer en moderner en kan ik ten minste thuis weer vullen voor 5,5ct/km.
Pak de 5 pitter pas wanneer de caravan of gewoon veel mee moet, zelfs al was het goedkoper dan gaat de voorkeur nog uit naar op de fiets naar het station.
petroldrinker zegt
Moet je niet naar libelle.nl dan ipv hier zijn? Als fietsen en trein de voorkeur heeft over de auto nemen…
jaso013 zegt
Als ik het verkocht krijg bij de baas dat ik sommige diensten niet meer kan komen werken of later moet beginnen/ eerder moet stoppen ivm shitty OV verbinding dan stop ik per direct met auto rijden. Het kost je per salso geld om geld te kunnen verdienen(naar je werk te komen). Das vrij bizar vind ik.
vincentbaan zegt
Geen idee. Meeste woon week op de scooter. Wel net een kleinere lichtere zuinigere en leukere auto gehaald ipv de insignia. De nieuwe mx5 is alleen al in vaste lasten 75 per maand goedkoper.
sizedoesmatter zegt
Geweldig; een Insignia vervangen door een MX-5…..
imaginenl zegt
We kunnen er wel heel dramatisch over doen maar een sprong van 2 naar 2,5 euro de liter kost me ongeveer 30 euro in de maand (bij 15.000 km/jr en gemiddeld 1:20 L/km gebruik). Het OV brengt me niet altijd waar ik zijn moet in een schappelijke tijd dus ik blijf nog wel even rijden.
mrrobot zegt
Is er nog een actueel kaartje met 102 octaan Firezone locaties?
petroldrinker zegt
Als ik lees hoe erg de gemiddelde reageerde is gezwicht voor de verkooppraatjes vd overheid en de EU, zal er vrijwel nirmand zijn die dat sws ooit zal tanken, past immers toch niet in hun EV’s en zuinige truttenschudder a&b segmenters…
tatog zegt
Je gaat wel nadenken of een bepaalde rit nodig is of anders kan. Wij denken daar steeds meer over na. Boodschappen bijvoorbeeld laten we bezorgen. Jaarlijks €120,00 betekend €1,15 per bezorg moment. In ons geval de goedkopere oplossing en scheelt enorm veel tijd. Alles binnen de stad de (bak)fiets en tot 10 km pakken we ook de fiets. Woon werk ook met de fiets. Ik denk bij €4,00 de liter dat de auto er definitief wel uit gaat. Dan anders of niet reizen.
gwnbmw zegt
Ik pak nu al serieus minder de auto, sinds vorig jaar heb ik misschien 2 keer een plezier ritje gemaakt, let ik veel meer op mijn rijgedrag (ik ben van gemiddeld 1:8 naar 1:12 gegaan) en ga ik nooit meer naar mijn werk met de auto, wat ongeveer 5 kilometer is. bij wind, regen, sneeuw en ijs gewoon lekker op de fiets.
supertjeduc zegt
Net een motorscooter gekocht , is zuiniger dan mijn auto , maar vooral voor de lol , nu nog tijd om op die 3 andere motoren te rijden
Andreivierfunf zegt
Ik woon (in Arnhem Zuid) op loopafstand van vijf supermarkten, vier drogisten, vier kappers, drie bloemisten, het consultatiebureau en de gastouder voor m’n dochtertje woont tegenover ons. We lopen dus veel, we doen geen weekboodschappen meer maar halen per dag wat we nodig hebben. De auto wordt dus eigenlijk niet gebruikt voor korte ritten, is alleen maar beter voor de Volvo en voor de portemonnee want die korte ritten hebben een verbruik van 1 op 4. Wandelen scheelt dus enorm in de kosten plus mijn vrouw, dochter en ik komen ook nog eens even buiten.
Daarnaast werk ik in Uden en moet ik soms op ons kantoor in Cuijk zijn. Dat is allebei zo’n 50 kilometer retour. Met file rijden jaag ik er een tank a 70 liter doorheen per week. Kost me nu dus 150€ per week. Met de huidige reiskostenvergoeding krijg ik 300€ per maand. Ik betaal dus anderhalve week per maand ongedekt mijn brandstof. Voor ons wordt het lastiger als de benzineprijs richting de 3,60€ per liter gaat. Kortom een 250€ per volle tank. Niet dat het dan niet meer te doen is, maar het nemen van een tweede auto (een EV) is dan voordeliger.
Vooropgesteld is dit een onwaarschijnlijke situatie. Ik woon én werk tegen de grens met Duitsland aan, tanken kost met daar een 30 cent minder per liter. Daarnaast kan ik gelijk in Duitsland boodschappen doen, waardoor het voordeel alleen maar groter wordt. Toch is het een scenario om in het achterhoofd te houden. Een 2.5 liter 5 cilinder turbo in een E-segmenter is gewoon dorstig, voor lange ritten komt het nog wel uit want ik vakantie let je niet zo op de centen en familiebezoekjes in Rotterdam, Drachten of Luxemburg vallen ook mee qua kosten. De elektrische duivel begint hier ook langzaam aan de horizon te komen, niet uit liefde voor de EV maar omdat het nu gewoon aantrekkelijk is een EV te rijden.
Gulli zegt
Wat die tankpas betreft, heel veel mensen denken dat die dingen gratis zijn, ik kan je vertellen; dat zijn ze vaak niet. Voor de meeste vertegenwoordigers/consultants en andere klantreizende werklui zit de benzineprijs in het maandbedrag verwerkt.
In mijn geval (IT consultant op detacheringsbasis) betaal ik de gemiddelde literprijs die geldt op het moment van het tekenen van het leasecontract. Vervolgens berekenen ze hoeveel je gemiddeld per maand rijdt (op basis van of je 35.000/25.000 km per jaar leaset) en de literprijs keer het aantal km’s per maand (afgemeten op de zuinigheid van je auto natuurlijk) is de brandstofcomponent die je je hele leasecontract elke maand zelf betaalt.
Toen ik in 2008 mijn Corsa 1.4 ging leasen had ik pech, toen stond net de benzineprijs historisch hoog (1.87 op dat moment) en toen tekende ik mijn contract. Ik heb dus 4 jaar lang 35.000km per jaar vooruitbetaald á 1,87 per liter. Dan maakt het vervolgens niet uit of je meer of minder dan die 35k rijdt, de component blijft gelijk. Je kunt je dus wel voorstellen dat ik álles maar dan ook álles met de auto deed, want het was dure benzine die toch al betaald was.
Afgelopen juni heb ik het contract onder mijn 118i getekend, en die wordt volgend jaar ergens geleverd. Hier heb ik een keertje mazzel, want de benzineprijs was toen relatief laag, en waren de accijnskortingen ook nog van kracht. Vlak na het tekenen stegen de benzineprijzen weer en is de eerste accijnskorting komen te vervallen. Aangezien ik al voor een totaalbedrag had getekend waar ook de benzine in verwerkt zat is die stijging niet doorberekend en heb ik zodra ik mijn auto eindelijk krijg betrekkelijk goedkope benzine (voor zover je het over goedkoop kunt hebben).
Dus nee, tankpassen zijn niet altijd gratis, niet bij elke werkgever. De vuilnisman zal vast niet de brandstof van zijn vrachtwagen hoeven te betalen maar voor een hele grote groep leaserijders is die prijs gewoon verwerkt in de maandelijkse kosten voor de leaseauto. En soms heb je pech, een andere keer heb je weer geluk.
Het enige echte grote voordeel is wel dat je de brandstof uit je brutoloon betaalt, dus er zit een goeie korting op, maar het is nog steeds niet gratis.
tjorque zegt
Motorfiets: ~4000km/j
Auto: ~8000km/j
Beiden gemiddeld rond de 6l/100km
Dus met 720l per jaar zijn we rond.
Met de huidige vervuilende vorm van brandstof is 3 à 3,5 € de limiet.
Als ze e-fuels zouden aanbieden die 100% CO2 neutraal zijn, dan ben ik bereid om 5 à 6 €/l te betalen.
Met de tankkaart van de zaak. Da’s voordeliger, maar in the end moet ik daar (als ZZP’er) net zo goed helemaal zelf voor werken…
Robert zegt
Als de brandstof inderdaad naar de 3 euro de liter zou gaan, zou ik eerst eens met de werkgever in gesprek gaan over een additionele reiskostenvergoeding. Reizen per OV als alternatief is voor mij geen optie, gezien het feit dat ik 75 km per dag verdeeld over 2x 30 minuten reistijd zou moeten inruilen voor minimaal 2x 75 minuten.
En anders zoek ik alsnog een baan dichter bij huis; geen hand vol banen maar een land vol banen in de techniek.
crashingduke zegt
Ik heb daar nooit over nagedacht, dus geen idee. Ik tank nog E5, dus de stap naar E10 is de eerste die ik kan zetten. Maarrrr, ik pak nooit de auto als ik naar de winkel of de sportschool ga, ook niet als het regent. Nooit gedaan ook. De meeste kilometers die ik maak zijn naar cliënten en dat houdt in dat er ook geld binnenkomt. En tot nog toe is dat altijd genoeg geweest om oa de brandstofrekening te betalen. Als dat niet meer het geval is, stop ik waarschijnlijk met werken en dus ga ik minder rijden.
petroldrinker zegt
Wanneer ik er financieel in de schulden raak, en zelfs dan blijf ik wss gwn doorgaan, alles beter dan een EV rijden
e1000bmw zegt
Tankpas van de zaak, dus geen zorgen.
Wel het devies om niet langs de snelweg te tanken.
Maar dat lukt in 99,99% van de gevallen wel.
Ze maken mij de pis niet lauw. Kunnen we weer doorrijden als men de auto gaat laten staan. 🙃
ghost zegt
€4,50 / f10,00 – riep ik vroeger al, 10 gulden de liter is gestoord 🤪
n0zem zegt
20 Euro per liter. Dat wordt wel gortig bij 1 op 7.
n0zem zegt
20 Euro per liter. Dat wordt wel gortig bij 1 op 7.
sabrerator zegt
Voor mij meer de vraag: bij welke prijs ga ik over op de leasebak?
De kilometervergoeding stijgt niet (nou ja, de onbelaste vergoeding een tikje), maar dat is peanuts.
Toen ik in 2002 begon met km-vergoeding was het nog €0,28 onbelast.
Dankzij het beleid van mijn werkgever kom ik 21 jaar later nog steeds uit op dit bedrag.
Een onmiddellijke besparing voor mij kan zijn te stoppen met HVO100 te tanken. En daar zit ik dicht tegen aan, afgelopen vrijdag voor (slik) €2,76 de liter getankt. Zo’n 70 liter, iets onder de €200,-.
Gewone diesel zit hier nog net onder de twee euro, dus dat scheelt een hoop.
De benzinewagens rijden niet veel, dus dat loopt wel los. Als dat €3 de liter gaat kosten boeit dat niet veel. Die heb ik voor de lol, de motoren ook.
naturalpower zegt
Daar hoef ik hem niet om laten staan. Ik rij op groengas en heb een benzinetankje van 10 liter als reserve, die ik vrijwel nooit hoef aan te spreken. Voor mij hangt het van de aardgasprijs af.