Denk er eens rustig over na, want met deze ene auto moet je de rest van je leven doen.
We zitten midden in een onomkeerbare fase. De kaars van de verbrandingsmotor gaat langzaam uit. Daar komen volledig elektrische auto’s voor in de plaats. In deze fictieve vraagstelling doen we net of de autoriteiten ons petrolheads een strenge keuze voorschotelen. We mogen nog maar één auto kiezen en daar moet je het de rest van je leven mee doen. Wat zou dat dan zijn? Ervan uitgaande dat je geen elektrische auto kiest, tenminste.
Een auto voor de rest van je leven
Een vraag waar je wel even na over moet denken. Een supercar klinkt leuk, maar voor de rest van je leven? Niet heel comfortabel en zie daar maar eens in te komen op je 70ste. Ik gok dat de Bentley’s en Rolls-Royces van deze wereld de ultieme forever-auto kunnen zijn. Nog steeds leuk met een lekkere motor, maar comfortabel genoeg om het eeuwig in uit te zingen. Wil je het toch op een sportievere manier invullen dan is misschien de Porsche Cayenne Turbo GT of een Panamera nog een optie.
Maar misschien zeg je wel; wat nu praktisch zijn, ik wil alleen maar aan mezelf denken! Dat kan natuurlijk ook. In dat geval kun je een tweezitter kiezen. Je hebt dan in elk geval lol tot het bittere einde, want de meeste tweezitters zijn natuurlijk leuk om te rijden. De YOLO in dit geval is een Donkervoort, Caterham of een Ariel Atom. Zie het daar maar eens in vol te houden.
Kortom, als je nog maar één auto voor de rest van je leven mag rijden. Wat zou dat dan zijn?
fredflinstone zegt
Porsche Cayenne Hybrid. Ik heb laatst in zo’n auto mogen rijden en ben er helemaal verliefd op geworden. Wat een auto is dat zeg!
Stefje zegt
@fredflinstone: zou je dan niet liever voor een SQ7 gaan? Niet dat irritante overschakelen tussen benzine en elektrisch, veel reikwijdte en minstens zo sportief, maar je valt er veel minder mee op dus je kan er zonder gedoe overal mee aankomen. Anders dan maar de Cayenne S Diesel hoor 🙈
flutterby zegt
@stefje: wat is er irritant aan het overschakelen? Neem aan dat er gewoon een performance stand op zit waarbij de motor blijft draaien, als je dat wilt.
Stefje zegt
@flutterby: moet je elke keer zelf inschakelen en het was zo slecht in die auto dat veel klanten hem uiteindelijk na een korte periode weer weg deden, ondanks de tijdelijke lage bijtelling.
fredflinstone zegt
@stefje: ik vind hem eerlijk gezegd veel mooier dan de Audi. Het overschakelen ging bij mij prima en het zag er van binnen allemaal net even wat leuker uit. Maar dat is het mooie van auto’s; er zijn er zoveel verschillende die bij zoveel smaken en meningen passen
laptom zegt
@fredflinstone: Ik vind de SQ7 ook tegenvallen tov een Cayenne. Heb nu een Cayenne GTS, maar stiekem toch aan het sparen voor een E-Hybrid. Meerdere maken in een Q7 gezeten, maar kan echt niet tippen aan een Porsche voor mij.
marcomanta zegt
@fredflinstone: nee he, is over 10 jaar antiek.
ttr6 zegt
Ferrari FF. Mooiste combi van gillende V12, 4 personen + bagage……wat wil je nog meer.
tinnemans zegt
@ttr6; Prachtige keuze, maar ik ga voor de 2 extra deuren en de wat smallere 6 of 7 series. Het is nu al zo’n gedoe in parkeergarages en realistisch gezien kom ik daar toch best weleens. Een verschil van 5cm is dan best groot, en iemand heeft al eens een spiegel van m’n auto afgetrapt (omdat het parkeervak niet breder was dan de auto).
bernoulli zegt
Niet de GTC4 Lusso?
ttr6 zegt
Vind ik persoonlijk iets minder fraai, kwestie van smaak.
a3aan zegt
@ttr6: een mooie auto?
560pk zegt
@ttr6: +1 hier
KiraLight zegt
Hmm moeilijk, ik denk dat ik dan uitkom op iets als een Audi (R)S, Mercedes AMG, BMW M achtig iets.
Maar dat doe ik niet, ik ga voor een Kia Stinger, lekker anoniem niemand weet wat je hebt.
Als “de auto voor de rest van je leven” gestolen wordt zou best bitter zijn. Heb je daarna nooit meer een auto…
tinnemans zegt
M’n enigzins realistische droomauto is de BMW Gran Coupe 650i, maar dan wil ik het wel over 3 jaar laten ingaan. Als het acuut moet, dan wil ik m’n E65 houden; ik heb de bredere achterbank nu nog nodig… alhoewel, mag ik ‘m inruilen voor een E66 760li? En dan graag de versie met achterbank, niet met stoelen.
Johanneke zegt
De snelste stationwagen met handbak. BMW F10 M5 touring? Of zijn er nog andere auto’s die hier aan voldoen.
Mijn hart zegt overigens een linksgestuurde Mitsubishi Legnum, met V6 twin turbo VR4, maarja, die is al wel erg oud, enigszins krap, en moet een conversie zijn, zijn namelijk enkel rechts gestuurd gemaakt.
mark997gt3 zegt
@Johanneke: f10 M5 touring bestaat niet…….
Johanneke zegt
Jawel joh.
https://www.google.com/amp/s/topgear.nl/autonieuws/de-eerste-bmw-m5-touring-f11-ter-wereld/amp/
Maar klopt ze hebben geen station gebouwd van deze M5 generatie zie ik nu. Vet lullig. Dan maar de vorige generatie met v10.
tinnemans zegt
@panameragts; 1 op 4, of 25 op 100, doet mijn veel minder krachtige E65 740i ook als ik in Duitsland richting de 200 ga. Dat doet je Panamera dus helemaal zo slecht nog niet.
Wat doet je auto bij lagere snelheden? Ik ben net terug vanuit Spanje en ik heb over de hele trip zo’n 1 op 9.9 gereden, waarbij ik me overal redelijk aan de snelheid heb gehouden. Dus zowel op de Autoroute als op de bergweggetjes in de Pyreneeën. Daar is 90 halen nog best lastig, maar ik heb m’n best gedaan.
flatsixx zegt
Panamera Sport Turismo Turbo S E-hybrid. Snel, relatief zuinig en groot genoeg.
Turbo S zegt
@flatsixx: ik ga dan toch liever voor mijn Panamera gts die ik reeds anderhalf jaar heb. Heeft de eigenschappen die je al genoemd hebt maar veel beter geluid uit de atmosferische V8. Ok toegegeven, zuinig is ie totaal niet. Afgelopen week een dik uurtje over de Autobahn zitten blazen met een verbruik van 25l per 100km. Ultimate 102 van Aral nog wel. Plezier hebben is soms niet goedkoop.
flatsixx zegt
@mercedesbenze350cdi: hier dus een Sport Turismo 4 E-Hybrid. Waanzinnig fijne auto, zuinig en een heerlijk geluid (2018 pre OPF tijdperk) al lijkt zo’n Turbo S mij wel het ultieme!
tjorque zegt
Moeilijke vraag!
Ik wil een EV, dus dat probleem van het uitfaseren van de verbrandingsmotor in een auto treft mij eigenlijk niet heel erg hard.
Voor de motorfiets is dat een heel ander verhaal…
Maar als ik écht moet kiezen: Koeningsegg Gemera.
“Ja maar wat dan als je oud wordt?”
Als ik niet meer in en uit kan stappen dan vinden we daar wel wat op of misschien is het dan gewoon tijd om te stoppen met zelf willen rijden en een taxi te nemen.
Als ik binnen 35j een Gemera verkoop, heb ik meer van voldoende geld om voor eender welke verplaatsing een taxi te nemen 🤣.
hanselegans zegt
@tjorque: inderdaad, zou ook mijn keuze zijn. 👍🏻
hanselegans zegt
@tjorque: ik ben van gedacht veranderd. Voor mij de Gordon Murray T.50
markgt3 zegt
M3 geschikt voor alles en 4 deuren
willeme zegt
Simpel. Toyota Land Cruiser 200. De enige auto die ook een mensenleven meegaat.
pignon zegt
@willeme: bijna. Een nieuwe Defender 110 met dieselmotor. Kun je biodiesel ingooien en zo toch weer co2-oké rijden (staat in bestelling). Nu maar hopen dat deze ook de rest van m’n leven meegaat. En mij leven nog even voortduurt, want het bevalt me wel tot op heden.
Benny_Weisz zegt
Nagenoeg elke normale auto kan (mits juist onderhouden) een leven lang meegaan, of zelfs langer…. Of jij de rest van je leven in je Defender Diesel mag blijven rijden, dat betwijfel ik ten sterkste……
tenaci zegt
@willeme: mijn keuze ik ga met je mee. Heb me dat überhaupt wel eens afgevraagd. Stel ik koop zo’n Landcruiser en dan nooit meer wat anders. Ja ze verbruiken wat, de MRB kost ook wat. Maar de total cost of ownership zonder een leven lang steeds iets anders kopen en afschrijven zou nog best eens mee kunnen vallen.
ddr780 zegt
Jaguar XJ-R 5.0
blijft niet veel te wensen over met zo’n auto…
sabrerator zegt
Een Range Rover.
Kun je alles mee. Luxe toeren, de Ikea leegshoppen, als limousine gebruiken, off road rijden, alles.
De enige auto die je ooit nodig zal hebben.
Je kunt ook een dikke Landcruiser nemen, maar ik vind een Range Rover mooier.
baserace zegt
@sabrerator: ook boenderen op het circuit?
tinnemans zegt
@baserace; ik denk dat @sabrenator die behoefte niet heel erg heeft, anders zou hij nooit een Range Rover gekozen hebben lijkt me.
Zelf heb ik die behoefte in ieder geval niet. Ik moet er niet aan denken om telkens hetzelfde rondje te moeten rijden en dan maar te hopen dat ik dat dan elke keer net iets sneller doe. Ik wil juist rijden op wegen en in omgevingen die ik nog niet (goed) ken, en het landschap zien veranderen. Daar zit voor mij de kick van autorijden.
sabrerator zegt
@tinnemans:
Nou, heel stiekem heeft Sabrerator naast een Jaguar S-Type op biodiesel ook een MGF. En drie motorfietsen. Dus ik ben niet vies van een potje sturen.
Maar voor 1 auto voor de rest van mijn leven moet je ergens een compromis sluiten. Denk dat je trouwens nog schrikt waar zo’n moderne Range Rover toe in staat is in bochten.
tinnemans zegt
@sabrenator; Dat laatste geloof ik direct en een Range Rover is een prima ‘compromis auto’. Dat bedoel ik positief dus. Ik heb zelf slechts 1 vervoermiddel, een 15 jaar oude E65. Dat is ook een compromis; in de meeste gevallen voldoende ruimte op de achterbank en voldoende sportief voor mezelf. Misschien is een Range Rover wel een verstandiger keuze, maar ik heb liever een wat plattere auto.
hehe zegt
@sabrerator: helemaal mijn gedachte. En toch heb ik er nog nooit één gekocht en zal ik het denk ik ook niet snel doen.
Snap de mensen die een sportauto kiezen niet zo goed.
Ik wil de rest van mijn leven toch nog zeker wel meer dan een miljoen kilometer rijden, als ik dat met één auto moet doen is een auto met performance motor kiezen niet erg handig.
V8Vantage zegt
@sabrerator Mijn keuze ook. Dan de tdV8. Als je dan toch mag kiezen dan kies ik er ook voor dat de mrb goed te betalen is voor mij 😉
Arno's zegt
Fiat Multipla maar dan ook met tepelklemmen op. Genieten
Mercbenz zegt
Mercedes S65 AMG of een Panamera Sport Turismo GTS
O plaat zegt
Mijn VW T3, degelijk, ruimte zat, gaat eeuwig mee en heeft alles dat ik nodig heb. Capabel op en off road, in staat gans Europa rond te rijden en een model waar je zeker van bent binnen 50 jaar nog stukken voor te vinden. Bovendien heb hem reeds gans mijn volwassen leven. (10j)
wimof zegt
Nu de T4 kan er ook wat van met 2.5tdi motor, heb bewust geen kinderen, heb met mijn spaarcenten en stuk bos en een geweten gekocht in de hoop dat ik door mijn compensatiegedrag er nog mag blijven mee doorrijden.
Of ga ik voortaan als struisvogel door het leven?
E34M5Touring zegt
Easy, 2009/10 Bentley Brooklands.
sjaakbonestaak zegt
@E34M5Touring: precies! Prachtige wagen nog steeds
madvillain zegt
Dat is het eerste waar ik aan dacht toen ik de vraag zag. Prachtige auto.
Maar als ik eerlijk mag zijn: Ferrari 250 GT Lusso. Kan mij niks verrekken als ik er niet meer mee kan rijden, kunst blijft kunst.
petermb zegt
SLS-AMG en dan het liefst de Black Series
lljw zegt
Taycan cross turismo turbo s
xjs678qr zegt
Great minds think alike!
Aangezien ik na 2030 nog wil kunnen autorijden, zal het een ev moeten worden. De wagen heeft genoeg gravel competenties, ruimte, performantie en ziet er goed uit. Voor mij de mariage parfait!
v70t6r zegt
Brabus E 850 station.
Maar dan gewoon netjes groen metallic met een cognaq leertje, zonder Brabus extrieur opsmuk.
Nehhh, fuck de kids, die gaan maar fietsen, Koenigsegg Jesko elke dag!!!
chrisvis zegt
No brainer…zelfs na al die jaren nog altijd de huidige Nissan gtr. Snel zat en je kan nog wat spullen kwijt tijdens de jaarlijkse autovakantie.
bassrt zegt
ik zou kiezen tussen de duitse powerstations Audi RS6, Mercedes c63 amg station en bmw M340i xdrive touring. Heb ik performance, comfort en praktische in een. Als eerste keuze toch de C63 amg station. Vind dit echt hele gave wagens.
potver7 zegt
Boeit me niet zo. Simpel en degelijk, makkelijk te repareren. Uiteindelijk word je toch wel een paria met je automobiel, dus grijp je steeds vaker naar je (bak)fiets.
SanderB zegt
Ik snap je standpunt, rationeel gezein heb je gelijk, maar ben oprecht benieuwd waarom je dan wel autoblog leest?
papa zegt
Ik denk een Maybach S-Klasse, geen two-tone om nog enigzins anoniem over straat te kunnen
JagID3Merc zegt
Daimler XJ40 double six (XJ81)
sabrerator zegt
@JagUpMerc:
Oeh… de obscure keuze 😀
Ook wel een beetje de kenners-keuze. De late XJ40’s zijn prima auto’s en ik vind het interieur erg mooi. De X300 vind ik nog net een tikje mooier, maar de “40” begin ik steeds beter te waarderen.
sjaakbonestaak zegt
Hmm lastige vraag, doe maar een Bentley Brooklands. Tijdloos
SpiderIV zegt
een nu al klassieke Alfa Romeo, geen enkele twijfel! Mooi design, mooi Nord-blokje. Alleen wat aarzeling of het een Giulia of Duetto moet zijn.
knapzuur zegt
Het is verleidelijk maar ik ga toch voor een Alfa Romeo GT, 7 jaar gereden en dat mochten er meer geweest zijn!
Melvinkorrels zegt
We hadden het over rijden.. ;)
Haha rij zelf een Alfa GTJ uit ’73, veel betere rijervaring is er niet.
cobana zegt
Als het rijdt…
SpiderIV zegt
helemaal eens, mijn 66’er Juul is ook geweldig om te rijden. Echt autorijden, zelf actief bezig met samenspel techniek en bestuurder.
Charles Taycan 4S zegt
Heb ik net gekocht dit jaar, de Taycan 4S Plus, sportief, comfortabel, snel en ruimte genoeg en fraai design. Daarnaast lekker thuis laden!👌
jeroenm83 zegt
Heuh…?!1!? Heb jij een Taycan 4S? Vertel!
Homer55 zegt
kan hem ook nog eens thuis laden. Toe maar..
Charles Taycan 4S zegt
@jeroenm83, ja, sinds januari 2021!👍 Vraag maar, wat wil je weten?😉
jeroenm83 zegt
Ik had toch wat smileys moeten plaatsen……😎
Charles Taycan 4S zegt
@jeroenm83, smileys altijd goed Jeroen!😜
lars zegt
Helemaal mee eens Charles!
Charles Taycan 4S zegt
@lars, wij zijn het altijd eens!😉👍
chrisvis zegt
@Charles Taycan 4S: wist niet dat je die (zoals in de vraag stond) op in benzine kon krijgen??? Lijkt me wel tof want het design vind ik wel geslaagd…
flutterby zegt
@Charles Taycan 4S: geen Turbo?;)
Charles Taycan 4S zegt
@flutterby, nee hoor, ben een bescheiden mens!😉👍 Daarnaast is de 4S Plus met 571 pk al supersnel!👌
karhengst zegt
Omdat er geen CLS Shooting Brake meer is waarschijnlijk de E53 Touring, al zou een E450 ook geen straf zijn. Een heerlijke motor in een nog altijd fraaie verpakking met alle luxe die je zou kunnen begeren. Wel graag knalrood.
baserati zegt
Alfa 159 sw tbi Ti in Competitione Red …
Nee geintje .
Porsche 993 4s Vesuvio , gewoon omdat
baserati zegt
@baserati:
En als dat niet blijkt te werken
De Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S
tdipower zegt
Audi RS6 c8, lekker praktisch.
detroitv8 zegt
Cadillac CTS-V
screamer zegt
Deze, en dan de Wagon, niet omdat het zo praktisch is, maar omdat dit een van de weinige wagons is die ik wel mooi vind.
styns zegt
Opel Astra g caravan.
nicolasr zegt
Ik denk dat ik het bij een Porsche Cayenne houd. En de praktijk wijst uit dat de huidige V6 diesel prima voldoet. Snel zat, geen slurper, ruim, niet té groot, je komt er nog eens ergens mee en al rijd je in een mooie auto, het is niet dat je de hele tijd word nagestaard en je kunt hem gewoon langs de straat parkeren zonder bang te zijn dat hij bekrast of gestolen wordt. Dat gaat ook maar vervelen, denk ik.
Ik zal mijn bijdrage aan de Autoblog Garage eens updaten! ;-)
krisp zegt
Een KIA EV6 GT. Meest futureproof auto die nu beschikbaar is, met voldoende vermogen. Bovendien voldoende ruimte voor een gezin e.d.
itiswhatitis zegt
Range Rover classic met lt1 die volledig bespoke is gemaakt door Tophat
por100 zegt
Moet je hem zelf repareren?
Zo nee een Mclaren F1, zo ja een Ferrari F40 (heeft geen elektronica)
kroon zegt
BMW iX xDrive 50. SUV van de toekomst met (functioneel) design voor de toekomst.
Fijn ruim.
Bij fabricage en voor de materialen is aan de wereld gedacht.
Geen gezeur van milieuhippies.
Melvinkorrels zegt
Ik moest hem even opzoeken, maar dit is toch wel een van de lelijkste auto’s die ik in tijden heb gezien.
Multipla is er niks bij.
stekkerkoning zegt
@kroon vertel het me, waarom zou uitgerekend de (ietwat monstrueuze) BMW iX een toonbeeld van functioneel design zijn?
kroon zegt
Niet iedereen heeft genoeg aan de ruimte van een i3.
De iX is een grote ruime auto met AWD, maar met relatief laag gewicht een een hele goede CW waarde.
Voor de rest gelden jouw i3 opmerkingen ook voor deze iX…
stekkerkoning zegt
Qua zuinigheid heeft BMW het vrij aardig voor elkaar met zijn elektrische aandrijflijnen, dus dat pleit alvast in het voordeel van de dikste elektro-suv die het merk te bieden heeft. De Cw-waarde van 0,25 is aardig in orde, hoewel de Tesla Model X aerodynamischer is getuige de score van 0,24. Daarbij blijft het frontale oppervlak van beide auto’s behoorlijk, wat ook zo zijn weerslag heeft op de consumptie. De auto kan ik niet mooi vinden, maar misschien dat het ontwerp went, of de banaliteit van al het dagelijkse wat weet op te fleuren. Dat is nog even afwachten.
De BMW i3 is bovenal praktisch. Bij beperkte buitenmaten toch een ruim interieur, door de compactheid van de elektrische aandrijflijn, een ultra-krappe draaicirkel, een bescheiden (en niet waterdichte) bergruimte in de neus en een knikje in de achterste zijruiten zodat iedereen vanaf de achterbank veel zicht heeft en afslaande fietsers niet over het hoofd worden gezien, om weer eens wat te noemen. (Alleen jammer dat er nooit bergruimte is onder de vloer in de kofferbak, omdat hier altijd rekening wordt gehouden voor een optionele Range Extender.)
Mijn geloof in de BMW iX is wat beperkt. Het moet in de eerste plaats een grote auto zijn, waarmee het voor iedere bezitter een koud kunstje is om indrukwekkende cijfers op tafel te leggen en waaraan BMW geld kan verdienen. Slim? Ik waag het te betwijfelen. De neus is onnodig lang en biedt geen bergruimte. Het ontwerp is quirky, maar hier lijkt het geen nut te dienen, behalve dan dat er de wil is om net wat anders te zijn dan de rest. Maar dan nog, hoe origineel is het om een forse suv op de markt te brengen? Het gebruik van lichtgewicht materialen valt altijd te prijzen, maar alsnog weegt deze dikke BMW 2,5 ton.
De gladde Mercedes-Benz EQS is dan meer mijn smaak, vooral als die heerlijk pretentieloos op net iets te kleine velgen staat. Dat schijnt een behoorlijk efficiënte auto te zijn, waarbij het ontwerp volledig in dienst staat van de zuinigheid. Kom er nog maar eens om in autoland, waar alles frutsels en tierelantijntjes moet hebben en in geval van benzinewagens, minimaal twee nepuitlaten.
haio zegt
BMW M3 E30!
991gt3 zegt
Carrera Gt
verudin zegt
Alpina B5s Touring
tdu2zonda zegt
Goh, dat is een moeilijke vraag.
Denk met kinderen een E63 S AMG met een Brabus 800/900 kuurtje. Liefst green over tan.
Of een GTC4 Lusso met wat Novitec goodies!
Geen kinderen -> Ferrari 430 Scuderia, all day everyday!
RutgerK zegt
Een A6 Allroad dan. Als het in- en uitstappen moeilijk wordt kan de auto hoger gezet worden zonder altijd hoog te moeten rijden.
diesel78 zegt
A6 Avant 55 TFSIe Quattro
pietertjep85d zegt
Ferrari FF
Svenska II zegt
Een ouwe Lexus LS. Ik ben van plan nog lang te leven…
erikabarth zegt
@Svenska II
Vooral een saai leven dan.
The Stig NL zegt
@erikabarth: Die 1UZ is anders best pittig met een uitlaatje!
georgeoughttohelp.com zegt
@erikabarth: Geinig dat de enige die hier Lexus noemt een dergelijk gratuit waardeoordeel als reactie krijgt (zonder enig argument bovendien). Gelukkig valt er over smaak niet te twisten, maar je bedoelt ‘saai’ in vergelijking met de zoveelste Duitser en al die opgevoerde taxi’s die hier tig keer genoemd worden? Een op de Europese wegen zeer unieke en zeldzame V8 met achterwielaandrijving ‘saai’ lol? Zeer ruim, zeer comfortabel en über betrouwbaar – als het niet al de aller betrouwbaarste V8 ooit gebouwd is. Maar wellicht staat betrouwbaarheid met omgekeerd evenredige naamsbekendheid gelijk aan ‘saai’ in jouw woordenboek omdat onbekend onbemind maakt en je graag de spanning hebt van onverwachte gebreken of onbetaalbaar onderhoud ;)
erikabarth zegt
@georgeoughttohelp.com sinds wanneer is betrouwbaarheid een argument?? dat is toch pure armoede als je daar een auto op gaat selecteren, ik rijdt al dik 25 jaar in Italiaanse en Duitse auto’s en geen enkele heeft me ooit laten staan. Hier een ohzo betrouwbare lexus ;)
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/lexus-ls-460-president-2007-2/
Onbekend is lexus zeer zeker niet voor mij, prima vervoermiddel, maar zit geen greintje rij dynamiek in of het zou een LFA moeten zijn, die goddelijk, ja ik heb er ooit een rondje mee mogen rijden.
snuif zegt
Ferrari 456 GT Venice.
Snel, Stijlvol, V12 èn praktisch
disclaimer: Wel ervan uitgaande dat onderhoud gedaan kan worden en onderdelen beschikbaar blijven
nls zegt
Iets tijdloos, iets waar nog aan gewerkt kan worden, niet te veel elektronica, iets met een bepaald cultgehalte. Ik dacht aan een Porsche 964 maar dat is niet praktisch genoeg voor de boodschappen en mijn twee kinderen. Een Mercedes E500/500E dan maar met die beresterke V8. Dat is het.
florisje zegt
Een Porsche Panamera Sport Turismo Turbo S E-Hybrid. Zo, een hele mond vol.
henkp1 zegt
Renault Espace V
Lekkere 2 liter diesel, standaard al full options, alleen nog open dak erbij en klaar. Ook fijn als ik wat ouder en strammer ben.
stpmkngsnc zegt
Jeep Wrangler Rubicon, want: cabrio of hardtop, 2 wielaandrijving voor het driften, 4 wielaandrijving voor off road, klaar voor een overstroming, past een trekhaak op (bij de meeste Germaanse sportieve modellen is dit een probleem) , je zet hem overal neer zonder omkijken, je (vrouw) kan vooruit inparkeren, je kan de modderbanden voor wegbanden wisselen voor de lange vakanties, kan hem van binnen het buiten met een hogedrukspuit schoonmaken en met 1m90 pas hij in de meeste parkeergarages.
NOLA saints zegt
@stpmkngsnc: normale, hybride of 392 swap?
denniss00 zegt
Een Toyota Supra Mk4. Of een Civic EF… Nee, de Supra. Denk ik… Ja.
erro zegt
Subaru Outback met interieur upgrade en gratis tankpas
erro zegt
@erro: wel 6 cilinders
NOLA saints zegt
Hennessey Maximus 1000HP. Dan maakt het niet eens uit als de aarde 10 graden warmer is over 40 jaar. Je zit wel veilig.
thjvanvlerken zegt
Grenadier, land cruiser, g klasse, defender. Iets in die hoek zullen we maar zeggen.
bmwadept zegt
Alpina B5. Klasse en dynamiek verpakt in een praktisch uitvoering.
Nanning zegt
De auto die ik momenteel rij; de Giulia Q. Want deze is mooi, snel, comfortabel, sportief, ruim genoeg en klinkt ook nog lekker.
toniominestrone zegt
BMW 2002
christophec zegt
Ferrari GTC4Lusso, wat een ontzettend fijne en prachtige 2 2 GT! Vrouw en kind passen er makkelijk in en bagage ook!
maxidyne zegt
De RS2 die ik al 21 jaar heb. Heeft alles wat ik zoek in een auto.
Johanneke zegt
Heb je echt een RS2. Wat een bazenauto. Zijn er al mensen die je gevraagd hebben waarom er hier en daar Porsche op je auto staat?
undifined1 zegt
E34 touring met M73 V12 swap en 6 bak. Op M parallel wielen, in Techno violett met zwart leer.
Mooiste model ooit. En natuurlijk is een s62 beter, maar als ik maar 1 auto mag kiezen dan wil ik een V12 met handbak.
SpeedGeek zegt
Het icoon, de BMW e46 M3.
Modern genoeg om met de beschikbare opties alle dagen door te komen. Veelzijdig genoeg om te klieren op het circuit. Houdt je bezig door alle technische nukkigheden die er mee komen. En ten slotte het tijdloze ontwerp.
flutterby zegt
Model X Plaid als 7 zitter. Kan alles maar niet té lomp.
SpiderIV zegt
2500 kg schoon aan de haak ………………. niet te lomp????
flutterby zegt
@SpiderIV: zwaar is niet per definitie lomp. Mijn eGolf voelt totaal niet lomp terwijl de weegschaal toch de 1500 kg leeg voorbij gaat.
SpiderIV zegt
@flutterby excuus voor mijn onvolledigheid. In mijn optiek is de X met zijn hele voorkomen, combinatie van lengte breedte en hoogte alsmede het gewicht het schoolvoorbeeld van een erg lompe auto. En jij vindt de auto kennelijk ook wat lomp want je gebruikt zelf dat woord met de toevoeging “niet te”
flutterby zegt
@SpiderIV: dat ging bij mij toch in een stuk minder woorden, maar ja. De Model X is redelijk lomp, maar als ik de rest van mijn leven ermee moet doen neem ik dat voorlief omdat elektrisch simpelweg erg lichtvoetige rijdt doordat het gewicht op de juiste plek zit en vermogen direct beschikbaar is.
Daarnaast mag er iets achter en is die voor zijn formaat zeer vlot en behendig. In tegenstelling tot mijn huidige V90. Dat de X elke maand een update krijgt, goeie app/infotainment en een gameconsole in zit helpt uiteraard ook. Had de S een trekhaak dan had ik die gekozen, toch wel praktisch voor de rest van mijn leven.
hjtop zegt
Zou ik ook kiezen: een model S plaid met trekhaak. Maar aangezien daar geen trekhaak op kan een model X plaid 7 zitter
mpgc zegt
I4 M50
crashingduke zegt
Aston Martin zou leuk zijn. Een V8 Oscar India, maar die zijn erg onbetrouwbaar. DB7 of DB9. Maar ik zou het geen straf vinden om de rest van mijn leven met mijn Supra te blijven rijden. En mijn Daimler te laten elektrificeren.
omarrs6 zegt
Simpel: de Audi RS6. C7 of C8 maakt eigenlijk niet uit, beide keiharde powerstations die alles kunnen
ukbob zegt
Lastig om een te kiezen.. dus voor mezelf maar begonnen met een lijstje:
– m3 touring
– m240i cabrio
– Bentley GTC
– mini Clubman cooper S (ja echt)
– i4
– Alpina B3 touring (dat wordt m denk ik..)
tysson zegt
Mijn huidige auto. BMW G21 M340i Touring.
branko zegt
RR Phantom Drophead
fmgarcia zegt
M5 lijkt me de perfecte score in dit onderdeel.
ethylestra zegt
Dodge Charger Hellcat. Belachelijke v8. 4 deuren en plaats voor wat koffers. Graag dan ook inclusief tankpas
Constantijn zegt
Panamera turbo s
bernoulli zegt
Bentley Continental Flying Spur 6.0 W12.
sr20det zegt
R35 GTR of een 997 turbo S
KEV9 zegt
Mijn huidige Renault Espace.
utregcity zegt
Doe maar een Honda dan. Weet ik iig zeker dat ie nog doet als ik oud, blind en doof ben.
testpiloot zegt
Mercedes-Benz W124 300d of een G-klasse 300d. Oersterk, betrouwbaar, makkelijk te onderhouden en kunnen op frituurvet indien nodig.
kniesoor zegt
Vermoedelijk een 991 GT3 RS.
alloallo zegt
Range Rover Classic!
pomoek zegt
Vroeger zou ik hebben gezegd: Een Range Rover. Maar met de energie crisis waarin we zitten zal het elektrisch moeten worden. En praktisch, en met een beetje bereik. Dan ontkom je niet aan de Tesla Model X Long Range.
rulefollower zegt
Range Rover Autobiography met V8 diesel (die ik net opgeruimd heb).
akranoplan zegt
Tesla model S plaid
Redrum zegt
Ach als we mogen dromen : Tesla Roadster
golf1985 zegt
Gewoon mijn golf 2!👌 Alles wat ik nodig heb. Hoef toch geen kinderen dus plek zat.
lekkerlinksrijden zegt
Ford Bronco, weer eens iets anders
jarnobakker zegt
Voor mij de Kia Stinger v6 of de nieuwe Ford Explorer PHEV
lebeaunl zegt
Gezien benzine en diesel dan onbetaalbaar zullen zijn en je er de stad niet meer in zou mogen, kies ik een Taycan Cross Turismo Turbo S.
Donstil zegt
Zo das geen makkelijke keuze.
Ik zou (gezien het gezin ook mee moet enz) gaan voor iets groots en krachtigs. Twee die mij gelijk binnen schieten: De nieuwe Defender met V8 en de GLS63.
De nieuwe defender heeft daarvan mijn voorkeur.
Friez zegt
Mercedes G63 AMG
Een Panamera Sport Turismo Turbo S E-Hybrid is ook leuk, maar daar kom je haast niet meer in als je 65+ bent.
JaxDryke zegt
Naja, dat is voor mij niet zo moeilijk.
De eerste Porsche Cayenne. Vind deze variant nog altijd de allermooiste.
Waarom zou je vragen ?
Naja, over smaak valt niet te twisten, dus dat gedeelte laat ik achterwege.
Voor de praktische reden, de ruimte. Ik ben een lange man van twee meter, dus de auto moet voldoende zitruimte achter het stuur bieden. Dat is bij deze auto, die ik enige tijd als leaseauto mocht gebruiken van mijn toenmalige werkgever, royaal.
We weten natuurlijk niet wat er in de toekomst wordt aangeboden dan wel wat er gebeurt met benzineslurpers.
Daar gaat het echter niet om. Hypothetisch gezien zitten we allemaal over 15 jaar verplicht aan een elektro/waterstof-bak. De Cayanne Nummero Uno leent zicht uitstekend voor de ombouw naar een elektro-bak, doch ook voor de waterstofbak. De ruimte in het motorcompartiment leent zich uitstekend voor een groot batterijpak, dan wel voor een aanzienlijk grote waterstofcapaciteit.
Qua kleur ? Tjah, donker azuurblauw is toch wel mijn favoriet, echter ben ik dan ook wel weer zo’n apart geval dat ie voor vol rood gaat (dus niet die fabrieks-af geleverde metallic-rode spuitlaag).
Ik zou kunnen zeggen, doe maar een Ferrari 456 Venice, maar deze meesterlijke auto privé rijden is een utopie. Een Suzuki Kizashi vind ik ook enorm mooi en een Ford Focus blijft mijn favoriet voor de hatchback (maar dan wel het ’98 model, eentje die ik jarenlang heb gereden en pas recentelijk heb verkocht omdat ik geen auto nodig heb momenteel).
Er zijn zoveel auto’s die praktisch zijn, de keuze is reuze en de voor- en nadelen kan je op elke auto, elk merk en model, toepassen. We gaan het zien wat de toekomst brengt, maar mijn keuze is weloverwogen gemaakt.
z4rickss zegt
M3 liefst sedad… mja moeten ooit kids komen, dus een touring svp.
guido93 zegt
Bugatti chiron
Sempiternal zegt
Porsche Panamera turbo S of de Tesla Model X. Lastig.
Toch de Tesla, gezien de transitie die we maken
kadett83 zegt
Als betrouwbaarheid een criteria zou zijn, een Corolla Touring of RAV4 Hybrid.
Als het leuk moet zijn, M340i of Macan GTS.
georgeoughttohelp.com zegt
@kadett83: combineer die twee en je komt uit op Lexus…
kadett83 zegt
Lexus LC500 of een RC F zeker maar 2 kinderen meenemen wordt dan al stuk lastiger ;)
maze zegt
Audi rs4 b5
rolov zegt
Targa gts . Mijn vriendin koopt maar de gezinsauto .
koeberg zegt
Een oerdegelijke. Want ik moet er de rest van mijn leven mee doen, dus hij moet nog wel 40 jaar (hopelijk) meegaan. Dus niet teveel roesten.
Hubert zegt
Een XC70
probono zegt
De vraag gaat over welke auto je zou kiezen als je er de rest van je leven mee moest doen……ik lees heel veel supercars of aanverwant…logisch. Onpraktisch punt is alleen, als je die dan ook zelf zou moeten onderhouden is 99,9% flink de pineut volgens mij. Als je nu moet kiezen voor een auto de rest van je leven, waarmee je ook overal mag blijven komen en qua onderhoud goed zit…word ‘t lastig om niet voor een Ev te gaan 😂. Hmmm.
potjak zegt
Ik denk dat ik voor de BMW iX ga. Redelijk hoge instap want ook ik wordt oud en minder soepel. Genoeg ruimte om de kids te vervoeren en mee op vakanties te kunnen. Het is een BMW dus met de wegligging en rijplezier zit het wel goed. Auto ziet er nu nog modern en minder gangbaar uit, dat is over 20 jaar wel anders en kan hij nog steeds goed meekomen met wat er dan geboden wordt. Uiteraard Elektrisch want uitstoot wordt in de toekomst flink aangepakt.
kuip zegt
Voor mij graag een e38 B12 Alpina 6.0 v12..
T5Power zegt
kwijl
roadster zegt
Als ik de rest van mijn leven met één auto moet doen, moet het een cabrio zijn. Sportief, maar toch met voldoende comfort. En een beetje praktisch. Dan wordt het dus een 2+2 cabrio. Iets als een 911 carrera 4 cabrio, Portofino, DBS Volante, continental cabrio, Lexus lc500 cabrio. Welke, daar zouden proefritten uitsluitsel voor moeten geven. De Lexus of 911 is waarschijnlijk de verstandigste keuze, de Ferrari de leukste. Zou ik wel nog ergens de centen vandaan moeten halen.
herve11f zegt
Range Rover Vogue TDV8
rotjeknor66 zegt
Voor mij heel simpel, een echte klassieker met genoeg vermogen en comfort, een W109 300SEL 6.3 uiteraard wel in mint conditie. Daar zou ik superblij van worden. Helaas zijn ze voor mij onbetaalbaar geworden had 10 jaar geleden moeten toeslaan, en dan heb ik het over een fris exemplaar. Een afgeragd exemplaar kan ik wel kopen maar het opknappen ervan kost je ook een vermogen….
hatseflats zegt
Audi RS6 of Panamera Sport Turismo… keuzestress… lastig 😬
Alex_79 zegt
Subaru Impreza GT turbo. Klein genoeg om nog makkelijk een parkeerplaats te vinden. Pittig genoeg om lekkere ritten over b wegen mee te maken, snel genoeg om ook op de autobahn mee te komen en even goed praktisch genoeg om als daily driver te gebruiken
gregorius zegt
Doe mij maar een MB Busje; verhoogd, 4×4, van die offroad banden erop. Genoeg ruimte om in te slapen voor een nachtje, genoeg om dingen mee te verhuizen, en genoeg voor 6 personen mocht je een keer gasten hebben.
michaelcorleone zegt
Een Toyota Land Cruiser welke maakt mij eigenlijk niet zo veel uit.
In tijden van een pandemie waardoor je het vliegtuig niet kunt nemen, een uiterst geschikt en capabel voertuig om de wereld te verkennen.
Dutchdriftking zegt
Een S8 D3 met supercharger. Genoeg vermogen, genoeg ruimte, meer dan comfortabel en een geniaal geluid.
T5Power zegt
Verrassende keuze maar ik geef je geen ongelijk. Rij zelf een A8 D3 met de 4.2 TDI motor. Sound is ver te zoeken maar het is dan ook geen S8;-)
The Stig NL zegt
Hmm… Dan toch maar de huidige AMG E63S Station denk ik. Manusje van alles!
stekkerkoning zegt
Mijn antwoord is dan altijd een BMW i3. Tot op de dag van vandaag is dat een volkomen originele auto met inmiddels een prima rijbereik (200 à 300 kilometer). Rijdt oprecht leuk met dank aan het directe stuurgedrag en de achterwielaandrijving, springt spaarzaam met de energie om. Is indrukwekkend gebouwd, met een basisstructuur van koolstofvezel, en weegt relatief weinig (ca. 1300 kg). Enige in zijn soort. Helaas zijn alle nieuwe elektrische BMW’s groot, log en een tikje saai.
Als er dan toch stiekem iets moet komen waar nog wel eens een restje fossiele brandstof ingaat – huilend aftanken bij de pomp om de hoek – dan gegarandeerd iets Frans. Een groene Renault Avantime of een Citroën C6 met dan gelijk maar een HDI-motor, in de Xantia-kleur Bleu leman met een beige interieur. Of een volkomen waanzinnige Mega Track, dat is stiekem ook best leuk. Maar bon, liever elektrisch, dus ik blijf bij het eerste antwoord.
tortuga zegt
Als morgen geen wagens meer gebouwd worden/ wereld gedoemd is: dan een Mercedes GLS, motor zou ik benzine nemen dus denk een 500 geen AMG, want onderhouden gaat moeilijker worden dan
cuban8 zegt
G63
Roverdriver zegt
Tjonge wat veel uiteenlopende reacties. Ieder gelukkig zijn eigen keuze. Ik blijf gewoon onderweg met mijn M635CSi en 3.0CSi voor de rest van mijn leven: “Freude am Fahren” in optima forma. Als in de herfst de Kia EV6 wordt voorgesteld, ga ik wel even kijken of dat iets is voor het dagelijkse vervoer. Wel op Duitse platen natuurlijk, ter vermijding van die extreme Nederlandse bijtelling. Oh ja, de Rover blijft ook, maar daar wordt heel weinig mee gereden.
roadster zegt
Dat zijn er meer dan één.
stekkerkoning zegt
@roverdriver die Kia EV6 kan haast niet tegenvallen. Tenzij je belachelijk veel kilometers rijdt en dan precies geen ultra-snelladers tegenkomt onderweg, wat me hoogst hypothetisch lijkt. Gewoon doen dus.
monsieurleloure zegt
VW Up ? met 60pk, meer heb je niet nodig.
stekkerkoning zegt
@monsieurleloure niet Up ? maar up! als we VW moeten geloven.
ericc zegt
Wordt zeker een benzine. Ferrari Roma of MC20!
weetikveel zegt
Ik zou voor een achterwielaangedreven E63 amg W212 estate in business pack gaan, toch wel een beetje de ideale auto. Lekker comfortabel als het mag en erg leuk als het mag. Ook nog iets lichter dan de rest, 5.5 motor staat goed bekend en de auto is érg ruim en redelijk tijdloos m.i.
Justawheelchairguy zegt
Dan zou ik denk ik gaan voor een mooie Alpina D3 Touring van een paar generaties terug, in het donkergroen met cognac interieur!
flatsix010 zegt
M5 cs of een gtc4 lusso. Beide auto’s hebben genoeg ruimte om met het gezin op vakantie te kunnen, vierwielaandrijving, automaatje, adaptieve cruise etc etc…
tinustussengas zegt
Ik zou me wel vermaken met een Dodge Ram met een heerlijke Hemi voorin
Wolflow zegt
Ongelofelijk dat er mensen tussen zitten die hier met een electrisch of hybride hok aan komen zetten anders dan Spijkstaal
stekkerkoning zegt
Welkom in 2021.
Overigens is ongeveer 20 % van alle nieuwverkochte auto’s volledig elektrisch, dus de ev-adapten dan wel pragmatici met een elektrische leaseauto zijn nog altijd duidelijk in de minderheid.
flutterby zegt
@wolflow: het rijdt gewoon veel soepeler. Direct response op je rechtervoet en one pedal driving. Voor mij nooit meer een brandstofmotor (muv huur).
Instyle zegt
Genesis G70, waren alle vragen maar zo simpel😁
Pordon zegt
Als de keuze non-elektrisch moet zijn dan een Mercedes E450 4-matic (of misschien toch een 53 AMG).
Als we kunnen kiezen uit alles wat nu te koop is dan een Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo.
kennone zegt
Mazda RX-7 Veilside Fortune en 2 rechter handen.
pier zegt
Een nieuwe Bentley Flying Spur met de V8
Joost zegt
Moeilijke….op de shortlist:
– Alpina B5 touring
– Land Cruiser
– Cayenne hybrid
– LM002 ;)
– GMC Syclone
Denk dat het de Alpina zou worden..
iphonistvongates zegt
Restant levensjaren 0 – 5 jaar:
Een Hennessey special van de huidige versie Shelby Ford Mustang GT500 (bestuurder)
Restant levensjaren 6 – 20
Mercedes S63 AMG S 4Matic+ Coupé bouwjaar 2020 (bestuurder)
Restant levensjaren 21 – NNB
Bentley Flying Spur W12 bouwjaar 2021 (linksachter captain’s seat)
gebakkenei zegt
Linksachter?
kniesoor zegt
Op naar de 200 reacties -> één ding is, duidelijk, het onderwerp leeft ! Super om de grote verscheidenheid aan keuzes te aanschouwen. Om nog maar eens te laten zien hoe smaken kunnen verschillen. Gelukkig wel.
zdev zegt
Range Rover.
Een L322 TDV8 of een moderne SV Autobiography. Lastige keuze :-)
Toevallig deze week net een blogje over geschreven:
https://stefvanderziel.wordpress.com/2021/08/07/over-vrijheid-belevenissen-en-mijn-zwak-voor-een-automerk/
jappebak zegt
Een Toyota Landcruiser HZJ78. Niet kapot te krijgen en uiteindelijk ruimte zat om, als alle diesel op is, er een paar accu’s en een flinke elektromotor in te knutselen.
Robert zegt
Ik zou een nieuwe Toyota Camry Wagon uit Canada (of de VS) importeren, want die overleeft mij waarschijnlijk wel. Je moet wel vooruit blijven denken hè.
basman147 zegt
E450 of E400d Cabrio, voldoende ruimte voor de kinderen en wat bagage, en toch compact genoeg om nog wat lol te beleven aan een bochtige bergweg. Stijlvol uiterlijk, voldoende power, en als bonus kan de kap ook nog naar beneden.
Jacco zegt
1982 pontiac firebird trans am 3th gen en met spullen om om de paar jaar om te bouwen naar kitt.
Zonde dat je bijna geen amerikaanse klassiekers of iets oudere autos terug ziet. Mijn auto die ik nooit meer weg doe heb ik al, moet alleen nog wel een en ander aan gebeuren voor ie de weg op ken en gaat ook nooit meer weg en mag (volgens mijn eigen wetboek) voor altijd op de weg rijden. Mij en mn auto gaan ze niet krijgen al moet ik uit europa verhuizen.
homanito zegt
Als ik mijn leven moet slijten met één auto, ben ik liever dood dan levend. Gelukkig is het maar een stomme vraag😂😂
Instyle zegt
Stomme vragen bestaan niet. De antwoorden zijn (soms) stom😁
loggy zegt
Alpina B5 touring. Zonder twijfel
milvus zegt
Een blauwe Saab 9-3 Viggen. Maar ook goed als het een gele is.
T5Power zegt
Dan wordt het de Mercedes S650 Brabus Rocket 900 met inderdaad, 900pk en 1.500nm.
Ik houd van potige limousines en een sportwagen is leuk, maar er moeten ook nog vele jaren twee kinderen mee.
Oja ik woon in Duitsland dus ga ook echt iets kunnen met al die power ;-) Tenzij de Grünen dit jaar de macht pakken en we landelijk nog maar max 130 mogen.
Dieseltor zegt
Ik zou denk ik wel blij zijn met een G klasse. Als het maar een van de laatste modellen is..
gebakkenei zegt
Fiat Panda.
Ruimte: Ja
4 x 4: Kan
Electrisch: Kan
Duct-tape: Kan iedereen
Evert zegt
Uiteraard een Lexus LS600h. Rijden met comfort in auto die ontzettend lang mee gaat.
erikabarth zegt
@Evert saai saaier saaist.
camber24 zegt
Poeh. Lastig! Ik twijfel tussen de volgende auto’s;
BMW m550d Touring (G31)
BMW M3 (E46), met dakkoffer voor de spullen van de kleine
Alpina B5s Touring (G31)
Range Rover (een nieuwe, met prettige motor. Ben er niet zo in thuis maar dit lijkt me een veilige keuze)
Porsche Panamera Sport Turismo Turbo (of hoe heet dat ding)
Porsche Cayenne Turbo
Op de een of andere gekke manier nijg ik zeer sterk naar de m550d touring. Diesel is niet toekomstvast. Waarschijnlijk kom je er geen stad meer mee in over 20 jaar. Maar ik vind dat ding dus echt gewoon vet. Als de diesel echt te onverstandig is, dan maar de B5s touring.
bertorelli zegt
Dan hou ik mijn Mercedes 500SEL uit 1984 maar tot ik erbij neerval.
Duurt hopelijk nog even, maar rij dan in elk geval in stijl.
Jantje_555 zegt
Audi RS6 ABT of MTM tuned of een RAM 1500 TRX tuned by Hennessy
bluebird zegt
Dan zou mijn abarth 124 snel het veld ruimen voor een Stelvio Q: ruim, rap en fraai… Een donkerblauwe graag 😎
yippiekaye zegt
Een zwarte Lamborghini LM002 met gouden velgen en beige interieur.
sollie1984 zegt
Een Ferrari F12.
amphiby zegt
Bij gebrek aan een ‘gewone’ elektrische S-Klasse dan maar een EQS, al is die een stuk minder mooi dan de S.
evdw zegt
Beter kies je een volledig electrische ander mag je er over een tijdje alleen nog maar naar kijken.
marcomanta zegt
E L E N O R.
Reimon zegt
Twijfel, twijfel; of een nieuwe Alpina B3(S) Touring, of toch die (nog te introduceren) Taycan Sport Turismo Turbo S..
Ik heb een gezin met vrouw en één kind, dus groter hoeft niet..
Tony zegt
Mazda MX5. Veel rijplezier en nooit problemen.
erikabarth zegt
@Tony haha wishfull thinking, ook een MX5 kent zijn problemen.
dragonforce zegt
2013 Jaguar 5.0 V8 XK Convertible in de kleur: Spectrum Blue met de senta velgen en de creme kleur interieur met een hout bekleden stuur.
Eigenlijk zou de bouwjaar mij niet zo erg lijken. Maar bluetooth audio vind ik wel zo fijn om te hebben. Ooit komt de dag dat ik een Jaguar XK Convertible kan kopen.
Nino zegt
M5 LCi Competition, oppompen tot een pk of 700/750 voor als het standaardvermogen ooit gaat wennen…😀
Benny_Weisz zegt
BMW M8 Cabrio
kjeld012 zegt
Alpina B5
NeoVeloci zegt
AMG C63 S Estate
audiA41.8TFSI2013 zegt
Toyota Landcruiser met V8 benzinemotor. Aangezien ik statistisch gezien nog 35 jaar leef. Betrouwbaar en gaan bij normaal onderhoud niet kapot. Ik heb ook liever een Ferrari, Mc Laren, Porsche of Lamborghini. Alleen gaat dat niet 35 jaar mee met 10.000 – 12.500 km per jaar.
georgeoughttohelp.com zegt
2004 Lexus GS430
r3fl3x zegt
Als enige auto een snelle Mercedes: C63T of E63T. Eigenlijk is zo’n E53 al meer dan genoeg.
I.c.m. een gewone auto (EV is dan helemaal prima) een Porsche 964 of 993. Welke precies ben ik nog niet over uit.
renault4life zegt
C220 cdi
Thomas zegt
Doe mij dan maar een Alfa Romeo Giulia. De QV hoef ik niet maar een dik aangeklede Veloce in het aqua blauw zou ik zeker geen straf vinden.