We weten allemaal wel zo’n beetje wat onze favoriete auto’s zijn. Maar andersom denken we er eigenlijk nooit over na. Dus daarom de lezersvraag; Aan welke auto heb jij echt een hekel?
Wellicht ben ik de enige, maar sommige auto’s werken echt op mijn emoties. Dat gaat twee kanten op hoor. Als ik bijvoorbeeld een Porsche 992 Turbo S zie rijden, word ik echt eventjes blij. Dat heb ik ook bij bijvoorbeeld een Jaguar X350 of een originele Fiat 500. Mooi om te zien en bereden door liefhebbers.
Maar soms slaat die emotie ook de andere kant op. Dan zie ik een auto rijden waar ik gewoon een beetje boos om word. Daar kan die auto niks aan doen, maar ik erger me dan kapot aan alleen het simpele feit dat ik die auto zie, ik heb er een hekel aan. Maar welke auto’s zijn dat?
Aan welke auto heb ik echt een hekel?
De hekel is een beetje tijdsgebonden, merk ik. Een jaar of 10 geleden ergerde ik me altijd kapot aan de Opel Astra. En dan niet de GSI, maar de gewone. Ik vond hem suf en lelijk en wilde er liever niet naar kijken. Anno 2021 is dat helemaal veranderd. Zie ik er nu 1 rijden, dan denk ik “Wat een leuke ouwe bak”. De tijd heelt alle wonden.
Ook ergerde ik me aan de Polo Bluemotion en de Mitsubishi Outlander PHEV. Waarschijnlijk vanwege het feit dat ze bereden werden door de kantoormensen die voor een duppie op de eerste rang wilden zitten en het straatbeeld daarom maar met die hokken gingen vervuilen. Jakkes.
Die twee modellen zijn nog niet ingehaald door de tijd, is mijn mening. Ik vind het tot de dag van vandaag nog steeds overbodige auto’s, heb er nog altijd een hekel aan en ben blij dat het gros ervan is geëxporteerd naar het oosten van onze Unie. Dan zitten zij ermee en hoef ik ze niet te zien.
Een hekel aan leastoppers
Anno 2021 is het opnieuw een leasetopper die bij mij de bloeddruk verhoogt. Ik word namelijk altijd een beetje boos als ik de Tesla Model 3 zie rijden. En laten we duidelijk zijn, ik heb helemaal niks tegen elektrisch rijden, ik heb ook niks tegen Tesla in het algemeen, maar de Model 3 kan ik niet luchten of zien, kortom ik heb er een hekel aan.
Waarschijnlijk komt dit ook omdat hij voor een appel en een ei kon worden geleasd en dat de mensen die erin rijden over het algemeen ook niks met auto’s hebben. Maar ondertussen wel de laadpalen bezet houden van de early adopters met hun i3 met een kleine accu die daarom noodgedwongen maar weer aan de diesel moesten… (Da’s even een persoonlijk puntje van frustratie, sorry daarvoor… ;-) )
En oh ja. Ik vind hem ook gewoon lelijk, met z’n korte snuit en bolle voorruit.
Goed, het hoge woord is eruit. Ik heb dus een hekel aan de Tesla Model 3. Maar het leuke aan de lezersvraag is dat het niet alleen om ondergetekende draait, maar juist om jou!
Dus daarom aan jou de lezersvraag; aan welke auto heb jij echt een hekel? En waarom?
Laat het weten in de comments!!
Robert zegt
Moderne auto’s met ‘slimme’ led verlichting en oude auto’s die modern willen lijken door er een aftermarket xenon setje in de halogeenlampen te monteren. Zeker nu de wintertijd enige weken terug is ingegaan is dit uitermate irritant als je in het donker onderweg bent.
wimof zegt
Nu, met een stel Osram ledlampen set gaat dit prima, een perfecte lichtbundel afstelling is mogelijk zonder strooilicht, wel wat anders dan andere aanbiedingen.
Hebben trouwens een Duitse goedkeuring (voor bepaalde modellen) omdat ik durf te veronderstellen dat deze goedkeuring ook commercieel haalbaar moet zijn.
Robert zegt
@wimof, daar had ik stiekem al wel naar gekeken. Honderd euro voor een setje lampen, nog een setje H7 adapters erbij…
Die typegoedkeuring is trouwens maar voor een heel beperkt aantal modellen beschikbaar. In Nederland tilt men daar niet zo zwaar aan (m.i. onterecht), maar in Duitsland zijn ze daar erg streng over.
wimof zegt
In mijn geval was een setje H4 (ja dat bestaat nog) voor mijn T4 waar al andere Led’s inzaten. Toegegeven het middenveld is minder helder, anderzijds de aflijning is in mijn ogen (monteur) perfekt wat niet het geval was met mijn vorige sets (3). De investering meer dan 100% waard, ik kan het je verzekeren.
tvklarenbosch zegt
Auto’s met forward collision warning die moeilijk uit te zetten is
flutterby zegt
@tvklarenbosch: spot de bumperklever.. ik heb daar dus echt nog nooit last van gehad, heel soms een piepje maar dan was het ook wel piepen waardig.
tvklarenbosch zegt
@flutterby: ik woon in een straat met een flauwe bocht, mijn vorige auto bleef maar piepen.
dutchneon zegt
Sterker nog, ik heb een lange oprit met een flauwe bocht en als ik daar maar iets meer dan stapvoets rijd gaat de auto op de noodrem…. waardeloze functie
ty5500 zegt
Ik zou er geen hekel van krijgen aan een bepaalde auto maar auto’s met adaptieve cruise controle waarbij je het adaptieve gedeelte niet kan afzetten of waarbij je de afstand niet voldoende klein kan maken, kunnen ook best irritant zijn. Zit je auto constant te vertragen voor voorliggers terwijl eigelijk je bedoeling is ze nog dichter te naderen zodat je ze kan inhalen.
joki zegt
Aan die Citroen Berlingo-achtige gedrochten. Die lijken altijd “Kijk eens hoe zwaar ik het heb in mijn leven, met mijn kinderen, mijn huisdieren en mijn hobby’s” te schreeuwen! Ook vind ik deze Crocks-op-wielen steeds bestuurd door mensen zonder enige uitstraling of sex-appeal… Verbieden, die handel!!!
Joris24 zegt
Ja liefst dan nog een stickertje erop dat ze van vakantie hebben meegenomen, eentje met een kangoeroe uit Australië of een apple stickertje achterop, om te laten zien dat ze nóg hipper zijn dan de gemiddelde gebruiker van zo’n kroket.
rw1994 zegt
@Joris24: of “baby on board”, ik was sowieso niet van plan met volle vaart in mijn voorligger te rijden, daar verandert dat bordje helemaal niks aan.
joki zegt
Of de gekende “Shania en Bruce on board”-sticker… Verdrietig word ik ervan!
tjorque zegt
Doe mij een Berlingo/kangoo met 250 a 300 pk en een megane rs achtig onderstel met een mooi setje velgen en een minimalistisch maar wel net interieur….
Daarmee zou ik met de glimlach allerlei zooi en the kids vervoeren… en wat anderen daarvan denken boeit me dan echt niet.
Maar dat bestaat gelukkig/jammer genoeg niet 🤣
joki zegt
Akkoord, dat is wel tof/cool… maar hoeveel zijn zo aangepakt? Een paar dragracer misschien…
baserace zegt
@joki: mijn moeder en haar vriend (babyboomers) hebben ook zo’n hok. Ik moet toegeven: ze zijn waanzinnig praktisch maar ze zijn bovenal waanzinnig lelijk, rijden voor geen meter, zijn onzuinig door het totale gebrek aan aërodynamica kortom: ik ben het volledig met je eens
wimof zegt
Tijdens de donkere dagen, een Tesla Model 3, en dit enkel omdat de kwaliteit van de optieken zo abominabel zijn dat ze mij steeds verblinden.
Tendentieus voeg ik er aan toe “hoe is dit ooit de homologatie” doorgekomen?
R82 zegt
De Tasla Model 3, toch een beetje de kadett van nu geworden. Heb erin gereden, maar het is niet mijn ding. Mooie technologie dat dan weer wel…
Alle suv’s die eigenlijk geen Suv’s zijn. Dan bedoel ik nog niet eens die X5, GLE, Cayenne, Touareg e.d. Maar auto’s als de captur, qashqai, Tiguan etc…
Auto’s met allemaal opsmuk (ook af fabriek) dus m-paketten, S-Line, AMG line e.d. op het instapmodel qua motorisering.
dalmore zegt
Helemaal eens met dat laatste. Helaas valt 99% van de Duits auto’s (in NL) daaronder
DeWitteCondor zegt
Amen.
* alle crossovers: want waarom bestaan die überhaupt?
* Tesla model 3 en ook wel enigszins de S, uiteraard veel te generaliserend (no offense nette Tesla rijders) maar er rijden toch wel bovengemiddeld vaak type’s in die zich redelijk het mannetje (m/v/o) voelen nu ze een veel duurdere auto (want bizarre fiscale voordelen) rijden dan dat ze voorheen reden. Dat uit zich dan o.a. door met 102 kmh de linkerbaan bezet houden of juist met 140 voorbij te komen en met 50kmh door woonwijken te crossen.
* In dezelfde categorie als Tesla (en wederom bij voorbaat excuses aan de nette rijders), de Mini Cooper. Ik weet het, het is schoppen tegen een heilig huisje maar hier in de buurt rijden er net iets te veel huisvrouwen in die het ook nodig vinden om met 50 kmh door de woonwijk te komen zeilen omdat ze vinden dat ze in een sportieve auto rijden (gek genoeg zijn dat ook de type’s die buiten de woonwijken/bebouwde kom juist 10 kmh langzamer gaan rijden dan de max snelheid). Ik kan er een stuk of 4 aanwijzen hier in het blok. Enorm vermoeiende types die voor mij een in de basis leuke auto vergallen.
Misschien is de conclusie vooral dat ik in een andere wijk moet gaan wonen.
petroldrinker zegt
Elke EV heb ik een pleuris hekel aan, maar denk dat 99% vd mensen dat wel kon raden :)
SimonMc zegt
Omdat je hersenschade hebt door het “petrol” drinken?
3246cm252kw zegt
@SimonMc: nee enkel een goed gevormde mening… waarom respect hebben voor elektro rijders die de weg claimen… ze betalen niks dus wachten maar…
dalmore zegt
Draai het eens om; omdat die mensen zich opofferen om elektrisch woon-werk te doen kunnen wij lekker benzine blijven rijden. Ideaal toch?
Vergelijkbaar met transitie van paard naar auto: paard kon opeens voor plezier gebruikt worden. Hopelijk vertaalt dit zich ook naar de benzine auto’s
bernoulli zegt
Als toenmalig SEAT-eigenaar: De SEAT Exeo. Omdat VAG wel kon investeren in Skoda om fatsoenlijke middenklassers te ontwikkelen, maar SEAT te kakken werd gezet met een antieke Audi die op dat moment al een jaar uit productie was. Terwijl ze in die tijd in Spanje echt wel mooie concepts voor een D-segmenter hadden.
Je ziet ze nu nooit meer, dus de haat is wel gezakt inmiddels.
hotze zegt
Ben het met je eens, maar dat ligt meer aan de visie van VW. Seats mogen niet te goed zijn, anders zouden ze VW nog naar de kroon steken.
Vond de ‘originele’ Audi fraai en de Exeo eigenlijk ook, ondanks jou verhaal.
Krijg zelf de griebels van de Toyota Prius, wat een lelijk hok is dat.
En van een aantal merken:
– VW
– Skoda
– Opel
– Tesla
– Mercedes
meetsysteem zegt
Eens. Die SEAT Bolero vond ik prachtg.
detroitv8 zegt
VW ID.3. Elke leasert in zo’n unit geeft echt niks om, naja, alles. Ze zijn niet alleen enorm lelijk, maar ook ronduit slecht.
grandvitara zegt
@detroitv8: wat een onzin. Heb er ook een. Rij niet privé in de ID3. Maar puur voor het comfort. Super wagen. Geen storingen. Redelijke range. Een prima rijdend kantoor
donjunior zegt
Keertje koffie doen samen? Kunnen we eens praten over of en hoeveel ik (als leaser van een ID3) heb met auto’s (dat zal je verbazen gezien je reactie)
Heb al vele auto’s gehad in de lease maar de ID.3 rijdt toch echt meer dan prima en kan vlot mee komen. Is zelfs nog best leuk aangezien hij een klein beetje overstuur toelaat als je een beetje gaat spelen.
Ieder zijn mening.. en natuurlijk snap ik mensen die zeggen dat het geen mooie auto is.. maar om nou iedereen meteen maar over één kam te scheren. Da’s wel jammer.
potver7 zegt
Zal allemaal best zo zijn, maar het ding is van buiten zo ontzettend lelijk… Heeft nog het meest weg van een mislukt origami-projectje, waarvoor ze de papiertjes net op de verkeerde maat hebben afgeknipt.
moveyourmind zegt
Heb aan bijna geen enkele auto een hekel, maar er is er één bij waar ik echt de schurft aan heb:
De baby-Volvo, ofwel de juniorkantoorpikkenpokke-Volvo, ook wel bekend als de Volvo V40.
Met hun irritante gebumperkleef. Hoe vaak ik zon pruts V40 wel niet op mijn bumper heb gehad. Soms wel meermaals op een dag dat zo’n ding op mijn bumper zat te kleven. Echt niet normaal.
En het ergste is dat door al die stink V40’s die ik van mijn bumper af heb moeten schrapen ik nu bijna geen lak meer op mijn voorbumper heb.
flatsix010 zegt
@moveyourmind: Heerlijk 408pk onder je rechtervoet waar je nauwelijks voor hoeft te betalen!
nautique206 zegt
@flatsix010: v40 met 408 pk?
baserace zegt
@flatsix010: jij bedoelt de XC90 of de Polestar…?
bernoulli zegt
Of de XC40 Twin/P8
kennone zegt
@bernoulli: of een goed getunede 850R👌🏼
z3cabby zegt
@moveyourmind: Misschien moet je de sticker achterop je waggie er van af halen, waarop staat ‘Volvisten met een V40 mogen bij mij achterop’.
flatsix010 zegt
Eigenlijk alle overpriced lelijke kleine opgehoogde hokken zoals een T-roc, Crossland X, Ecosport. Die namen zeggen eigenlijk al genoeg.
p993 zegt
@flatsix010: eens, ook wel cross-overs genoemd
skid zegt
De Nissan P(J)uke. Dat vind ik echt een lelijk hok. Zowel voor als na de facelift. Precies net niets.
mc96 zegt
Seat Ibiza. Heeft niets met de auto te maken maar wel met de berijders
Loek zegt
BMW X6 omdat elke verkochte unit bijdraagt aan totale verloedering van de auto-industrie.
Maar als je het hebt over het scenario ‘als-ik-die-in-mn-spiegel-zie-verhoogt-mn-bloeddruk’: alles van Audi, BMW of Mercedes wat in centimeters achter je zit terwijl jij al over de maximumsnelheid zit, je zo’n beetje naar de rechterbaan drukt en je dan ook nog eens aankijkt van ‘ga heen met je veel te goedkope Franse hok’.
royaledeluxe zegt
en helemaal terecht ook, als er plaats is om naar rechts te gaan doe je dat toch gewoon, dan kunnen ze niet veel te dicht rijden. ’t is hier de US niet zeg… :P
ik heb echt geen probleem met lelijke auto’s alleen met lelijke bestuurders.
Loek zegt
@royaledeluxe: nee, hun redenatie is dat je als een Max Verstappen elk gaatje (dus bijvoorbeeld tussen twee vrachtwagens) moet benutten om hen erlangs te laten. Als je nou eens een certificaat krijgt om met blauwe zwaailampen te rijden, heb ik die moeite voor je over. Anders lekker even rustig aan doen, ik wil ook wel eens iemand inhalen en dat doe ik dan ook.
petroldrinker zegt
@Loek: jij bent ckr zo’n vervelende boomer die gwn naar linka gaat ookal ziet ie er iemand snel aankomen om dan met 1kmh verschil iemand in te halen, om pas 10km erna weer naar rechts te gaan als k je reacties zo lees….
r3fl3x zegt
Is een beetje geven en nemen he… Rechterbaan kijkt eerst in z’n spiegel, linkerbaan houdt waar nodig een beetje in, ex-rechterbaan geeft een beetje gas bij om de flow er in te houden en gaat snel weer naar rechts. Iedereen blij.
Loek zegt
@petroldrinker: ik ben bepaald geen boomer, ik vind een beetje doorrijden helemaal geen probleem en dus zijn er niet vreselijk veel mensen die mij inhalen. Wil je mij wel inhalen, dan moet je dat doen door gewoon je tempo te rijden wat je wil, ik zie je echt wel en wanneer het mogelijk is wil ik dan best aan de kant gaan.
Want je hebt wel een mooi oordeel klaar, maar als je mijn reacties beter zou lezen zou je merken dat daar het probleem helemaal niet ligt. Ik heb er een probleem mee dat ik zelf al redelijk hard rijd en je dan als Audi/BMW/’statusauto’-bestuurder het nodig vindt om enkele centimeters afstand te houden en dan daarna ook nog even oogcontact proberen te maken en wel/niet even de langste vinger opsteken. Dát is het soort auto maar met name bestuurder waar ik echt een hekel aan heb en dat punt probeerde ik duidelijk te maken.
erikabarth zegt
@loek wat een onzin of is het afgunst?
Ik zie dit gedrag bij elk merk auto, vooral veel bij D2 volvo’s de laatste jaren.
Eco lease meuk, maar ook de megane en de 308 rijders kunnen er wat van hoor.
Loek zegt
@erikabarth: afgunst? Mag toch hopen van niet. Ik zou in mijn leven best wel eens een Duitse Drie-auto willen bezitten maar mijn rijstijl gaat er absoluut niet van veranderen ‘omdat mijn auto meer status heeft’.
En ja, leaseblik kan er ook wat van. Maar die mensen zijn gewoon echt met zichzelf bezig en rijden gewoon net even iets harder. Bumperkleven en je na de inhaalactie nog even aankijken van ‘gast, ga een normale auto rijden’ gebeurt echt alleen in Audi’s en BMW’s. Zo ver mijn ervaring reikt, dan.
ty5500 zegt
De bmw 116i’s, mercedes a160’s,cla’s in standaarduitvoering waarvan de bestuurders denken dat ze helemaal het mannetje zijn omdat ze nu een BMW of Mercedes rijden. Wat een armoe, zou ik eerder een leuke auto van een minder populair merken kopen met wat leuke opties of een oudere auto die wat leuk is.
pindakoning zegt
@ty5500: desondanks rijden die auto’s in de basis al een stuk beter dan een Megane, Astra etc.
ty5500 zegt
@pindakoning: In de basis wel als je de concurrentie ook neemt met 16 inch wielen en een motor die in 11 sec naar 100km/u gaat. De bedoeling is echter juist bij de concurrentie een pittigere motor, wat sportievere velgen en een leukere uitvoering te nemen.
sportabgasanlage zegt
Alle, meestal witte, werkbusjes met daarin werklui die altijd haast hebben en zich als een idioot door ’t verkeer begeven. Ze flikkeren afval uit ’t raam, draaien keihard waardeloze muziek (vind ik dan hé), letten nergens op en gedragen zich gewoon asociaal. Vooral de busjes zonder reclame of contactgegevens erop, die zijn t ergst.
fransananas zegt
@sportabgasanlage: Hier ben ik het zo mee eens. Voor al dat afval naar buiten flikkeren. Bizar gewoon hoeveel mensen dat doen
Niels zegt
Ben het wel met je eens… ding is gewoon lelijk ook, elektrische klimaat discussies buiten beschouwing gelaten.
Dutchdriftking zegt
Aan die auto’s in de berm waar je spot foto’s van krijgt. Stelletje struikrovers….
flatsixx zegt
Model 3 absoluut! De Outlander PHEV eveneens.
Joris24 zegt
Peugeot 3008. Liefst in donkergroen. Daar rijden van die omhooggevallen leaerts in ‘want hij zit zo lekker hoog’, man je bent 35, heb je dan al een hoge zit nodig? En dan met zo’n skere driecilinder voor de lage bijtelling, maar wel met kekke foto’s in het foldertje hoe je er lekker mee in de steppe aan het rijden bent of op het strand de blits maakt, terwijl zo’n frikadel bij het eerste zandkorreltje al helemaal vaststaat. En dan 95% van de tijd alleen in zo’n auto rijden, maar hem ‘voor het gezin’ leasen omdat hij zo lekker praktisch en groot is. Maar uiteindelijk blijft het een nikszeggende, zaaddodende SUV zonder enige uitstraling, ondergemotoriseerd, lelijk van buiten én van binnen. En dan lage bijtelling en motor die geen dikke worst van tafel trekt maar ondertussen wel een enorm gewicht meesjouwen voor je ‘hoge zit’.
Nu niks tegen leaserts over het algemeen, heb ook jarenlang geleased via vorige werkgevers, maar ik zou uberhaupt nooit een SUV overwegen voor mij 96e…
Loek zegt
@Joris24: jij zat al jaren op deze vraag te wachten, zo te lezen ;)
Joris24 zegt
Haha bij een hoop artikelen houd ik me in omdat ik niet te negatief / zeikerig over wil komen, maar veel van het moderne wagenpark spreekt me niet echt aan en als je dan zo’n vraag stelt kan ik daar wel lekker los op gaan.
Overigens kan ik ook wel een epistel schrijven over bijv de bmw X6, of alles met 4 cilinders (bij voorkeur mercedes / VW / audi) wat de hele tijd alleen maar als blepblepblapblap plof knal blep beng beng blaaaap klinkt, badgetuning op je 1.4, auto’s als de nissan puke of cube of weetikwat, de citroen cactus, flaters als een renault twizzy, min of meer alles van mansory, u noemt het maar.
Loek zegt
@Joris24: dat is je goed recht, dan moet @nicolasr inderdaad niet dit soort vragen stellen ;)
bernoulli zegt
Welke 3008 heeft lage bijtelling?
timdawg zegt
@bernoulli: d’n dizze:
https://www.automobielmanagement.nl/auto-lease/2012/08/06/bijtelling-peugeot-3008-hybrid4-naar-14-procent/?gdpr=accept
bernoulli zegt
Ha, inmiddels niet meer. 😆
r3fl3x zegt
Amen.
Henkie zegt
Alle Vag en Renaults. Maar dat heeft voornamelijk met mijn monteurs verleden te maken.
Moet het echt een model auto zijn dan, is dat de BMW i3. Wat een gedrocht is dat. Een opgeblazen canta. Totaal geen goede verhoudingen en dan komen die fiets bandjes wat er onder gemonteerd is nog boven op.
Johanneke zegt
Mensen al dan niet met petje in een heel trage auto met GTI badges en enorme uitlaten die gruwelijk veel lawaai maken.
Iedereen met een diesel zonder roetfilter en/of EGR klep.
Mensen die zeggen dat ze nooit problemen hebben gehad met een 1.6 THP of een ander super onbetrouwbaar blok, en maar vol blijven houden dat het allemaal zwaar overdreven is wat er verteld wordt over de problemen.
En dan blijkt dat ze er 1 in de lease hadden die met 80k op de teller weer weg ging.
marcel174 zegt
@Johanneke: oh dan heb je ook een hekel aan mij. Mijn RCZ-R is ( in de basis) ook een THP blok met nu bijna 145.000 op de teller. En je raadt het al. Tot op heden 0 problemen..
dedokter zegt
@marcel174: RCZ-R. Mooie wagen kerel!
weetikveel zegt
Alle SUV’s die ook coupé willen zijn en alle SUV’s die op basis van hatchbacks zijn maar niks toevoegen ten opzichte van de hatchback.
potver7 zegt
Zijn er überhaupt SUV’s die iets toevoegen tov hatchbacks of stationwagons?
rogerzz zegt
-Elke Peugeot waarvan de bovenkant van het stuur precies voor de snelheidsmeter/toerenteller zit.
-Audi A1. Zoveel geld voor zo weinig auto.
-Toerentellers die ’terug’ lopen ipv oplopen, lekker gek. Dan ben je als auto ook al af.
-De Kona. Dan heb je echt geen zin in het leven. Van A naar B zonder schaamte, zonder emotie, niets.
-Chinese MG EV’s. Waarschijnlijk over 3 jaar kapot/waardeloos of niet te repareren, niet duurzaam.
-Mercedes G-klasse. Ik snap het echt niet. Hetzelfde met Hummers. We leven in Nederland. Als je dan toch zo nodig een statussymbool wil kopen, koop dan een Huracan, Ferrari GTC4Lusso, RS6, Porsche 911, alles kan! Oprecht kan ik geen reden verzinnen waarin een G-klasse ‘goed’ is. Alsof je ooit met 4 banden in het gras komt met zo’n ding?
-Range Rover Cabrio. Een zinloze SUV nog zinlozer maken door er een cabrio van te maken.
-Renault Twizy. Ik ga oprecht liever op mijn Gazelle (zonder accuutje) dan maar op pad.
-Toyota Outlander PHEV, niet zuinig, niet snel, niet mooi, een alles-niet-kunner die bestaat om fiscale redenen.
Pfoeeiii dat lucht op, laat het even bezinken en een hele fijne donderdagavond allemaal he! Xoxox.
smokin zegt
Nou ik ben het op praktisch alle punten met je eens. Behalve met de Twizy, die lijkt me gewoon lollig. Al is ie de naam “auto” inderdaad niet waardig.
En ik wou daar graag de gemiddelde Citroën bijzetten. Men noemt het design, maar uiteindelijk is het een willekeurig samenraapsel van lijntjes, die niets met elkaar te maken hebben. Ik dacht ook altijd dat “Picasso” een vorm van zelfspot was. Net zoals Picasso zo hier en daar een oog, neus en een mond op het doek smeet, zo ontwerpen ze bij Citroën hun auto’s.
redbeams zegt
@rogerzz: Toyota Outlander serieus??? Of bedoel je de Mitsubishi Landcruiser 😂
bartteeuwen zegt
Alles in nardo-grijs en wat daar op lijkt. Zet gewoon een kleurtje op die grondlak.
mashell zegt
Zo mee eens. Je ziet Audi’s, Skoda’s maar ook Porsche’s en BMW’s in die kleur. Laatst zag ik een Model 3 in die kleur en telkens vraag ik me af waarom zou je jouw auto in de meest niets zeggende kleur allertijden willen hebben?
rutgerg zegt
Mensen met een diepe haat tegen alle lease toppers zijn m.i. vaak gewoon jaloers dat ze zelf geen auto vd zaak uit mogen kiezen…
Joris24 zegt
Mensen die zelf nooit geleased hebben vergeten ook dat werknemers wel degelijk gewoon betalen voor een leaseauto. Mijn laatste leasert was een blauwe a3 sedan, mijn leasebudget was 700 bruto per maand (kon je ook laten uitkeren), dan 22% bijtelling over 34k = 625 p/m en dan nog budgetoverschrijding door wat opties (sportpakket, automaat, blauw kleurtje, etc) 100 euro per maand = 1.425 euro bruto per maand. Winterbanden- en afkoopregeling samen 50 euro = 1.475 euro bruto per maand. Leasen is leuk, maar zeker niet gratis :)
Niels zegt
@rutgerg: Jij least ook begrijp ik?
rutgerg zegt
@c597ls1: neuh ik heb wel een auto vd zaak, maar die is gekocht met centen van mijn eigen bv…
bernoulli zegt
Een werknemer least niet. Die betaalt alleen bijtelling.
volvo480gtt zegt
@bernoulli: en eventueel een (netto) eigen bijdrage.
Loek zegt
@rutgerg: ik snap het jaloezie-argument nooit zo. Ik let er nooit zo op of het leaseblik is of niet, al vraag ik me af of iemand ooit een nieuwe Volvo V40 D2 R-Design heeft gekocht, maar ik ben absoluut niet jaloers op wat voor auto men zich kan permitteren. Ooit zou ik best een toffe leasebak willen als de werkgever het toe laat. Maar nu een wrok koesteren voor leaserijders ‘omdat ik er zelf ook eentje wil’ slaat natuurlijk als een tang op een varken.
Maar dat beter voordoen dan je bent omdat je auto ‘status’ heeft is wel een reden tot irritatie, maar dat heeft meer met de bestuurder dan de auto te maken. Daarom heb ik ook niet echt een hekel aan één model auto in die context.
harleytijn zegt
@Loek: ik zal je vertellen waarom ik destijds voor een Volvo V40 D2 R-Design heb gekozen…… niet schrikken, maar ik vond hem gewoon mooi!
Dat mag toch? Smaken verschillen gelukkig….. anders wordt het maar saai in het leven.
Loek zegt
@harleytijn: dat is je goed recht hoor. Ik bedoel maar te zeggen dat je bij een V40 zo’n 4-5 jaar geleden bijna 100% zeker wist dat het een leaseauto was. Ligt nu wel anders en op zich pak je met een ex-lease V40 volgens mij best een aardige auto. Zie het vooral als een observatie, geen kritiek ;)
shizzle zegt
Daar kan ik kort over zijn: crossover-cabriolets. Yugh. Dat begon ooit met de PT Cruiser cabrio, daarna kwamen ook de Murano, Evoque en de T-Roc in de cabrio uitvoering. Verschrikkelijk.
leaper035t zegt
Aan politiewagens maar nog meer aan Peugeot Tepee’s, Opel Combo’s en consorten. Die vind ik vreselijk.
erikabarth zegt
Aan geen enkele auto, wel aan een categorie mensen die een Citroen of andere Frans gebakje rijden en dat als beste auto ter wereld aan prijzen, terwijl ze op zijn best middelmatig zijn.
monsieurleloure zegt
@erikabarth
Volgens mij ben je in de war en bedoel je VW en consorten (-;
erikabarth zegt
@monsieurleloure oh ja en aan simpele wijsneus ZZP bouwvakkers in een afgetrapte mercedes bus.
shibby zegt
SUV coupés, wat wil je nou?! Een SUV of een coupé?
MrHyde zegt
@shibby, precies! En dan vooral als er ook nog zo’n AMG of M- pakket onder zit. Als een sportieve maar toch bruikbare auto wil: koop dan een sedan of desnoods zo’n “vierdeurs”-coupe. Maar een SUV-coupe…. Nee.
Rob zegt
Hekel is een groot woord; maar die gare Skoda Felicia die ik ooit had was wel echt een waardeloze auto/wrak. Alsof je een bord erwtensoep aan het besturen was.
ar166 zegt
Poeh… Dat zijn er nogal wat. Om te beginnen zijn er al een aantal carrosserievarianten waar ik een hekel aan heb, zoals de ‘kekke’ crossover en de SUV-coupé.
Van de kekke crossover’s springt de Opel Crossland er toch wel echt bovenuit; wat een ontzettend nutteloos en lelijk hok vind ik dat zeg. Net als de Skoda Kamiq, daar krijg ik ook jeuk van aan mijn ogen.
Net als de Ford Ecosport, wat een treurnis op wielen.
Van de SUV-coupé’s kan ik vooral de BMW X6 niet serieus nemen. Een enorme auto waar de subtiliteit met een sloopkogel uit is geslagen.
Samen met de Mercedes-Benz GLC wat mij betreft de lelijkste auto’s ooit die ergens ter wereld de fabriekspoorten uit zijn komen rollen.
Tot zover mijn bescheiden mening.
Lucht wel op zeg😂
enricoleerdam zegt
@ar166: Mercedes gle en glc SUV coupe zijn zo lelijk
dakloosinmx5 zegt
De “nieuwe” Suzuki Ignis..
Het is de wannabe SUV uitvoering van wat vroeger de ellendige Opel Agila was. Het is net een opgevoerde brommobiel (al rijden die krengen vaak niet sneller dan een brommobiel zou kunnen) en dan die treurige streepjes in de flank. Als Henk en Greet gek wilden doen bij aanschaf eventueel geaccentueerd met een striping cq sticker set. En die Henk en Greta die erin rijden zijn 99 vd 100 keer een stel zure net niet bejaarden die alles in de wereld afkeuren omdat ze maar een “klein AOWtje hebben” en “de oudere generatie heeft het zwaar”…
Ja de haat zit heel diep…
jeddah zegt
Eigenlijk zou ik het zelf ook zo verwoorden… Ik noem het altijd een brommobiel on steroids… Het ontwerp van de “auto” klopt van geen kanten en alles en iedereen die hier in rijdt is gewoon een gevaar op de weg. Die auto zou gewoon bij wet verboden moeten worden…
SimonMc zegt
Dat ding heeft niet eens kofferbakverlichting!
arthur75 zegt
Opel. Alles van Opel. Opel rijdt altijd vooraan met 75km/u op een autoweg. Opel blijft altijd lang links hangen. Opel heeft altijd een bestuurder die NUL verkeersinzicht heeft. Zoals u misschien begrijpt ben ik geen Opel liefhebber. Ik ga eerder fietsen dan dat ik een Opel op de oprit zal parkeren. Had ik al gezegd dat ik geen Opel liefhebber ben?
trolle zegt
Bijna alle Duitse wagens(een ramp na 2jaar heen en weer op de E17 te rijden) citroen c4 aircross en de peugeot suv’s
joki zegt
Ik rij met mijn Duitse wagen al 5j bijna dagelijks op die E17, zonder problemen aan de wagen, uiteraard. De medeweggebruikers zijn een ander paar mouwen…
turbotoll zegt
Fiat 500X. Een gewone 500, ok. Maar dit opgeblazen gedrocht…
flutterby zegt
Lekker belangrijk wat een ander rijdt. Ik maak mij liever druk om zaken die ik wel in de hand heb.
seatleon zegt
Heb je even? Ik heb een hele lijst:
– Suv’s en dan met name de crossovers. Wat een nutteloze auto’s. Ze zijn krapper, langzamer, onzuiniger, zwaarder en duurder dan een vergelijkbare hatchback, station of sedan. Ja, ze zijn ietsjes hoger, maar dat compenseert niet voor de nadelen.
– De standaard leaseauto waarvan de bestuurder de auto rijdt vanwege de financiële voordelen en niet omdat hij de auto zo waardeert. Ik vond bij de launch de Model 3 echt vet, maar zou hem nu niet willen rijden. “Iedereen” heeft hem;
– Dure en snelle auto’s. Veel van dat soort auto’s, zoals bijvoorbeeld de Porsche 911 (vul, maar een type-aanduiding in, maar het geldt ook met name voor de 4S met automaat), Ferrari’s, Lamborghini’s, M-modellen, (R)S-modellen en AMG-modellen. Een reden is dat veel van die auto’s worden gereden door mensen die de auto rijden als een soort accessoire. Ik vind het veel leuker als ik iemand in een 20 jaar oude Porsche zie rijden, dat zijn vaak de liefhebbers. Daarnaast vind ik al dat soort auto’s niks meer aan sinds de pk-inflatie hard heeft toegeslagen na de introductie van de turbo. Je kan die auto’s gewoon niet meer opentrekken op de openbare weg en je kan als bestuurder al helemaal niet meer de grens opzoeken van de auto. Het verbaast me dan ook niks dat eigenaren van die auto’s altijd op eieren rijden. En als je auto niet kunt gebruiken waar ie voor is bedoeld, dan kan je er alleen maar mee showen. Een sportauto heeft naar mijn mening niet meer dan 300/350 pk. Als ik het geld had zou ik bij Porsche de 911 ook laten staan en gewoon een Cayman (718) kopen.
Deze laatste zal me wel diskwalificeren als autoliefhebber bij velen. Maar ik ben toch een liefhebber van mooie en snelle auto’s. De moderne uitvoering bekoort mij alleen steeds minder.
vaakbenjetebang zegt
@seatleon: Ik heb niet per se een hekel aan al dat spul met veel vermogen, maar ik ben er wel een beetje op afgeknapt en het boeit me ook niet meer. Een M3 met 500 turbo-ponies, een gechipte RS3 met 600pk? Allemaal hartstikke leuk dat ze bestaan hoorhoor, maar ik hoef ze niet. Het is tegenwoordig inderdaad ’te makkelijk’ om een auto met 500 of nog meer pk te bouwen en je hebt het ‘nodig’ ook, want alles weegt zo veel – en het resultaat is dat je eindigt met een auto die je in de echte wereld nooit op 100% kunt rijden. Dan inderdaad liever een 718, een Alpine, een Lotus – dan maar niet als eerste weg bij het verkeerslicht, maar zo veel leuker.
joki zegt
Het is inderdaad een openbaring als je je wagen wat lichter maakt. Ben ik nu mee bezig en zit nu aan -46 kg, vooral achteraan. Het verschil in het gevoel als ik nu een bocht neem is echt goed te merken ( ik doe dit vooral op smalle, afgelegen en bochtige landweggetjes. De achterzijde komt nu veel makkelijker de bocht om. Dus zo’n wagen van bvb 1100kg ipv 1500kg moet echt heel tof zijn, op voorwaarde dat de gewichtsverdeling wat goed zit en er toch wat vermogen is. Maar inderdaad 500 pk en meer is misschien voor een paar stoplichtsprintjes leuk maar je zal al redelijk begenadigd moeten zijn om dit erg efficiënt op een circuit of bochtig weggetje te benutten.
r3fl3x zegt
Hear-hear. Aan je mooie lijst zou ik willen toevoegen: overdreven ‘boze’ auto’s met donker glas, zwarte gril, zwarte wielen en priemende led-lampen die altijd zo klote in je binnenspiegel schijnen.
PunicaOase zegt
Prius: superlelijk en rijdt echt voor geen meter. Model 3 vind ik eigenlijk ook maar niks: te veel leasesletje. Die kleine elektrische Honda, omdat hij supervet had kunnen zijn als het concept in productie hadden genomen, maar er is een soort mislukte Alto van over gebleven :-(
christian85 zegt
Ik heb geen hekel aan auto’s, wel aan sommige mensen
herve11f zegt
Alle “blik-gebergten” a la BMW X6, Mercedes GLS, Cayenne coupé op wielen.
lebeaunl zegt
Snelle Interventie Voertuigen
560pkferrari zegt
De Ford Mustang Mach-e, elke keer dat ik er een zie zou ik hopen dat ik blind was
baserace zegt
@560pkferrari: ja he! Ik ben een Ford liefhebber maar dit ding blijf ik echt lelijk vinden… en ik zie er helaas steeds meer rijden :-(
koeberg zegt
Het is niet de mooiste Ford, maar lelijk? Vind ik nogal meevallen. Er zijn veel lelijker auto’s op de weg.
Joost zegt
Natuurlijk de usual suspects en verder:
-xc40. Wat een bejaarden mobiel om te zien
– Nissan Juke.
– bijna alle Japanners met alle vouwtjes, lijntjes en scherpe hoeken
– bmw i3
– alle suv ‘sporbacks’
krikke240z zegt
Elke Dacia. Om de een of andere reden heb ik nog nooit achter een Dacia gereden die zelfs maar in de buurt komt van de toegelaten snelheid. Het is duidelijk dat het die bestuurders ervan allemaal niet zoveel uitmaakt. Ze raken er ooit wel eens…
MaartenD zegt
Matgrijze auto’s en auto’s met die gekunstelde klapperuitlaatjes, kinderachtig
sjees434 zegt
Suzuki Celerio. Tranen in mn ogen, zo lelijk.
vaakbenjetebang zegt
Aan alle ‘sportieve’ auto’s met zo’n viercilinder turbomotor met een brulpijp en van die ingeprogrammeerde schakelscheetjes. Zò ontzettend armoedig.
schumi7 zegt
De Renault Megane phase II met stip op één. Zelfs de ontwerper gaf toe dat hij te ver ging met die auto.
Daarna de huidige BMW 4 / M4 / M3. De grille is zo lelijk, dat de auto met kentekenplaat er beter uitziet dan zonder. Maar zelfs zonder die grille zit er geen karakter in het ontwerp, onherkenbaar als BMW.
basman147 zegt
Volkswagen Kever.
Ik kan het niet helpen, maar ik vind het gewoon niks. Motor zit achterin, maar door de luchtkoeling heb je niks aan de ruimte erboven, en voorin zit de stuurinrichting in de weg van de bagage.
Als je tenminste geen zandzak voorin hebt moeten leggen om de rampzalige wegligging te compenseren, want dan heb je helemaal geen plek meer voor je koffers…
En daarnaast is hij lelijk en maakt de motor een takkeherrie. Niet te geloven dat zoveel miljoenen erin getrapt zijn…
koeberg zegt
Hij is schattig.
berrychello zegt
BMW X6. Totaal overbodig model, en ook nog eens aartslelijk. Je moet wel een heel fout figuur zijn als je er eentje rijdt.
9114life zegt
Toyota Yaris. Big time!!
BRT zegt
De Toyota Prius. Dat was de één van de eerste populaire hybrides in de zeros wat toen nog erg suf was. Daarnaast ontwijk ik berlingo’s, partners, meriva’s, toyota verso’s en dat soort modellen vanwege de bevolkingsgroepen die hierin proberen auto te rijden.
mgmgb zegt
Elke SUV met een jong gezin in de reclame (altijd bereden door bejaarden die een beetje levensmoe zijn). Alle Seats (overbodig merk). De abjecte troep van Kia en Hyundai van begin deze eeuw. En natuurlijk vooral de originele VW Kever, fout geboren en fout gebleven.
tinnemans zegt
Ik heb een hekel aan alle saaie auto’s, en dat zijn er helaas nogal wat.
Een auto hoeft niet snel te zijn, maar moet wel iets eigens hebben, iets toevoegen.
Een Peugeot Partner is zooo vreselijk typisch Frans, dat is een leuke auto. De bijna identiek Fiat Doblo is niet typisch Italiaans, en daarom saai, terwijl een Fiat 500 wel erg leuk is.
Veel VAG modellen zijn aftreksels van elkaar, en voegen als geheel niets meer toe.
Grote SUV’s van merken die prachtige sedans hebben, ook die voegen niets toe.
Kleine SUV’s of crossovers, nope, kunnen we prima zonder. De hatchback, station of sedan was minstens net ruim en woog 200kg minder.
De Tesla Plaid, de geluidloze musclecar, was een betere auto geweest met 350pk, dus hoppa, weg ermee.
Volvo.. als degelijke auto voor leraren geschiedenis en aardrijkskunde waren ze briljant, nu maken ze Vinexwijken nog saaier dan ze al waren.
De laatste stuiptrekkingen van Lancia, waarom? We kunnen er zonder.
De Ford e-Mustang, want geen ponycar.
The list goes on and on.
z3cabby zegt
@tinnemans: Je rijdt het liefste dus op een lege snelweg. Zeg dát dan.
tinnemans zegt
@z3cabby; Dat ga ik niet ontkennen. Ik ben elke keer weer blij als ik in Spanje, Portugal of Kroatie op de snelwegen kom, maar dat was niet het punt.
Ik wil af van alle truttige auto’s, alle doorsnee, oersaaie, goedkope en vooral verstandige keuzes.
Je leeft maar 1 keer, leef dan ook. Vier het leven met passie en vuur.
Dat wil ik op de weg zien.
beetec zegt
-Volvo 340 met de wielen in het midden onder de auto. Als mannetje van 10 vond ik dat al irritant. Tegenwoordig zie je ze gelukkig niet meer.
– Citroen DS. Omdat ik die zo lelijk vind maar als heilige graal wordt gezien door velen (Ja, dat mag ik vinden).
– Citoen Cactusdingen. Geen verdere uitleg.
joki zegt
Volvo 340 met 2.0l motor, achterwielaandrijving en transaxle versnellingsbak. Mijn vader was wat doe-het-zelver en had die motor wat “aangepast”, zoals hij tegen mijn ma zei… turbo of compressor weet ik niet meer… Ik heb hiermee leren rijden, na het behalen van mijn rijbewijs wat leren “driften”, maar de term was nog niet uitgevonden. Op zondag in de industrieparken gaan “rijden” met m’n vader… Zalige momenten, zeker als hij naast een Golf GTI als “oude man” wegscheurde…
Variomatic zegt
@beetec: haha, DS is inderdaad echt een eersteklas kutauto!
pel96 zegt
Vanwege de bestuurders:
Volkswagen Golf en Polo
Seat Ibiza, met name de vierde generatie
Mercedes Benz A klasse
Volvo V40
Verder:
Alle crossovers/SUV’s gebaseerd op B en C segment hatchbacks. Ongeacht de styling of zitpositie heb je doorgaans een duurder en minder efficiënt model dan de auto waar je ‘SUV’ op is gebaseerd.
Auto’s met adaptieve grootlicht assistenten en Led (matrix) lampen. Als bestuurder van zo’n auto zou je wat mij betreft verplicht een half uur per dag voor die dingen moeten zitten voor je gaat rijden met je stadionverlichting.
ar166 zegt
@pel96: Die laatste zin; ik moest lachen😂😂👍🏼
ericc zegt
Busjes alla Sharan, Berlingo’s, elektrische SUV’s (zelfde design ‘s) Tesla’s door hun volgelingen!
Redrum zegt
@nicolasr is die model 3 dan zo goedkoop in NL om te leasen? De mijne is 1150€/maand….daar kon ik ook een A6 45, BMW 530e, een Mercedes 350 en nog andere meuk voor kiezen….vreemd.
Voor de rest haat ik niets…ga gewoon op tijd uit de weg 😂
azuli zegt
Geen hekel aan auto’s. Wel een hekel aan mensen die vol onbegrip kijken naar of praten over mensen die genieten van hun auto. Of dat nou een 3e handje is, leaseauto of een instapmodel van de MB A-Klasse of BMW 114i, 116i, 316i of Toyota Yaris. Ze doen net alsof die mensen hun wat misdaan hebben. Zonder ook maar een woord met ze gesproken te hebben.
ArnoldH zegt
Dacia’s en in het bijzonder de logan… wanstaltig emotieloos stuk afgekeurd renault blik
net10 zegt
Aan geen enkele auto heb ik een hekel.
Vervelend vind ik alleen auto’s die veel te veel lawaai maken, door een niet orginele uitlaat.
Mensen mogen ook wel wat verdraagzamer zijn over het gekozen merk. Ieder heeft zijn wensen en voorkeuren. Soms wordt er erg minderwaardig gedaan over bepaalde merken.
jmeverts zegt
Aan die auto op de linkerbaan die vindt dat hij al hard genoeg gaat en dat ik nog wel even kan wachten. Bloedhekel…
Autofanaat1990 zegt
Heb maar aan 1 auto een bloedhekel en, sommige hebben naar mijn mening geen bestaansrecht:
– Ik heb geen hekel aan de Mach-E persé maar wel aan de naam. Had hem dan Cougar genoemd of zo ding heeft niks met een Mustang te maken.
– Coupé Suvs totaal overbodig ze zijn allemaal lelijk en ze hebben letterlijk alleen maar nadelen ten opzicht van normale Suv’s wat ook niet mijn favoriete genre is.
De auto waar ik echt een hekel aan heb en tevens een jeugdtrauma aan heb overgehouden is de Fiat Multipla. Ik werd op jonge leeftijd eens geforceerd om samen met de ouders een proefrit te maken. Ik deed er alles aan om maar niet mee te hoeven, helaas niet gelukt.
Naar mijn mening is dit de domste auto ooit. Niet het concept dat is geniaal. Maar waarom moesten ze dat ding voorzien van die tumor/vetrol/etc zo u wilt. Als Fiat er een normale ‘doorsnee’ neus op had gezet waren ze als warme broodjes over de toonbank gegaan. Een onbegrijpelijke beslissing wat een mispeer! Elke keer als ik zo’n ding zie wordt ik pissig dat het ‘hok’ met zijn oogbal verschroeiende terreur mijn dag moet vergallen.
Ja het zit nog steeds diep!
koeberg zegt
Ik stond eens in de file met een Multipla voor me en een Multipla achter me! Ik dacht dat ik gek werd van frustratie. Ik heb nog eens van baan gewisseld, niet omdat die baan sneller was, maar om maar een andere auto voor me te hebben. Welke auto dan ook. Helaas wisselde de Multipla voor me tegelijk met mij.
thjvanvlerken zegt
Geen hekel aan een auto. Ieder zijn ding en ik de mijne.
fredflinstone zegt
Prius.
lexusfan63 zegt
Citroen Berlingo met geitenwollen sokken breiers er in
tjorque zegt
Goh alles wat nodeloos lomp is eigenlijk…
(Lees veel te dikke straatbeeld vervuilende SUV’s die verder niks meer kunnen dan een gewone auto)
marcomanta zegt
VW Transporter met de CFCA motor, wat heeft die auto mij veel geld gekost met die oliezuipende motoren en 10k lichter ivm revisie, nie wieder sagen wir.
kniesoor zegt
Geen hekel aan welke oto dan ook. Dat laat onverlet, dat er de nodige zijn, die ik om uiteenlopende redenen niet zou kopen (te groot, te lelijk, te duur, you name it). Maar de keuze is reuze, dus dat boeit verder niet.
Peut Boer zegt
Oooh makkelijk! De Dacia Duster, 1000%, puur en alleen door die verschrikkelijke reclame die maar voorbij bleef komen op Queen melodie: “Another one drives a Duster.”
Nu ik het typ krijg ik alweer vlekken in m’n nek en schieten de tranen in m’n onderbroek.
iijayvee zegt
Oeff, heb je even? ;) Met name de Renault Captur. Brr, verschrikkelijk. Vorige maand ook (helaas) de nieuwe Renault Arkana gezien, heb nog steeds slapeloze nachten…
marco22 zegt
Zeker de Capturs, die dan in de avond op dagrijverlichting rijden en niets door hebben.
marco22 zegt
Haat aan alle klevende auto’s, zeker als het een BMW of Audi is. Daaag!
Haat aan alle pops&bangs kneuzen, of het nou origineel is of niet.
Pordon zegt
Citroen C4 Cactus… Na de multipla de lelijkste auto ooit gebouwd met als toppunt die gekke zwarte chocoladerepen botsauto dingen aan de zijkant.
Johan zegt
Alles wat wil lijken iets te zijn, maar het niet is. Een coupé heeft twee deuren, een terreinwaardige auto heeft minstens 4×4 en liefst hoge en lage gearing. Suv’s met tweewiel aandrijving, vierdeurs coupés, hatchbacks met terreinlook, Suv coupés….. Ik vind het helemaal niets.
mustang750supersnake zegt
ene die niet loopt…….
ikrijdouderommel zegt
Ik erger me momenteel groen en geel aan de Mercedes-AMG F1 W12 E Performance
Dickie zegt
Nog 2 wedstrijden (dan is hij kampioen) dan heb je weer paar maand rust.
tysson zegt
@ikrijdouderommel: 😂
vacano zegt
Alle auto’s met verschrikkelijke blauwe dakverlichting en oorverdovende saaie muziek uit de overdreven muziekinstallatie.
(ooo--V--ooo) zegt
Deelauto’s (eigenlijk vooral het publiek dat erin rijdt)
SimonMc zegt
Alle Audi’s, behalve de A2, dan heb je mijn respect. Met Audi is alles mis: Hoe men de klanten behandelt, de servicekosten, het volk dat er mee rijdt, en de betrouwbaarheid.
Het volk dat er mee rijdt, doet alsof ze het gemaakt hebben en met “the shit” rijden. Echter, als ik dan met iemand over hun auto praat en wat doorvraag, krijg je veel verhalen te horen over ettelijke duizenden Euro’s aan reparaties.
Een van m’n beste vrienden had een Audi A4 gekocht, en als hij wou dat z’n elektrisch verstelbare zetels ook een geheugenfunctie hadden, moest hij even 1500 Euro(!) extra ophoesten. Onderhoud en wisselen van banden bv, was ook nog eens een klap duurder dan de auto die hij ervoor had: een CLA45 AMG. Sterk.
De betrouwbaarheid spreekt voor zich: wie herinnert zich niet de verhalen over nieuwe Audi’s, waar men doodleuk zei dat 1 liter olie bijvullen op 1000 km doodnormaal was… Ook de remmen van de Audi RS3 die om de haverklap naar de knoppen gingen, en waar er heel moeilijk werd gedaan over garantie, als de eigenaar al zelf niet moest opdraaien voor de kosten. ” Kromme schijven na 5000 km? Eigen fout meneer.”
Eerlijk is eerlijk, de betrouwbaarheid tegenwoordig lijkt niet slechter of beter te zijn dan andere merken.
En ja, dat ramkraken steevast met snelle Audi’s lijken te gebeuren kan Audi ook niet aan doen, natuurlijk.
Hupke zegt
Een s3 heb ik ook eens op 4 weken de remmen van opgereden. Ding is zo treurig in beleving dat je altijd plankgas gaat als je ergens vertrekt om dan direct vol in de ankers te moeten om het legaal te houden. Dat is wel een beetje je eigen fout, maar die dingen vallen wel wat te licht uit voor zo’n zware auto.
jippie zegt
Lync & Co. Sowieso een hekel aan alles wat Chinees is maar ik dacht tot voor kort dat die L & C elektrisch was maar er zitten gewoon uitlaten onder. Dat maakt t nog erger. Hier in Amsterdam zie je ze opeens gewoon veel rondrijden.
cossiekiller zegt
De flitsauto van de lokale politie.
Dickie zegt
Alle politie auto’s.
3246cm252kw zegt
@Dickie: die is goed! Daar heb ik een grotere hekel aan dan tesla en elektro rommel 😆
tysson zegt
By far auto’s met slechte wegligging! Als het niet stuurt ben ik er klaar mee. Vermogen vind ik minder belangrijk. In een lichte auto met weinig vermogen, die wel een goede wegligging heeft kun je nog steeds veel plezier hebben. Zoals bijvoorbeeld een MX5.
utregcity zegt
Die hele lelijke ID-serie! Mijn Got was de inspiratie op of zo?
3246cm252kw zegt
Al die cheap belastingontduikers… die zielige Tesla rijders… die de zelfde arrogantie hebben als de oude Volvo rijders….
z3cabby zegt
De eerste generatie Opel Agila. Daarbij vroeg ik me serieus af of de hele evolutie van de wereld en de mensheid, na ca. 150 jaar industriële ontwikkelingen nu werkelijk tot een apparaat als de Agila heeft moeten leiden. Vraag een kind van 2 om een auto te tekenen en het resultaat is beter dan de Agila. Dat geldt overigens ook voor de Cybertruck, al is dat nog even afwachting hoe die in real life uitpakt.
hans75 zegt
Toyota Prius..
het is niet eens het zo wanstaltige ‘design’ .. maarwellicht nog meer de mensen die er in rondtuffen.. met die betweterige geitenwollen sokken mentaliteit.. er zou een euthanasie pil moeten worden gemaakt voor dit soort mensen… je co2 footprint is nog lager als je nu dit pilletje slikt..
faalhaas zegt
Ik heb een Prius Plus gekocht. :-(
Had er eerst ook niks mee, maar het ding is in volledige uitrusting best prima. Zuinig, comfortabel, en er is geen aandrijflijn die meer souplesse heeft. (Elektro en CVT)
De wagon stuurt ook nog eens “best” strak, ik heb begrepen dat de gewone versie als een blik erwtensoep stuurt.
hans75 zegt
je doet je naam eer aan..
faalhaas zegt
Ik heb niks met de Daewoo Matiz en de mensen die ze rijden.
milvus zegt
Kia Picanto. Vanwege de stompzinnige naam en het volk dat er in rijdt. Die hebben meestal geen idee wat er om hun heen gebeurt en rijden over het algemeen onzeker en te langzaam. Altijd een irritatiefactor onderweg. Probeer altijd zo snel mogelijk Picanto’s in te halen, weg van de onbeholpenheid.
spacemoon24 zegt
Velen zijn al voorbij gekomen, maar om dan maar een nieuwe te noemen: de nieuwe BMW 1-serie met die lelijke neus. Eigenlijk alle nieuwe BMW’s met de nieuwe neus zijn een teleurstelling maar bij de 1-serie (misschien ook omdat er daar nog wat meer van rondrijden) komt er altijd een beetje kots naar boven.
gasterplancke zegt
Audi’s. Van klein tot groot. Worden vooral gekocht vanwege de status en zogenaamd die afwerking. Mensen die alleen voor de buitenkant gaan terwijl ze voor hetzelfde of veel minder geld een beter sturende en veel betrouwbaardere auto kunnen kopen. Sorry; leasen dus op kosten van de baas en de belastingdienst.
Bastiaan Williams zegt
Ik heb eigenlijk geen hekel aan auto’s ieder zijn ding. Mooi is suggestief. De auto’s waar ik de meeste problemen mee heb gehad zijn Audi, Vw en Volvo.
Audi voor mij echt niet meer, ik heb alle bedrijfs feestjes van Auto Zenna betaald denk ik.
Zoveel storingen, zoveel kapot. A8, A6 allroad.
Volvo blijft ondanks de problemen wel een positieve indruk op mij maken. De stoelen zitten heerlijk en ze hebben een bepaalde eigenwijsheid waar ik van hou.
De lelijkste, Europeese, wagen is toch wel de Fiat Multipla, maar die schijnt heel prettig in gebruik te zijn, de Mercedes A klasse en de Citroën Cactus vind ik ook niks.
Hupke zegt
Er is niets ergers dan een renault captur. Andere ontwerpers, marketeers en kopers van veel te kleine, licht gemotoriseerde SUV’s met slechte afwerking verdienen natuurlijk ook een ticketje voor een enkele reis naar Mars.
Deze ondingen verspillen resources die gebruikt hadden kunnen worden voor echte auto’s.
Mas-Estate zegt
Verschrikkelijk inderdaad. Niets aan die auto is interessant
Alfarobert zegt
Geef niks om auto’s met een digitaal beeldscherm ipv klokken. Model 3 kan niemand mooi vinden met 1 beeldschermpje en verder helemaal kaal.Een auto hoort op benzine te lopen anders rij je een computer. Als jij een ID 3 mooier vindt dan een Jaguar uit de jaren ’60,’70 ben je een computernerd maar geen autoliefhebber.In mijn ogen
Mas-Estate zegt
Ik moet altijd een beetje huilen van die Renault Megane GtLine combi – en dan specifiek in die blauwe kleur.
Echt typisch zo’n wagen die stoer deed.
Je bent niet stoer met een GTLine en al helemaal niet in die blauwe kleur. Sorry.
Variomatic zegt
Prius en al die domme wannabee nep-SUV’tjes.. van die drollen op wielen die op een RR, X5 of Q7 proberen te lijken op een veel te kleine wielbasis.. en het (doorgaans Vinex-)volk dat er in rijdt dat zo dom is om duizenden euro’s extra te betalen voor die SUV look..(lees: opgehoogd, wat extra plastic en een opgetrokken neus met veel te grote grille voor dat kleine k*tmotortje dat erachter huist).
Nog lachwekkender wordt het als ze ook nog ‘sportief’ worden uitgedost met grotere velgen en andere tierelantijntjes..
Quashqai, Captur, Kadjar, 2008, Juke, Niro, Hrv, Tucson etc. Vreselijk hoe je voor lul rijdt in zo’n ding..
Toen de echte SUV’s a la X5, X6, ML en Range mainstream werden gilde iedereen moord en brand, ‘hufterbakken’, ‘asobakken’ etc en nu wil iedere jan lul en zijn Truus persé ook dat vleugje hufterlook op zijn domme middenklassertje, waarom??
Overigens niks mis met een echte dikke SUV!
Brigadier Broekhoest zegt
Renault Captur. Vooral die met zo’n chromen hazenlipje achterop.
De ultieme boomer-crossover die altijd 25 km/h onder de maximumsnelheid rijdt en zelfs vrachtverkeer in de weg zit.
Sjeesneef zegt
Mercedes EQS, ik kan het kort houden: het is een aanfluiting op gebied van auto design. Letterlijk alle vormen en fijne lijnen zijn gebroken, afgekapt, of uit verhouding getrokken. Een gedrocht uit de hel..
Henk O zegt
Aan auto’s met rokende vrouwen.
Wat een afknapper is dat.
z3cabby zegt
@Henk O: Dat heeft dus niets met de auto waarin de dames rijden te maken. Je houdt niet van vrouwen die roken. En als er mannen met een peuk in de bakkes in diezelfde auto’s zouden rijden?
sabrerator zegt
Niet specifiek een hekel aan een auto, maar wel de nieuwste designtrend: de geheel doorlopende achterlichten. Zo’n dun streepje van links naar rechts.
Gruwelijk! Stoppen met die onzin.
En nu beginnen ze met name bij de Duitse elektromobielen ook met zo’n strip aan de voorkant. Eigenlijk nóg erger.
O ja, die aanstel-knipperlichten.
Dynamische knipperlichten noemen ze die.
Het valt me wel op dat alle fabrikanten op dat gebied achter Audi aanlopen. Die waren de eerste met LED-slingertjes in de koplampen, die aanstel-knipperlichten en met die doorlopende LED balk achter waren ze er ook vroeg bij. Moeten ze zelf weten, maar waarom springt ieder ander merk daar meteen bij de eerste facelift op in?
sabrerator zegt
Dus denk ik dat ik wel een hekel aan Audi heb. Omdat ik ze verantwoordelijk houdt voor onzinnige trends.
berrychello zegt
Ik heb alle reacties eens bekeken en het kan haast een wonder genoemd worden, maar ik rij een auto die hier nog niet genoemd is. En ja, dan bedoel ik niet die Kever maar m’n dagelijkse auto… Doet me goed dat mijn Focus weinig agressie oproept :)
900T16S zegt
– Auto’s die met 102 km per uur op de linkerbaan een vrachtwagen inhalen.
– Skoda rijders, in specifiek de Octavia. Zijn gewoon gefrustreerde Audi en VW rijders zonder budget.
– Alle koektrommels op de linkerbaan a la C1, 107, Aygo, Polo etc.
– MB A45 AMG rijders. Fantastische wagen maar wordt alleen gereden door handelaren in verdovende middelen.
20klepper zegt
Alles Tesla’s, alle Franse auto’s en alle andere die EV rijden. Dubbeltje eerste rang en geen emotie met auto’s.
jeroenm83 zegt
“Aan welke auto’s heb je echt een hekel?”
Elke Tesla, een X6 of GLE en elk 45km-karretje. Die laatste zouden ze echt met hollow-point munitie van de 80 weg af moeten knallen.
pitapita zegt
Alle slome, rumoerige, stinkende, super Spartaanse Duitse 4 cilinder Diesels van voor 1997/ de start van het common-rail / Pumpe-Düse tijdperk (Opel Rekord/Ascona/Vectra, W123 200d, Passat, etc.. De Fransen en Italianen hadden dat toen veel beter voor elkaar (vooral Peugeot met de XUD motoren).
Hedentendage: Wannabe SUV’s met S-line/M-sport/AMG-line pakket, straffere vering en grote velgen. Als je echt een active outdoor lifestyle ambieert, doe het dan meteen goed en koop een Hilux.
dolledries zegt
Is het de auto of de berijder die bijdraagt aan het een hekel hebben van een auto? Ik vind het gedrag van de VW Polo rijder ronduit irritant, en heb dat eigenlijk met alle VW rijders. Alsof ze permanent gefrusteerd zijn dat ze in een VW moeten rijden.
golf1985 zegt
@dolledries: heb drie volkswagens voor de deur staan. Waaronder een polo en twee golfjes. De ene is hobby en uit 85 en ja die heb ik gekocht omdat ik altijd een rooie ouwe golf wilde hebben. Dus ik ben niet gefrustreerd, integendeel zelfs. Ben er harstikke blij mee
nicolasr zegt
Volgens mij scoort de Renault Captur hoog in dit lijstje! Terwijl ik dat stiekem een best geslaagd model vind!
goodvibrations zegt
Alle stinkdiesels met verwijderde EGR klep..
volvofox zegt
– BMW X6
– veel Mercedes met name CLA en GLE
– Golf en Polo, vanwege rijgedrag bestuurders
– iedereen die mee doet aan de trend om geen richting aan te geven
vespinie zegt
Alles met een radio NL sticker achterop
Verder de reeds genoemde X5/6 en de cabrio rijders die met kut weer met de kap naar beneden rijden om maar te laten zien dat ze de strijd tegen de elementen aan durven gaan.